PAID explică: ABC-ul recuperării daunelor din dezastre naturale
Acesta a fost motivul constituirii, în 2009,a unui pool de asigurare: PAID România, pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale: cutremur, inundaţii, alunecări de teren.
PAID s-a constituit ca societate de asigurare prin efortul comun a 12 societăţi de asigurare (ABC Asigurări, Astra Asigurări, Carpatică Asig, Certasig City Insurance, Credit Europe Asigurări, Euroins România, Generali, Grawe România, Groupama România, Platinum Asigurări şi Uniqa Asigurări), acţionari PAID.
Iar PAD reprezintă poliţa de asigurare împotriva dezastrelor naturale, o poliţă de asigurare care acoperă daunele produse de inundaţii, cutremure sau alunecări de teren asupra locuinţelor.
Dincolo de faptul că PAD reprezintă o Obligaţie legală, asigurarea obligatorie este o Necesitate.
Aţi fost afectat de un cutremur, inundaţie, alunecări de teren? Ce trebuie să faceţi?
Bineînţeles că nimeni nu îşi doreşte să sufere din cauza unor asemenea evenimente neplăcute. Însă este bine, să fim informaţi, pentru noi şi pentru apropiaţii noştri!
- Primul pas este să contactaţi instituţiile competente:
- unităţile judeţene I.S.U.
- primăria localităţii unde se află locuinţa asigurată-prin Serviciul Voluntar de Situaţii de Urgenţă S.V.S.U/Comitetul Local de Situaţii de Urgenţă C.L.S.U
- Pasul următor: procuraţi procesul verbal care atestă producerea evenimentului asigurat (în caz de alunecare de teren sau inundaţie), proces verbal eliberat de autorităţile anunţate.
- Important este să luaţi toate măsurile necesare pentru a limita pagubele şi a preveni alte degradări.
- În cel târziu 60 de zile de la producerea evenimentului asigurat, contactaţi asigurătorul care a eliberat PAD-ul. Acesta va aviza dauna şi va deschide un dosar de dauna.
Ce trebuie să-I prezentaţi asigurătorului? Cartea de identitate a asiguratului/împuternicitului şi poliţa PAD.
În maxim 5 zile, un reprezentant al asigurătorului va veni la locul producerii evenimentului pentru a constata daunele reclamate şi va întocmi un proces verbal de constatare (care va fi semnat de inspectorul constatator, cât şi de către persoana asigurată).
După această primă etapă, va urma întocmirea dosarului de dauna. Citeşte aici ce documente sunt necesare pentru dosar.
Nu fi indiferent! Ia măsuri care să te protejeze în caz de dezastre naturale!
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 04.02.2019 11:12 | 1026 vizualizări
Aflați mai multe despre asigurare obligatorie locuinta
intuitext | 20.12.2018
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.