Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Importanța utilizării platformelor de învățare în dezvoltarea formatului blended-learning, în procesul educațional

Învăţământ gimnazial | Toate disciplinele

Propus de: ildikoszilagyi38 | 15.04.2024 18:49 | 95 vizualizări

Utilizarea tehnologiei a devenit în ultima perioadă o necesitate,
având scop final satisfacerea nevoilor de instruire ale elevilor,
valorizând corelarea aspectelor tehnologice cu cele pedagogice.

Utilizarea tehnologiei a devenit în ultima perioadă o necesitate, având scop final satisfacerea nevoilor de instruire ale elevilor, valorizând corelarea aspectelor tehnologice cu cele pedagogice. Deviceurile au facilitat interconectivitatea și au facilitat accesul la informație, ele reprezentând de fapt o sursă de documenare mult mai rapidă și o cale de acces spre un nou stil de predare-învățare mult mai eficient. Blended learning-ul este un teremen care descrie o modalitate de învățare mixtă, ce combină metodele de învățare tradiționale cu studiul independent obținând astfel o nouă metodologie hibridă de învățare.
Acesta reprezintă o schimbare majoră în strategiile didactice, prin introducerea computerului în actul de predare-învățare-evaluare. Blended learning-ul este interacțiunea dintre profesor și elev prin intermediul tehnologiei. Elevii se pot bucura de o învățare personalizată folosind instrumente de învățare mixte. Profesorii pot interacționa cu elevii mai eficient prin monitorizarea creșterii calității actului instructiv-educativ și prin oferirea feedbackului instantaneu.
Acest tip de învățare permite elevilor sa își personalizeze experiențele de învățare utilizând instrumente suplimentare, moderne și dincolo de sala de clasă. Acest tip de învîțare pregătește elevii să lucreze în locuri de muncă bazate pe tehnologie iar profesorii își pot îmbunătății lecțiile. Acesta este un mod modern de predare, care are un impact pozitiv asupra experienței de formare a unui elev. Prin această învățare mixtă se creează un echilibru între educația online și educația față în față, fapt care încurajează elevii să urmeze cursuri online de formare profesională. Învățarea bazată pe tehnologie s-a dovedit a fi eficientă atunci când se dorește păstrarea elevilor în sala de clasă sau în educația online. Această metodă nu este monotonă dar îmbunătățește întotdeuna formarea, permite elevilor să se concentreze perioade mai lungi de timp, ceea ce duce la obținerea de progrese.
Metodele de formare combinate includ instrumente de predare care permit creativitatea în
lecții și în subiectele propuse.Un alt avantaj al învățării blended-learning este acela că elevii pot lucra individual iar profesorul identifică mai ușor pe aceia care au nevoie de ajutor individualizat, ceea ce îmbunătățește atitudinea elevilor fața de învățare. Fiecare elev are posibilitatea de a lucra într-un ritm propriu.
Învățarea blended-learning include și softwerul care înregistrează automat datele elevilor și le măsoară progresul, oferind cadrelor didactice, elevilor, părinților informații detaliate despre elevi. Testele sunt marcate automat iar feedbackul se realizează instantaneu. Dacă nu este planificată și executată corect, învățarea blended-learning poate avea și unele dezavantaje mai ales în ceea ce privește resursele tehnice sau instrumentele folosite. Device-urile devin astfel nu doar o sursă de documentare și/sau de informare, ci şi o cale de acces spre un nou model de predare-învățare, mult mai eficient. Resursele astfel disponibile sunt vaste (există peste 80.000 de aplicații educative în App Store),însă cercetările în domeniul științelor educației arată că învățarea autentică, rezultând în capacitatea de transfer a cunoștințelor dobândite în viața reală, nu se poate produce decât ca urmare a interacțiunilor umane -învățare dirijată.
Avantajele utilizării tehnologiei sunt evidente. Computerele au o capacitate de stocare a informației care depășește evident posibilitățile oricărui alt sistem cu aceeași funcționalitate, inclusiv a bibliotecilor (bibliotecile virtuale au ajuns la un volum de informație enorm, fără a necesita infrastructură fizică, precum în cazul bibliotecilor
convenționale).
Capacitatea de a transfera informație, rapid și ieftin, indiferent de distanța fizică, în timp real, este un avantaj incontestabil, ceea ce permite sistemelor informatice să devină o completare deosebit de eficientă a bibliotecilor clasice (sau chiar să le înlocuiască, acolo unde nu există posibilitatea fizică a existenței unei biblioteci tradiționale), iar volumul datelor/informațiilor transmise este considerabil. Aceste avantaje au putut fi convertite în apariția și consolidarea unui sistem nou de învățământ, și a unei noi modalități de învățare, învățarea online.
Sistemul a dobândit o amploare evidentă și este utilizat la scară globală, acoperind un domeniu tot mai amplu de auto-instruire sau instruire la distanță, dar se impune precizarea că interacțiunea umană necesară învățării rămâne o componentă indis pensabilă, care este acoperită prin componenta tutorială a acestor cursuri (fie prin completarea activității online cu sesiuni de tutoriat realizate prin participare efectivă a cursantilor și tutorelui, fie prin tutorial secondate de discuții directe în spațiul virtual) și prin componenta ce facilitează relațiile reciproce între participant (forumuri, sarcini de lucru elaborate în grup), vizând participarea activă a celui ce învață. Evoluția tehnologică explozivă a ultimilor ani a permis nu doar reducerea considerabilă a dimensiunilor dispozitivelor de stocare și gestionare a datelor, dar și performanțele tot mai înalte ale acestor dispozitive, și disponibilitatea lor tot mai largă, deci accesul foarte ușor la performanțe tot mai înalte. Situația are avantaje enorme, evident, dar impune și precauții sau cel puțin reguli de utilizare și/sau acces la aplicațiile oferite de acest avans fără precedent al tehnologiei.
Totuși, utilizarea aplicațiilor în activitatea didactică este deosebit de utilă, nu doar în cazul învățării limbilor străine (poate cele mai multe aplicații educaționale sunt platforme sau softuri pentru învățarea și exersarea limbilor străine), dar poate fi o variantă mult mai creative de a realiza proiecte,de a evalua cunoștințe și competențe, de a antrena anumite deprinderi de lucru, de a exersa algoritmi,de a sintetiza și schematize conținuturi pentru predare/recapitulare. Singurul inconvenient este generat de aceeași evoluție tehnologică explozivă care ne oferă această oportunitate dar ne și obligă la reactualizarea permanent a informației oferite sau utilizate în predare sau evaluare.
Rolul computerului în instruire devine tot mai important, pe măsura avansului tehnologic și a ritmului progresului tehnologiilor. Utilizarea computerului a evoluat deci, de la simpla utilizare ca acces la informația disponibilă în spațiul virtual, trecând prin furnizarea amplă de material didactic utilizabil în predare cu precizarea necesității actualizării permanente a acestor resurse - la softuri care facilitează învățarea limbilor străine sau a aplicațiilor care permit realizarea de proiecte. Astfel, computerul nu mai este doar un mijloc de informare sau de ilustrare a cunoștințelor de predat, ci devine un instrument util în simularea, aplicarea și consolidarea cunoștințelor, exersarea unor abilități de lucru,evaluare și autoevaluare, ceea ce permite elevilor competențe suplimentare de obținere și gestionare a informațiilor, de explorare, selectare și sistematizare a informațiilor.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 38 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

347 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN