Noutate în anul școlar 2013-2014: se vor organiza evaluările naționale prevăzute în Legea Educației
Legea Educației Naționale prevede următoarea structură a evaluărilor, în articolul 74:
Clasa a II-a
- la finalul clasei a II-a, se evaluează competențele scris-citit și matematică.
- rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor.
- rezultatele evaluării și planurile individualizate se comunică părinților elevilor și constituie documente din portofoliul educațional al elevului.
Clasa a IV-a
- la finalul clasei a IV-a, se realizează, prin eșantionare, o evaluare la nivel național a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaționale. Rezultatele vor fi utilizate pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Clasa a VI-a
- la finalul clasei a VI-a, în toate școlile se organizează evaluarea elevilor prin două probe interdisciplinare: limba și comunicare, matematică și științe.
- proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă.
- rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
- rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.
Ce părere aveți despre eficiența acestor evaluări la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 30.08.2013 15:55 | 15871 vizualizări
Comentarii (25)
30.08.2013 20:45 Doina_d
Nu sunt de acord cu aceste evaluari. Motivele sunt multe...
31.08.2013 00:00 silvianicoleta13
Evaluarea la finalul clasei a IV-a mi se pare foarte OK. Multi invatatoti fac orele de dragul de a fi facute, elevii trec ca si gasca prin apa in cei patru ani in care, teoretic, invata lucrurile de baza, dar din cauza lipsei de interes a invatatoare/rului copii ajung in clasa a V-a fara sa sctie chestiile necesare, iar acolo profesorii sunt nevoiti sa se chinuie cu ei sa recupereze ceea ce nu stiu, sau mai grav, profesorii care nu fac lucrul acesta si iau lucrurile ca atunci cand sunt stiute, trec mai departe fara ca acei copii sa poate intelege,deja acolo copilul incepe sase piardaavand lagune in cunostintele lui. Si ne intrebam de ce avem rezultate mici la evaluarea nationala sau bacalaoreat?
31.08.2013 08:45 irmido67
,,lagune în cunoștințe” ? ,,bacalaoreat”? După cum vorbiți ( scrieți) nu cred că sunteți îndreptățită să comentați activitatea cadrelor didactice. Știți, aici credem că putem găsi părerile unor oameni alfabetizați totuși...
31.08.2013 09:38 anuska_babuska
Ma bucur ca s-a revenit la ideea de acum cativa ani legata de evaluare. Obiectivele sunt clare: evaluarea cunostintelor si abilitatilor elevilor si informarea parintilor. Insa care este rezultatul? Presupun ca se va constata un nivel diferit al elevilor dintr-o clasa de, sa zicem, 25 de elevi. Asadar, PIP-uri pentru cei care nu sunt la nivelul asteptat? cine monitorizeaza derularea lor?
Pentru ca, din cate stiu eu, daca obiectivele unui PIP nu sunt atinse in perioada propusa de profesor, trebuie masuri de remediere, eventual divizata perioada respectiva pe perioade mai mici.
Cine monitorizeaza? seful comisiei metodice? profesorul respectiv?
Vor fi si parintii consultati in realizarea PIP-ului?
Un parinte, fost cadru didactic.
31.08.2013 10:58 laurasubamaria
Avand in vedere dubla mea calitate de fost cadru didactic in invatamantul primar si parinte al unui copil care incepe acum clasa a II-a, imi permit sa imi exprim dezacordul cu privire la evaluarea care va avea loc la sfarsitul clasei a doua si a sasea. Sincer nu le vad rostul. Programa de invatamant pentru ciclul primar este infernala. A supune un copil de clasa a doua la o astfel de testare mi se pare un stres in plus fara o finalitate logic demonstrata. Mi se par logice testarile/evaluarile de la sfarsitul fiecarui ciclu de invatamant. Eventualele lacune ale elevului in pregatitea sa la una sau mai multe materii se constata de catre fiecare invatator cu prilejul extemporalelor, testelor si exercitiilor de la clasa.
31.08.2013 13:43 cristescu14
Aceste evaluari inseamna si mai multa munca pentru profesorii de romana si matematica, intocmirea a si mai multor planuri de remediere, ore suplimentare( desigur neplatite) si toate acestea pentru un salariu demotivant. Oare numai Limba si literatura romana si matematica sunt importante?
01.09.2013 18:47 silviu80
Ca intotdeauna guvernantii gasesc rezolvarea dorita de ei! In loc sa se ocupe de curriculum-ul mult prea stufos la unele materii,de motivarea profesorilor aflati in sistem pentru a nu mai lua spaga,de orientarea educatiei catre acele sectoare productive din societate,ei nu stiu altceva decat sa dea evaluari peste evaluari,care oricum fiecare cadru didactic le da (initiala,sumativa,finala)! Ma intreb oare ce evaluari au dat ei (daca este cazul) pentru a ocupa locurile caldute pe care le ocupa?
02.09.2013 00:20 despina6
Aceste "inventii" sunt cu siguranta ale unor oameni care se vede ca nu prea au avut tangenta cu munca la catedra, care un stiu sau care au uitat ce inseamna a lucra cu elevul si a-l modela, care pun accent pe birocratie in defavoarea calitatii, care nu stiu ca reforma in invatamant ar trebui sa inceapa in primul rand de la crearea unor programe scolare bine gandite, coerente (de exemplu la matematica lipsesc din programa actuala lectii importante precum “introducerea si scoaterea intregilor din fractie”, “sir de rapoarte egale”, etc, fara de care efectiv nu se poate si pe care esti nevoit sa le predai, desi nu ai ore alocate pt. acestea), programe care sa tina cont de particularitatile de varsta a elevilor, care sa fie corelate interdisciplinar (de exemplu la fizica elevii au nevoie de elemente de trigonometrie, cu mult inainte ca acestea sa se studieze la matematica). Si mai vorbim de teste interdisciplinare??? Sa fim seriosi. Acesti copii un au avut niciodata pe banca (cel putin la disciplina matematica) un manual bine structurat, actualizat conform programei scolare in vigoare (asa cum este ea conceputa in momentul de fata) si care sa fie avizat de minister. Avem insa multe edituri care, in incercarea de a substitui manualele scolare, se intrec in a ne face oferte de culegeri mai mult sau mai putin bune, si pentru achizitionarea carora trebuie sa dam socoteala, mai exact sa avem si acordul parintilor. Adica sa dureze ceva timp pana sa avem din ce lucra la clasa.
In concluzie, atata timp cat investitia serioasa in resursa materiala si umana din invatamant lipseste, chiar nu vad rostul acestor teste. O munca in plus, inutila, mai ales pentru profesori si un stres in suplimentar pentru elevi, inca din clasele mici.
Din punctul meu de vedere, rezultatele elevilor nostri nu au cum sa fie altfel decat direct proportionale cu investitiile care se fac in invatamant.
Cerinte maxime, investitii minime. Ma intreb pana cand vom continua asa? Aceasta noua lege a invatamantului este prost gandita din multe puncte de vedere si ar trebui sa se revina cat mai urgent asupra ei.
02.09.2013 01:15 scarBoss
Dacă la testarea de după clasa a 4-a un elev nu ştie nici tabla înmulţirii degeaba e pus să repete doar clasa a 4-a că trebuie trimis la a 2-a sau măcar la a 3-a.
Deci de folos ar fi doar dacă în funcţie de rezultatele evaluării naţionale elevii ar promova sau ar repeta una sau chiar doua clase !
Altfel ca şi până acum pe elevi o sa-i doară în cot şi toată munca cu aceste evaluări cu tot se va întoarce tot împotriva profesorilor ! Mai ales împotriva profesorilor de româna şi de mate că pe ei îi bate sistemul mereu ! De parcă profesorii sunt părinţii elevilor !
02.09.2013 09:31 martintteodora
Sunt şi dascăl şi părinte al unei fetiţe de clasa I şi nu sunt de acord cu aceste evaluări, deoarece le văd ca pe nişte situaţii create pentru a ne distrage atenţia de la alte lucruri importante, cum ar fi:stresul copiilor, nervii noştri întinşi, salarii de mizerie şi iar ideea că noi, dascălii, suntem de vină pentru toate.
02.09.2013 16:58 iosga
Lucrurile in sinea lor ar trebui luate ca atare si ar fi bune pentru că astfel se ştie care este starea invatamantului românesc. Numai că aici intervine stilul românesc şi anume: copilul este stresat de învăţător pentru că de el depinde felul în care este apreciată munca lui, de părinte pentru că acesta ştie că s-ar putea ca aceste testări să atârne greu în jos în cazul în care i se vor adăuga la un portofoliu pentru admiterea ulterioară undeva... Dacă aceste evaluări nu ar fi folosite cu alte scopuri decât pentru cunoaşterea stării de fapt a lucrurilor şi atât, nimeni n-ar mai fi atât de stresat. Până când nu se va înţelege că o evaluare nu trebuie să fie o sursă de şantaj, de etichetare sau, mai rău de coerciţie (şi pentru învăţător şi pentru părinte şi pentru copil ş.a.) ci doar o evaluare care va constitui baza unor studii pentru a ajuta învăţământul şi copiii în principal, în România orice evaluare va fi UN STRES.
02.09.2013 21:02 bre_carmen
Stimati domni ministeriabili - sau mai putin ministeriabili -, va anuntam pe aceasta cale ca noi, dascalii, facem treaba asta demuuuuult. Si nu doar la sfarsit de clasa a II-a, a IV-a, etc. Si stim si ce sunt alea planuri individualizate de învățare ale elevilor, si, culmea, le mai si aplicam. Singura diferenta este ca acum facem hartii, fooooarte multe hartii. Iar daca veniti sa imi spuneti ca, in urma evaluarilor din anii trecuti ati invatat ceva, ati facut ceva, ati modificat ceva, altceva decat sa schimbati forma si nu continutul, va invit respectuos sa ne anuntati si pe noi. Nu de alta dar noi suntem pusi in situatia de a aplica toate aberatiile pe care le sloboziti D-voastra, cu o frenezie si un entuziasm demne de o cauza mai buna. Sau - si mai bine - ia coborati la catedra, macar 1 an si puneti-va in practica aceste... na, ca nu stiu cum sa le spun. Idei?! (Las asa, ca vreau sa fiu eleganta in exprimare). Apoi... mai vorbim. Noi va asteptam cu drag sa lucrati cu aceeasi dedicatie, pe aceeasi "renumeratie" cu a noastra.
02.09.2013 21:24 Epiphanie
Consider că este bine venită o astfel de testare deoarece sunt mulți în sistem fără a avea nimic comun cu tactul pedagogic,cu sentimentele de dragoste pentru copii,cu darul acela pe care îl aveau dascălii care i-a învățat pe Creangă, pe Caragiale și pe mulți-multe alte genii ale poporului nostru.Mulți,dar nu toți,sunt înafară de orice problemă și principiu ale învățămantului...aceștia fiind rezultatul calculatorului și nicidecum a celui care dorește să-și facă din acest SERVICIU o VIAȚĂ.Cei ca mine înțeleg !!!!
05.09.2013 12:00 laural
"Tara arde si baba se piaptana"! Asa poate fi catalogata o asemenea masura. Nu de evaluari are nevoie dascalul (stie fiecare cadru ce poate si ce face fiecare "educabil") Fara inca o tona de hartie si zeci de ore consumate.
Programele scolare potrivite, manualele unitare, Oameni "meseriasi" in minister, liceele pedagogice examenele de admitere, motivarea "faclierului", scoli incalzite si conforme stasului, eliminarea amestecului extern in deciziile scolii, iata doar cateva parghii obligatorii revitalizarii didactice. In rest ... birocratie si "hai ca ne aflam in treaba! Hai sa le aratam dascalilor ca inca nu fac "sita de matase"!
De ce au distrus oportunistii tot ce era bun in actul de formare al tineretului si au importat doar "scarnavii"? Desigur, e o intrebare retorica. Raspunsul va fi unul dramatic si il vom primi nu peste multi ani! Majoritatea dintre dumneavoastra il cunoasteti.
06.09.2013 01:28 minimarinica
Pentru Epiphanie:
Nici măcar nu ai sesizat că testarea se dă elevilor şi nu profesorilor sau învățătorilor!
Dar din păcate MUNCA INUTILĂ este a acestora din urmă!
Şi ... pe vremuri dascălii I-AU "învăţat pe Creangă, pe Caragiale" ...
Şi ar mai fi ceva, eu nu înţeleg expresia: "a celui care dorește să-și facă din acest
SERVICIU o VIAȚĂ" ! Are cumva un sens ascuns?
Şi o ultimă întrebare:
Crezi oare că un profesor sau învăţător îşi poate plăti impozitele către stat cu "sentimentele de dragoste pentru copii" ?
09.09.2013 11:17 gianinatomescu
Nu sunt de acord cu aceste evaluari oricum carte nu se mai face
09.09.2013 17:11 citbasic
Eu propun:
1. evaluare la clasa pregătitoare la sfârșitul anului școlar 2013 - 2014 pe baza unor teste elaborate după cele N programe școlare propuse spre implementare pentru anul școlar 2021-2022;
2. evaluare la clasele I -VIII după fiecare vacanță școlară și fiecare sărbătoare religioasă sau legală;
3. evaluări periodice (mai ales, d'alea sumative) în funcție de cheful profesorului de a-și afirma valoarea profesională și inspirația docimologică;
4. evaluările să se realizeze pe baza unor obiective neînțelese pe deplin de elevi, nu de alta, dar de ce ar trebui să guste elevii din pomul cunoștinței binelui și răului, din pomul destinat adulților preaînțelepți și știutori a toate;
5. și nu în ultimul rând, testele să fie administrate de reprezentanți ai Ministerului Muncii, doar-doar vor avea un loc de muncă fiecare dintre elevi după absolvirea celor 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11, 12, 13 clase (ne)obligatorii, 1, 2, 3, 4, 5, 6 ani de facultate (ne)obligatorii, 1, 2 ani masterat (ne)obligatorii, 3 ani doctorat (ne)obligatorii.
09.09.2013 21:02 gabif41
"la finalul clasei a IV-a, se realizează, prin eșantionare, o evaluare la nivel național a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaționale. "
Asta inseamna ca nu se da evaluarea in toate scolile? Ce inseamna "prin esantionare"?
Pentru citbasic: Super comentariul! :)
11.09.2013 10:44 alexandrabianca
Sunt bine venite aceste evaluari . Ca parinte afli nivelul copilului si nu te trezesti la clasa a IV cand nu prea mai ai ce face, trecila ciclul gimnazial si continui cu aceste lipsuri.
11.09.2013 17:52 teachermodernlanguages
Nu consider aceste teste binevenite ,nici strict necesare.Un stres in plus pentru dascali si copii.Oare chiar este necesar ca un copil de 8-10 ani sa fie stresat de aceste teste care,in final,nici nu stim la ce slujesc ?Parintii interesati de pregatirea copiilor lor oricum nu se bazeaza pe aceste EVALUARI NATIONALE.Cred ca ar fi bine sa se revina la evaluarea pe baza de note in ciclul primar,iar domnii invatatori si doamnele sa nu mai acorde atat de usor calificativul FB si,mai ales,ar fi bine sa renunte la calificative de genul - FB.Ce inseamna asta? As mai sugera ca acele simulari aplicate elevilor din clasele a VIII-a si aXII-a sa nu mai fie o formalitate,sa fie trecute notele in catalog,iar daca elevul nu a obtinut o nota de trecere la simularile semestriale,sa nu aiba dreptul de a intra in Evaluarea Nationala respectiv Bacalaureat .Cred ca astfel elevii nostri si parintii acestora ar lua mult mai in serios aceste simulari,practic niste pre-evaluari ,prin care elevul are ocazia sa isi cunoasca nivelul de cunostinte ,dar va avea si ocazia sa repete materia,usurandu-si astfel efortul ce il va depune pentru examenul propriu-zis.As incheia prin a ura colegilor,elevilor si parintilor un an scolar bun ,cu realizari ,sanatate si multa putere de munca.
11.09.2013 18:35 georginmarcela
Cred ca va ganditi in zadar ca aceste evaluari macar pot fi utile sau ca au rost. Elevii, daca faci chiar pe bune se satura si nu le mai pasa. Mai usor le spui ca le dai o lucrarica decat sa-i inveti pedagogie moderna pe ei si pe parinti. Ne.... ca sa nu...
Este un scop al educatiei undeva? Care mai e? EVALUARE??????
Nu trebuie sa fie integrare pe viata muncii. Trebuie sa fie pregatiti sa munceasca eficient. Nu trebuie sa fie evaluati la continuturi cu care nu au ce face. Ce daca nu stiu tabla inmultirii bine? Isi cumpara un calculator dar mai bine stie ca un serviciu il ajuta sa traiasca. De ce au nevoie de matematici speciale? De un fel de tehnologie cand nu au curaj sa schimbe un bec? Sa fie sanatosi, sa faca multe ore de sport dar sala de sport se transforma in clasa pregatitoare?
Cred ca vorbim doar de lasitate. S-a facut revolutie si dupa aceea se reprosa in consfatuirile de toamna sa nu mai vina deciziile numai de sus ca s-a suportat destul. Unde am ajuns? Conteaza parerea noastra? Nici nu mai exista consfatuirile de toamna cu toate cadrele didactice. De ce sa fim cu totii? Sa le cerem sa tina cont de parerea noastra? Sa ne spuna de ce n-au bani de manuale?
NU! NOI TREBUIE SA FIM ANTIECOLOGISTI! Sa facem hartii ca sa poata controla altii hartiile! In nici un caz sa fim eficienti! Asa putem fi condusi mai usor.
11.09.2013 21:32 ianirolf
"Minţilor luminate" care au inventat aceste evaluări, le sugerez să lectureze puţintel conceptul de curriculum şi poate vor constata astfel că o evaluare naţională presupune stabilirea unor standarde curriculare de performanţă care nu apar decât la finalizarea unei trepte de şcolaritate. Aşa că mă întreb oare învăţământul românesc are şi alte cicluri şi trepte de şcolaritate de care noi dascălii încă nu am aflat (în afară de ...primar, gimnaziu... şi în afară de achiziţii fundamentale, dezvoltare, orientare...)? Eu mă gândesc că ar fi interesant să vedem şi noi procedura de stabilire a sistemului naţional de evaluare.
13.09.2013 09:32 mimaadriana
,,lagune în cunoștințe” ? ,,bacalaoreat”? cumplit!
18.09.2013 13:53 catanis
As propune pentru toate clasele. Evaluari normale, nu stresante. Si obiective, nu sa ne furam caciula, cum mai facem si acum iar elevul nu mai stie ce sa creada. L-ar apropia de rostul invatarii iar admiterea ar fi mai aproape de adevar.
18.09.2013 15:15 moldovanioanapop
Eu as propune marirea salariilor profesorilor de limba romana si de matematica de cate ori se dau evaluari, teze, simulari, teste initiale, sumative si finale. Am corectat destule simulari si evaluari fara sa fim platiti! Nu-mi plateste nimeni hartia, fisele de lucru, xeroxatul si multe altele.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.