Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Folosirea umorului în învățământul preșcolar

Învăţământ preşcolar | Activităţi de dezvoltare personală (ADP)

Propus de: ciobii | 08.04.2024 09:24 | Revista cadrelor didactice nr. 102/2024 | 65 vizualizări

Articolul propune câteva Idei de valorificare a umorului în
învățământul prescolar.

FOLOSIREA UMORULUI ÎN
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR


Zaharia Oana, G.P.P. „Cuvioasa Parascheva”, Iași
Umorul poate fi valorificat în învățământul
prescolar prin utilizarea lui ca o modalitate de a face copiii să
învețe și să se distreze în același timp. Educatorii pot
utiliza glume, povestiri amuzante și alte activități care să
aducă zâmbetul pe buzele copiilor. Prin aducerea unor elemente de
umor în activitățile zilnice, educatoarea poate contribui la
crearea unui mediu relaxant și plin de voie bună. Se pot crea
situații amuzante în timpul activităților didactice pentru a
detensiona atmosfera și a încuraja participarea activă a
copiilor.
Idei de valorificare a umorului în învățământul prescolar:
Jocuri de rol amuzante - Educatorii pot organiza jocuri de rol
care să implice personaje amuzante sau situații haioase. Aceasta
poate ajuta copiii să se relaxeze și să se bucure de învățare.
Povestiri și poezii amuzante - putem utiliza povestiri și poezii
care să aibă un mesaj educativ, dar care să fie și amuzante.
Acest lucru ajută copiii să înțeleagă mai ușor subiectul.
Experimente amuzante - Educatorii pot organiza experimente care
să fie amuzante și să aducă un zâmbet pe fața copiilor.
Aceasta poate fi o modalitate excelentă de a-i implica și de a-i
face să se bucure de învățare.
Jocuri de cuvinte și ghicitori amuzante- Educatoarea poate ajuta
copiii să-și dezvolte abilitățile lingvistice și să învețe
noi cuvinte și expresii.
Preșcolaritatea este recunoscută pentru dezvoltarea
abilităților sociale ale copilului iar umorul poate fi un
instrument util în această privință. Educatoarea poate folosi
umorul pentru a-i învăța pe copii să comunice mai bine, să
împărtășească, să coopereze și să dezvolte empatie și
înțelegere față de ceilalți.
În general, umorul poate fi o modalitate excelentă de a
face învățarea mai distractivă și mai plăcută pentru copii
în învățământul prescolar. Cu toate acestea este important să
fim atenți să nu exagerăm și să ne asigurăm că activitățile
sunt adecvate vârstei și nivelului de dezvoltare a copiilor și nu
sunt ofensatoare sau nesănătoase.

Bibliografie:
Nina Sacaliuc- „Dezvoltarea socio- emoțională a
preșcolarilor”- suport de curs Universitatea de stat „Alecu
Russo”, Bălți, 2019

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

428 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN