Şcoala cu
bune practici

78 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii, plătiţi în funcţie de performanţele elevilor

Evaluările elevilor şi ale părinţilor, progresul elevilor în clasă sau implicarea acestora în activităţile şcolare şi extraşcolare ar putea fi câteva dintre criteriile care vor sta la baza stabilirii salariului unui profesor Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) a supus, miercuri, dezbaterii publice principiile şi criteriile care vor sta la baza evaluării performanţei cadrelor didactice. Instituţia a solicitat inspectoratelor şcolare ca, până pe 28 noiembrie, să popularizeze propunerile în fiecare unitate de învăţământ şi să organizeze dezbateri pe această temă. La discuţii sunt invitaţi să participe inclusiv reprezentanţi ai comunităţilor locale şi ai federaţiilor sindicale. Criteriile de evaluare propuse de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) vor fi folosite în "definirea unei componente variabile a salariului cadrelor didactice". Conform propunerii ministerului, evaluarea cadrelor didactice trebuie să pornească de la progresul scolar, astfel că, la începutul fiecărui an şcolar, elevii vor fi testaţi pe baza unor subiecte formulate la nivel naţional, iar rezultatele testelor vor fi punctul de plecare pentru evaluarea ulterioară, internă şi externă. Noul sistem de evaluare trebuie să aibă în vedere în primul rând performanţa realizată în clasă, drept urmare ministerul propune ca performanţa didactică să fie evaluată prin criterii de măsurare a progresului şcolar. Ca exemplu, ministerul vorbeşte despre evoluţia notelor sau calificativelor obţinute la evaluările curente, rezultatele la evaluările naţionale raportate la cele de la clasă şi rezultatele la testele iniţiale raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale. Un alt criteriu vizează implicarea profesorilor în instituţia din care fac parte. Aceasta poate fi cuantificată prin rolurile asumate, activităţile "intra şi extra-curriculare", managementul clasei, parteneriatele şi activităţile interdisciplinare. Nu în ultimul rând, Ministerul mai propune ca activitatea profesorului să fie evaluată de consiliul de administraţie al şcolii, de consiliul profesoral, de elevi, de părinţii elevilor şi de comunitate. Dezvoltarea profesională a cadrului didactic şi impactul acesteia asupra progresului elevului şi a performanţei instituţionale reprezintă şi ele un criteriu. Concret, ministerul invocă în acest sens formarea continuă "de specialitate, metodică şi managerială", reflectată în modul de proiectare şi desfăşurare a orelor, aplicarea metodelor moderne de predare şi învăţare, adaptate la nevoile clasei sau ale elevului sau contribuţia cadrului didactic la prestigiul unităţii de învăţământ. Conform MECT, în actualul sistem de evaluare responsabilitatea revine directorului, dar acesta nu are puterea de decizie. "Reformarea evaluării presupune atribuirea deciziei celui care are si responsabilitatea", susţine MECT, arătând că rolul inspectoratelor şcolare se va limita la controlul calităţii procesului didactic prin inspecţii şcolare la clasă şi testări periodice. Totuşi, pentru că în evaluare intervin mai multe componente, coordonarea şi interpretarea rezultatelor rămâne atributul directorului. Sursa: Mediafax

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: fratiladorina | 12.11.2008 20:58 | 4902 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (50)

0 0

12.11.2008 21:58 dal31

Oamenilor acestora le lipseste ceva... Unde naiba traiesc aceste persoane? In cosmos? Ii invit cu drag sa coboare din birourile dumnealor confortabile si calduroase si sa participe macar o zi la lectii in clasa noastra cu miros de.... excremente de soricei si mult , mult aer conditionat. Vai de capul ala pierdut in nouri al domniilor lor!!!!!! Ei se gandesc la exceptii, ce facem cu ceilalti copii si scoli unde tremuram de frig, mirosim aerul insuportabil al micilor vietuitoare care nici macar nu se mai sperie de prezenta noastra, ce facem cu invatamantul simultan? Stiu domniile lor cum se invata intr-o sala de clasa unde sunt inghesuiti copiii din toate cele patru clase primare, cum ar obtine performante? Cine naiba sunt acesti oameni care hotarasc ce si cum , cand habar nu au ce este realitatea? Cine sunt, Doamne?????????Cred ca vocabularul nostru este prea sarac pentru a-i numi!!!!!

Este vai si amar de tara si de copiii nostri!!!!

0 0

13.11.2008 08:22 emil

Pentru dal31. Cand atacati un principiu sau o idee, folositi un limbaj corect, civilizat, folositi argumente. Altfel, nu va crede nimeni!

Parerea mea: este o idee excelenta, cu conditia sa fie aplicata corect. Poate asa o sa terminam cu dosarele pline de simpozioane, parteneriate, etc. cumparate pe net!

Sunt curios cum comenteaza colegii nostri aceste masuri. Este interesant de vazut si de aceea am sa deschid un topic pe Forum. Cititi, deocamdata, aici: http://www.edu.ro/index.php/articles/11011

0 0

13.11.2008 09:17 rasmina

Am si eu o intrebare pentru d-nul Emil :

Ai predat vreodata la o clasa in care 85%din copiii inscrisi la clasa I nu au la activ macar o singura zi de gradinita si mai mult acasa au de cele mai multe ori un parinte care nu stie sa scrie si sa citeasca?...Probabil ca ideea cu performanta ar trebui adaptata la nivelul problemelor din teritoriu nu doar la ceea ce teoretic ar trebui sa fie peste tot adica copii care dupa terminarea ciclului preprimar vin cu un bagaj de cunostinte care pot asigura cu adevarat progresul scontat....dar de la teorie la practica exista o mare prapastie si atunci ce ne ramane de facut??? ...fugim toti catre zonele care ne pot asigura conditii si copii capabili de performante...iar restul???..

0 0

13.11.2008 09:28 emil

Pentru rasmina. Am predat in invatamantul rural, stiu ce inseamna elevi proveniti din diverse medii... Nu aceasta e problema. Va rog sa cititi cu atentie acel proiect ...de principii. Nu e vorba de stupida performanta de care se vorbeste isteric acum. Este vorba de un act didactic eficient. Performanta inseamna sa reusesti sa faci un elev sa capete competente minime in acord cu programa, cu cerintele, sa reusesti sa-l ridici de la nota 4 la nota 6...etc.

Nu cred ca e importanta zona in care lucram.

0 0

13.11.2008 09:53 nicole70

HMMM

Stau si ma mir de unde le vin unora asemenea idei?

Cine defineste performanta?

Daca un elev a luat la capacitate (teze unice)10 la amtematica si ia 7 la examenul de bac pentru ca e la mate-info, iar unul la profil tehnic invers care e performanta?

0 0

13.11.2008 12:58 elena_sigmir

sunt de acord cu testarea profesorilor , cu plata in raport de performante .sunt si profsori care se duc la scoala ,doar pentru ....salar (tineri ,mai in varsta).Sunt prof. inv. care fac activitati super :scolare extrasc., cu parintii, sunt pregatiti prof.ff bine.Si cu elevii slabi faci ceva Un program artistic de toata frumusetea ba inca implici si parintii.Ce mai tura vura , daca vrei intri in competitie daca nu dispari ca dinozaurii ca si ele au fost animale mari ...si nu s-au adaptat la schimbarile ....din invatamant

0 0

13.11.2008 13:09 Anca_T_10

Asa e...definiti performanta, definiti progresul scolar si definiti responsabilitatea in evaluare, cata vreme:

1. efectivele de elevi difera ca si potential intelectual si nu numai...

2. interesul fiecarui dascal si al fiecari scoli este sa aiba o imagine buna, deci rezultate performante

3. traim intr-o tara cu oameni coruptibili!!!



Cine isi mai aminteste de anul 1999 cand orice scoala ce acumula un punctaj anume (scoala reprezentativa) si-a putut angaja dascalii pe baza unui doasr si al unui interviu? (era tot o idee a ministerului)...foarte frumos. Cati s-au titularizat atunci in mod cinstit? Avem o problema serioasa, nationala, la capitolul "cinste", ca sa mai tot experimentam gaselnitele aparent democratice ale celor cu idei si propuneri.

0 0

13.11.2008 13:22 emil

Va rog mult sa transferati discutia pe FORUM:

http://www.didactic.ro/forum/viewtopic.php?p=125947#125947

0 0

13.11.2008 13:32 cerina

De 20 de ani astept sa intre intr-o oarecare normalitate evaluarea cadrelor didactice.Teoria este superba,ai tare multa dreptate Emil, ma inspaimanta insa gandul ca voi fi evaluta de inspectoarea si directoarea numite in aceate functii pe criterii politice.Daca cei care au conceput sistemul isi doresc eficienta in aplicarea lui trebuie sa gaseasca solutia evaluarii pa aceleasi criterii pentru cei care sunt astazi in ipostaza de evaluatori.Altfel...ramanem in acelasi punct in care ne aflam:virtualitatea teoriei se face tandari in mainile harparete ale realitatii.

0 0

13.11.2008 13:43 mamicuta

Imi place gandirea lui EMIL.Sunt pensionara cu o vechime de 39 de ani in invatamant.Va compatimesc pe cei ramasi in urma mea,pentru,,cerintele nefolositoare" controlate de sefii vostrii si impuse de ISJ.Va acoperiti de hartii,in deprimentul lucrului individual cu elevul[fie ca are nevoi speciale,fie ca-i supradotat,fie ca trebuie consiliat..]Gradatiile de merit se dau pentru dosare stufoase[nu munca serioasa],iar hartiile se obtin cu usurinta pe internet.Am lucrat si la tara[am facut apostolat in scoala veche,cu soricei,soba de tuci],am lucrat in oras, in cladire moderna cu conditii super,create de noi,dascalii,parintii copiilor,sponsori.Luati taurul de coarne,dati concursuri pentru ocuparea posturilor cheie[daca aveti vocatie]si schimbati BIROCRATIA,introduceti munca serioasa,demna de un cadru didactic.Nu meritati toti dascalii salarii mari[multi dintre voi fac treaba intre doua autobuze,sunt slab pregatiti si rataciti in aceasta profesie,nu se apropie de sufletul copilului,trantesc note aiurea,jignesc,lovesc,fumeaza in fata elevului..].O vina o au si familiile copiilor,si copiii care nu-si mai cunosc limitele.Va recomand sa-l cititi pe domnul TRANDAFIR,pe CREANGA,insemnarile lui EMINESCU ca revizor scolar.TREBUIESC remunerati cei care au rezultate adevarate la clasa[nu cu copiii preparati de altii],cei care fac munca culturala cu elevii,excursii,merg impreuna la teatru,la concerte,predau comportarea civilizata si ordonata in societate alaturi de disciplina intrata in norma didactica[sunteti diriginti,de la gradinita pana la liceu;cum justificati acest lucru?].Invatamantul romanesc este ,,BOLNAV" la fel ca toate sectoarele de activitate.Deveniti medici si modelatori de suflete umane si nu o sa va para rau.Astept sa-mi scrieti, sa corespondam.

0 0

13.11.2008 18:05 dragoiu

Pentru doamna Mămicuţa,

Nu ştiu cine vă aşteptati să vă scrie,când aveţi asemenea idei despre învăţământul românesc!?

}mi pare rău pentru dumneavoastră! Dar să ştiţi că chiar greşiţi şi exageraţi. Nu ştiu dacă din neştiinţă sau din răutate. Ca în orice domeniu de activitate există şi în învăţămant excepţii.Dar de aici şi până la caracterizarea unui întreg sistem prin felul în care o faceţi dumneavoastră e tare lungă calea.Păcat de cei 29 ani vechime pe care spuneţi că îi aveţi! Mă aşteptam la mai multă chibzuinţă din partea unui dascăl cu experienţa dumneavoastră! Ori consideraţi ca dumneavoastră sunteţi singurul dascăl desăvârşit din sistem?

Să fim serioşi!

0 0

13.11.2008 18:48 dinel

Daca TRIUNGHIUL EDUCATIONAL "Scoala-Elev-Parinte" ar fi ECHILATERAL si ar fi "inscris " intr-un CERC ( "" SOCIETATE ADEVARATA " )si nu intr-o LINIE CURBA INCHISA cu o forma ciudata (" Societatea noastra de azi " ) , nu am mai avea atatea necazuri .Certurile dintre noi ar inceta , activitatea didactica ar fi la un nivel inalt .

Fiecare dintre noi are dreptate in felul sau .Unii au intampinat greutati cu elevii ( si mai intamipna ) , altii nu (( posibil sa se loveasca si ei de anumite obstacole )).



Timpul le rezolva pe toate !

0 0

13.11.2008 19:04 emil

Draga "mamicuta", unora nu prea le este "dragoiu" de dumneavoastra. Eu va felicit si va multumesc pentru cei 39 de ani pe care i-ati dedicat educatiei. Va admir pentru curajul de spune lucrurilor pe nume, nu neaparat in acord cu opiniile mele, si pentru forta pe care o aveti abordand didactic.ro. Vom continua discutia pe FORUMUL didactic, la topicul deschis special pentru asta: http://www.didactic.ro/forum/viewtopic.php?p=125947#125947

0 0

13.11.2008 19:14 aniela

pai...doar ce le convine domniilor lor..pai trebuie munca educativa...eu sunt coordonator educativ de 3 ani de zile si in fiecare an aud aceeasi chestie...o sa fiti degrevati de ore,macar atat as vrea..cateva ore in minus ca nu mai pot...mai am si norma mea didactica...deci faptul ca acum niste oameni fac voluntariat nu se vede...

0 0

13.11.2008 19:44 mamicuta

stimate,,dragoiu"

-ai citit printre randuri si dai o interpretare,,nechibzuita" zicerilor mele[ca mine sunt foarte multi fosti si actuali dascali,,desavarsiti" cum spui tu,care au pus pret pe ceea ce au facut si rezultatul muncii cu ,,invatacelul"];

-am trait clipe frumoase alaturi de micutii mei[am fost si profesor,si invatatoare si educatoare],am ras si am plans alaturi de ei,am organizat serbari,am participat la festivaluri,simpozioane,am organizat excursii,tabere,drumetii;am facut activitati ecologice,acte de caritate,sunt autor si coordonator de auxiliare[aprobate de MEC]pe care lucreaza copii din toata tara.Am satisfactia lucrului bine facut,a rezultatelor omului implinit la catedra,a parintelui realizat,a omului salutat la orice colt de strada pentru ca am fost,,om".

-profesia de dascal,a fost pe prim plan[de multe ori proprii mei copii au fost pe planul doi si copiii altora pe primul plan];

-in mine,copiii,parintii,colegii,concitadinii mei,au vazut,,DASCALUL PE UMARUL CARUIA POTI SA PLANGI DAR POTI SI SA TE BUCURI,SA-I SPUI UN SECRET,SA AI AJUTOR LA VREME DE SEARA";

-noi, dascalii suntem alesii lui DUMNEZEU pe pamant[am aflat-o in pelerinaj la IERUSALEM]si trebuie sa onoram aceasta munca de apostolat;

-nu am fost si nici nu sunt de acord cu hartii inutile[afla ca 8 ani am fost inspector scolar si am tinut la calitate nu cantitate];

-DACA-TI DORESTI ACEST LUCRU,DACA VREI BANI FARA REZULTATE,DACA NU TE INTERESEAZA SUFLETUL COPILULUI,DACA NU VREI COMPETITIE SI COMPETIVITATE..atunci draga..ti-ai gresit drumul!!Mergi in alt sector de activitate.

0 0

13.11.2008 20:19 mihainv

Trebuie facut ceva cu acest sector de activitate-INVATAMANTUL.Imi place acest indemn facut"mergi in alt sector de activitate".Cred ca cei mai multi care se "vaita "sunt scoliti....lasand mult de dorit.Elevii sunt cum sunt -dar si noi suntem tot cum suntem-deci mai multa decenta la catedra si in activitatea de zi cu zi si atunci se trece mai usor peste aceasta "sperietoare',care ne vine de multi ani ,dar din pacate fara a se concluziona vreo data.Sa muncim din drag si atunci nu mai avem de ce sa ne speriem de cei care nu-si fac datoria si plang pe la colturi.Fruntea sus daca ai intrat in sistem ca-ti place si pleaca daca nu ai nimic comun cu invatamantul

0 0

13.11.2008 20:21 maria_valentina

MESERIA ACEASTA NU SE POATE FACE FARA DARUIRE SI FARA SA INCERCI SA AJUNGI LA SUFLETUL ELEVIILOR.

DA ESTE ADEVARAT SUNTEM PROST PLATITI,IAR IDEEA ACEASTA VINE CA O RECOMPENSA PENTRU CEI CARE MUNCESC IN PLUS SI ISI DEDICA MULTE ORE PENTRU ELEVII CARE MAI VOR SA FIE RECUNOSCUTI, DESI SA SPUNEM DREPT SUNT DIN CE IN CE MAI PUTINI LA NUMAR

0 0

13.11.2008 20:44 jnny_frr

Da, de acord, profesorii sa fie platiti dupa performante când parlamentarii vor fi plătiţi dupa prezenta lor in Parlament.

0 0

13.11.2008 20:48 simonacostin

Noi dascalii suntem doar niste pioni,care suntem mutati de aici- colo de catre un guvern care are anumite interese la nivel inalt.

0 0

13.11.2008 20:51 gabitzi

eu cred ca aceasta masura ar crea mai mult haos si nedreptate, pentru ca la noi regulile se interpreteaza diferit...

practi ce se va obtine ca vom fi la cheremul directorului si al parintilor

printre altele nu inteleg cum poate un parinte (care nu are competente in acest domeniu)sa ne evalueze pe noi

mie personal nu imi convine acest lucru, mai ales ca am observat ca parintii ma apreciaza doar dupa ce elevii termina liceul sau gimnaziul si isi dau seama cat am luptat, cate ore suplimentare am stat in scoala pentru ca elevii sa se descurce la examene cat mai bine, pana atunci eu sunt cea care da prea multe teme, prea mici note, nu explica, etc..

is curioasa care va fi metoda de salarizare

se realizeaza o ierarhier nationalka, sau una judeteana locala...... si in functie de loc ai un anumit salariu..... ?

In acest caz ii o metoda de-a ne da salarii mai mici, pentru ca pot mari salariul doar la cativa(dintre care multi vor ajunge pe locuri bune pe nemerit )iar la ceilalti ne inchide gura.

sunteti siguri ca vor primii salariu mai mare chiar cei care merita.

sunteti multumiti de modul in care se dau salariile de merit in scoala, de ce credeti ca acuma va fi altfel





sunt de acord ca ar trebui facut ceva. Nici mie nu imi convine cand vad ca eu ma ocup si de pregatiri de bac, si de teze unice, si de olimpiade, si de voluntariat, si de organizare de diverse concursuri, iar altii care nu fac nimica iau cat mine , sau poate mai mult, dar sincer (eu am 32 ani)nu cred ca eu voi mai prinde ziua in care salariul in invatamant se va da corect, si mi frica ca daca exista anumite limite (de ex suma fixa pe scoala) tot eu voi pica de fraiera.

0 0

13.11.2008 21:13 emil

Comentariile dumneavoastra sunt foarte interesante, dar e mai bine sa discutati la FORUM, unde aveti si un sondaj.

0 0

13.11.2008 21:14 dal31

Stimata mamicuta, tot respectul pentru anii dvs in slujba scolii si a elevului, ceea ce sustineti este parerea dvs., cam amara totusi dupa atatia ani de munca. Am dat examen de titularizare , pe care l-am luat cu prima medie pe judet, 9.80, m-am titularizat la tara, la o distanta de 40 km de casa , mers zilnic 4 km pe jos, am adus mancare copiilor mai saraci, i-am vizitat acasa pentru a-i intelege mai bine , am desfasurat cu ei multe activitati: excursii, vizite, plimbari in oras, proiecte educative in care am descoperit multe din talentele lor, de care copiii isi aduc aminte cu drag, nu fumez, nu ii jignesc , ii ajut in limita posibilitatilor mele materiale,...Imi doresc ca si eu sa ajung la varsta dvs,fara a avea amaraciunea dvs in suflet. Nu trebuie sa generalizez, dar am imaginea invatatoarei mele stand la soba crosetand bluze si n-am sa uit cum se invata acum 25 de ani. Sa fim sinceri, nu am avut nici o iesire in alt loc decat scoala, dar munceam in practica , era frumos.Pentru mine a fi dascal este o arta  si nici ministrul ministrilor , nici macar o lege , nici macar comentarii rautacioase la adresa unora care mai si muncesc, nu ma vor face sa-mi schimb parerea.Pt mihainv: cred ca si cei de la varf, care ne conduc si nu prea au nimic in comun cu invatamantul ar trebui sa plece , nu? Pt  domnul emil : credeti ca performanta asta de care tot vorbiti dvs depinde doar de mine ca dascal ?Dvs aveti parerea ca eu muncesc mai putin daca un elev nu stie , spre exemplu,  tabla inmultirii, dar vine si imi spune ca nu a stiut ca o are de invatat?Eu ii iubesc asa cum sunt.

Daca doriti argumente , va invit la scoala mea , cu tot respectul

0 0

13.11.2008 21:14 rasmina

pt Emil : in acest context da, este binevenita ideea...cu conditia sa se tina cont de " materia prima" cu care se lucreaza , de atingerea obiectivelor stabilite in raport cu nivelul de performanta al clasei de elevi. Trebuie sa recunosc ca au fost situatii in care am fost mandra la sfarsitul clasei a IV a de anumiti copii pe care in 4 ani abia am reusit sa-i fac sa scrie si sa citeasca poate ceva mai mandra decat de cei cu medii de foarte bine pe linie...erau o provocare pentru mine ca om ...sunt convisa ca multi dintre noi au asa experiente...dar sa revin...probabil ca tot de noi o sa depinda si formularea unei asemenea legi asa ca daca se vor tine cont si de propunerile noastre ar fi bine pentru ca volumul de munca este mare si in tabara celor olimpici dar si a celor care dintr-un motiv sau altul au parte de copii carora le este necesar un program diferentiat de lucru pentru a deprinde notiuni de baza pentru a merge in ciclul urmator.

0 0

13.11.2008 22:06 dal31

Mai am ceva de spus: pt mamicuta, Sustineti ca ati facut multe activitati cu copiii, tot pentru puncte? Tot este dl. emil impotriva lor...Totusi aceste activitati este necesar sa fie facute... Cum ar fi bine sa fie apreciate? Sau sa nu mai facem nimic, doar lectia?!

Mai spuneti ca ati vizitat Ierusalimul si ca v-ati dat seama ca suntem trimisii lui Dumnezeu... de acord cu dvs, am realizat si eu acest lucru si nu am fost la Ierusalim. Si daca ati fost , probabil ca ati avut cu ce , pentru ca mie nu -mi ajung banii,...As vrea sa merg si eu in alte tari sa impartasesc si altora din trairile mele .

Si eu imi las familia uneori pe locul doi!

Spuneti ca invatamantul e bolnav, acelasi lucru l-am spus si eu cu alte cuvinte, Dl emil spune ca nu este importanta zona in care lucram; zona , situatia sociala , nivelul intelectual al oamenilor,.... iata factori care influenteaza succesul scolar .

Si tratatele de pedagogie ne invata acest lucru

0 0

14.11.2008 06:49 elaisa

Mie mi se pare realist, obiectiv si binevenit acest program de evaluare a performantei didactice. Dar totul sa fie aplicat in conditii de echidistanta si obiectivitate. Oare nu se stie ca in majoritatea scolilor, functiile, rolurile, responsabilitatile(acelea care se puncteaza) se dau apropiatilor, amicilor, cumetrilor, finilor etc.? Nu se stie ca directorii se cred Dumnezei, ca democratia se afiseaza numai, ca valorile sunt ignorate si pitite, sa nu se vada(atunci cand nu placi sefilor si stafului lor). Si ce poti face? Sa aduci la cunostinta celor de sus si de mai sus? Ha, ha! Adica celor care-i sustin si cu care se tutuiesc! Si inca ceva: rezultatele la olimpiade sau la alte concursuri! La corectare, se umbla in teze si se umfla notele, incat copiii cu adevarat valorosi coboara pe locuri inferioare. Suntem martorii acestui spectacol degradant de ani de zile, dar nu se poate face nimic. Inspectori, metodisti fara valoare dar cu doctorate de hartie, corectori cu spatele asigurat controleaza totul.

0 0

14.11.2008 19:42 mikela_bc

inteleg problemele existemte in mediu rural aici e nevoie de o evaluare compexa, dar ce te faci cand in scoli de top exista cadre care abia iau 5 la titularizare si poate nici atat, au uneori si doua catedre deci castiga mai mult decat un titular care ia peste 9 si face si naveta....Imi doresc sa existe in sistemul nostru de inv echitate si respect din interior si apoi putem cere celor din exterior sa ne respecte si sa ne evalueze corect.

0 0

14.11.2008 23:20 lpopescu2001

Mamicutza,



Nu contest nimic din ce spui, dar, sincer, o invatatoare/profesoara ar sti ca e gresit sa scrii: sefii vostrii, referindu-ma la adjectivul pronominal posesiv...

Si ca sa citez din vastul folclor publicitar: Prietenii stiu de ce!....

P.S. Auzisem eu ca frizerii (intelegeti, va rog, profesorii) se tund intre ei, dar am impresia ca atunci cand trec la fapte se rad in cap si ajung sa se scalpeze... Va multumim ca existati! Citez din Oda inchinata invatamantului profesional (la distantza).

0 0

15.11.2008 19:49 alinaileana_popescu

BRAVO, lpopescu2001 !!! Iar dumneavoastra, domnule Emil, mai coborati din “fotelul” de inspector scolar: nu v-ati intronat pe viata! Veti fi nevoit sa va intoarceti …printre noi!



0 0

15.11.2008 22:29 emil

Pentru lpopescu2001. Analiza pe text si "argumentum ad hominem" sunt tehnici ale oamenilor marunti. Folositi argumente si luptati cu ideile, daca vreti sa pareti credibil. Idem alinaileana_popescu. Dar si o explicatie: totdeauna am fost printre colegii mei si am ajutat, am facut multe pentru elevi. Special pentru dumneavoastra doamna, am creat www.didactic.ro :-)


Va invit sa discutati deschis pe FORUM!

0 0

19.11.2008 14:53 popanmc

Dacă directorul predă educaţie fizică, cum să mă evalueze?Are atestat pentru evaluarea aceasta?PE PĂRINŢII ELEVILOR DORITORI DE PERFORMANŢE CINE- I EVALUEAZĂ?

Oare familia nu este un factor în educarea copilului?Mai gândiţi- vă puţin , onorate responsabilităţi ale legilor "recomandate!Noi dascălii, suntem fericiţi dacă reuşim să îi vedem pe copii citind şi scriind corect.Calificativul SUFICIENT, acordat unui elev, este în ochii părintelui său sintagma:"destul, dragul tatei, e suficient pentru tine;mai lasă şi pe la anu, să nu- ţi arzi creieraşul prea devreme".Întreg sistemul are nevoie de schimbări, nu doar strădaniile noastre, care oricum, există, pe baza cărora ne dorim ca elevii noştri să înveţe cât mai eficient şi cât mai benefic pentru ei înşişi.

0 0

20.11.2008 22:01 mhojda

Propun ca politistii sa fie platiti dupa performantele soferilor din trafic, medicii dupa notele primite de la pacienti,consilierii primariilor dupa notele primite de la cetatenii localitatilor,functionarii publici dupa notele primite de la contribuabilii care stau la cozi imense sa-si plateasca taxele ,etc.De ce noi cadrele didactice sa fim discriminate,toti bugetarii trebuie sa fie platiti dupa aceleasi criterii.

0 0

21.11.2008 01:39 inte

Sunt de acord cu ceea ce a propus mhojda. Ne discrimineaza si vor sa le dea mana libera directorilor sa faca ce vor cu personalul, oricum unii directori sunt dictatori.

0 0

21.11.2008 09:07 popanmc

De acord, mhojda,dar cine promulgă asemenea lege, cine ţine seama de ea?Cine o publică în "Monitorul Oficial"?Cine o execută?

0 0

21.11.2008 18:30 nicole70

Umila mea parere este ca nimeni niciodata nu va putea evalua cu adevarat un profesor si nu numai un profesor.

Totul e relativ, de la Einstein incoace!:)

Sistemele de invatamant, si nu numai de la noi au inca la baza pedeapsa, critica, descurajarea, gandirea negativista, critica si in plus nimeni nu vede ca ele nu functioneaza decat pentru 30% din elevi. Ceilalti 70% vor ramane cum spunea cineva "cu cantecele necantate", cel putin pentru o vreme. Suntem in era informatiei e drept, dar greseala enorma e cand s-a trecut, undeva in istorie, la invatamantul de masa. Poate ca doar a invata sa scrii si sa citesti ajunge uneori. Nicaieri in lume nu se preda educatie financiara, si va rog sa ma credeti ca 80% din populatia globului nu stiu sa isi gestioneze banii, de asta au credite.Poti fii salbatic dedicat carui domeniu vrei si foarte entuziast, dar fara bani, doar cu idei nu faci nimic.

0 0

22.11.2008 13:15 flsabin

Evaluarea cadrelor didactice in raport cu cantitatea si calitatea muncii depuse este necesara pentru a separa valorile dintre chemati si veniti in acest sistem.Dar... ,a face acest lucru acum cand invatamantul romanesc este un haos nedefinit,inseamna a mari dimensiunea acestuia ca n-o sa stim nici macar ce suntem.A pune in practica aceasta masura ar insemna inca o sursa de venituri ilicite pentru directorii care au devenit experti in jefuireaa profesorilor si ar deveni un fel de bonus in lei atasat ordinului acordat de Iliescu la sfarsit de mandata ,directorilor de o viata comunisti-securisti-fesenisti-pesedisti.Cum pot fi evaluat de un director care este de o viata in functie si care nu are nici un rezultat cu elevii, care ii lauda numai pe cei ce cotizeaza doar pentru faptul ca vin la scoala iar pe cei care obtin rezultate pe plan national ii marginalizeaza ?Deci primul lucru cu care ar trebui sa se inceapa in aceasta directie ar fi demiterea directorilor ce isi zic si profesori,a turistilor politici pentru functie,a celor care au fost directori mai mult de 10 ani .Un director care este si profesor,intr-o scoala ,devine sugativa de merite colective si la un moment dat nonvaloarea profesionala obtinuta prin nemunca la catedra devine un bluff periculos pentru societate.Acum au o groaza de bani din comisioanele lucrarilor achizitionate,din bonurile false care nu sunt pastrate in arhiva,din banii de la fondul scolii,din ciubucurile luate de saracii profesori si invatatori si din alte parti descoperite de ei in perioada mare de conducere.

Primul lucru care ar fi benefic pentru invatamantul romanesc ar fi numirea directorilor de scoli , de catre primari, a unor economisti din echipa lor conducere.In acest fel raspunderea primarului s-ar rasfrange in electorat pentru calitatea conducerii scolilor.

Efaluarea cadrelor didactice in sistemul propus ar fi o ultima etapa in reforma invatamantului.Cum sa poata fi pusa in practica ,cand nu s-a realizat intai reforma propriu-zisa ?

Nu s-a micsorat numarul de ore si de discipline,nu s-au micsorat continuturile,nu s-au creat conditiile devenirii copilor oameni civilizati si responsabili si multe altele.Evaluarea propusa ar fi falsa in cel putin 80% iar cei nedreptatiti ar fi nevoiti sa uble prin tribunale pentru a li se face dreptate sau sa plece din invatamant in care ar ramane doar slugile,ochii,urechile,sacosele,cocoasele,laudatorii,... directorilor.

Domnule Emil,daca aveti functie in minister ,va rog sa insistati ca aceasta evaluare ,daca va fi prnita,sa porneasca simultan cu demiterea directorilor.Evaluarea sa se faca odata cu numirea unui nou director ,economist, de care se face responsabil primarul localitatii in care se afla unitatea respectiva.



0 0

22.11.2008 16:32 mariananudoru

Cum sa evaluezi un profesor in functie de performanta? Sa-mi explice si mie un coleg care lucreaza cu elevi care se pregatesc(uneori si cu meditatori)cum decurge munca lor si sa-i spun si eu, la randul meu , cum e sa lucrezi cu semianalfabeti la aproape fiecare clasa. Ar trebui sa se faca diferenta . E o munca de Sisif . E o alta diversiune .

0 0

22.11.2008 16:37 mariananudoru

P.S la postarea de mai sus:

Cine crede intr-o evaluare corecta a unui director economist? Si care e primarul acela dispus sa dea bani multi pentru profesori? Am sentimentul ca traiti in alta lume.Nu sunt paranoica , dar e o alta "gaselnita" pentru a distrage atentia de la problemele reale din invatamant.

0 0

22.11.2008 17:03 flsabin

Directorul economist nu face evaluare in functie de performanta.Acesta evaluare este facuta de metodisti.Cei care la inceputul fiecarui an, ofera cadrelor didactice mape cu materialele de care au nevoie,cei care stabilesc nivelul de pregatire al elevilor,cei care masoara progresul obtinut..etc.Metodistul are si sarcina de a ajuta cadrul didactic atunci cand este solicitat.Directorul economist are grija de administratie,de respectarea legislatiei,a programului scolii si este schimbat cand se schimba primarul ,ii ia sau ii aduce voturi primarului.Procesul instructiv-educativ este condus de metodistii (profesori )din scoala si nu unul singur ci pe specialitati.Scolile mici au metodisti externi din imediata apropiere.

Directorul economist nu se infrupta din meritele didactice ale profesorilor din scoala si nu devine mare maestru in competitia cu cei pe care ii conduce.Fiecare profesor este in competitie cu profesorii.

0 0

24.11.2008 10:53 popanmc

Oameni buni, chiar aşa, din atâtea probleme , destul de groaznice în învăţământ, aceasta a evaluării profesorului e prioritară?Ce şcoală au făcut propunătorii acestei "legi", care nu e pentru toţi, ca de obicei, ca la români,? Sunt atâtea chichiţe, atâtea dedesupturi pe ccare ar trebui să le ştie "legiuitorii" şi să le analizeze, să le afle şi să le aplice soluţii.D- le Emil, respect pentru ceea ce faceţi, dar arătaţi- le d- le, realitatea crudă din şcoli.Păcat că nu am suficient timp la dispoztiţit, că v- aş scrie romane întregi despre unele dintre ele.E păcat mare că se umblă la orice deranj din rândul dascălilor, mai puţin se umblă acolo unde e cu adevărat nevoie.Ce credeţi, dragi colegi?Haideţi să enumerăm problemele cu care ne întâlnim de zi cu zi, ca să vadă aleşii noştri 8 aiurea, că nici nu- i cunosc aşabine), de ce nu sunt rezultate în rândul elevilor.De ce nu este şcoala o prioritate în viaţa lor!

0 0

24.11.2008 10:54 popanmc

Scuze pt greşelile de scriere.Se întâmplă din graba

0 0

24.11.2008 10:54 popanmc

Oameni buni, chiar aşa, din atâtea probleme , destul de groaznice în învăţământ, aceasta a evaluării profesorului e prioritară?Ce şcoală au făcut propunătorii acestei "legi", care nu e pentru toţi, ca de obicei, ca la români,? Sunt atâtea chichiţe, atâtea dedesupturi pe ccare ar trebui să le ştie "legiuitorii" şi să le analizeze, să le afle şi să le aplice soluţii.D- le Emil, respect pentru ceea ce faceţi, dar arătaţi- le d- le, realitatea crudă din şcoli.Păcat că nu am suficient timp la dispoztiţit, că v- aş scrie romane întregi despre unele dintre ele.E păcat mare că se umblă la orice deranj din rândul dascălilor, mai puţin se umblă acolo unde e cu adevărat nevoie.Ce credeţi, dragi colegi?Haideţi să enumerăm problemele cu care ne întâlnim de zi cu zi, ca să vadă aleşii noştri 8 aiurea, că nici nu- i cunosc aşabine), de ce nu sunt rezultate în rândul elevilor.De ce nu este şcoala o prioritate în viaţa lor!

0 0

25.11.2008 20:25 dal31

Sunt pe zi ce trece mai scarbita...

Saptamana trecuta , la scoala care ne coordoneaza, directorul impreuna cu liderul de sindicat au hotarat, chipurile intr-o sedinta, invizibila a consiliului de administratie, sa acorde tichete cadou pt Craciun, nu de la sindicat, ci cele pt evenimente, dupa urmatorul criteriu: cei care au venit de la 1 sept vor primi 200 lei , iar ceilalti 320 lei.

Intreband pe ce criteriu au facut aceasta deosebire , dna director a sustinut ca da bani mai multi celor care au fost si vara in activitate , si multe aberatii din astea. Pe colega mea a amenintat-o ca ii va face raport la inspectorat pt ca a indraznit sa o intrebe despre aceste lucruri, ca a luat-o in vizor.

Este grav ce se intampla , si responsabilitatile la nivelul scolii tot pe criterii absurde s-au dat, iar la sfarsit de an , cand se face evaluarea anuala a fiecaruia te intreaba ce responsabilitati ai avut

Nu putem fi toti in acelasi timp sefi de diverse comisii, comitete si comitii, dar , sincera sa fiu as vrea sa se faca prin rotatie, sau sa se supuna la vot.

Si eu am nevoie de calificativ bun la sfarsit de an.

Sunt inscrisa la grad, va puteti imagina cate bete in roate mi se vor pune daca rasuflu .

Nu va mai spun cum ne trateaza, ne vorbeste, ne ameninta. Este director de ani buni, dar scoala este aceeasi ca atunci cand eu eram eleva, 15-20 de ani, nimic nu s-a facut, si crapaturile sunt aceleasi... sunt profund dezamagita...

Sunt la o scoala din judetul Arges, credeti-ma , inainte de a scrie numele scolii si al dnei director am stat pret de cateva minute cu degetele atarnate deasupra tastaturii. Rezultatul?.....

0 0

25.11.2008 22:05 popanmc

Domnuşe Emil, ne ascultaţi, vă rugăm=Am început şi noi s, abia acum să ne săunem problemele.Ei bine, acesta e adevărul:sin cauza Conducerii Administrative, formată dopă criterii, de ei ştiute, avem de suferit.Mai continuă şi alţi colego?Trebuie să ne audă cineva şi să ia atitudine.După cum am spus, susţin şi acum:"PEŞTELE DE LA CAR SE- MPUTE...!"CAPUL DECIDE CINE ARE PERFORMANŢE, FIE ELE ŞI FICTIVE.Ne ajută la ceva că avem perfprmanţe în anumite direcţii?Sincer şi personal v- o spun că nu m- ajută cu nimic.Singura mea dorinţă de acim este de a- mi vedea copiii realizaţi, aşa cum îşi doreşte orice mamă!!!!!Restu, dezamăgire profundă.Las totul pe seama timpului să le rezolve.Eu fac ce pot.De unul singur, într- un sistem corupt şi politizat e foarte greu de supravieţuit, d- le Emil.Mai spune cineva din rândul dascălilor despre ADEVĂRATELE PROBLEME ALE CRIZEI , ABSOLUT REALE DIN EDUCAŢIE=AVEŢI CUVÂNTUL, CĂCI NU AVEŢI DE CE SĂ VĂ TEMEŢU.Mâcar ne mai descărcăm sufleteşte.Deci....;

0 0

25.11.2008 22:07 popanmc

Scuzaţi greşelelile de scriere, vă rog!

0 0

25.11.2008 22:08 popanmc

Domnuşe Emil, ne ascultaţi, vă rugăm=Am început şi noi s, abia acum să ne săunem problemele.Ei bine, acesta e adevărul:sin cauza Conducerii Administrative, formată dopă criterii, de ei ştiute, avem de suferit.Mai continuă şi alţi colego?Trebuie să ne audă cineva şi să ia atitudine.După cum am spus, susţin şi acum:"PEŞTELE DE LA CAR SE- MPUTE...!"CAPUL DECIDE CINE ARE PERFORMANŢE, FIE ELE ŞI FICTIVE.Ne ajută la ceva că avem perfprmanţe în anumite direcţii?Sincer şi personal v- o spun că nu m- ajută cu nimic.Singura mea dorinţă de acim este de a- mi vedea copiii realizaţi, aşa cum îşi doreşte orice mamă!!!!!Restu, dezamăgire profundă.Las totul pe seama timpului să le rezolve.Eu fac ce pot.De unul singur, într- un sistem corupt şi politizat e foarte greu de supravieţuit, d- le Emil.Mai spune cineva din rândul dascălilor despre ADEVĂRATELE PROBLEME ALE CRIZEI , ABSOLUT REALE DIN EDUCAŢIE=AVEŢI CUVÂNTUL, CĂCI NU AVEŢI DE CE SĂ VĂ TEMEŢU.Mâcar ne mai descărcăm sufleteşte.Deci....;

0 0

30.11.2008 21:48 mihucati

Consider ca va fi foarte greu de aplicat o evaluare corecta a dascalilor, atata vreme cat mentalitatea multora nu s-a schimbat, atata vreme cat nu exista o ierarhizare a valorilor dar mai ales nu au o valoare reala corecta, impartiala, lipsita de subiectivism cei care vor face evalurea. Practic se vrea ca fiecare cadru didactic sa fie la mana directorului si sa te fereasca Sfantul sa nu te ai de bine cu el. Nu regasesc nici de aceasta data in intreg materialul invatamantul prascolar. Se spune ca dascalii vor fi evaluati si retribuiti dupa performantele elevilor. Dr la gradinite nu evaluam cunostinte ci comportamente, priceperi si deprinderi. Cine va sta cu mine la clasa sa vda cu cat efort formezi la un copil de 3/6 ani priceperile, deprinderile si comportamentele, cat timp iti trebuie pentru a transmite unui copil prescolar un volum de cunostinte accesibil varstei si nivelului lui intelegere.Cine va elabora aceste criterii de evaluare a minimului de cunostinte pe care trebuie sa le dobandeasca un copil? Se propune evaluarea dascalilor de catre parinti. Oare au ei pregatirea necesara sa o faca? Am 34 ani de experienta in activitatea cu prescolarii si vreau sa stiti ca am pus pasiune, daruire, responsabilitate in tot ceea ce am facut. Dar tare ma tem ca nici de data aceasta invatamantul prescolar nu va fi situat acolo unde ar trebui sa-i fie locul!Cred ca ar fi foarte bine daca cei care vor sa aduca elemente de noutate ar fi practicieni cu ani buni de lucru la clasa. Din birou toate par frumoase, orice idee pe care o emiti ti se pare grozava.Dar nu stii ca ea poate bulversa un intreg sistem, poate starni discutii si chiar conflicte intre cadrele didactice.Sa fie aceasta o forma mascata a refuzului de a ne majora salariile si o incercare de a lua de la multi si de a da doar catorva(preferatii directorului sau a membrilor consiliului de administratie)? Ar fi pacat de investitia umana si spirituala a multora dintre noi pentr formarea a numeroase generatii de copii!

0 0

30.11.2008 23:13 coletta

Probabil ca cei care au propus asa ceva s-au gindit la amaritii de directori care au salarii mici, si trebuie sa-si mai mareasca bugetul.Personal sunt de acord cu plata in functie de performanta, dar daca ramanem la latitudinea directorilor o sa vedeti ce o sa fie. Cine o sa dea mai mult, o sa aiba salariu mai mare.O sa ne transformam in cirpele de sters praful ale directorilor. Daca acum directorii isi fac de cap si isi permit sa-si faca subalternii nesimtiti sau mai stiu eu cum, fara sa tina cont de varsta lor de anii de experienta, de realizarile de la clasa ce se va intimpla oare mai tirziu?Unde sa te duci sa-ti cauti drepturile cind reprezentantii inspectoratului scolar spun ca nu conteaza ce vrem noi dascalii chiar daca in unanimitate nu vrem directorul, care de fapt este numit cu delegatie nici macar prin concurs.Sper din tot sufletul sa vina timpuri mai bune daca nu pentru noi, cei care mai avem cativa ani pina la pensie, pentru cei tineri care se vor lupta cu morile de vint.Imi cer scuze, poate nu toti directorii sunt asa dar am lucrat si in mediul rural si in mediul urban, la toate scolile pe unde am fost directorii aveau acolitii lor.Domnilor unii directori confunda scoala cu familia cred ca este proprietate personala cu salariati cu tot. Daca mai au si sustinerea inspectoratului si a partidului de la putere uita de unde au plecat,uita ca au fost candva alaturi de noi , ca au facut aceeasi munca.

Daca se va aproba legea o sa fie vai si amar de capul nostru,iar judecatorii isi vor dori sa nu mai existe sistem de invatamint.Ca si popanmc singura mea dorinta este sa-mi vad copii realizati, sa reuseasca sa plece din invatamint intr-un alt domeniu unde sa aiba mai multa liniste si mai putina bataie de cap.

0 0

02.12.2008 15:45 popanmc

(pentru mihucati):Sincer, mulţumesc dăscăliţelor care îmi educă primul copil.Pe zi ce trece tot mai fericită saunt şi mai împlinită ca mamă, văzând noile formări în personalitatea copilului.Asta, graţie, încă o dată, educatoarelor lui.Dar, câţi vor aprecia aceste eforturi ale cadrelor didactice?CUI SAU CÂTOR PĂRINŢI LE PASĂ DE RESPONSABILITĂŢILE DASCĂLILOR?NOUĂ, PENTRU CĂ ŞTIM CE ÎNSEAMNĂ.RESTU? CUM POT APRECIA ALŢII DACĂ NU NE ÎNŢELEG , MĂCAR SĂ FI FĂCUT UN MIC EFORT DE A NE ÎNŢELEGE?......SPERĂM TOTUŞI SPRE MAI BINE, DEŞI...MULT PREA SLABE ŞANSE SUNT!!!???:.....

0 0

22.01.2009 21:30 andreeamaria

Tot ministerul si inspectoratul e un fel de,,gasca"...-prietenii stiu de ce-

De cele mai multe ori un post sau o functie...te costa si fiecare da ce are si ...ce poate.Noi nici nu suflam in fata unor directori .Daca le dati si mai multa putere...plecam naibii toti si sa ramana necalificatii si...pilele!

Atunci sa vezi invatamant!

Si care performanta fratilor?Pentru cei mai multi dintre noi a face performanta inseamna sa aduci elevii la scoala. Au ajuns sa termine liceul si nu stiu sa scrie !Daca il lasam pe elev corigent...adio nr de elevi la clasa , te mananca directorul si in final...zbori!

Nu pateste nimic elevul nici daca nu vine , nici daca nu invata , nici daca bate profesorul...Sa te fereasca Dumnezeu sa te aperi si sa-i dai si tu una...!

Am fost in Anglia cu un proiect...Nu intrau in scoala fara uniforma , peretii clasei sunt din..geam transparent!Se vede ce se intampla in permanenta.Si mai nou in unele tari europene se discuta reintroducerea pedepsei corporale...,,Sf. Niculai".Noi mai avem putin si ne pun elevii in genunchi la colt ...si mai vor si performanta!

0 0

26.01.2009 14:46 popanmc

Inventaţi atunci performanţe pentru DIRECTORI DE LEGI,PROIECTE ,DE CE NU,DE PERFORMANŢE ,TRANSPARENTE, CARE SĂ LE VADĂ TOATĂ LUMEA:CUM AU FOST FĂCUTE,DE CE, PENTRU CE ŞI PENTRU CINE!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

56 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN