Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Perfectionare continuă prin Proiectele Erasmus + la Școala Profesională Plugari , Jud. Iași

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: deleanu | 13.04.2024 21:25 | 78 vizualizări

Ca urmare a obținerii acreditării pentru componenta Educație școlară cât și Componenta VET pentru perioada 2023-2027, în anul școlar 2023-2024 se vor desfășura primele mobilități ale cadrelor didactice și elevilor de la invățământul profesional.

În cadrul proiectului de Educație școlară Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000123588, 9 cadre didactice din cele 2 școli ale comunei Plugari, au participat la 3 cursuri de formare respectiv la o activitate de Jobshadowing.
Cele 3 cursuri la care au participat cadrele didactice au atins obiectivele propuse ale proiectului:
-reducerea fenomenului de bullying în toate formele sale la nivelul unității școlare
- crearea de comportamente sustenabile pentru elevi și comunitatea locală în drumul spre o planetă mai curată sau mai sustenabilă.
- integrarea elevilor cu dificultăți de invățare în activitățile didactice curente
Cursul nr.1
- Stopping Bullying- curs desfășurat în Cehia- Praga(12-16 februarie 2024) cu alte cadre didactice din Turcia, România și Cehia.
Au fost atinse în acest curs modalitățile de abordare a fenomenului de bullying dacă acesta există sau se manifestă în școală.
De precizat că fenomenul de bullying în sistemul de invatamânt din Cehia este bine pus la punct prin faptul că au loc multe activități de prevenție ceea ce face ca să nu se ajungă la forme avansate ale fenomenului de bullying.
Există o ”rețea de intervenție” bine pusă la punct de la nivel de școală- comunitate și regiune, incât elevii primesc sprijin pentru a se preveni apariția fenomenului de bullying. Este alocată o perioadă de cunoaștere a elevilor intre ei la fiecare început de an școlar. Astfel ei petrec un număr de zile la activități diverse extrașcolare și situații diferite în care iși petrec timpul împreună pentru a se cunoaște intre ei și cu cadrele didactice.
S-a participat la activități practice în cadrul orelor de consiliere privind fenomenul de bullying, cum este recunoscut de către elevi și cum intervine consilierul școlar sau cel de prevenție. De remarcat ca periodic de cel puțin 2 ori pe an toate cadrele didactice din școală beneficiază de o formare din partea consilierului de prevenție pe acestă temă pentru a putea identifica precoce dacă poate apărea un caz de bullying în clasă.
Au fost prezentate etapele de urmat în cazul aparitie unui caz, cum se intocmește un plan managerial de criză care sunt etapele de parcurs incât victima să fie protejată, abuzatorul să recunoască și să-și primească pedeapsa.
Ca și concluzie desprinsă de colegii participanți este implicarea colectivă a tuturor actorilor educaționali: elevi, cadre didactice, părinti, consilieri școlari și autorități locale. Nu mai puțin important este crearea unui climat școlar bazat pe respect, toleranță, încredere și comunicare.
Cursul nr.2
- The ecocentric approach. Introducing sustainability in the classroom- Berlin- Germania( 12-17 februarie 2024)
În cadru cursului la care a fost facută o prezentare a Agendei 2030 privind Dezvoltarea Durabilă, cadrele didactice din școala noastră au aflat informații importante privind modul de introducere în activitatea didactică a notiunilor de dezvoltare sustenabilă, comportamente responsabile față de mediu ale elevilor, viitori cetățeni ai comunității.
Prin activități de educație putem influența comportamente viitoare a generațiilor ce vor urma, responsabili față de resursele oferite de planetă care se diminuează continuu fară oferirea de alternative sustenabile.
Introducerea celor 17 Obiective de dezvoltare durabilă în activitățile școlare, implicarea elevilor în proiecte de mediu la nivel local și găsirea de soluții concrete de rezolvare cu sprijinul persoanelor responsabile din comunitate pot fi exemple de dezvoltarea gândirii critice, a curiozității și imaginației.
Agenda 2030 se bazează pe 4 domenii importante cum ar fi:
-eradicarea saraciei și a foametei
-protejarea planetei de degradare
-progresul economic, tehnologic și social în acord cu natura
-societăți pașnice, juste și inclusive, fără violență sau frică.
Activitățile din cadrul programului ”Săptămâna verde” pot fi un bun moment pentru aprofundarea aptitudinilor și abilităților obtinute în cadrul cursului de formare a celor 3 colegi din școală. Experiența acumulată va fi resursă pentru toți colegii în realizarea programului din acest an școlar.

Cursul nr.3
Designing Inclusive Learning Environments (DILE) to support all students- Nisa-Franța (4-9 martie 2024)
Tema principală a proiectului se referă la includerea elevilor cu progres școlar mai lent în activitatea școlară a colectivului de elevi.
Au fost abordate teme precum incluziunea, diversitatea și diferențierea. Au fost lucru realizate exemple concrete de planuri de lecții care țin cont de strategia SMART de alcătuire a unei proiecții. De asemenea proiectarea lectiei va utiliza strategii adecvate nevoilor copiilor. Se va pune în valoarea creativitatea elevilor, exprimarea propriilor emoții și incurajată propria opinie personală despre o anumită temă discutată.
A fost accentuat faptul că profesorul trebuie să țină cont la proiectarea activității de abilitățile tuturor elevilor, incât să le pună în valoare punctele lor forte( incluziunea), stilurile de invățare diferite sau culturi diferite precum și barierele cu care unii se pot confrunta ( emoții în exprimare, dificultati de vedere, comportamente atipice, etc)
Un alt aspect remarcat de colegi și prezentat este ascultarea activă. Posibilitatea ca fiecare să aibă ocazia să-și exprime situația din punctul lui de vedere( problemă valabilă mai mult în cazul apariției unui conflict).
Empatia joacă un rol important în stabilirea unei concluzii la o problemă apărută în colectivul de elevi.
Au fost aduse în atenție câteva strategii de desfășurare a activităților precum:
1.Stategia Carusel group- elevii răspund impărtiti în grupe la diverse intrebări adresate de profesor , întrebări aflate în diferite ” stații de oprire” din clasă( aplicabilă la o activitate de aprofundare)
2. UDL-Universal Design for Learning prin raspunderea la 3 intrebări: De ce?, Ce?, Cum?. Metodă preluată din arhitectură și presupune ca profesorul să tină seama ca fiecare elev este unic iar procesul educațional este diferit nu uniform pentru toți.
Principiile Universal Design for Learning (UDL):
- un răspuns greșit nu este o tragedie
-flexibilitate
-egalitate
-simplitate și intuiție
-să nu implice un efort fizic exagerat
-informații ușor de asimilat
3. The Learning Pyramid care cuprinde:
Passive learning methods:
5% Lecture
10% Reading
20% audiovisual
30%demonstration
Active Learning Methods:
50% Group Discussion
75% Practice by doing
90% Teaching Other

Piramida invățării mai presupune:
-prima parte a lectiei profesorul este la cârma lecției
-a doua parte elevii sunt implicați în ”poveste”
- a treia parte elevii lucrează pe cont propriu.

Activitatea de jobshadowing a presupus participarea a 2 cadre didactice în Spania(Granada) în perioada 26 februarie-1 martie2024.
Obiectivele urmărite au vizat:
- observarea și invățarea metodelor de predare prin participarea în calitate de observatori la lecție atât la nivel primar cât și gimnazial.
-cunoașterea specificului scolar în cadrul activităților extrașcolare ( tradiții locale)
- modul de lucru cu elevi cu nevoi speciale.
-utilizare de instrumente digitale inovatoare.
S-a constatat o abordare diferită a disciplinelor din perspectiva ariilor curriculare( istoria cu geografia, chimia cu fizica), fata de sistemul nostru cu discipline distincte. Multe activități se desfăsoară în aer liber având în vedere și temperaturile acceptabile.
Elevii desfășoară activitățile de invățare fără stresul examenelor de final de gimnaziu sau intermediare de clasa II, IV sau VI.
Sistemul de notare este același ca și al nostru. Dar ciclu primar cuprinde 6 ani de la anul 1 la anul 6, iar gimnaziu de la anul 1 la anul 4( ESO).

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 38 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

347 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN