Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Predarea și evaluarea în format digital

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: paraschivcml3 | 04.04.2024 07:02 | Revista cadrelor didactice nr. 102/2024 | 112 vizualizări

Utilizarea instrumentelor digitale poate face predarea interactivă și dinamică. Acestea le permit elevilor să răspundă la întrebări altfel decât prin clasica ridicare a mâinii și evaluarea devine o activitate distractivă, reducând anxietatea.

Predarea și evaluarea în format digital
Prof. Paraschiv Camelia-Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Leonida” Petroșani

În predarea disciplinelor tehnice, există o varietate de platforme digitale care sunt folosite pentru a facilita procesul de învățare și pentru a oferi materiale educaționale interactive. Iată câteva exemple:
1. Moodle: Este una dintre cele mai populare platforme de gestionare a învățării, utilizată în întreaga lume. Moodle permite crearea de cursuri online, încărcarea de materiale educaționale, administrarea testelor și evaluarea progresului studenților.
2. Google Classroom: Această platformă integrată în ecosistemul Google oferă un spațiu online în care profesorii pot distribui materiale, pot crea sarcini și teste, iar studenții pot trimite lucrările și pot interacționa cu colegii și cu profesorii.
3. Edmodo: Similar cu Google Classroom, Edmodo este o platformă care permite crearea de clase virtuale, distribuirea de materiale, comunicarea între profesori și elevi, precum și administrarea sarcinilor și a testelor.
4. Kahoot!: Este o platformă interactivă care permite profesorilor să creeze teste, sondaje și jocuri de întrebări și răspunsuri. Acesta este adesea utilizat pentru a face învățarea mai distractivă și mai angajantă.
5. Zoom sau Microsoft Teams: Aceste platforme de videoconferință sunt utilizate pentru orele online în direct, unde profesorii pot preda lecțiile în timp real, pot interacționa cu studenții și pot organiza discuții și sesiuni de întrebări și răspunsuri.
6. YouTube și Vimeo: Profesorii pot încărca lecții video sau tutoriale pe aceste platforme, oferind astfel acces la conținut educațional înregistrat, care poate fi accesat și vizionat de către studenți la momentul potrivit.
7. Platforme specializate în domenii tehnice: Pentru discipline tehnice specifice, există unele platforme specializate care oferă conținut educațional relevant și instruire interactivă. De exemplu, pentru programare există Codecademy sau Udemy, pentru design există Adobe Education Exchange etc.
Evaluarea elevilor în format digital este absolut posibilă și este tot mai întâlnită în școli și instituții de învățământ. Există diverse modalități prin care acest lucru poate fi realizat:
1. Teste și chestionare online: Profesorii pot crea teste și chestionare digitale folosind platforme precum Google Forms, Microsoft Forms sau Quizizz. Elevii pot completa aceste teste și chestionare online, iar rezultatele pot fi procesate automat sau manual de către profesor.
2. Asignarea și predarea lucrărilor digitale: Profesorii pot asigna sarcini și proiecte care să fie completate și trimise în format digital. Aceste lucrări pot include documente scrise, prezentări, fișiere multimedia sau cod de programare. Elevii pot trimite lucrările prin intermediul platformelor precum Google Classroom, Moodle sau Edmodo.
3. Portofolii digitale: Elevii pot crea și gestiona portofolii digitale în care să își prezinte munca și să își demonstreze progresul în diverse domenii. Aceste portofolii pot include documente, proiecte, prezentări, și alte materiale relevante.
4. Evaluare în timp real în cadrul sesiunilor online: În timpul sesiunilor de învățare online pe platforme precum Zoom sau Microsoft Teams, profesorii pot folosi diverse instrumente pentru a evalua cunoștințele și progresul elevilor. Aceste instrumente pot include sondaje, întrebări și răspunsuri în timp real sau discuții în grup.
5. Evaluare pe baza colaborării online: Unele activități de evaluare pot implica colaborarea și comunicarea online între elevi. De exemplu, elevii pot lucra împreună la proiecte folosind Google Docs sau Microsoft Office Online, iar profesorii pot evalua contribuțiile individuale ale fiecărui elev.
6. Instrumente de evaluare a competențelor tehnice: Pentru discipline tehnice, există instrumente specializate care permit evaluarea competențelor practice și tehnice ale elevilor. Aceste instrumente pot include platforme de programare online, simulatori, sau alte aplicații interactive.
Evaluarea digitală oferă numeroase avantaje, cum ar fi ușurința în distribuirea și colectarea lucrărilor, feedback-ul rapid și eficient, și posibilitatea de a utiliza diverse instrumente și tehnologii pentru a evalua cunoștințele și abilitățile elevilor.
Bibliografie:
1. Bates, A. W., & Sangrà, A. (2011). Managing Technology in Higher Education: Strategies for Transforming Teaching and Learning. Jossey-Bass.
2. Bonk, C. J., & Graham, C. R. (Eds.). (2012). The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs. Pfeiffer.
3. Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2013). Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. Jossey-Bass.
4. Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105.
5. Picciano, A. G. (2017). Blended Learning: Research Perspectives (Vol. 2). Routledge.
6. Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance Education: A Systems View of Online Learning. Wadsworth.
7. Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M., & Jones, K. (2009). Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies. U.S. Department of Education.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 32 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

430 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN