Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Sunteti de părere că alternativa educațională Step By Step este utilă în sistemul de învățământ?

Da
38.82% ( 66 voturi )
Nu stiu, nu am experiență
21.18% ( 36 voturi )
NU se potrivește
12.94% ( 22 voturi )
Se poate și fără...
7.65% ( 13 voturi )
Depinde unde și cînd este aplicată
19.41% ( 33 voturi )

Nr. total voturi: 170 Sondaje anterioare

Propus de: madabumb23 | 23.08.2023 / 3872 vizualizări

3 comentarii

Comentarii (3)

2 0

24.08.2023 08:16 danvulc

Neștiind despre ce este vorba, am dat o căutare, pe net, privitor la alternativa aceasta ! Iată, prima frază, a prezentării oficiale ! (citat !!!).
”Metoda respectă curriculumul național și nu încurajează temele pentru acasă, copiii nu sunt puși în situația de a concura unul cu celălalt pentru a evita efectele psihologice negative, iar evaluarea este continuă și ține cont de capacitatea fiecărui copil în parte.”
Am identificat 4 ”step-i” sau ”step-uri” !?
1. Avem același curriculum
2. Nu se fac teme acasă
3. Nu se încurajează concurența între elevi
4. Se evaluează diferențiat
În consecință:
1. Absolut normal să nu se ”umble” la curriculum ! Este o chestiune ”sensibilă”, de studiu, de discuții, de ... ”specialiști” !!!
2. Această idee ar fi bucuria tuturor elevilor dar mai ales a ... părinților !
Gata cu întrebarea zilnică: ”Ți-ai făcut temele ?” !!! Gata cu corvoada de a veni obosit de la serviciu și de a trebui să stai în cârca odraslei să vezi ce scrie, sau mai rău, să stai cu scobitori la ochi în timp ce îl asculți la ... istorie !!!
Iar, când ești depășit, să cauți cu disperare vreun ”meditator” ! Nu cumva să se ”chinuie”, puiul, și să plângă !!!
3. Generația mea a trăit ”viața școlară” într-o concurență acerbă !
- Cum vecinul nostru a luat 9 și tu numai 7 ?
- Cum vrei să intri la un liceu ”răsărit” dacă nu înveți din greu ?
- Cum vrei să intri la facultate dacă nu ”rupi” cartea ? (Și chiar ajungea cartea ferfeliță de atâta buchiseală !)
Fanta aceea, foarte îngustă, prin care încercai, poate ani la rând, să intri la o facultate, era cheia întregului învățământ performant de la toate nivelele !!!
Fără concurență, cu sute de facultăți private, s-a ajuns unde s-a ajuns !!!
Adică, la 41 de ani dai niște bani și primești o diplomă ! Suficient ca Partidul să te pună șef !!! Competența se naște din concurență ! Fără ea, vedem, din păcate, dezastrul la care s-a ajuns !
4. Evaluare după capacitate ??!! De ce standarde mai putem vorbi ? La ce ne mai putem raporta ?! Practic se poate renunța la cuvântul evaluare ! Dau un test greu unui elev ”bun” și colegului de bancă un test modest. Amândoi obțin nota 8 ! Ce am realizat ? Ce am evaluat ? Ce concluzie trag ? Ce diferențiere se mai vede între cei doi elevi ?
În concluzie: Dacă nu mă înșel, a mai venit ”cineva”, acum câtva timp, cu o propunere ce se numea exact la fel !!! Exact ca și aceea, rezultatul va fi și el la fel: DEZASTRUL !!!

0 0

18.09.2023 08:59 aurelilieyahoocom

Ora sa fie ora Obiective operationale Meditatii de recuperare In rest sunt vorbe

1 0

19.09.2023 20:12 007

Sistemul de învățământ alternativ Step By Step este un concept educațional care pune accentul pe învățarea activă, dezvoltarea individuală a fiecărui elev și abordarea holistică a educației. Acest sistem poate avea caracteristici specifice, dar în general încurajează:
• Învățarea prin explorare și experiențe practice: Elevii sunt încurajați să învețe prin explorare și să participe la activități practice care le dezvoltă abilitățile și cunoștințele.
• Abordarea personalizată: Sistemul Step By Step poate promova o abordare personalizată a învățământului, luând în considerare interesele, abilitățile și ritmul de învățare al fiecărui elev.
• Învățarea prin colaborare: Elevii pot fi încurajați să lucreze în grupuri și să colaboreze pentru a rezolva probleme și pentru a dezvolta abilități sociale.
• Evaluarea holistică: Sistemul poate pune un accent mai mare pe evaluarea holistică, care poate include evaluarea competențelor sociale, emoționale și creative, nu doar a cunoștințelor academice.
• Învățare pe tot parcursul vieții: Sistemul poate promova ideea că învățarea este un proces continuu pe tot parcursul vieții, nu doar o activitate limitată la sala de clasă.
Utilitatea acestui sistem în sistemul de învățământ depinde de obiectivele și valorile fiecărei comunități educaționale, de resursele disponibile și de abordarea specifică a acestui sistem în fiecare școală sau instituție. Este important să se evalueze în mod atent dacă această abordare este adecvată pentru nevoile și obiectivele educaționale ale unei anumite comunități sau elevi. Este posibil ca unele persoane să considere acest sistem ca fiind benefic, în timp ce altele să prefere abordări tradiționale ale învățământului.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 31 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

443 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN