Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

Testele au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai.

Clasa a II-a
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând:
- evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite
- evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi
- evaluarea competenţelor de matematică.
Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Clasa a IV-a
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune:
- un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi
- un test pentru evaluarea competenţelor de matematică.
Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Clasa a VI-a
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în:
- susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare",
- susținerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii".
Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei.
Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.
Ce părere aveți despre structura testelor propuse și gradul lor de dificultate?

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: 246800 | 31.03.2014 15:02 | 18773 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (25)

0 0

31.03.2014 15:47 engfmary

Rugam administratia acestui site - didactic.ro - sa afiseze acest eveniment pe prima pagina mai mult timp, ca este mult mai important decat revistele Doxi!

0 0

31.03.2014 19:09 vizitiuanisoara

După ce am citit modelele de teste postate de MInisterul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului am constatat că elevii mei de la clasa a II-a nu pot rezolva următoarele exerciţii:
La Limba şi Literatura Română:
- Exerciţiul nr. 6 deoarece „Scrierea corectă a cuvintelor într-o/într-un , dintr-o/dintr-un” mi-am proiectat-o pe data de 15-19 V 2014. Nimeni nu ne-a atenţionat că până pe data de 6 mai trebuie terminată materia în totalitate, iar după testare să facem recapitulare finală.
- Exerciţiul nr. 9 deoarece în Programa pentru clasa a II-a nu este specificat să predăm şi s-a/sa. Aceste noţiuni nu sunt în Programa pentru clasa a II-a, deci nu trebuie să le predăm, cu atât mai mult să le evaluăm.
- La exerciţiul nr. 7, căsuţa între cuvintele Costache  şi este pusă în mod special pentru a-i deruta pe elevi. Pentru persoanele care au lucrat cu elevi de 8 ani este ştiut că aceştia pot fi uşor derutaţi deoarece în clasa a II-a se consolidează cititul, iar regulile de scriere sunt consolidate în următorii ani.
La Matematică :
- Exerciţiul nr. 6 deoarece formularea : Verei i-au rămas de citit 14 pagini. Ea va citi câte 7 pagini în fiecare zi. În câte zile va termina de citit cartea? îi derutează pe elevi deoarece rezolvarea problemei în mod corect se face prin operaţia de împărţire, respectiv 14: 7 = 2, dar elevii vor învăţa împărţirea în clasa a III-a, aşa cum prevede Programa Şcolară.
- Modul în care sunt formulate cerinţele sunt total diferite de modul în care elevii au învăţat, deoarece în auxiliarele puse la dispoziţie de MInisterul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nu le întâlnim. Deoarece nu avem voie să le cerem părinţilor să cumpere alte auxiliare, ar fi fost necesar ca MInisterul Educaţiei, Cercetării, Tineretului să pună la dispoziţie auxiliare care să cuprindă cerinţe asemănătoare.
- Cerinţele de la Evaluările naţionale pentru clasa a II-a au fost făcute pentru elevii foarte buni, dar în clase avem şi elevi cu capacitate redusă de învăţare.
- Ce trebuie să înţelegem prin aceste testări? Că trebuie promovaţi doar elevii care obţin performanţe? Nu mai avem nevoie şi de elevii care, din diverse motive, înţeleg mai greu noţiunile predate?
- Testele de la Evaluarea naţionale pentru clasele a VIII-a au nivel minim, apoi cerinţele cresc pentru a se ajunge la punctajul maxim. La clasa a II-a nu se poate observa acest lucru.
- Dacă citim Psihologia copilului, respectiv a copiilor cu vârste între 8 şi 9 ani, constatăm următoarele:
„ - la început atenţia copiilor nu este perfect modelată în raport cu fazele activităţilor din clasă şi deci nu pot să se concentreze mai tare în anumite momente şi să se relaxeze în altele aşa că se întâmplă să le scape unele aspecte importante cum ar fi momentul în care se comunică tema pentru acasă. Învăţătoarele cu experienţă cunosc aceste aspecte şi au bune remedii pentru ele;
- la cei de clasa I se constată o tendinţă accentuată către distragerea atenţiei dacă intervin fel de fel de zgomote în mediul ambiant (chiar şi căderea unui creion) şi acesta ar putea influenţa prestaţia lor şcolară, dar dezvoltarea treptată a reglajelor voluntare diminuează foarte mult acest fenomen;
- creşte stabilitatea atenţiei până la 45-50 de minute;” (Psihologia copilului- Tinca Creţu )
- Având în vedere citatul din Psihologie putem constata că elevii nu pot rezolva un test care să dureze 70 de minute.

0 0

31.03.2014 20:30 teodorescu

buna, as dori sa aflu parerea dumneavoastra despre textele de la limba romana clasa aII-a. in programa se mentioneaza texte de 150(sau 120) de cuvinte, ei bine in modele ambele texte au in jur de 200 de cuvinte(peste). problema nu provine din nr de cuvinte ci din timpul de procesare a informatiei. nu este prea putin 25 de minute pentru toate sarcinile de lucru? (ma refer la copilasii care au o viteza mai mica de citire), daca tot doresc sa ne dea texte kilometrice sa mareasca timpul, sa ne lase ca pe antecesorii nostri de anul trecut sau macar 60 de minute. poate ar trebui sa ne exprimam si noi sa ne auda cineva. (n-am vreo idee in acest sens, cred ca noi centram , noi dam cu capul ca nu ne asculta nimeni din cei care iau decizii) dar poate totusi , cine stie...

0 0

31.03.2014 21:11 Gabriela16

Bareme de corectare exista pe undeva?Sau grila de scoruri("scorare" am mai inalnit pe undeva)Poate n-are nici o importanta cate puncte obtine elevul!!Aplicam testele doar asa...

0 0

31.03.2014 22:58 valentina_matesica

Timpul de doar 25 de minute in care un elev de clasa a II-a trebuie sa citeasca si sa rezolve cerinte insirate pe 6-7 pagini nu vi se pare prea scurt, domnilor de la CNEE?
Un copil de clasa a II-a, pentru a intelege mesajul acelui text ( care are marimea a 3 lectii obisnuite din manualul de limba romana), trebuie sa-l citeasca de 2-3 ori. Cand va mai putea sa rezolve si celelalte cerinte?
Nu vreau sa comentez subiectele, dar parca... una se preda si se invata si altceva se evalueaza.

0 0

01.04.2014 10:09 agnetal

Spor la treaba !!!!!
Critici se gasesc imediat, dar sa vedem si partea una a acestor evaluari.

0 0

01.04.2014 14:35 ginabuzas

Ce cred eu:
-testele depasesc cu mult obiectivele vizate de programa pentru clasa a II-a
-timpul de concentrare de care este capabil scolarul mic nu este luat in considerare
-testeaza competenta de lucru cu manualul/textul,pentru fiecare item elevul trebuie sa revina la text
-timpul de lucru este total insuficient
-itemii nu sunt de dificultate graduala, adica nu respecta principiul de la usor la greu
- nu se respecta capacitatea de munca intelectuala a unui elev de 8 ani
-nu se respecta capacitatea de concentrare / durata a activitatii scolarului mic
Se testeaza rezistenta la stres, durata capacitatii de concentrare ,munca intelectuala sau deprinderile de citire constienta, capacitatea de a culege,selecta,interpreta,clasifica informatii ?
Nu e corect sa fie evaluati mai mult de 6 itemi pe un test si nici timpul nu poate fi de 50 de minute, daca noi dam in mod numai teste de 20-25 min si invatam prin joc. Succes !

0 0

01.04.2014 15:24 InaSim

testele de clasa a 4 a mi se par super usoare
la limba romana nu este niciun subiect de gramatica ??

0 0

01.04.2014 21:40 stoicescuvenera

Cati si care psihologi au fost consultati in momentul elaborarii testelor pentru clasa a II-a? Presupun, ba nu, sunt sigura, ca atatia si aceiasi care i-au testat pe actualii elevi la intrarea acestora in clasa I.
Tot dam zor cu ,,competente fundamentale", cand competentele presupun ,,cunoastere adanca a problemelor...", iar ei, bietii, sunt niste gandacei ametiti de lumina, iar noi, ,,trepadusii", niste cartite debusolate.
S-a terminat cu ,,activitatea pe grupe / echipe"?
Cata hartie se va consuma pentru un asemenea ,,examen national"? Cine va plati tusul si topurile de hartie consumate inutil?
Cati parinti vor fi interesati sau macar vor intelege acest demers?
Cati invatatori, de teama vreunei sanctiuni sau din alte motive, nu isi vor arata iarasi ,,muschii", scotand punctaje record (90 < x =100)?
Cine a mai pomenit ca subiectele pentru clasa a IV-a sa fie mai accesibile decat cele pentru clasa a II-a?
Cate carti trebuie sa fi citit elevul de clasa a II-a ca sa poata jongla cu termeni neologici si nu numai? Stie el sa faca deosebirea intre ,,propozitie" si ,,enunt", stie el ,,sa-si spuna parerea", adica sa emita judecati de valoare, stie el de ce si cum trebuie sa ,,militeze" in cadrul unei ,,Organizatii pentru..."?
STIMATI DOMNI, NU NE FURAM SINGURI CACIULA?

0 0

01.04.2014 23:25 moniq

Si, pe langa toate acestea, s-a gandit cineva ce simte un copil de 8 ani cand vede ca are in fata lui atat de multe pagini? Mi-i imaginez pe-ai mei tremurandu-le barbitele si cu ochii in lacrimi. Trebuie sa-i pregatim mai intai psihologic...

0 0

02.04.2014 01:29 aidutasmecherita

SUNT UIMITA .............................AM BAIAT IN CLASA A II-A .MAI STAŢI ŞI PRIN SĂLI DE CLASĂ ÎNAINTE SĂ ELABORAŢI SUBIECTELE. MAI STUDIAŢI ŞI PROGRAMELE ŞI NU UITAŢI CĂ AŢI FOST COPIII.

0 0

02.04.2014 22:35 adi_floarea

Nu este posibil sa fie alocat ca timp de lucru 25 de minute la clasa a II-a pentru fiecare test in parte...Cum ramane cu povestea in care se spune ca timpul total alocat unui test este format din SUMA timpului necesar pentru rezolvarea subiectelor + TIMP alocat VERIFICARII? Ce sa intelegem, ca aceste subiecte sunt rezolvabile in 15 min? Sau ca nu ne mai intereseaza VERIFICAREA?
Cum se poate ca la Limba Romana sa aiba text de aproape o pagina A4, in timp ce tot anul scolar, au parcurs DIN MANUAL, texte de cateva randuri?
Cei care au elaborat astfel de subiecte pentru niste copii de 8 ani incalca toate regulile privind psihologia copilului.
Aceasta este parerea mea in calitate de PARINTE, drept pentru care ma simt obligata sa imi protejez copilul in fata acestor, sa le spun NEREGULI...
Interesant ar fi daca onorat Minister va tine seama de parerile exprimate atat de parinti, cat si de oamenii de la catedra care vin cu argumente clare in defavoarea modelului elaborat, cat si al timpui de lucru alocat.

0 0

03.04.2014 20:37 iris54

Aveti impresia ca cei din minister stiu ce inseamna munca la clasa? Nu cred ca au luat in considerare o opinie a cadrelor didactice care muncesc la clasa sau a parintilor.Deci testele sunt elaborate dupa ,, Grigore Ureche'' cum spun batranii.Psihologia copilului s-a studiat temeinic in Liceele Pedagogice.

0 0

03.04.2014 21:42 ioa79

Sunt de acord cu parerile colegilor mei . As mai avea inca doua intrebari pentru domnii de la CNEE :" Ce cauta sahul la evaluarea- matematica de la clasa a IV-a? si De ce nu spuneti ca doriti introducerea sahului in scoala si acum pregatiti "terenul" pentru acest lucru?"

0 0

03.04.2014 23:52 felixmunteanu

Eu am aplicat dintre testele de la L romana, clasa a II-a, pe cel cu ursii si pe cel cu biletul, dar am prelucrat materialul prin decupare, reducandu-l la cate o foaie fata/verso. In felul acesta copiii au avut tot timpul textul in fata sau au intors foaia. Unii au terminat foarte repede, dar altii au avut nevoie de aproape toata ora. Mentionez ca lucrez in urban si am clasa buna.
Am fost anul trecut si la corectat si am constatat ca multi elevi nu au terminat, banuiesc ca din cauza rasfoitului si a textelor prea lungi. Ii vedeam si pe ai mei cum se tot intorceau la text, dar era mai aproape.
Inca de anul trecut am spus ca testele nu sunt pentru toti copiii. Cei de la CNEE nu prea tin cont ca exista si copii crescuti in catune, nu doar pe asfalt.
@ vizitiuanisoara... De unde ati luat exercitiile cu ortograme, ca in modelele date nu se gasesc? La matematica, dati-mi voie sa va contrazic putin: e drept ca problema se rezolva prin impartire, dar, in mod normal, copiii stiu sa descompuna un numar in suma de 2 nr egale (chiar facem astfel de exercitii inca din clasa I). Daca din 14 pagini se citesc 7 in prima zi, e clar ca raman 7 pentru a doua zi. E 14 nu 56!
In rest, sunt de acord cu multe din cate s-au scris mai sus.

0 0

06.04.2014 22:22 moniq

Eu am incercat testul de matematica si pe cel pentru scris. Elevii buni au teminat la matematica in 10 minute, restul au avut nevoie de mai bine de 50 de minute. Unii, chiar daca sunt buni, lucreaza mai incet, sunt meticulosi si... au doar 8 ani. Sunt destul de accesibile exercitiile la matematica si au placut elevilor mei. La celalat test-cel pentru abilitatile de scris- timpul alocat rezolvarii a fost de 40 de minute. Nu cred ca ne vom incadra in timpul alocat de "ei".

0 0

08.04.2014 20:06 aripidezapada

Din câte am observat, testele sunt construite în stil PISA/PIRLS. De aceea textele sunt mult mai lungi, iar cerințele mai originale (nu precum clasicele manuale învechite). Consider că sarcinile de lucru au fost gândite de cineva cu cap. Poate că, în sfârșit, se încearcă și modernizarea evaluării noastre. Desigur, cu susul în jos: întâi modificăm evaluarea, apoi programele, manualele etc. Cred că lucrul ăsta este de criticat, într-adevăr. Altfel, testele stimulează gândirea elevilor și consider că sunt foarte bune. Pentru cei care susțin că e greu să se citească texte așa de lungi și să se rezolve sarcini, poate este o problemă la modul în care se citește la clasă. Am învățat să punem accent pe lectura cu voce tare și să îi verificăm CUM citesc (intonație, tonalitate etc.), uitând de cele mai multe ori de procesarea informației, care este adevăratul scop al lecturii. (Da, la clasa I poate este indispensabilă citirea cu voce tare, dar mai târziu copiii pot citi în gând - AȘA CUM CITIM CA OAMENI MARI, FIRESC - mult mai repede și mai eficient, fără să își mute accentul de pe conținut, pe formă.) Scria cineva mai sus că elevii au nevoie să se uite pe text: DESIGUR, este stilul de lucru introdus de testele enunțate mai sus... Nu sunt tradiționale, e adevărat. Dar mi s-ar părea un adevărat progres ca cei mici să evolueze, să citească mai mult și să înțeleagă mai mult din ceea ce parcurg ca lectură.
Pe scurt: aștept(ăm) o modificare și în ceea ce privește programele și manualele!

0 0

09.04.2014 19:30 felixmunteanu

De acord, "aripidezapada", e nevoie de apelare la text, dar nu cand textul e la pag 3 si copilul lucreaza la 6. Ideea e ca se pierde timp cu rasfoitul brosurii. Textul ar trebui sa fie detasabil, astfel ca elevul sa-l poata pastra in fata si sa-l manevreze. Sigur ca poate sa-si puna un semn de carte, dar formatul A4 e oricum mai greu de manevrat. Altfel subiectul nu a fost greu si, cum spuneam, multi copii mi-au terminat repede.

0 0

11.04.2014 08:40 doamnagh

Daca acestea sunt testele, cel putin la limba romana mai mult de jumatate din programa noastra n-are nicio legatura cu evaluarea finala...Pana la urma ce evaluam, deci?????Doar intelegerea textului...un text kilometric, plin de detalii si informatii noi, pe care eu trebuie sa-l citesc de cel putin trei ori ca sa-l pricep! Luam modele din strainatate, dar programa noastra este ca acolo? Deloc!!!

0 0

16.04.2014 08:37 23decembrie

TESTELE SUNT MODALITATI DE EVALUARE FOARTE UTILE PENTRU A VEDEA PROGRESUL SAU REGRESUL ELEVILOR LA FINAL DE AN SCOLAR.

0 0

27.04.2014 09:52 cristinica7

... OK testele , dar cum este posibil ca CINEVA cu pretentii sa solicite raspuns la urmatoarea

intrebare : " De ce pielea ursilor polari este neagra? " Cum PIELEA? Cum NEAGRA ?

Este posibil sa ne facem de ras in asa fel ?

Nu mai vorbim de text kilometric si altele .....

0 0

27.04.2014 21:42 cristinica7

... continuarea mesajului anterior :
Astfel ar gandi oricine la prima vedere sub presiunea timpului , daca nu ar avea ceva cunostinte si nu ar citi cu atentie textele de pe prima fila .
Cred ca nu a fost o alegere buna , deoarece poate duce in eroare atat un copil cat si un adult !

0 0

27.05.2014 21:43 246800 - Autor

Succes tuturor elevilor care participa la Evaluarea Nationala 2,4,6 care debuteaza maine,28.05.2014 si tuturor cadrelor didactice care sunt solicitate pentru indeplinirea evaluarilor si a documentatiei!

0 0

03.06.2014 21:23 bileacatalin

Catre seful site-lui:
Am sa caut un model de test pentru clasa a VI-a, sunt dirigintele lor si as fivrut si eu sa ii pregatesc mai bine pentru examen.IN primul rand trebuie sa fie evaluati profesorii ca sa cei de la minister ca sunt buni ca sa fim noi profesori.nu sa lea dea copiilorun test '' evaluare,,
Si ce rol de au testeleastea???

0 0

03.06.2014 21:24 bileacatalin

continuarea primului mesaj:
Am dori si noi sa se afiseze niste modele de teste nu numai pt clasa aII-a a IV-a dar si pt clasa a VI-a

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

212 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN