Sondajele Didactic.ro
În opinia dumneavoastră, Cercurile pedagogice vă ajută în activitatea didactică? (propus de iri)
Nr. total voturi: 847 Sondaje anterioare
09.03.2011 / 12599 vizualizări
77 comentarii
Instrumente Didactic.ro
Creaţi un test online Propuneţi un material Propuneţi un eveniment Creaţi un rebus Creaţi pagina instituţiei Postaţi o revistă Creaţi un album Creaţi o diplomă şcolară Creaţi un calendar09.03.2011 / 12599 vizualizări
77 comentarii
Comentarii (76)
09.03.2011 17:10 dofi
Sigur ca ne ajuta> Ne intalnim cu colegii care predau la aceleasi clase si fiecare se straduieste sa vina cu ceva nou sau sa dezbatem probleme ce ne preocupa pe toti>
09.03.2011 19:06 n1i2s3s4a5n6
Nu ne prea ajuta :((
09.03.2011 19:07 n1i2s3s4a5n6
:( *
09.03.2011 19:37 irina78
nu ajuta la aproape nimic. cine vrea sa munceasca gaseste idei in alta parte, nu neaparat la cerc pedagogic. e o pierdere de timp si de bani.
09.03.2011 20:17 fatadedac
Ajuta daca se organizeaza cu seriozitate, daca colegii comunica si isi impartasesc din experienta. Ar fi ideal, nu?
09.03.2011 22:46 JENARU
CERCURILE PEDAGOGICE NE AJUTA DACA PROPUNEM TEME INTERESANTE CUM AR FI :
-PREZENTAREA CONCEPTELOR SI PRINCIPIILOR CARE DEFINESC CADRUL TEORETIC AL PREDARII UNEI ANUMITE DISCIPLINE;
-PREZENTAREA DE EXEMPLE CONCRETE DE SARCINI SI ACTIVITATI DE INVATARE ETC
AR FI MULTE DE SPUS DAR TREBUIE SA NE DEDICAM CU ADEVARAT LA ALEGEREA TEMELOR PENTRU REALIZAREA ACESTOR CERCURI PEDAGOGICE !!!
10.03.2011 12:37 vidaanna
Nu ne prea ajuta, e o pierdere de timp si de bani...
10.03.2011 14:20 molly
nu ajuta.....la noi se propun niste teme cu titluri "pompoase"dar care nu au nicio relevanta iar cei care trebuie sa le prezinte habar nu au ce au scos de pe google sau cum se explica cele ce au copiat.Pierdere de bani si de timp....plus ca sunt multi care nu vin la niciun cerc pedagogic si nu-i intreaba nimeni de nimic....
10.03.2011 15:43 n1i2s3s4a5n6
Nu ne ajuta cu nimic e o pierdere de timp in plus e si o pierdere de bani :)) !
10.03.2011 16:39 isit
Ar ajuta daca ar fi organizate cu serioziate. Cine nu are de invatat cand e vorba de invatamant?!
10.03.2011 17:52 cornelia13
Ma alatur comentariului anterior....daca ar fi bine organizate, ar fi foarte utile...dar, din nefericire, in zilele noastre....stiti bine cum sunt- cele mai multe....
10.03.2011 20:10 leuxyz
Cercurile pedagogice ale invatatorilor s-au desprins de multa vreme de ...realitate . Au devenit ocazii de revedere a colegilor. Discutii formale. Reluari ,sub titluri pretentioase , a unor teme din metodici. In prea multe cazuri "protocoale" pentru "doamnele/domnii" inspectori care sunt parca mai pretiosi decat cei dinainte de 1989 (desi provin din randurile noastre)... Atat , ca prea ma doare fierea...
10.03.2011 20:38 sfetnicul
Cercurile pedagogice nu sunt întotdeauna ce ar trebui să fie. În momentul de faţă există o iniţiativă la nivelul învăţământului primar, şi mă refer aici la asociaţiile profesionale ale învăţătorilor reunite în AGIRo, prin care, ca urmare a noului protocol semnat de mai multe asociaţii profesionale din învăţământ cu MECTS, să se poată oferi formare reală cadrelor didactice prin aceste cercuri. Vom vedea în ce măsură se va concretiza această iniţiativă a AGIRo în lunile următoare.
Cert este că întrunirile dintre cadre didactice nu trebuie să dispară.
10.03.2011 20:55 mihainv
Sunt de acord cu ante "vorbitorii"-pana aici-adica ele ar trebui sa fie UTILE.Numai de noi depinde daca ne lasam plafonati sau luptam sa aducem noutati si pentru cei care refuza NOUL.Sa iesim un pic din tiparul acela cu lectia clasica ...unde fiecare elev stie intrebarea ce i se adreseaza,raspunsul pe care trebuie sa-l dea...etcFARA SA MAI FIE REGIZARE!!!Sa-i dam elevuluyi libertatea de a gandi singur,pe baza cunostintelor asimilate pana in acel moment
10.03.2011 22:28 negrutiuv
In ultimii ani, cercurile pedagogice nu ajuta la nimic. Au devenit activitati care trebuie bifate si-atat. Fie ca un cadru didactic tine o lectie, pentru care se pregateste cateva saptamani, fie ca face o prezentare Power Point, cu secvente luate din activitatile sale, ori, de cele mai multe ori, de pe internet, aceste actiuni n-au nicio relevanta pentru evolutia invatamantului.N-am intalnit un cadru didactic sa spuna de exemplu:"Uite, cum am aflat de ce elevii mei urasc lectura, prefera sa se joace pe calculator sau sa stea ore in sir la televizor? Cum am procedat eu, cadrul didactic, pentru a-i determina pe elevi sa citeasca din placere, sa considere cartea un prieten care nu-i tradeaza?" Daca nu vom incerca sa trecem de la cantitate la calitate, aceste intruniri in cadrul cercurilor pedagogice sunt ineficiente.
10.03.2011 22:38 1xyz2p
Ne ajuta! Sunt ca o frectie la un ...picior de lemn! Eu le as desfiinta! Mai bine ne am intalni in ziua metodica cu pedagogi,cercetatori,etc. Ar fi mai benefic!
10.03.2011 22:40 serban_constanta
Modul de desfasurare al activitatilor cercului pedagogic din ultimul timp lasa de dorit.Fiecare propunatoare regizeaza activitatea si totul este foarte bine pentru cei care au asistat; dar nu-si pune nimeni intrebarea:Oare acel cadru didactic poate desfasura asemenea activitati in fiecare zi?-sa nu-mi spuna ca da, ca nu-l cred.
11.03.2011 17:48 melindam
Daca n-ar fi citite doar niste materiale copiate de ici-colo, ar avea eficienta.
Lectiile demonstrative (neregizate!!!) mi-au placut dintotdeauna.
Din fiecare lectie demonstrativa am invatat ceva! Si daca am avea verticalitatea de a o analiza obiectiv, ar fi super! Nu laudele desarte au eficienta, ci prezentarea unui alt unghi de realizare a ei.
Nimeni nu poate fi perfect, dar si greselile le fac doar cei ce muncesc.
11.03.2011 20:02 negrutiuv
Uf! Sunt ingrozita de asteptarile modeste ale unora dintre colegii mei la asemenea activitati! De ce ascundeti,dragii mei, gunoiul sub pres? De ce nu doriti sa le aratati ministrului si forurilor superioare cat de greu se lucreaza cu elevii inghesuiti cate 30 intr-o clasa, cu 2-3 elevi integrati, cu elevi care au parintii plecati in lumea mare si lasati in grija "te miri cui"? Va este teama? Realizati la cercurile pedagogice lectii extraordinare,la care v-ati pregatit o luna, sa luati ochii asistentei? De-asta nu progresam! Va aduceti aminte ca si pe vremea "impuscatului" toate vacile grase existente intr-un judet erau duse la ferma vizitata de dictator, ca asta sa iasa fruntasa in intrecerea socialista? Treziti-va la realitate!!!
11.03.2011 20:22 ignateanu
Tematica si formele de organizare a cercurilor pedagogice din ultimii ani nu reflecta realitatea din fata clasei plina cu elevi diferentiati. Prioritare au devenit, se pare, activitatile extracurriculare si extrascolare insotite de dezbateri pe marginea Reformei impuse. Cred c-ar ajuta fiecaruia din participanti prin: 1) reconsiderarea intregii activitati de perfectionare, pe specialitati si stadii, cu formatori din randul mentorilor - cu expertiza si experti in specialitate;
2)motivarea participarii la activitati de cerc prin acordarea, functie de contributia fiecaruia, a cate 5-20 credite (responsabilul de cerc acorda / certifica anual fiecarui membru un numar de credite pe criterii stabilite prin Metodologia...sau la nivelul fiecarui cerc;
3)desfasurarea de activitati didactice direct cu elevii; asumarea reusitelor si, eventual, a minusurilor activitatii demonstrative, pe baza unor dezbateri principiale, competent-argumentate; numai cine accepta sa-si puna in discutie activitatea/rezultatele activitatii poate progresa in specialitate, idee subliniata si-n comentariul anterior. Ramane sa ne facem si sa fim auziti!
12.03.2011 01:15 marian_dorin
NUUUUUUU , chiar deloc!!! Pe langa faptul ca sunt mari consumatoare de timp si BANI , chiar nu-si au rostul.... si totusi, ceea ce ma "turbeaza" cel mai mult e LAUDA EXAGERATA ce se face acolo, la sfarsitul activitatilor, ca si impresii. Plus ca cei apropiati propunatorului fac comentarii elogioase la adresa colegului lor...plus ca si inspectorii de specialitate apreciaza peste masura aceste lectii, desi sunt supradimensionate, iar daca ar fi venit intr-o inspectie curenta cu siguranta ca ar fi avut ceva negativ de comentat!!! AAAAA...si sa nu uit, ca si o concluzie: la finalul acestor cercuri se LAUDA scoala sau invatatorul respectiv cu proiectele la care e implicat sau se ofera sugestii didactice care nu-si au locul si nici rostul!
12.03.2011 09:03 lili_tipau
Fiecare are parerea lui. Un sambure de adevar este si de o parte si de alta. Este rusinos sa te prezinti la o lectie demonstrativa de cerc pedagogic cu o activitate regizata si sa fii si laudat ... este la fel de jenant sa te zbati cu un colectiv heterogen de elevi sa faci o lectie si sa ti-o desfiinteze niste ,,pretentiosi,, din ! Este ceea ce dorim fiecare sa fie! Daca nu ne place cum a evoluat de ce nu spunem nimic si mai ales, la momentul oportun, de ce facem, unii dintre noi, parte din corul laudatorilor? Am facut un sondaj de opinie la colegii de cerc pedagogic cum sa imbunatatim aceste activitati, Ce credeti ca au raspuns 80% ? Lectii demonstrative din care sa plece fiecare acasa cu ceva interesant vazut sau invatat, si, mai ales, lectii traditionale din care sa se vada maiestria cadrului didactic. Am incercat sa impac ambele categorii , cei cu experienta si cei tineri si oragnizam un semestru lectie demonstartiva traditionala si unul o activitate extrascolara, atelier metodic, targ de carte, prezentare de soaft educational, ce mai incercam. Deocamdat merge, dar se simte lipsa unor regaluri de ,,maiestrie,, pedagogica.
12.03.2011 15:29 bongoc79
E o mostenire comunista, si nu vom scapa de aceste ocazii de cafele si cadouri oferite superiorilor, caci pana se pensioneaza metodistele vechi, cele noi preiau stafeta.
Pana nu avem materiale didactice si dotari ca lumea, putem demonstra doar lectii regizate. In timpul acesta cei care nu sunt interesati povestesc. Cei interesati stiu deja metodele noi...
12.03.2011 15:54 gheorghit
nu
mai ales ca se tin sambata cand e ziua libera ,cine doreste sa-si impartaseasca din experienta proprie o poate face si intr-un alt mod[postand pe didactic,studiind mult mai multe materiale de specialitate sau scriind diferite articole la reviste de specialitate]
12.03.2011 19:34 constantin_obreja
1) Sunt bune ca au, pentru unii, bucate alese! Sunt inutile ca nu poti face acelasi lucru de doua ori, ca nu stim niciodata daca e regizata sau reala, ca oricat de bune ar fi nu mereu se potrivesc concretului real pe care-l ai in clasa. Candva, la o lectie de cerc, avand cam 40 elevi in clasa la care tineam o 'lectie demonstrativa', am cerut unui profesor participant sa aleaga pe cineva dintre colegii din sala, iar acestuia i-am cerut sa-l aleaga pe altul iar in final, alesului (aleator), i-am cerut sa aleaga niste probleme din manual, de pe niste pagini (care cuprindeau aproape tot manualul!) pe care i le-am indicat. Nu conteaza ca ales doar problemele cu * (dificile) ci faptul ca a fost 'o lectie deschisa' in sens propriu: nici macar profesorul nu stia ce se va intampla. A iesit o lectie care mi-a placut si mie! Oare scoala nu e viata? Facem exercitii de iubire? De durere, poate! Dar nu de fardari inutile!
2) Ma intriga faptul ca ne mintim pentru o friptura! Mereu am spus adevarul chiar daca am stiut ca doare, eu am felul meu de-a fi si pentru doua sarmale nu ma abat de la el. Am vazut lectii regizate ca revolutia din '89 si am ramas prostit (atunci!) pana m-am dumirit mai tarziu cand mi-a venit in clasa o eleva din 'clasa demonstrativa': nu stia nimic! Dar lectia a fost superba: focuri de artificii, 'fa-te ca lucrezi', 'nu mai trageti', 'nu-mi baga sula in coaste', 'sa traiti bine' . Ceea ce era de fapt, am realizat abia cand am avut ocazia sa analizez singur pe unul dintre elevii care au primit nota 10 la acea lectie; era de 4!
3) Nu contest necesitatea intalnirilor si a schimburilor de pareri, opinii, experiente, dar detest formalismul si ceea ce-am invatat de la poiliticieni: 'ascunderea sub pres' cum spunea cineva intr-un comentariu anterior. Materiale copiate (sau nu), lectii regizate (sau nu) dar ce pot face eu cu ele? E ca si cum basescu ar participa la o parada militara in China sau Somalia si s-ar gandi (?) cum sa faca ceva asemanator in cotroceni!
Numai bine,
12.03.2011 22:45 lipovan
Cei care au spus nu, ori se cred atotstiutori si nu mai au nevoie de a afla nimic nou, ori sunt atit de dezinteresati, ca degeaba ar merge la perfectionari, ca tot asa cum au plecat, tot asa se intorc !!!!!!!!!!!!!!!
13.03.2011 16:01 gradipp14
Cum să nu ne ajute? A crede că "nimic nu e nou sub soare" dă dovadă de suficienţă, şi este de-a dreptul imposibil ca dintr-o astfel de întalnire să nu pleci cu ceva folositor. Experienţa colegelor noastre, mai lungă sau mai scurtă, interesul pentru dezvoltarea personală, mai accentuat sau mai superficial, nu se poate să nu aducă aspecte inedite, care, dacă nu ne inspiră să experimentăm, ne învaţă să evităm conjunctura care conduce acolo... Şi apoi, argumentele contra mi se par irelevante. De ce nu vin cu idei extraordinare şi utile cele care se înverşunează împotriva Cercurilor pedagogice? Pentru orice domeniu de activitate este util ca, din cand în cand să se întrunească specialiştii şi să schimbe păreri, cu atat mai mult doamnele educatoare...
13.03.2011 20:34 cobelea
Ce a fost - A FOST. ..............
La ce ati participat - a fost. .....................
Propuneti si organizati aceste intalniri zonale din judet, asa cum credeti ca ar trebui sa fie:
tematica, continut, desfasurare si cu ceea ce trebuie sa ramana participantii la activitate...........
Asteptam pe didactic.ro rezultate ale propunerilor si concluziilor activitatilor concepute si organizate de cei care puteti sa eliminati (eventual sa diminuati) ceea ce exista acum.............
Suntem in asteptarea concluziilor DV.
14.03.2011 11:34 lipovan
Sunt profesor la un Colegiu în municipiul Iaşi.
Doar că lucrez de 28 de ani în învăţământ şi am fost până în anul 1988 cu catedra la Şcoli generale.
Tot timpul am considerat că sunt un ajutor deosebit cercurile pedagogice, din câteva raţiuni simple.
Şi nu sunt şi nici nu am fost şef de catedră sau şef de cerc pedagogic, ci am considerat că sunt necesare .
Sunt un profesor care din primul an de învăţământ am pregătit copiii pt Olimpiada de Matematică, şi chiar din al doilea an am avut copil la faza naţională ! şi era copil de la ţară.
Ce legătură are?
e că m-am ambiţionat văzând unii colegi mai ,,.........." ca mine că au rezultate cu copii. Şi asta la cercuri pedagogice.
De asemenea sunt multe raţiuni pt care sunt bune cercurile pedagocice.
14.03.2011 19:04 1957
Acum nu ma ajuta cu nimic. Intalnirea cu colegii este placuta, schimbam pareri. Tematica cercului lasa mult de dorit. Chiar vineri am fost la cerc si inspectorul a pregatit doua materiale, primul a fost interesant (chiar am ramas surprinsa!!!), al doilea nu cred ca prezenta interes, stiam cum stam cu olimpiadele. Inspectorul nostru de specialitate este organizat si isi da silinta sa faca intalnirile noastre utile si placute. Poate noi "babele" suntem satule de cercuri pedagogice !!!!!!!!!!!!!!!!
14.03.2011 19:48 mariasidorel
Ce ascult,uit /Ce vad,imi amintesc/Ce practic,stiu sa fac[Confucius]
14.03.2011 20:23 constantin_obreja
Pare fi o relativa egalitate intre 'formalistii latratori de bine' si 'cei ce inca mai cara invatamantul intr-o directie stiuta'. Ma mira multe afirmatii 'de liceeni' in care sunt unii 'plini de stiinta' si altii care 'vor sa se adape din izvorarea maiestrilor conjucturali' (in loc sa puna mana pe o carte sau sa deschida o pagina desteapta de pe net, pentru ca sunt!), constat ca de fapt vorbim de vorbire, socializare si nu de esente, mi-au placut afirmatiile categorice (cobelea, 1957 si nu numai), dar nu sunt de acord cu pierderea timpului, a orelor de clasa vazand 'piese de teatru'; cititi interventia mea anterioara (daca nu ati facut-o) si veti vedea ce vreau sa spun! Cineva vorbea de 'copii de la tara' de parca ar bolnavi; eu sunt taran (prin nastere si simtire) si n-am avut nicio problema sa fiu primul la admiterea la Facultatea de Matematica! Nu-mi aduc aminte sa fi avut vreo 'lectie demonstrativa' cu 30 profesori, dar fiecare lectie era o 'lectie de invatatura' pentru fiecare dintre noi; oare 'demonstrativele lectii' chiar demonstreaza ceva? Referatele prezentate pot fi 'inghitite la foc automat'? Categoric, nu! Putem invata doar ... cum sa nu facem, ce nu putem face, cat de departe putem sa ajungem (in cel mai fericit caz). Restul sunt iluzii ca multe altele care ne inconjoara!
Parca am mai scris odata, (chiar daca n-are legatura cu pedagogia decat un cuvant) cautati si cititi o povesitoara cu titlul "Marti oamenii sunt sparti, miercuri oamenii sunt cercuri". Veti afla despre imposibilitatea de a transporta (!) ceva dintr-un mediu in altul! Numai bine,
15.03.2011 15:47 anivleju
Sub nicio formă nu ne ajută aceste întâlniri inutile. Deja sunt depăşite, nu se mai pot constitui într-o acumulare de informaţii sau de experienţă, cum păreau a fi cândva. Acum orice se găseşte pe net, orice se dezbate pe net, orice noutate se postează pe net...oare nu toate cadrele didactice ar trebui să aibă internet!? Cadrul didactic ESTE OBLIGAT să fie în permanenţă conectat la tot ce este nou, drept şi valabil, nu o singură dată pe lună, în cel mai fericit caz, dacă nu cumva o singură dată pe semestru.
15.03.2011 18:10 danaoti
Sunt stresante din punctul de vedere al partii a doua ( masa de dupa ). Daca masa nu e inseamna ca nici lectia nu a fost...Sincer, de multe ori am vazut lectii foarte proaste, dar foarte pompos elogiate , deci - pierdere de timp. Nu spun ca oamenii nu ar fi pregatiti ,ci ca se pierd din cauza emotiilor. Amintiti-va de inspectiile pe care le avem in permanenta- nu cred ca s-a obisnuit cineva cu ele.
Eu as vedea aceste intalniri, care trebuie sa existe, ca niste intalniri de gen ,, Cafeneaua profesorilor" - unde fiecare sa-si spuna esecurile si succesele fara sa fie ,, certat ". Fiecare profesor, invatator, educatorare propria lui metoda de lucru si nu este obligatoriu sa se potriveasca tuturor
15.03.2011 19:43 elisaradacina
Constituie o grija în plus
15.03.2011 20:31 pucheadorel
Fac parte din cadrul Cercului metodic Lehliu-Gară, jud. Călărași, pentru învățământul simultan. Consider că activitatea la cercurile metodice ne este de folos pentru că, cel puțin la nivelul acestui cerc, lucrăm implicit aplicând în mod special metodele alternative, moderne de lucru. Nu este, în opinia mea, o pierdere de timp deoarece, chiar dacă, așa cum spunea cineva, putem găsi idei și într-altă parte, aici le putem APLICA. În cadrul cercului nu este ca la ședință, când unul vorbește și restul ascultă, ci toți lucrăm împărțiți pe centre, pe ateliere sau pe echipe, concepem, căutăm idei noi, într-un cuvânt producem brainstorming. Eu, unul, consider că este un lucru bun.
15.03.2011 23:57 ignateanu
Scor restrans intre Pro si Contra! Neindoielnic ca intalnirile colegiale sunt bine venite! Insa schimburile profesionale, pentru a satisface cat mai multi din participanti, trebuie sa aiba miez (fond), sa vizeze esenta activitatii didactice propriu-zise; eficientizarea acesteia materializata in accederea absolventilor nostri in forme/structuri superioare ale sistemului nostru de invatamant. Ori a masca nereusitele/neajunsurile in pregatirea optima a intregii populatiei scolare, inclusiv la activ. de cerc, prin participarea si, eventual, evidentierea unui elev la olimpiada, fie si la faza nationala (deloc de neglijat in cele mai multe cazuri aportul familiei si inzestrarea elevului cu un QI superior) mi se pare o abatere nepermisa de la scopul fundamental-asigurarea educatiei pentru toti copii cf. principiului ,,asigurarea de sanse egale tuturor copiilor''si o discriminare in evaluarea activ. cadrelor didactice. Prioritare,din pacate, si pentru evaluatorii activ. didactice sunt rezultatele la olimpiada, reviste scolare, publicatii de specialitate, activ. extracurriculare/extrascolare si in cele din urma rezultatele la clasa(uneori fara a se avea in vedere nivelul/potentialul clasei). In astfel de situatii as inclina sa apreciez / sa sustin un coleg care, desi n-a avut participari la olimpiade, a reusit sa asigure un nivel optim de pregatire intregului efectiv al clasei.In sfarsit, fara sa cred ca detin adevarul absolut, toata consideratia mea si unora si altora!
E stiut ca la inceput de drum (clasa I) pornim cu subiecti omogeni d.p.d.v. al varstei biologice, insa foarte diferentiati d.p.d.v. al QI, primordial in activitatea de invatare. Pe langa faptul ca am fost nevoiti sa inscriem in clasa I si elevi cu CES (necesita diagnosticarea/stabilirea de masuri compensatorii) insa lipsa asistentei psihopedagogice - din 1988 si pana in prezent nu stiu sa fi trecut, doar sa fi trecut vreun psiholog scolar, nicidecum sa asigure asistenta de specialitate pentru ,,elevii-problema''- suntem obligati ai ,,promova'' in clasa a II-a chiar daca au obtinut ,,Insuficient'' la mai mult de trei discipline (vezi Precizarile MEN/2006 si Regulamentul scolar).Pe langa astea suferim de lipsa conditiilor de igiena colectiva (lipsa retea de apa, WC-latrina, spatii insuficient incalzite, manuale degradate fizic de uzura-unele transmisibile de sase ani - saracia auxiliarelor), lipsa asistenta medicala si psihopedagogica, culminand cu un nivel de subzistenta la majoritatea familiilor cu copii in intretinere (la clasa, din 26 elevi doar parintii a patru elevi au venit sigur lunar). Trebuie sa recunoastem ca si potentialul fiecaruia din noi s-a diminuat prin disconfortul creat de diminuarile salariale, de stresul provocat de grija zilei de maine, si, tocmai ce-i mai important, tot din lipsa banilor, neglijarea problemelor de sanatate o data cu inaintarea in varsta. Vreau sa cred ca am surprins, prin interventia mea, parte din neajunsurile ce se manifesta in invatamantul actual si carora, noi, cei din sistem, trebuie sa le gasim neintarziat solutii. Asa se vede starea de moment din invatamant prin prisma unuia care-l deservieste de peste 36 ani! Sa auzim numai de bine!
P.S. E incurajatoare introducerea TIC in curricula scolara.Suntem beneficiari/utilizatori! Deja desfasor cu cls. a IV-a optionalul ,,Initiere-PC-Word''.Succes tuturor!
16.03.2011 17:52 xbgul
Nimic mai adevarat decat cele spuse de d-l Ignateanu, antevorbitorul meu. Cu mica precizare ca nu ne scade potentialul (acesta ramane cam la fel), ci ne scade cheful de munca cand ne gandim la ultimele zbateri sociale, sau chiar la mizeria crunta in care traiesc unii parinti si elevi.
Cel putin pentru mine, ultimele cercuri la care am participat nu au fost decat motiv de a-mi revedea colegii si a sta la un sprit (sa stiti ca sunt multi care merg la cerc doar pentru asta). Ne cam ascundem dupa degete, vorbim doar daca suntem fortati si daca o facem, o facem intr-un limbaj de lemn cu care l-am face invidios si pe Iliescu. Sa se sisteze? Primesc, dar sa ne mai intalnim din cand in cand si sa ne spunem chiar ofurile, durerile sau -de ce nu?-reusitele, descoperirile, experimentele facute la clasa si au functionat. Dar stiti cum spune "optimistul" cand il aude pe "pesimist" ca "nu se poate mai rau" : "-Ba se poate!".
Cu stima, va urez toate cele bune!
16.03.2011 17:56 xbgul
da nu merg coments urile?
17.03.2011 06:14 lucisim74
Cercul pedagogic mi se pare o cumplita pierdere de timp, mai ales de timp liber! Iar partea cu protocolul este de-a dreptul enervanta. Mi se pare stupid sa impartasesti idei didactice printre clefaituri si sunete de tacamuri!
Personal cred ca ar trebui sa fie initiate parteneriate intre scoli in care sa fie prevazute schimburi de experienta.
18.03.2011 06:30 diana03camy
CERCURILE PEDAGOGICE SI COMISIA METODICA E O PIERDERE DE TIMP SI DE BANI,RENUNTATI LA ACESTE ACTIVITATI REGIZATE SI NEINTERESANTE
18.03.2011 08:52 ramona_p
Din pacate, in ultimii ani, cercurile pedagogice au devenit, intr-adevar, prilej de intalnire a colegilor si de impartasire a experientelor. Si cam atat. Desi organizarea cercurilor pedagogice a avut initial alt scop, acum a devenit prilej de "adunare de puncte" pentru diferite dosare, iar laudele aduse propunatorului sunt, de cele mai multe ori, mult prea pompoase si departe de adevar. E adevarat, multi dintre noi ne pregatim pentru un cerc pedagogic cu mult timp inainte, nu doar cu cateva saptamani, dar asta pentru a face o buna impresie. Problema este, de multe ori, ca pregatirea unui cerc ne face sa neglijam alte aspecte ale vietii, si chiar si orele normale. Iar ultima parte a cercului, asa-numita "partea a 3-a", cea cu masa, dansul si felicitarile a ajuns sa fie o adevarata povara pe umerii celui care, de obicei, este singurul cadru didactic de specialitate din scoala, cu tot ajutorul colegilor.
18.03.2011 22:35 adi56
Cand ai ceva se spus sau de aratat e pacat sa nu o faci. Din pacate, lectiile de cerc pedagogic sunt "victima" punctelor la reducere de posturi, caci pentru gradatia de merit nu se iau in considerare.Am gustul amar ca, dupa 35 de ani de munca,suntem evaluati precum suntem si platiti...pe PUNCTE!!!!
19.03.2011 00:08 TEPES111
Cercurile pedagogice s-au inventat pe vremea cand nu exista internet. Acum inveti mai multe de pe acest sitte decat de la acele reuniuni simandicoase.
19.03.2011 12:04 stanaioan
Nu ajuta cu absolut nimic,este o pierdere de timp si mai ales de bani!
19.03.2011 12:26 madalin_dana
Citesc si ma uimesc!!! Oare dintre cei care critica toate aceste intalniri au tinut vreodata un astfel de cerc. Aveti idee cata munca implica? Si daca sunt atat de lipsite de sens de ce paticipati?
Eu nu pot spune decat jos palaria pentru acele cadre care se straduiesc sa ne arate cate ceva din experienta, creativitatea si daruirea lor!!! Am intalnit la aceste cercuri OAMENI ADEVARATI, de la care am avut ce sa invat. Eu nu cred ca suntem atotstiutiri. Exista intotdeauna cineva mai bun ca mine!!! Hai sa-i punem bete in roate daca vrea sa faca ceva.
Nu ma astept sa fiti de acord cu mine!!! Ne vedem pe 22 martie, ora 14. O sa avem ce invata!!
19.03.2011 12:31 madalin_dana
si inca ceva: punctaj-0,25 la ce ajuta asta?
20.03.2011 08:24 ela52
1.Nu , in forma in care sunt organizate acum.
2.Da, daca ar fi organizate si desfasurate de oameni abilitati sa faca activitate de formare ,avand in vedere ca acesta e rolul cercului pedagogic : CCD-urile, cei care au diverse atestate pentru competente in domeniul respectiv sau de catre aceia dintre noi care chiar au ceva de spus.
21.03.2011 06:13 ilyesi2i
Succesul sau insuccesul oricarei activitati depinde in mare masura de ATITUDINEA, ASTEPTARILE si IMPLICAREA tuturor actorilor.Ca sa nu mai vorbim de COMPETENTA.Am sustinut o lectie de matematica la clasa I, acum vreo 8-sau 12?- ani, cand aparuse conceptul de "transdisciplinar"...Elevii de clasa I s-au descurcat de minune.Era cercul pe primul semestru, pe la inceputul lunii octombrie.La analiza activitatii le-am rugat pe colegele mele sa isi spuna parerea:am inteles bine ce se vrea cu acest "trend" postcomunist?Feed-back-ul din partea asistentei a fost ZERO.Nu s-a gasit O SINGURA persoana care sa-si asume o parere, cu voce tare, in fata plenului.M-am simtit penibil.M-a salvat Inspectorul de specialitate.Stiam ca s-a comentat-chiar am rugat ADULTII din clasa , in timpul orei, sa vorbeasca in soapta.Nici nu se punea problema regizarii lectiei.Nu ma lasa constiinta si nu urmaream sa dovedesc cuiva ce calitati nemaicocostarcibile de invatatoare as avea.Simteam nevoia unui dialog cu colegi,colege care lucreaza in sistem.Am ajuns la concluzia unor mari specialisti in Arta comunicarii:"Si tacerea vorbeste!".Ce anume, mi-am permis sa descifrez eu.
Trebuie sa ne invingem TEAMA de schimbare.Si s-o facem in primul rand NOI.Formatorii de caractere care suntem tratati de parca am fi cersetori de salarii, de conditii de lucru la nivel macro si micro DECENTE.
21.03.2011 15:02 ioana-violeta
Cercurile pedagogice sunt bune pentru a afla noutatile si "trendul" din sistem, in rest, o pierdere de timp si de bani. Mergem pe banii nostri prin judet, chipurile, sa ne perfectionam si tot pe banii nostri le si organizam atunci cand ne vine randul! Nu toti avem clase cu parinti ce au "dare de mana", nici copii straluciti cu care sa poti sa faci lucruri deosebite! Multi dintre noi poate ne chinuim cu copiii sa-i invatam sa scrie si sa citeasca, ce sa mai astepti performante! Sa nu uitam ca pana si o simpla ora de abilitati practice costa bani, daca vrei sa faci ceva frumos!Vorba unei colege, lectiile de la cercuri sunt in afara a ceea ce e cu adevarat real in invatamantul romanesc! Probleme sunt cu duiumul in sistem, dar solutionarea lor nu o gasim la cercuri pedagogice!
21.03.2011 15:27 mariana62
Uneori ne este utila participarea la cercuri,mai ales daca esti nou in sistem.Alteori,dupa un numar de ani ni se pare ca stim tot(dar chiar asa este?)si nu mai avem nevoie sa invatam nimic,dar este benefica pentru psihicul nostru intalnirea cu alte colege ,,vechi"pe care nu le intalnim cu alte ocazii.
Parerea mea este ca sunt utile pentru toate cadrele didactice,lasand partea materiala la care nu te obliga nimeni(ma refer la protocol),atat in activitatea de zi cu zi de la clasa dar si in schimbarea ambientului educational.
21.03.2011 17:19 ionbarbu
Sunt utile:
- permit schimb de experienţă
- Îţi dau posibilitatea să cunoşti din experienţa pozitivă (dacă ceva este negativ poţi să faci comparaţii, poţi să eviţi o asemenea experienţă etc)
- îţi dau răspunsuri pe care de moment nu le ai la anumite întrebări
- ne socializează, că slavă Domnului, avem nevoie de aşa ceva!
21.03.2011 18:11 ionut83
Sa fim seriosi e pierdere de vreme la cercuri.
21.03.2011 18:15 ionut83
daca ma uit pe card in ziua salariului constat ca nu doar cercurile pedagogice sunt o pierdere de timp:)))))))
21.03.2011 21:37 catalin_2527
Eu consider ca sunt utile chiar daca sunt in zile de sambata !
In zona in care profesez comentarii de genul celor care spun ca nu sunt utile fac cei care lipsesc de la cercuri sau care atunci cand trebuie sa tina o activitate demonstrativa devin cardiaci (subit).
Chiar daca unele teme impuse in ultimul timp au fost doar culese de pe internet , noi invatatorii am discutat de problemele pe care le intampinam la clasa si cum le putem rezolva.
Ne mai cunoastem , luam multe adrese de e-mail si numere de telefon pe care le folosim ori de cate ori intalnim probleme si avem nevoie de sfaturi unii de la altii.
21.03.2011 22:15 penelopa_45
Asa cum s-a mai spus....pierdere de timp si de bani.
22.03.2011 14:54 lety77bz
Ajuta....... intr-o oarecare masura......Din nefericire colegii inv. din scoala noastra nu au ajuns la nicio intalnire anul acesta scolar( saptamana aceasta da!- de frica ) , si am fost ,,vizati'' de d-na inspector. A trimis o biata metodista sa ne verifice la portofolii si la acea adeverinta care , mai nou, se elibereaza pe loc , in cadrul cercului ............
22.03.2011 20:44 uleanu
cercurile pedagogice sunt utile daca sunt organizate cu responsabilitate
23.03.2011 16:52 maricam
Nu ne ajuta. Care suntem la sat cheltuim banii pana in satele vecine si doar atat. Nu contest ca lectiile nu sunt bine facute, dar cred ca nu si au rostul . E doar o bucurie ca ne revedem colegii.
23.03.2011 18:14 vicktoria
O activitate bine arganizata ,cu simt pedagogic ,nu are cum sa nu fie un prilej de a mai invata ceva.Cei care spun de activitati regizate probabil se refera la activitatile tinute de ei.Particip cu mare placere ,este un prilej deosebit de a schimba impresii cu colegii si de ce sa nu recunoastem de multe ori aceste activitati in cadrul cercului pedagogic ne tin vii , ne tin conectati la nou si deasemenea , sa nu uitam ,si elevii au de castigat.Eu am tinut chiar saptamana aceasta a astfel de activitate si au spus cei care au participat ca nu le pare rau ca au venit la aceasta activitate.Nu va feriti sa tineti astfel de activitati .Iti ofera satisfactii nebanuite.Referitor la ,,partea a doua,, hai sa fim seriosi .Cui nu place o cafea servita impreuna cu prietenii, cu colegii?SA-I LASAM PE SEFI SA-SI VADA DE ALE LOR , HAIDETI SA NE FACEM NOI MESERIA CHIAR SI FARA 25% SI VOM AVEA UN VIITOR MAI BUN SAU CEL PUTIN NADASDUIM SA FIE MAI BUN. Doamne ajuta!
23.03.2011 20:34 gbercse
Desi cercul la care particip eu este interesant si deosebit, in general dascalii participa din obligatie la cercuri sau pentru a primi "pretioasa" adeverinta de participare.
Ar trebui facut un experiment : sa se anunte public si pe fata ca nu se mai primesc adeverinte, participarea este la alegerea dascalului si singura recompensa este o mangaiere pe crestetul capului. As fi curioasa sa vad gradul de implicare !
24.03.2011 08:58 niniana
Nu ajută cu nimic,este o pierdere de timp .Responsabilii de cerc pedagogic nu se implică suficient în organizarea eficientă a activităţii cercului.Foarte multă teorie fără aplicabilitate in practică.Consider că ar fi momentul regândirii şi reorganizării cercurilor pedagogice .
24.03.2011 16:52 andreeaveciunca
Nu prea ajuta la nimic cercurile pedagogice...parca toata lumea vrea sa termine cat mai repede, se spun bla-bla-uri pe care le stim cu totii. Daca ar veni cu ceva nou, serios, structurat, gandit dinainte un program - e ok. Dar parca e totul pe fuga
24.03.2011 16:56 andreeaveciunca
da, ar fi momentul regândirii şi reorganizării cercurilor pedagogice
24.03.2011 18:55 dorina_dinu
Daca se vine cu o ceva nou, ceva serios, din care ai de invatat indiferent cata activitate ai la
catedra ,cred ca sunt binevenite. Dar suntem in secolul vitezei si nimeni nu mai are timp si rabdare cu nimeni si cu nimic.., Nu mai avem rabdare cu noi, dar cu cei din jur?! PACAT! MARE PACAT!
Nu invinovatesc pe nimeni, ca si eu sunt ca si dumneavoastra, poate societatea, poate CRIZA,...
Ramane de vazut!A murit optimismul...
24.03.2011 19:45 exact
Ca mulţi din cei ce au comentat aici-şi eu cred că e o maaaaaaaaaaare pierdere de timp(cu mici excepţii),pentru-că te informezi mult mai bine, iată de aici, de pe acest site chiar.Ce mă deranjează pe mine cel mai mult, este acea ...parte aIIa, când toată lumea se îndoapă.ATUNCI MI SE PARE, CĂ POATE DACĂ UNEORI CHIAR AM ASISTAT LA O LECŢIE REUŞITĂ, A PICAT TOTUL ÎN DERIZORIU PRIN MASA HOMERICĂ ÎNTINSĂ A...PARADĂ.Mi se pare un pic degradant pentru nişte cadre diadatice.Unde mai pui că, atunci când "îţi vine rândul"cu câte o activitate, trebuie neapărat ca măcar să egalezi în fripturi, pe cei dinaintea ta, căci altfel vei fi veşnic amendat pentru zgârcenie, ori calicie.Naşpa, nu?
Cât despre calitatea lecţiilor...ce să mai vorbim? Sincer, rar se întâmplă să vedem ceva valoros. Am asistat recent la o lecţie demonstrativă foarte reuşită, antrenantă şi modern "pusă în scenă". Am şi spus asta în discuţiile vis-a-vis de ceea ce am văzut,iar eu una, am simţit nevoia să apreciez abordarea nouă,interesantă şi mai ales antrenantă pentru copii, a temei respective.Adică aşa cum ar trebui să se lucreze azi cu copiii:deschis, fără închistare, tratând egal pe fiecare copil, abordând mijloace moderne de învăţământ...etc.Dar, surpriză! Majoritatea colegelor nu au înţeles nimic, nu au fost de acord cu ceea ce au văzut, cantonându-se pe acelaşi stil de muncă greoi, îmbâcsit(ups!era să zic băbesc),ce nu aduce decât plictiseală pentru copii, rutină nesfârşită şi lipsă de adaptare la nou.Eu nu sunt la început de carieră, dar mă"mulez "mereu(încerc),după colectivul de copii şi pe ceea ce simt că poate să aducă progres, chiar şi la umilul meu nivel(cum îl văd unii) de educator al acestui secol.Succes tuturor celor curajoşi, adaptabili şi inventivi !!! Chiar şi un educator poate fi mereu surprinzător.De asemenea oameni este nevoie peste tot!
24.03.2011 22:14 constantin_obreja
Vicktoria ai spus: ".Eu am tinut chiar saptamana aceasta a astfel de activitate si au spus cei care au participat ca nu le pare rau ca au venit la aceasta activitate." Acel 'nu le pare rau', nu crezi ca este in contradictie cu ceea ai scris putin mai sus, contacte, 'ne tine vii' etc.? 'Cercurile' ne tin vii? Niciodata! Daca n-am inviat ca dascali, nu vom fi niciodata! Pasarea Pheonix renaste in ea insasi si nu in Sfinx, Minotarur sau Dragon! Fraza citata mai sus e mai mult decat complezenta, chiar daca ai tinut o lectie minunata; la minuni, oamenii se uita ... ca atare, adica la niste ciudatenii care se intampla undeva, candva, poate nu si lor! Analiza lectiei nu o fac profesorii participanti ci elevii; atentie, deci la modul in care pregatiti aceste lectii: orice fortare, orice miscare, alta decat cea obisnuita, va aduce, poate, laude din partea unor trecatori, dar o reactie a elevilor, reactie pe care trebuie s-o receptionati si sa-i gasiti cauza si solutiile. ".Eu am tinut chiar saptamana aceasta a astfel de activitate si au spus cei care au participat ca nu le pare rau ca au venit la aceasta activitate" .... ce trist imi suna! Numai bine,
25.03.2011 16:57 stana_ge
Ar trebui ca aceste activități (cercurile pedagogice) sa fie cu adevărat de folos. Dar pentru asta e nevoie ca noi, cadrele didactice, sa facem să fie așa prin modul nostru de a participa la ele. Câti dintre noi am luat atitudine și am cerut să se schimbe ceva in desfășurarea lor? Spunem ca sunt pline de laude pentru colegi; in mod politicos dar ferm, câti dintre noi am înlocuit laudele cu aprecieri obiective?
,,Chiar şi un educator poate fi mereu surprinzător.,, scrie cineva mai sus!!!! Mă intreb dacă e cadru didactic, pentru că acest ,,chiar și,, trădează disprețul pe care autorul îl are pentru meseria de educator. Dincolo de salarii, dincolo de dotări ale scolilor, dincolo de criza de valori prin care pare că trece țara noastră, dascălul trebuie să fie o persoana COMPETENTĂ , un pasionat, un entuziast, un visător și un trăitor cu picioarele pe pamânt in același timp. Oamenii practici fac trecerea de azi spre mâine mai sigură; cei care mută munții din loc, care fac lumea să fie mereu nouă, mereu surprinzătoare, sunt visătorii, vizionarii. Nu este suficient să ne plângem că nu-s lucrurile pe voia noastră; trebuie să le schimbăm și inainte de asta, trebuie să NE schimbăm. Adică trebuie SĂ LUĂM ATITUDINE.Ce ziceți, dragi colegi, despre faptul că la Bacău 17 cadre didactice ,,au pus mână de la mână,, să dea o mâna de ajutor sărmanului fiu al lui Cășuneanu ca sa-l facă absolvent de liceu fără ca el să vadă liceul un an de zile? Dintr-un liceu întreg, nimeni n-a luat atitudine . Le-a ținut cineva arma la tâmplă și au pus note de frică? Chiar nu le-o fi rusine de elevi?
Vorbim despre lecții ,,puse in scena,,. Dar nu suntem noi, educatorii, veșnicii actori, aceia care prin gesturile noastre, prin felul de a ne adresa, prin priceperea de a-i atrage pe copii folosindu-ne de cultura și exemplul nostru facem ca scoala sa nu fie o plicticoasă trecere de vreme? Stiu, vreți să spuneți că lecția a fost ,,regizată,, dar recunoașteți că a fost reușită; ce vă impiedică să faceți in discuții observațiile ce se cuvin dar dumneavoastră să folosiți cele învățate in lecții neregizate? Cu multă voință si cu drag de meserie putem transforma in aur noroiul din jurul nostru, cum spune Poetul: ,, Din bube, mucigaiuri și noroi/Iscat-am frumuseți și prețuri noi,,. Apreciez interesul pe care-l manifestați pentru invățământ postând comentarii în această rubrică; e clar că nu vă e indiferent domeniul în care lucrați. Nici mie, așa că vă doresc numai bine!
25.03.2011 17:04 cetateanu
Cred ca in loc de cercuri mai bine s-ar organiza studii ,simpozioane,perfectionari.Pe banii mei si pierzand o zi, ma duc si vad o lectie .Elevii sunt supusi unui stres emotional fara rost.Mai ascult un referat ,ceva discutii si gata.Asist de la inceputul carierei mele de 31 de ani la astfel de activitati.Dupa '90 ,speram sa gandeasca niste pedagogi priceputi la un tip de perfectionare care sa implice si cercetarea in colective didactice dupa modelul francez.
25.03.2011 18:52 sportiv
De ce ar trebui sa cerem de la activitatea cercului pedagogic altceva decat se face de obicei la o activitate la clasa? (intrebare retorica).De ce sa aratam cuiva ceea ce ,,nu se intampla de obicei in activitatea pe care o desfasuram”? In clasa fiecare cauta a-si face datoria cel mai bine! (atat pentru copii , cat si pentru ,,prestanta personala”).Pentru uinii dintre cei care au intervenit pe acest site, e clar ca SI IN INVATAMANT sunt carpaci,meseriasi si artisti!?(stiu ca nu se folosesc doua semne de punctuatie!)
(Unii sunt artisti- si in ultimul an de activitate-aviz celor ce se lauda- si despre care nu pot a spune ca au fost,ori sunt ,,meseriasi” pentru ca nu le cunosc activitatea),singurele reprosuri: intinderea textului cu care intervin si ,,tratarea de sus” vis -a-vis de interventia celorlalti!
Se impune un anumit respect! (chiar daca cineva nu-l merita in final)!
Traiasac Gheorghe Stefan!
25.03.2011 22:53 aurora_gina_ioana
La noi in judet nu se mai tin de mult timp lectii demonstrative. fiecare vine si da citire unui material sau unui PPt. Se face bineinteles prezenta. Ce ne-am face fara ea?! Toata lumea pleaca apoi acasa multumita, cu adeverinta de participare in buzunar, cu mapa cercului si cu burtica ... plina. E corect? Da, desigur. La asa activiatti, asa salarii si satisfactia muncii pe masura. E graznic in ce hal am ajuns.
26.03.2011 18:21 popina
Nu-si au rostul.De ce?Raspuns:chiar daca pe moment ai retinut ceva deosebit dintr-o activitate demonstrativa sau dintr-un referat, dupa o vreme le cam uiti.
27.03.2011 15:18 maia
Daca privim cu seriozitate activitatea metodica si daca ne respecta pe noi si profesia noastra ,normal ca de la fiecare activitate ai cate ceva de invatat.Haideti sa nu renuntam la tot ce mai este si ......bun !!!!!
27.03.2011 21:39 fenomenul
Scopul Cercurilor în sine, au fost gândite pentru a se face acel schimb de experiență. Din păcate astăzi se rezumă la o lecție așa zisă demonstrativă ținută de tineri în mare măsură, prezentarea unor tecxte venite de la minister și cea mai importantă parte din lecție este masa festivă. Partea de discuții lipsește sau se rezumă la 2-3 persoane așa zise cu experență și care deobicei dau și verdictul în funție de...
De restul trageți dumneavoastră concluzii!
28.03.2011 00:37 pisone
cu siguranta nu ajuta la nimic
sunt un motiv de stres
07.12.2011 14:58 mihaelaalina
sa va spun eu care este faza cu cercurile pedagogice_am avut de curand cerc si asa stau lucrurile m am imbolnavit de inima,si eu si am stresat si bietii copii o luna intrega ,ca in timpil lectiei sa nu asculte nimeni caci doamnele discutau de x sau y ,iar durerea cea mare este partea financiara-suntem 2 educatoare si am facut masa la 50,
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.