Care sunt domeniile şi criteriile de evaluare anuală a personalului didactic în anul şcolar 2011-2012
Domeniile de evaluare şi criteriile de performanţă pentru evaluarea personalului didactic sunt următoarele:
15 puncte - Domeniul Proiectarea activităţii, cu următoarele criterii de performanţă:
- respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei;
- implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii;
- folosirea TIC în activitatea de proiectare
- proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii
25 puncte -Realizarea activităţilor didactice
- utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice
- utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice, inclusiv utilizarea TIC
- diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor
- organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat
- formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/ dezvoltării competenţei de a învăţa să înveţi
20 puncte - Evaluarea rezultatelor învăţării
- asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare şi a rezultatelor activităţilor de evaluare
- aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor
- utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unica
- promovarea autoevaluării şi interevaluării
- evaluarea satisfacţiei şi beneficiarilor educaţionali
- coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării învăţării
15 puncte - Managementul clasei de elevi
- stabilirea unui cadru adecvat - reguli de conduită, atitudini, ambient - pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi
- monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea situaţiilor conflictuale
- cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor
- motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică
10 puncte - Managementul carierei şi al dezvoltării personale
- participarea şi valorificarea competenţelor ştiinţifice, metodice dobândite prin participarea la programele de formare/perfecţionare
- implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/ catedrei/ responsabil
- realizarea/ actualizarea portofoliului şi dosarului personal
- dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi în cadrul comunităţii
- manifestarea atitudinii morale şi civice, respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.
15 puncte - Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare
- dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale
- promovarea ofertei educaţionale
- promovarea imaginii şcolii în comunitate prin rezultatele elevior la olimpiade, concursuri, competiţii
- realizarea/participarea la programe/ activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase din mediul şcolar
- respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare
- implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei.
Indicatorii de performanţă din cadrul fişelor de autoevaluare/evaluare se stabilesc de către directorul şi directorul adjunct al fiecărei unităţi de învăţământ, împreună cu responsabilii/coordonatorii comisiilor metodice, cu respectarea domeniilor şi criteriilor din fişele cadru.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 30.11.2011 14:04 | 18193 vizualizări
Comentarii (4)
30.11.2011 21:55 dumea_ancuta
Multumesc pentru material! Dar pentru personalul auxiliar aveti? Toate cele bune!
05.12.2011 20:16 valentinabutoi
Puneţi şi graficul activităţilor de evaluare ca să vedeţi că trebuie să stăm şi-n luna august la Şcoală. Pe lângă faptul că vacanţa de iarnă e atât de lungă şi bună pentru cei cu bani, care îşi pot permite să plece la ski sau în alte ţări unde e mai cald şi bine şi ne ia din concediu , trebuie să ne şi evaluăm şi cand credeţi? Taman în august!
Halal partajare a semestrelor, halal concediu pentru dascăli.
15.12.2011 17:57 monics
Nu ne mai cereti atatea hartii. Noi nu avem hartie pentru fise de lucru. Ca sa putem tine o ora trebuie sa platim din banii nostri fisele de lucru si alte xeroxuri. Nu hartia e dovada activitatii unui profesor. In scoala exista hartie si xerox dar este folosita doar pentru a face situatii peste situatii ce sunt trimise forurilor superioare. Poate ar trebui mai intai sa asigurati conditii financiare si materiale pentru desfasurarea activitatii profesorilor si apoi sa veniti in control domnilor de la ARACIP! Si daca am avea cu ce lucra poate ar veni si elevii la scoala. La clasele mari nu sunt manuale, nu-i putem obliga sa cumpere, unii nici nu au cu ce sa le cumpere. Eu vin cu o culegere si le dau sa copi la tabla in loc sa pot xeroxa pt fiecare si sa pot rezolva exercitii. Luati masuri pana nu se duce de rapa, lasati asa zisele reforme si asigurati-va ca profesorul are cu ce sa-si desfasoare activitatea. Domnii dintr-un tribunal din tara si-au sistat activitatea pentru ca nu aveau hartie, asa ar trebui sa faca si profesorii, nu sa plateasca din banii lor. Si mai sunt si bataia de joc a societatii.
19.12.2011 20:07 silviad
Consider că cineva care munceşte cu adevărat în acest sistem nu poate fi decât mândru de ceea ce face. Momentul evaluării ar trebui să însemne pentru fiecare dintre noi recunoaşterea eforturilor noastre.
Nu vad ce legătură are evaluarea muncii nostre cu condiţiile în care o facem. Nu zic să nu fim revoltaţi că elevii noştri nu pot beneficia de aceleaşi condiţii cu alţii din lumea civilizată, dar nu acestea sunt motivele pentru care nu frecventeză şcoala, ci alternativele "tentante" pe care le oferă "strada". Poate de acest fapt ne facem vinovaţi şi noi (cel puţin unii dintre noi).
Ataşez la "Documente - Management şcolar" monitorul oficial în care au fost publicate fişele de post, respectiv fişele de evaluare pentru toate categoriile de personal.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.