Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Serbarile scolare- bucurie sufleteasca

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: lazar_cristian | 16.12.2014 20:55 | Revista cadrelor didactice nr. 1/2014 | 925 vizualizări

Este prezentata serbarea ca mijloc de educatie extrascolara in cazul
copiilor cu dizabilitati. In cadrul serbarii scolare, teatrul scolar
are un rol important deoarece contribuie la cultivarea aptitudinilor
si talentului elevilor.

Serbările şcolare – bucurie
sufletească

Serbarea se situează pe un circuit pedagogic
extradidactic, fiind un eveniment de seamă în viaţa elevilor.
Cântând, dansând sau interpretând un rol din scenetă, elevul
îşi formează şi îşi perfecţionează deprinderile artistice.
Acestea îl vor ajuta sa-şi dezvolte gustul, dragostea de frumos,
aptitudinile pentru arte. Serbările contribuie la stabilirea unei
legături între cunoaşterea artei şi practicarea ei. Ca mijloc al
educaţiei extracurriculare serbarea prezintă marele avantaj de a
favoriza, valorifica şi dezvolta experienţele elevului într-un
climat nou, stimulativ. Acum elevul are libertatea să-şi exprime
impresiile şi trăirile.
Valenţele educative ale serbării constau şi în faptul
că această activitate permite exprimarea nu numai a câtorva copii
talentaţi într-un domeniu sau altul, ci a unui număr cât mai
mare de copii, fiecare contribuind în felul lui la reuşita
comună. În cadrul serbării, teatrul şcolar ocupă un loc
important.
Cercul de teatru „Fantastic” existent în LTS „Sf.
Ecaterina” Huşi a prezentat cu ocazia zilelor şcolii piesa de
teatru „Procesul lui Goe”. Pe tot parcursul acţiunii s-a
urmărit cultivarea aptitudinilor şi talentelor elevilor. Teatrul
şcolar şi repetiţiile au reprezentat şi o modalitate plăcută
de petrecere a timpului liber, de educare în spiritul
responsabilităţii faţă de grup. Teatrul a oferit un mijloc de a
face literatura mult mai atractivă şi de a îmbunătăţi
relaţia dintre elev-profesor.
Prin toate activităţile din cadrul cercului de teatru,
elevii îşi dezvoltă atenţia distributivă, memoria, gândirea,
imaginaţia şi vocabularul, cunoştinţele lor cunosc un salt
calitativ, se trezeşte curiozitatea, interesul, se nasc sentimente,
se formează atitudini, îşi autoeducă stăpânirea de sine,
perseverenţă curajul şi spiritul de răspundere. Întreaga
personalitate a elevului cu dizabilităţi se dezvoltă.
S-a observat că repetiţiile pentru pregătirea
spectacolului cultivă răbdarea, voinţa, capacitatea de
concentrare, perseverenţa şi tenacitatea. Toţi participanţii au
dat dovadă de seriozitate, dându-şi seama că teatru reprezintă
munca în echipă. Astfel ei au devenit responsabili, au învăţat
să relaţioneze cu partenerii de distribuţie şi să le respecte
efortul. Au fost învăţaţi să-şi controleze emotivitatea şi
să capteze atenţia celorlalţi.
Prin dramatizare elevii timizi şi-au învins treptat
teama, devin mai siguri pe ei, citesc şi memorează, dar şi
interpretează un rol. Au reuşit să se transpună într-un
personaj pe care l-au îndrăgit şi s-au contopit sufleteşte cu
acesta. Astfel bucuria propriului succes i-a făcut mai
încrezători în forţele lor.
Teatru i-a făcut pe elevi să lase deoparte
individualismul şi egoismul şi să colaboreze unul cu altul.
Elevii au înţeles că fiecare dintre ei au un rol important în
mecanismul piesei şi că orice disfuncţie se observă foarte uşor
de către spectatori. S-a învăţat despre tehnica regiei, rol,
replici, decor, acţiune, efecte scenice, costumaţie, despre ceea
ce înseamnă să fii actor. Prin această activitate s-a stimulat
favorabil exprimarea liberă a tuturor elevilor, spiritul de
echipă.

Prof. Lazar
Cristian

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

427 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN