Dezbatere publică: Statutul elevului
Documentul prevede, de asemenea, îndatoriri, interdicţii şi sancţiuni.
Proiectul a fost elaborat de Ministerul Educaţiei în colaborare cu Consiliul Naţional al Elevilor şi alte organizaţii reprezentative ale elevilor şi este fundamentat pe respectarea valorilor comunităţii şcolare şi ale sistemului educaţional:
- accesul liber şi gratuit la educaţie de calitate,
- libertatea de expresie,
- dreptul de a beneficia în mod echitabil de resursele materiale şi educaţionale furnizate de sistemul educaţional,
- onestitatea intelectuală,
- sprijinirea gândirii critice,
- respectarea demnităţii tuturor membrilor comunităţii şcolare,
- deschiderea instituţională pentru schimbări constructive.
Drepturile elevilor au fost structurate în următoarele categorii:
- educaţionale,
- de asociere şi exprimare,
- drepturi şi modalităţi de recompensare.
Consultaţi documentul integral - proiect Statutul elevului - drepturi şi îndatoriri
Documentul prevede, de asemenea, îndatoriri, interdicţii şi sancţiuni pentru încălcarea de către elevi, în incinta unităţii de învăţământ, a prevederilor prezentului statut sau a prevederilor explicite din actele normative în vigoare, în funcţie de gravitatea acestora.
Una dintre noutăţi, cea mai controversată din proiect - este propunerea ca elevii de liceu din clasele XI-XII să aibă dreptul de a solicita schimbarea unui cadru didactic al clasei cu susținerea a două treimi din totalul de elevi ai clasei, printr-o cerere către conducere în care se prezintă temeiul acțiunii.
Solicitarea va fi analizată de către direcțiune; în cazul în care aceasta este justificată, va fi discutată în consiliul clasei, comitetul de părinți și Consiliul de Administrație.
Iată sancţiunile pe care le pot primi elevii:
a) observație individuală;
b) mustrare scrisă;
c) retragerea temporară sau definitivă a bursei de merit, a bursei sociale Bani de liceu, a bursei profesionale;
d) mutarea disciplinară la o clasă paralelă din aceeaşi unitate de învățământ;
e) preavizul de exmatriculare;
f) exmatriculare.
O noutate este propunerea ca sancționarea elevilor sub forma mustrării în fața colectivului clasei sau al școlii să fie interzisă în orice context, precum și aceea sub forma agresiunii fizice de orice fel a elevului.
Ce părere aveţi despre drepturile şi îndatoririle din proiectul Statutul elevului?
Pot avea elevii de liceu din anii terminali dreptul de a solicita schimbarea unui cadru didactic la clasă?
Este o măsură bună interzicerea sancţionării elevilor în faţa colectivului clasei sau al şcolii?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 28.06.2016 21:27 | 6183 vizualizări
Comentarii (14)
29.06.2016 21:03 ana_maria498
Buna ziua.Mi se pare absurd masura cu alegerea profesorilor la clasa de catre elevi,la orice varsta!ca si cadru didactic, consider ca pana la varsta majoratului, elevii nu au o putere decizionala ,bazata pe criterii eficiente,iar aceasta masura ar putea duce la crearea unei stari de lipsa de respect din partea elevilor!ea ar putea fi inlocuita cu succes de un plan de propuneri-lunar, venite din partea elevilor,in procesul educativ,pentru fiecare ora de curs,pentru a face schimbari in procesul educativ,astfel incat profesorul sa ofere sansa unei cat mai bune accesibilitati la informatie si intelegerea ei,in cadrul orelor de curs.Pentru ca o sa fie o lipsa tot mai mare de cadre calificate,in conditiile in care anual se pleaca din acest sistem,care este inca foarte prost remunerat.
29.06.2016 21:13 ana_maria498
In plus,niciuna dintre formele de sanctiuni propuse mai sus nu are vreun efect pedagogic asupra elevilor de azi.Mutarea la clasa paralela nu sepoate aplica,acolo unde nu exista clase paralele.Si daca exmatricularea inseamna sa stai acasa,fiti convinsi ca o sa avem tot mai multi elevi care vor sa faca asa-pentru ei e ca o vacanta.
Eu as propune ca media la purtarepentru un elev sa nu mai fie pusa doar de profesorul-diriginte,ea sa reprezinte media aritmetica a notelor acordate la purtare de fiecare profesor care preda la clasa respectiva.
29.06.2016 22:21 urania
Pai dacă mereu se aude peste tot 'ca se dau multe teme și ca stresam elevul' ce va mai așteptați la noi parlamentari și noile legi. Nu în toate școlile sunt elevi care sunt cu capul pe umeri si știu ce vor în viata. Procentul elevilor care își dau seama ce înseamna școala și la cei ii ajuta este foarte mic .Poate 10% restul vin la scoală ca sunt trimiși de părinti sau ca nu au ce face , sa se întâlnească sa aibă de unde pleca și cam atât. Daca ei nu deschid un caiet sau mai rău nu au caiete pentru fiecare materie ci unul pentru toate 'CA NU ÎNCAP ÎN POȘETĂ SAU LA BRĂCINAR - GEANTA ORICUM NU AU' .In cel mai fericit caz dacă au geanta este mereu cu aceleași caiete ca sa fie sigur ca le are pe toate. Oare domnii care mereu vehiculează ca școala e un stres pentru copii se gândesc ca fac un defavoare sistemului. Oare unde sunt olimpicii noștri dinainte . Acum dacă mai auzi ca mai ia vreun elev un premiu internațional zici ca e un geniu ,nu un copil care învață în scoală normala. E extraterestru...
Ne mai miram ca nu avem rezultate, când stima elevului și părintelui pentru scoală a scăzut spre 0.Scoate tot mai multi analfabeti cu diplome universitare nu cu diplome de liceu, asa ca vai de noi.Mai toți știți ca printre noi circula o vorba a unui părinte(este reala) 'Sa treacă și ea doamna profesoara la materia X ca o lua Bac și poate măcar profesoara se face'. Înțelegeți printre rânduri dragi colegi mai bătrâni și mai tineri.
30.06.2016 19:19 intuitext_
Elevul apreciaza mai mult si mai mult pe cel care nu vine la ore sau da numai note de 10 fara acoperire stiintifica. Deci, rasturnati valorile daca vreti sa va iubeasca elevii!
01.07.2016 09:39 vladdiana
Acesta este setul de propuneri pe care il voi trimite eu(textul este mult mai lung si nu-l pot posta integra). L-am facut public, pentru a fi preluat de oricine doreste sa-l utilizeze:
Catre
Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
Având în vedere anunțul public comunicat de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, prin care factorii interesați să se implice în dialogul public vizând structura și conținutul proiectului de Statut al elevului, doresc să vă supun atenției următoarele propuneri, cu speranța că le veți lua în considerare, ele fiind de interes general :
1. Articolul 5 ar trebui sa fie structurat pe doua alineate. Alineatul (1) sa contina prevederile actuale din proiectul supus dezbaterii, dar sa fie completat cu un alineat (2), cu urmatoarele prevederi : „Asigurarea dreptului la libertatea de expresie si a dreptului la dezvoltarea gandirii critice nu poate fi separata de resursa numita timp acordat fiecarui elev”, care impune limitarea numerica substantiala a efectivelor de elevi la clasa, in raport cu situatia actuala.
2. La articolul 7 alin.(1) lit.e, ar trebui sa fie complex si acoperitor: “dreptul de a nu fi supus vreunei forme de discriminare din partea conducerii si a personalului didactic sau nedidactic al unitatii de invatamant si/sau din partea altor elevi. (…) Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia de a lua de indata masuri concrete, cu aplicabilitate imediata, in cazul in care-i sunt sesizate situatii de discriminare sau hartuire a unui elev”.
3. La articolul 7 alin.(1) lit.g, practica ne impune si o completare : “Pentru a obtine rezultate optime, consilierea psihologica trebuie sa reprezinte o activitate constanta si nu impusa de un incident deja consumat”.
4. La articolul 7 alin.(1) lit.i, ar trebui urmatoarea completare: “ Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia de a identifica, in limita pregatirii de specialitate, elevii cu cerinte educationale speciale si de a sesiza, de indata, institutiile abilitate cu privire la aceste cazuri/potentiale cazuri, venind astfel in sprijinul elevilor cu CES si a colectivului din care acestia fac parte”.
5. La articolul 7 alin.(1) lit.o, impune o definire concreta a notiunii “libertatea de expresie”, in conditiile in care sunt elevi care considera limbajul injurios ca fiind libertate de expresie. O posibila formulare ar fi :” dreptul de a invata intr-un mediu care sprijina libertatea de expresie, fara incalcarea drepturilor si libertatilor celorlalti participanti. Nu se considera libertate de expresie, urmatoarele manifestari: comportamentul jignitor fata de personalul didactic si/sau colegi, utilizarea invectivelor, limbajului trivial, alte manifestari ce incalca normele de moralitate”
6. La articolul 7 alin.(1) lit.z. Prevederea cere definirea clara a notiunii de feed-back. Pentru ca dorim formarea unor oameni capabili de fapte asumate, aceste feed-backuri trebuie sa fie transparente. O hartie devine document si este luata in considerare ca atare doar daca este semnata, asumata, in nici un caz anonima.
7. La articolul 7 alin.(1) lit.bb aduce grave prejudicii elevilor cu cerinte educationale speciale, precum si intregului colectiv in care sunt integrati! Expresia “pot beneficia” este obligatoriu sa fie inlocuita cu expresia “vor beneficia” de suport educational. Intergarea elevilor cu cerinte educationale speciale nu doar ca poate beneficia de ajutor specializat, ci este imposibila fara acest ajutor. De asemenea, cadrul didactic care preda la clasa trebuie sa fie informat permanent de catre cei specializati despre categoria de CES in care se integreaza elevul , despre particularitatile individuale ale acestuia si evolutia lui individuala, pentru a sti nivelul de performanta la care poate ajunge respectivul elev. Performanta in cazul elevilor cu CES trebuie evaluata dupa alte criterii, decat in cazul celorlalti elevi. Eficienta actului didactic nu poate fi astfel redusa la rata promovabilitatii sau la nivelul rezultatelor elevilor scolii la Evaluarea Nationala. La fel de importanta este posibilitatea de comunicare cu acesti copii, posibilitatea de a-i supraveghea mai atent, ceea ce iarasi impune limitarea numarului de elevi la clasa. Dar, cel mai important e sa se ofere o definitie clara a notiunii de CES si sa nu se oculteze problema elevilor cu deviere de comportament, deficit de atentie, care ingreuneaza considerabil desfasurarea actului instructiv-educativ la clasa.
8. La articolul 7 alin.(1) lit.dd, ar trebui completat dupa cum urmeaza:” Unitatea de invatamant preuniversitar in care sunt identificati elevi cu CES, conform prevederilor legale, au obligatia constituirii claselor cu cerinte educationale speciale, asigurand astfel dreptul elevilor cu CES la un act educational adaptat nevoilor specifice ’’.
9. La articolul 10 litera a), ar trebui sa se tina cont de faptul ca sunt institutii de invatamant care, de comun acord cu parintii, stabilesc prin regulamentul propriu adoptarea unei tinute particularizate. Textul acestui punct presupune o ajustare, cum ar fi :” dreptul de acces in incinta unitatii scolare, in timpul programului, in conditiile legii, fara limitari din partea conducerii precum conditionalitatea de a avea uniforma, cu exceptia cazului in care regulamentul propriu al unitatii de invatamant si asumat de parinti nu prevede altfel.”De asemenea, se impune stabilirea limitelor libertatii vestimentare, caci nu ne dorim sa vedem elevi venind la scoala, imbracati fiind in costume de baie sau alte “extravagante” de acest gen.
10. La articolul 12 litera p), se impune o completare : “de a cunoaste si de a respecta prevederile Statutului Elevului …”. Altfel este inutila prevederea.
11. La articolul 12, sa se adauge inca o litera, prin care sa se stabileasca limitele vestimentare in care sunt obligati a se incadra elevii in timpul programului.
12. La articolul 14 alin.(6),modificarea acestuia astfel :”este interzisa sanctionarea sub forma agresiunii fizice de orice fel a elevului”. Profesorul trebuie sa aiba dreptul de a mustra de indata, in prezenta colectivului clasei, un elev care are abateri evidente de comportament in timpul orei de curs. Altfel, cum vedeti dvs urmatoarea speta: un elev se trezeste, in timp ce profesorul preda materia, se ridica din banca, merge la un coleg, ii da un bobarnac si-l injura? Sau situatia in care un elev rupe filele caietului, le mototoleste si arunca prin clasa, atat in colegi, cat si in profesor? Este o situtie ipotetica, dar in practica situatiile pot fi mai grave de atat. Profesorul trebuie sa ia atitudine imediat, chiar daca asta presupune mustrarea elevului in fata colectivului clasei. Este inadmisibil ca un intreg colectiv sa fie perturbat in timpul orelor de curs si lipsit de dreptul legal de a invata, doar pentru a tolera un elev cu probleme de comportament/carente educationale. Elevii se bucura de egalitate in toate drepturile conferite de calitatea de beneficiar primar al educatiei de calitate. Unde este echitatea si egalitatea in drepturi intre elevii cu probleme de comportament/carente educationale si ceilalti elevi din colectivul clasei ?
13. La articolul 14 alin.(7) si alin.(8) ar trebui scoase. Mutarea disciplinara la o clasa paralela din aceeasi unitate de invatamant, mutarea intr-o alta unitate de invatamant si exmatricularea sunt sanctiuni ce trebuie sa poata fi aplicate oricarui elev din invatamantul obligatoriu! Drepturile si obligatiile sunt aceleasi pentru toti elevii, sanctiunile la fel.
14. Capitolul IV impune detalieri procedurale substantiale, altfel devine formal si inaplicabil, lasand loc de interpretari si adaptari de la o scoala la alta.
01.07.2016 09:40 vladdiana
Partea a doua:
Desi acum a fost lansat in dezbatere publica doar proiectul de statut al elevului, se impun modificari adaptate realitatii si Regulamentului de Functionare a Unitatilor de Invatamant si Contractului Educational. Toate prevederile legale ce deriva din Legea Educatiei Nationale ( L1/2011) traseaza o serie de drepturi si obligatii pentru toate partile implicate direct sau indirect in procesul de invatamant, majoritatea axate pe beneficiarii primari ai invatamantului. Din analiza prevederilor legale si din analiza situatiilor concrete din activitatea scolara, se constata insa un dezechilibru major si distructiv intre drepturile si indatoririle partilor implicate in procesul de invatamant. Exista sanctiuni multiple care se aplica institutiilor de invatamant si personalului didactic, dar nu exista sanctiuni concrete, eficiente si adaptate realitatii, pe masura incalcarii obligatiilor, care sa se aplice si beneficiarilor primari / secundari. Legea nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, nu detaliaza capitolul “sanctiuni” pentru incalcarea obligatiilor ce le revin elevilor/parintilor, iar prevederile legale ce deriva din lege sunt lacunare la acest capitol. Orice regula trebuie respectata, iar incalcarea ei trebuie sanctionata corespunzator, altfel este inutila.
Este inadmisibila situatia in care ne aflam acum. Indiferent de natura, gravitatea, repetitivitatea incalcarii obligatiilor legale de catre elevi, singurele sanctiuni ce pot fi aplicate acestora, la nivelul claselor primare sunt: observatie individuala, mustrare scrisa si retragerea temporara/definitiva a bursei, precum si scaderea notei la purtare. Aceste sanctiuni sunt inutile si nu aduc nici pe departe rezultatul scontat de legiuitor, avand in vedere gravitatea situatiilor de incalcare a obligatiilor de catre unii elevi, de multe ori avand si sustinerea parintilor/reprezentantilor legali. Prevalandu-se de dreptul de a urma invatamantul obligatoriu, garantat de stat cu orice pret, chiar si cu incalcarea flagranta a drepturilor tuturor celorlalti participanti la procesul de invatamant, elevii cu abateri grave de la normele de conduita sociala/morala si de la regulament continua la nesfarsit si tot mai agresiv cu incalcarea regulilor, stiind ca nu raspund in nici un fel pentru aceste abateri. Nici ei, nici parintii/reprezentantii legali.
Sustin constituirea sistemului de invatamant pe baza principiului de egalitate si incluziune sociala, dar cu respectarea drepturilor tuturor participantilor la acest process complex: elevi, personal didactic, familiile elevilor, comunitate, societatea in general. Intr-o societate sanatoasa, corecta, trebuie sa existe un echilibru intre drepturi si indatoriri. Dreptul elevilor de a face orice, oricand, in institutia numita scoala, fara a putea fi sanctionati proportional cu gravitatea faptelor lor, duce inevitabil la incalcarea drepturilor celorlalti, colegi de clasa/scoala, profesori, comunitate. Din pacate, exista elevi cu carente inadmisibile de educatie, cu grave probleme de comportament din cauza mediului familial, din cauza cercului de interactiune etc. Acesti elevi/reprezentantii lor legali nu raspund in nici un fel pentru abaterile repetate de la reguli. Aceasta politica de “toleranta” la orice abatere disciplinara este in fapt o incalcare a dreptului celorlalti elevi de a avea parte de un proces de invatamant de calitate, derulat intr-un cadru adecvat dezvoltarii armonioase a copilului, prin asigurarea in incinta unitatilor de invatamant a respectarii cerintelor faţă de valorile moral-civice, respectului pentru natură şi mediul înconjurător natural, social şi cultural.
Conform Legii nr.1/2011 art. 7 alin. (1)” În unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi activităţile de natură politică şi prozelitismul religios.” Aceste interdictii ar trebui sa vizeze si activitatile desfasurate in mod individual de catre elevi, in timpul orelor de curs si al pauzelor dintre ore, iar incalcarea acestora sa fie sanctionata corespunzator, nu prin simple si ineficiente mustrari.
Copiii mei ar trebui sa aiba drepturi egale cu acei copii care prezinta tulburari evidente de comportament, drepturi asigurate prin lege. Daca in timpul petrecut in afara scolii, eu- ca parinte, pot, am dreptul si chiar obligatia de a analiza si decide asupra anturajului din care face parte copilul, in incinta unitatii de invatamant, copilul meu se afla in grija statului si trebuie protejat de catre institutiile abilitate. Eu nu-mi trimit copiii la scoala pentru a invata despre limbajul trivial, impertinenta, despre cum sa incalci orice regula fara sa raspunzi pentru faptele tale, pentru a tolera la nesfarsit colegi care au un comportament jignitor, de intimidare, care se manifesta violent in limbaj si comportament. Este absolut necesar sa se ia in calcul si masuri coercitive, astfel incat sa fie restabilit echilibrul.
01.07.2016 09:41 vladdiana
Partea a treia:
O alta solicitare legitima ar fi respectarea prevederilor art. 8 din Legea nr.1/2011, care mentioneaza: „Pentru finanţarea educaţiei naţionale se alocă anual din bugetul de stat şi din bugetele autorităţilor publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv. Suplimentar, unităţile şi instituţiile de învăţământ pot obţine şi utiliza autonom venituri proprii. Pentru activitatea de cercetare ştiinţifică se alocă anual, de la bugetul de stat, minimum 1% din produsul intern brut al anului respectiv.”. Subfinantarea sistemului de invatamant, cu incalcarea legilor in vigoare, aduce grave prejudicii tuturor cetatenilor acestei tari, beneficiari primari, secundari sau tertiari ai acestui sistem.
Consider ca este absolut necesar sa fie elaborat si un Statut al cadrului didactic, in care sa fie precizate clar, concret si coerent drepturile si indatoririle acestuia. In mod nefiresc si inechitabil, cadrele didactice nu mai au si drepturi in relatia cu beneficiarii primari / secundari ai sistemului de invatamant. Se impune corectarea acestei situatii in regim de urgenta.
O alta propunere este legata de continutul Contractului Educational, care ar trebui sa prevada, clar si explicit, un set de norme care reglementeaza cooperarea intre scoala si parinti/reprezentanti legali, avand ca beneficiar direct elevul. Aceasta cooperare trebuie sa se bazeze pe respect reciproc, pe reguli clare si neinterpretabile, pe drepturi si indatoriri, iar sanctiunile aplicate partii care incalca regulile sa fie detaliate pentru fiecare abatere si proportionale cu gravitatea incalcarii. Intr-o societate echitabila, nimeni nu poate avea doar drepturi. Cu totii avem si indatoriri pe care trebuie sa le respectam, iar incalcarea obligatiilor trebuie sa atraga in mod cert si sanctiuni.
Un alt aspect foarte important pentru garantarea si in realitate, nu doar pe hartie, a dreptului oricarui cetatean de a avea acces neingradit la un proces educational de calitate, cu respectarea principiilor ce guverneaza invatamantul preuniversitar, asa cum sunt ele prevazute in Legea nr.1/2011 – art.3, se impune in regim de urgenta o modificare a prevederilor articolului 63 din Legea nr.1/2011, astfel :
ART. 63*
(1) În învăţământul preuniversitar, formaţiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
a) educaţia antepreşcolară: grupa cuprinde în medie 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 9;
b) învăţământul preşcolar: grupa cuprinde în medie 15 preşcolari, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 20;
c) învăţământul primar: clasa care cuprinde în medie 15 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 20;
d) învăţământul gimnazial: clasa care cuprinde în medie 15 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 20;
e) învăţământul liceal: clasa care cuprinde în medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 25;
f) învăţământul postliceal: clasa care cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
g) învăţământul special pentru elevi cu deficienţe uşoare şi/sau moderate: grupa care cuprinde maxim 10 elevi, dar nu mai puţin de 8;
h) învăţământul special pentru elevi cu deficienţe grave: grupa care cuprinde în medie 5 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 6.
Mentionez ca toate propunerile si solicitarile de mai sus au la baza prevederile art.80 din Legea nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare :
ART. 80
(1) Învăţământul preuniversitar este centrat pe beneficiari. Toate deciziile majore sunt luate prin consultarea reprezentanţilor beneficiarilor primari, respectiv a Consiliului Naţional al Elevilor sau a altor asociaţii reprezentative ale elevilor, şi prin consultarea obligatorie a reprezentanţilor beneficiarilor secundari şi terţiari, respectiv a structurilor asociative reprezentative ale părinţilor, a reprezentanţilor mediului de afaceri, a autorităţilor administraţiei publice locale şi a societăţii civile.
(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, împreună cu Consiliul Naţional al Elevilor şi organizaţiile guvernamentale şi nonguvernamentale reprezentative, elaborează un statut în care sunt prevăzute drepturile şi îndatoririle elevilor, care se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. În baza acestui statut, fiecare unitate de învăţământ îşi elaborează regulamentul şcolar propriu.
Va multumesc pentru atentia acordata si am speranta ca veti lua in considerare propunerile mai sus mentionate.
Cu respect,
……………………
Date contact petent :
Numele si prenumele:
Adresa:
Telefon:
E-mail:
01.07.2016 19:23 cordia
Dreptul de a învăța în săli adaptate particularităților de vârstă și nevoilor de învățare și cu un număr adecvat de elevi conform Legii.. - Cum respecți acest drept când în aceeași sală învață dimineață clasa I și după-amiază clasa a VII-a?! Și când ai 30 de elevi în loc de maxim 25 sau când ai 25 din care 3-4 cu CES, deci, conform Legii, ar trebui să ai și mai puțini elevi, tocmai ca să le poți respecta drepturile...
01.07.2016 19:23 cordia
Dreptul de a învăța în săli adaptate particularităților de vârstă și nevoilor de învățare și cu un număr adecvat de elevi conform Legii.. - Cum respecți acest drept când în aceeași sală învață dimineață clasa I și după-amiază clasa a VII-a?! Și când ai 30 de elevi în loc de maxim 25 sau când ai 25 din care 3-4 cu CES, deci, conform Legii, ar trebui să ai și mai puțini elevi, tocmai ca să le poți respecta drepturile...
03.07.2016 22:16 aniboerescu
Sunt invatator de sprijin. Lucrez cu elevi care au dificultati de invatare.Am absolvit Liceul Pedagogic si am o vechime de 38 de ani in invatamant.Nu am studii superioare,dar am urmat mai multe cursuri in profilul postului.Legea invatamantului prevede ca pentru a putea functiona pe aceste posturi trebuie sa ai studii superioare (psihopedagogie speciala).
Intrebare mea este:Un absolvent de liceu(economic,mecanic, agricol etc.) ,dar care are aceste studii se va descurca pe acest post? Eu spun ca NU.Un absolvent de Liceu Pedagogic cunoaste metodica predarii tuturor materiilor, cunoaste programa scolara si in cazul meu experienta isi spune cuvantul. Si atunci cine poate sa-i ofere ajutorul necesar(ma refer la dificultati de invatare) cel cu studii superioare sau cel cu Liceul Pedagogic?Dar uite ca vine schimbarea,desi nu va fi in beneficiul copilului.
08.07.2016 18:27 popescudoinamaria
adevarat ce spuneti dvs
05.07.2016 09:38 profesorip
Mai multe sactiuni pentru elevi
- profesorul nu are dreptul la a mustra elevul, dar elevul are voie sa fie impertinent sa deranjeze ora ,sa fumeze in scoala, sa se joace pe telefon in timpul orelor sa nu invete sa nu isi faca temele, sa vina la scoala imbracat indecent,
Pentru un invatamant sanatos dpdv educativ
1.Uniforma obligatorie, aceeasi pentru toata tara si forma de invatamant
2. Interzis accesul cu telefonul in incinta scolii
3. Un telefon la care sa raspunda elevul de serviciu, daca un parinte se intereseaza de prezenta elevului la scoala
4. Interzis ca elevii clasei sa schimbe un profesor
5. Clasele sa poata functiona cu un numar de elevi intre 15 - 25
6. Investiitile sa se faca in uman(salarii decente)
7. Activitatiile extrascolare ale profesorilor sa fie renumerate etc
07.07.2016 16:55 deaconeli
Este josnic, strigător la cer, ce se plămădeşte pentru comunitatea cadrelor didactice din România...bine că se gândesc numai la drepturile elevilor, dar nu şi la responsabilităţile acestora; iar pentru cadrele didactice - doar invers...vor doar o societate viitoare iresponsabilă, bolnavă, elevi care să aibă rezultate deosebite la clasă fără efort....o societate fără principii, care să poată fi manipulată uşor.
08.07.2016 18:26 popescudoinamaria
Ne cereti noua parerea pentru ceva ce ati propus deja, si ati facut-o intr-un mod destul de superficial. Oare chiar mai conteaza acum parerea noastra?
1)Nu ati prevazut sanctiuni pentru ignorarea orei de catre elev, sau ignorarea sarcinilor date la clasa.
2)nu ati prevazut o sanctiune pentru elevii care doresc sa scape de un profesor in mod abuziv, prin motive ce de multe ori constituie organizare de grup infractional, deoarece denigrarea si defaimarea unui profesor, constituie o grava infractiune.
3)Nu ati prevazut nimic in ceea ce priveste includerea cadrelor didactice in categoria ,,persoane publice", pentru a putea fi astfel protejate prin lege de anumite abuzuri la care suntem expusi( toti vor scoala si mai putina pregatire sau exigenta).
4)Nu ati prevazut situatia unor influente malitioase din exterior asupra elevilor( asmutirea elevilor asupra profesorului de la clasa de catre diversi meditatori-tema ce ar trebui sa fie inclusa in programa de dirigentie in mod obligatoriu, astfel ca elevii sa fie pusi in tema cu asemenea situatii in care pot intra din naivitate). Ne place sau nu sa recunoastem, la noi in romania este un fenomen al meditatiilor si al meditatorilor denigratori(sunt si exceptii de meditatori profesionisti, care practica aceasta activitatea cu demnitate).
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.