Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Soluţie pentru salvarea şcolii: privatizarea

Fonduri europene pentru infrastructură, firme care să se implice în viaţa şcolii din care îşi vor recruta angajaţii, mai mulţi consilieri şcolari care să ţină în frâu fenomenul violenţei din şcoli, o specializare mult mai bună a profesorilor, dar şi salarii pe măsură. Acestea sunt câteva dintre propunerile pe care le-au adus experţii în educaţie după cele trei zile de dezbateri din cadrul Forumului Educaţiei 2010. Relaţia profesor-elev „a îngheţat” de la domnul Trandafir încoace În fiecare zi a forumului care s-a încheiat ieri, evenimentul a adunat profesori, elevi, studenţi, dar şi specialişti din Olanda, Finlanda sau Statele Unite ale Americii. Toate iniţiativele strânse vor ajunge şi pe masa ministerului, sub forma unor proiecte. Unul dintre ele ar fi privatizarea şcolilor. „Guverne din întreaga lume încurajează forme variate de privatizare a şcolilor publice, prin contopirea elementelor birocraţiei publice şi întreprinderile private”, a arătat preşedintele executiv Erudio, Cosmin Alexandru. O altă temă care a stârnit dezbateri aprinse a fost „Paradigma relaţiei profesor- elev”. „De la domnul Trandafir încoace, legătura dintre elevi şi profesorii lor a fost arareori în atenţia factorilor de decizie din viaţa şcolii. (...) De cele mai multe ori, sociologii şi psihologii vin în întâmpinarea acestor cazuri izolat, când în presă apar cazuri de violenţă în care fie un profesor a bătut crunt un elev, fie un elev a băgat în spital un profesor”, i-a provocat pe cei prezenţi la discuţii Ema Pendiuc, jurnalist TVR3 şi moderatoarea workshopului. Soluţia pentru multe dintre aceste probleme stă într-o finanţare corespunzătoare a sistemului edu caţional. „Studii realizate de UNICEF au arătat că, în ultimii 20 de ani, ţările care au investit mai mult în domeniul educaţiei au avut fluctuaţii negative ale inflaţiei de sub 0,5 procente”, a dat un exemplu Andrei Popescu, coordonator naţional al programului „Tineret în acţiune”. „Fiecare copil este o elită” Prezentând elemente din învăţă mântul finlandez, Jukka Kangaslahti, expert în educaţie, a desprins şi câteva elemente ce ar putea fi aplicate cu succes în şcoala românească. „Calitatea sistemului de învă ţământ nu trebuie să depăşească şi calitatea profesorilor. În Finlanda, profesorii urmează şi master şi apoi se specializează în departamente speciale, concentrate pe practică”, a spus profesorul, anticipând măsura inclusă deja în proiectul legii educaţiei. „Profesorii au un statut special, sunt bine plătiţi, sunt respectaţi şi li se recunosc meritele”, a mai spus expertul. În prezent, salariul unui profesor debutant român (240 de euro) este de 12 ori mai mic decât al unuia din Finlanda (3.000 de euro). Un alt principiu al şcolii finlandeze, accentuat de specialist, a fost cel al „nonelitelor”: „Am participat la un seminar din cadrul forumului în care se discuta despre elite. Ce sunt elitele? Fiecare copil este o elită într-un anumit domeniu, nu înţeleg diferenţierea”, a subliniat Kangaslahti. „Între 7 şi 14 ani, un copil finlandez petrece doar 5.400 de ore la şcoală, în timp ce în un elev francez - 8.300 de ore. Nu contează cantitatea, ci calitatea. Copilul învaţă şi în afara pereţilor şcolii foarte mult, nu trebuie să stea prea mult la şcoală”, a mai explicat acesta. CURSURI VIRTUALE Connexions, o reţea care adună oamenii prin educaţie Creşterea preţurilor cărţilor în SUA şi Canada l-a determinat pe Richard Baraniuk, profesor universitar, să fondeze o reţea internaţională cu materiale educa ţio nale. Platforma cnx.org adună oameni din toată lumea care pot încărca materiale educaţionale, cursuri sau tutoriale, cu acces liber pentru toţi cei care fac parte din comunitatea virtuală. „Materialele necesare studenţilor sunt mai scumpe decât cuantumul taxelor de şcolarizare. Noi am «tăiat» intermediatorul şi am dat acces liber tuturor la materiale de calitate”, a explicat Richard Baraniuk. În România există o idee asemănătoare, inclusă în proiectul legii educaţiei. „Se înfiinţează Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma Şcolară de e-learning, care includ programe şcolare, exemple de lecţii pentru toate temele din programele şcolare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare”, arată textul legii. Sursa: Evenimentul zilei

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 15.05.2010 09:47 | 1638 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

16.05.2010 00:48 grigore_geta

Am fost acolo. Parerea unanima a fost ca, daca dascalii nu vor fi motivati (prin salarii, conditii demne de munca, respect din partea societatii), nimic nu se va schimba in educatie. "Dascalii sunt schimbarea" a spus directoarea Scolii Internationale din Cluj, scoala castigatoare a titlului de "Scoala anului" in 2009. S-au purtat discutii in seminarii dar si in plen. Organizatorii s-au intrecut pe ei: A fost o atmosfera de lucru, seriozitate, respect, punctuialitate. Locatia, splendida: Hotelul Marriott. Serviciile, pe masura! Participantii din diferite medii au dezbatut cu adevarat problemele educatiei in secolul XXI, concluziile si soulutiile propuse au fost adunate cu grija si prezentate sumar la sfarsitulfiecarei zile. Din pacate, dupa aceasta perioada in care putinii profesori participanti s-au simtit in alta lume, plina de prosperitate,calm,eleganta, seriozitate si respect,intr-un cuvant "normalitate", intoarcerea la realitate readuce teama de ce va urma. Pentru ca lipsa resurselor sau, mai bine zis, proasta gestionare a resurselor statului, ne-a adus in situatii disperate, pentru multi dintre noi fara speranta.

0 0

17.05.2010 22:23 constantin_obreja

1. Ar fi fost util ca propunatorul stirii sa indice si cateva adrese la care sa putem citi ceva mai multe detalii! Poate chiar ne intereseaza! 2. 2. Despre "Se infiintezaza Biblioteca ..." am mai auzit! Doar atat!

3. Care au fost concluziile? a) Se poate- dar nu e bine; b) Nu se poate- dar trebuie; .....

0 0

24.05.2010 13:15 anasanziana

Dupa o lunga perioada de revolta fata de absurditatile pe care alesii ni le impun prin noua lege, am realizat tristul adevar: nu se doreste dec fapt cresterea calitatii in invatamant ci scaderea acestuia in invatamantul de stat pentru a se stimula cresterea sectorului privat.Legea de mai sus imi confirma asta:„Guverne din întreaga lume încurajează forme variate de privatizare a şcolilor publice".cu alte cuvinte scoala publica a devenit prea costisitoare...vor invata deci doar cei cu bani.

Cat despre violeta din scoli...nu nopi suntem cei care detinem recordul la acest capitol...din cate stiu nici un elev nu si-a impuscat pana acum profesorul asa cum se intampla in sistemele civilizate.

Sunt de acord cu formarea continua a profesorului, dar pe banii statului,nu a amaratului care din 240 euro treb sa-si plateasca si cursurile si articolele publicate, cum am facut eu de ajungeam sa nu am bani de mancare.

Si am participat si la cursuri de astea gen "hotel Marriot" in care se cheltuiau niste bani ai nustiu cui fara sa se obtina nimic dupa...decat pt cei care au gestionat fondurile respective.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

672 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN