Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Manualul Intuitext de Informatică și TIC clasa a VII-a – cel mai bun manual din punct de vedere al calității

Protejarea datelor și a identității, atitudinea corectă în fața unor acțiuni de tip cyberbullying, sau față de conţinut/informaţii nepotrivit vârstei lor, dar și înțelegerea a ceeea ce înseamnă realizarea unui joc video – sunt doar câteva dintre informațiile pe care elevii de clasa a VII-a ar trebui să le știe foarte bine.

De aceea, este esențial ca elevii să fie, nu doar pasionați de partea de entertainment a mediului online, ci și buni cunoscători ai acestuia din toate punctele de vedere.

 

Astfel, manualul Intuitext de Informatică și TIC (realizat de profesorul Daniel Popa, autor și al manualul pentru clasa a V-a, folosit de peste 1/3 dintre elevii din România) a obținut locul I în urma evaluării calitative CNEE.

Lucrarea oferă o abordare inedită, cu exemple concrete, activități practice, animații și exerciții interactive, exerciții, filme scurte sau jocuri de interactivitate prin care elevii înțeleg noțiunile dificile și descoperă partea tehnică a unui mediu atât de drag lor.

În plus...

- pentru că la această vârstă încă se mai păstrează interesul pentru joc, în fiecare unitate de învăţare există şi resurse sub formă de jocuri pentru exersarea cunoştinţelor acumulate/formarea competențelor vizate.

- în cadrul fiecărei lecţii din manualul digital există AMII-uri animate/filme, destinate procesului de predare-învăţare desfăşurat la clasă şi acasă. Aceste resurse abordează aspectele importante, dificil de explicat, de vizualizat şi de înţeles de către elevi. Alegerea conţinuturilor este relevantă pentru lecţie, pentru competențele vizate, iar modalitatea aleasă de reprezentare a acestora este relevantă.

- AMII-urile animate/filme sunt scurte, comprehensive şi sintetice. Pornesc de la o situație concretă, pe care copilul o întâlnește în viața reală și asigură trecerea de la operarea cu noţiuni concrete la operarea cu noţiuni şi reprezentări abstracte. De asemenea, surprind utilitatea noțiunilor prezentate în animații, filme.

- filmele și animațiile se referă la experiențe reale, concrete (care permit interdisciplinaritatea) sau situații dificile pe care copiii le pot întâlni în viața de zi cu zi, astfel încât, după parcurgerea lor, își formează abilitățile necesare rezolvării problemelor cotidiene la care fac referire animațiile și care le ușurează parcurgerea aspectelor teoretice care vor urma.

- pe parcursul întregului manual, se regăsesc metode activ participative: organizatori grafici - Diagrama Venn (ex. 7/pag. 13, ex. 16/pag.73), Turul galeriei (ex. 4/pag. 56), Știu – Vreau să știu - Am învățat (ex. 6/pag. 61) etc. Manualul are foarte multe sarcini/ activități de lucru în perechi și în echipe, în care elevii sunt coparticipanți la propria formare și reprezintă forme de învățare activă.

- propune numeroase activități în care elevii își folosesc creativitatea: realizează scenete și mici documentare, felicitări, desene, articole de revista etc. – ex. 6, 7/pag. 39; ex. 7, 8, 9/pag. 58; ex. 12/pag. 68 etc. Activitățile au o pregnantă latură practică și creativă punând elevii în situația de a realiza diferite produse interesante care se referă la universul apropiat și la probleme actuale din viața lor.

- propune 9 portofolii (paginile 19, 27, 31, 33, 34, 35, 36, 38, 39) și 2 proiecte (paginile 60 și 76).

 

Tipuri de resurse educaţionale interactive

Exercițiile interactive sunt transpunerea și adaptarea în manualul digital a unor exerciți din manualul tipărit, astfel încât elevii să beneficieze de avantajele mediului digital: posibilitatea de acordare a feedback-ului imediat (atât grafic cât și prin sunet), posibilitatea de revenire asupra răspunsului, observarea unor imagini relevante etc.

Simulări

Simulările permit interacționarea cu medii periculoase sau dificil de abordat, pot fi oprite pentru observare, permit abordarea în paralel a unor concepte corelate în scopul observării legăturilor.

Joc cu interactivitate Drag & drop

Joc cu interactivitate Selecție

Utilizatorul creează o corespondență între elementul care se schimbă (imagine, text sau imagine cu sunet ) și unul dintre elementele din zona cu elemente clicabile.

Ordonare de elemente

Constă în ordonarea unor etichete/casete orizontal. Ordonarea se face prin drag (eticheta 1) and drop (eticheta 2) – swich automat (între ele).

Completarea spațiilor libere

Constă într-o serie de perechi de elemente, unul care exprimă o cerință și unul reprezentat de un câmp (text sau numeric) care apar pe rând pe ecran, în același loc.

Cerința poate fi un text sau o imagine însoțită de sunet. Dacă apare sunet acesta este pornit la acționarea unui buton „Start” și se oprește la orice acțiune a utilizatorului (clic, tap etc.). După ce câmpul text este completat corect, cerința împreună cu răspunsul corect au o tranziție către locul dedicat din partea de jos a ecranului.

 

Cuvintele autorului

Manualul a fost gândit să formeze competențele prevăzute de programă prin utilizarea unor aplicații care să fie accesibile atât școlii (d.p.d.v. financiar), cât și elevilor și profesorilor. Acolo unde a fost posibil, s-au prezentat două aplicații (una bine cunoscută și larg utilizată, dar contra cost, iar alta gratuită), profesorul și elevul putând să aleagă varianta potrivită.

Lecțiile au fost concepute să mobilizeze elevul în procesul de învățare, acesta fiind îndrumat, pas cu pas, să descopere cum poate fi utilizată tehnologia informației în atingerea unor țeluri.

În manual există peste 330 de momente în care elevul este activat prin intermediul unor întrebări, teme de lucru sau proiecte. Pentru noțiunile sau activitățile noi există demonstrații de rezolvare în care elevul este îndrumat pas cu pas pentru a obține rezultatul dorit”, spune autorul Daniel Popa.

 

AFLAȚI DETALII

 

Propus de: Editura_Intuitext | 03.09.2019 12:24 | 7093 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 32 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

433 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN