Programe școlare noi la clasa a II-a
Noile programe vin cu schimbări importante, mai ales la noua disciplină - Matematică și explorarea mediului: elevii din clasa a II-a vor învăța tabla înmulțirii, tabla împărțirii, primele noțiuni despre fracții, precum și noțiuni de fizică cu un an mai devreme decât colegii lor din anii trecuți.
Iată programele școlare pentru clasa a II-a
Matematică și explorarea mediului
Arte vizuale și abilități practice
Toate programele sunt elaborate potrivit unui nou model de proiectare curriculară, centrat pe competențe.
Competenţele sunt ansambluri structurate de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini dezvoltate prin învăţare, care permit rezolvarea unor probleme specifice unui domeniu sau a unor probleme generale, în contexte particulare diverse.
Principalele motive care au determinat abordarea integrată a unor discipline în cadrul aceleiaşi programe sunt următoarele:
- O învăţare holistică la această vârstă are mai multe şanse să fie interesantă pentru elevi, fiind mai apropiată de universul lor de cunoaştere.
- Contextualizarea învăţării prin referirea la realitatea înconjurătoare sporeşte profunzimea înţelegerii conceptelor şi a procedurilor utilizate.
- Abordarea integrată permite folosirea mai eficientă a timpului didactic şi măreşte flexibilitatea interacţiunilor.
Dumneavoastră ce părere aveți despre aceste schimbări?
Considerați că noile programe școlare sunt încărcate?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 31.08.2014 19:43 | 77138 vizualizări
Comentarii (12)
01.09.2014 15:58 mirelafurdui
M-am uitat pe noile programe... La clasa a II-a de exemplu, nu este prevazuta adunarea si scaderea cu trecere peste ordin, in schimb este inmultirea... Cum sa inveti inmultirea daca nu aduni/scazi cu trecere peste ordin. Ce sa mai zic de fractii in clasa a II-a... Cine face progtamele astea este...varza...
01.09.2014 16:11 sportiv
Nu v-ați uitat cu destulă atenție! Este adunarea cu trecere peste ordin (și scăderea cu împrumut).
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-1000, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar
- numărare cu pas dat (din 2 în 2, din 20 în 20, din 100 în 100 etc.) cu sau fără suport intuitiv;
- compunerea şi descompunerea numerelor în concentrul 0 – 1000, folosind obiecte, desene şi numere;
- jocuri de rol care solicită compunerea/ descompunerea numerelor din concentrul 0-100 (ex.: La cumpărături, În parcare etc.);
- efectuarea de adunări/scăderi cu numere mai mici decât 1000, fără şi cu trecere peste ordin şi verificarea prin operaţia inversă;
- evidenţierea proprietăţilor adunării ....
01.09.2014 16:24 sportiv
Nu se fac noțiunile despre fracții! Doar- marcarea jumătăţii/ sfertului de suprafaţă a unei figuri geometrice cu fracţia corespunzătoare: ½, respectiv ¼ ;
- identificarea fracţiilor echivalente: 1/2=2/4;
Aceeași situație cu noțiunile de fizică: nu noțiunea în sine este (solicitată /predată ) ci exemple din viața cotidiană privitoare la planul înclinat, frecare,(ne) transmiterea curentului electric prin anumite materiale, atracția magnetului (magnetismul altor corpuri) .Despre aceste lucruri discutăm încă din clasele dinainte! Părerea mea!
02.09.2014 18:08 marian_goaga57
Sunt pe deplin de acord cu SPORTIV pentru ca, este adevarat,elevii au notiunile de jumatate si sfert inca din clasa I,deci se urmareste de fapt obisnuirea cu limbajul adecvat .In ce priveste notiunile de fizica,mediul inconjurator le permite sa vina in contact cu acestea,asa ca nu este o problema!
05.09.2014 14:55 flo000
Adunarea si scaderea cu trecere peste ordin , pana la 100 a fost cuprinsa in Programa de la clasa I. Prin urmare nu mai este cuprinsa si la Clasa a II-a. Noutatea este Inmultirea si Impartirea (pana la 100), asa cum a fost acum ceva ani in urma. Problema care intradevar ramane : MANUALELE!!!!!!!!!!!!!!!!!! O sa fie o munca titanica pt invatatori sa conceapa o forma actuala si atractiva a unei activitati integrate cu continuturi vechi ale manualelor. Spor la treaba!
05.09.2014 14:56 flo000
Adunarea si scaderea cu trecere peste ordin , pana la 100 a fost cuprinsa in Programa de la clasa I. Prin urmare nu mai este cuprinsa si la Clasa a II-a. Noutatea este Inmultirea si Impartirea (pana la 100), asa cum a fost acum ceva ani in urma. Problema care intr-adevar ramane : MANUALELE!!!!!!!!!!!!!!!!!! O sa fie o munca titanica pt invatatori sa conceapa o forma actuala si atractiva a unei activitati integrate cu continuturi vechi ale manualelor. Spor la treaba!
06.09.2014 13:39 mihaiela_pr
Cred că marea problemă este lipsa manualelor nu a programei. Se lucră doar după auxiliare -plătite de părinți. Atunci unde este învățământul gratuit? Este al treilea an când sunt nevoită să cumpăr auxiliare fetiței mele (care este în clasa a II-a) care să țină locul manualelor. Oare va termina clasa a IV-a fără manuale? Dacă de 2 ani n-au scos manualele necesare pentru clasa I și II, de cele de a III și a IV nici nu se aude nimic.
07.09.2014 16:43 isit
N-ar fi exclus sa se intample asta... adica sa termine clasa a VI-a fara manuale... ca doar parintii fac ce pot si platesc auxiliarele. Eu cred ca e vorba ori de un pragmatism meschin din partea unora (ce bani frumosi fac editurile cu aceste comenzi...) ori pur si simplu rea vointa si dezinteres. Sa dea Domnul sa nu fie cum zic eu...
07.09.2014 16:47 isit
*am vrut sa zic a IV-a, dar la o adica cine stie ce o mai fi cu acesti copii care au inceput cu clasa pregatitoare si vor ajunge in gimnaziu, desigur cu programe noi...
Succes in nou an scolar, sanatate si putere de munca elevilor, parintilor si cadrelor didactice deopotriva!
09.09.2014 13:47 marele3000
Intregul sistem de invatamant din Romania este creat cu buna stiinta pentru a crea niste tineri incompetenti. Invata de toate si de fapt nimic, pentru ca notiunile importante nu mai au timp sa le aprofundeze si astfel sa li se fixeze si se trezesc ca termina liceul, unii chiar fara bacalaureat si nu stiu sa scrie corect in limba romana, sa faca operatiile de baza corect dar sunt incarcati peste masura cu tot felul de notiuni care nu le folosesc la nimic .l Sistem scolar romanesc e o mare caricatura si continuand asa vom esua intr-o buna zi. Parintii trebuie sa se implice la nivel national si sa opreasca declinul scolii romanesti pana nu este prea tarziu.
09.09.2014 20:38 florina2006
Programa şcolară de la disciplina Matematică şi explorarea mediului este concepută în mod iresponsabil. Să nu uităm că sunt incluse şi cunoştinţe din mediul înconjurător, dar orele destinate acestei discipline s-au diminuat cu 1 oră . Acest lucru micşorează numărul de ore destinate consolidării şi fixării cunoştinţelor. Vom ajunge la vechea programă, cea de pe vremea comuniştilor, când îndesam în mod inconştient în bieţii copii cunoştinţe care nu le vor fi necesare. Când se mai bucură de copilărie ? Unde sunt psihologii noştri pricepuţi care să ia atitudine la modul cât mai serios şi responsabil, vis-a-vis de schimbările programei? De ce nu suntem consultaţi, NOI, OAMENII DE LA CATEDRĂ CU VECHIME DE PESTE 35 DE ANI ? Chiar atât de puţin contăm? Ruşine actualului ministru al învăţământului şi celor care au întocmit această programă prin care îşi bat joc din ce în ce mai mult de viitorul copiilor !!! Iar vom fi condamnaţi TOT NOI, PROFESORII DE PĂRINŢII ELEVILOR NOŞTRI !!!!
29.09.2016 20:33 ancasandagraure
Sunt din generatia anilor '67. Am beneficiat de invatamant normal. De admitere prin concurs la facultate. Am avut sansa de a avea acces la CULTURA GENERALA. Dupa bacalaureat, fiecare om stia ceva, bine. Ce se intampla cu invatamantul romanesc acum si dupa acel fatidic '89 se numeste DISTRUGEREA NATIONALA A ROMANIEI. Cel mai sigur si eficient mod de a anihila orice sansa la a educa oameni care STIU cine sunt si ce vor este sa-i "ocupi". Va pare putin lucru ca din ce in ce mai mult "pretind" sa stim (?), sa invatam (?) cand noi NU AVEM NICIO LEGATURA cu cei care au iubit, au contat, au cladit, s-au jertfit muncind, murind, marturisind aceasta tara. Suntem VINOVATI SI RESPONSABILI cu totii. Parinti, profesori etc. Toti asa-zisi intelectuali care traiesc ca efemeridele in Romania fara a mai avea grija si iubirea fata de cetate. Meritam suferinta si sclavia. COPII nostri, insa ... Pentru ei TREBUIE sa spunem NU cand, cui si cum trebuie. Asadar, tot de noi depinde ce mai poate fi facut ACUM.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.