Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Laudă versus pedeapsă în sala de clasă. Care metodă funcționează mai bine, potrivit studiilor

Un studiu realizat în SUA de-a lungul a 3 ani și implicând peste 2500 de elevi, cu vârste între 5 și 12 ani, arată că lauda este asociată cu mai multe comportamente pozitive ale copiilor decât pedepsele.

Elevii participanți la studiu și-au îmbunătățit concentrarea atenției asupra lecțiilor cu 20-30% atunci când profesoriiau făcut un efort conștient de a oferi copiilor mai multe laude decât mustrări.

Studiul a comparat două grupuri de clase cu abordări diferite: într-unul dintre grupuri, profesorii au urmat un program de intervenție compotamentală numit CW-FIT, în care elevilor li se explică în mod direct care sunt abilitățile sociale de care trebuie să dea dovadă în clasă și sunt recompensați atunci când dau dovadă de astfel de abilități; în al doilea grup, profesorii au folosit metode clasice de predare și disciplină.

Studiul a măsurat raportul dintre laude și mustrări în fiecare clasă și relația dintre acest raport și nivelul de concentrare al elevilor în cadrul lecțiilor.

Cu cât profesorii au oferit mai multe laude și au mustrat mai puțin, cu atât elevii au fost mai atenți la explicațiile profesorilor și au lucrat exercițiile sau sarcinile date în timpul orelor. Această relație dintre laude și concentrarea atenției a elevilor a fost observată în ambele grupuri de clase.

Autorii studiului arată că “Din păcate, cercetări anterioare arată că profesorii tind să facă observații elevilor la fel de mult sau chiar mai mult decât să aprecieze comportamentele adecvate ale acestora, lucru care deseori poate avea un efect negativ asupra comportamentului elevilor.”

Lauda este o formă de feedback, iar elevii au nevoie de feedback pentru a înțelege la ce compotamente se așteaptă profesorii din partea lor și care sunt comportamentele care sunt apreciate de aceștia. Chiar și atunci când raportul dintre laudă și mustrări este egal, participarea elevilor la sarcinile din clasă ajunge la 60%. Cu toate acestea, dacă profesorii oferă un număr dublu de laude față de mustrări, se pot observa îmbunătățiri vizibile în clasă.

Aprecierile pozitive sau laudele pot fi instrumente utile mai ales pentru încurajarea elevilor care au dificultăți în învățare sau au comportamente dificile în clasă.

Acest lucru este important, deoarece cercetări anterioare au demonstrat o legătură clară între timpul pe care elevii îl petrec concentrați la lecție și rezultatele lor școlare.

“Fiecare dintre noi are nevoie să fie apreciat și să i se recunoască eforturile – aceasta este o parte esențială în încurajarea stimei de sine și a încrederii copiilor. De asemenea, comportamentele care sunt încurajate tind să se repete, așa că dacă profesorii laudă elevii pentru comportamentele pozitive – de exemplu, pentru că sunt atenți la lecție sau cer ajutor într-un mod adecvat – este de așteptat ca acest comportament să se repete și indirect, copiii să învețe mai bine.”, adaugă autorii studiului.

Aceștia atrag atenția asupra faptului că metodele eficiente de predare sunt de asemenea impotante când vine vorba de implicarea elevilor în lecții, lauda și aprecierile pozitive în sine nu sunt de ajuns pentru a obține rezultatele dorite la clasă.

Sursa: ScienceDaily.com

Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 24.03.2024 11:31 | 1582 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 32 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

439 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN