Programe şcolare noi la clasa pregătitoare şi clasa I în anul şcolar 2013 - 2014
Noua programă şcolară pentru clasa I, care va intra în vigoare începând cu anul şcolar următor, conţine schimbări importante.
Astfel, spre deosebire de anii trecuţi, de la anul elevii vor studia în clasa I:
- compararea a două numere naturale, mai mici decât 100, utilizând semnele <, >, =.
- rezolvarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, cu şi fără trecere peste ordin.
- efectuarea de adunări repetate/ scăderi repetate (pregătirea conceptelor de înmulţire şi împărţire)
- probleme care se rezolvă prin două operaţii: adunare şi scădere.
- unităţi de măsură uzuale pentru lungime, capacitate (centimetrul, litrul).
Puteţi consulta şi dvs noua programă şcolară la Matematică şi explorarea mediului în fişierul ataşat.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 30.04.2013 17:49 | 39561 vizualizări
Comentarii (18)
30.04.2013 22:53 adnanad
O programa foarte incaracta,fata de ceea ce s-a cerut in actuala programa de la clasa pregatitoare,incarcata foarte mult.
01.05.2013 10:09 sportiv
Am pus din nou carul înaintea............!
01.05.2013 11:14 stelutza2011
O decizie orbila! La noi, orice minune tine 3 zile, nu-i asa?? iata, se reconfirma.... "Programul" clasei pregatitoare Incepuse prea bine, ca sa nu "simta nevoia" sa strice... Suntem...no comment!!!!!
01.05.2013 19:42 florina2006
Sunt oripilată de felul în care actuala guvernare îşi exprimă nemulţumirile faţă de ceea ce a realizat fostul ministru al Învăţământului, d-nul Funeriu, dar şi de hotărârile total lipsite de logica didacticii şi psihologiei şcolarului mic, pe care le ia actualul ministru venit în minister........... nu se ştie de unde........... . Să reintroduci adunarea şi scăderea cu trecere peste ordin la clasa întâi este o GREŞALĂ ENORMĂ . Ce caută acest om incompetent în fruntea ministerului unui domeniu atât de îmbolnăvit de 23 de ani ?? Cine poate să facă ACESTE SCHIMBĂRI ATÂT DE GREŞITE fără să consulte cadrele didactice cu vechime la catedră ??? Ce fac aşa-zişii cercetători din domeniul educaţiei ?? Se gândeşte cineva la urmările grave ale acestor schimbări greşite ?? Am o vechime de peste 30 de ani şi, chiar dacă iubesc copiii, aştept cu nerăbdare pensionarea tocmai pentru a ieşi cât mai repede dintr-un sistem BOLNAV şi care deja SUFERĂ DE O BOALĂ CRONICĂ : LIPSA DE EXPERIENŢĂ DIDACTICĂ ŞI RAŢIUNE . În rest, colegilor le doresc ,,Sărbători fericite !" .
03.05.2013 14:17 madyon80
Este "bestiala" noua programa! Ma intreb ce vor invata in clasa a IV-a ?!
03.05.2013 16:03 lvoda
Incat, incet se revine la ceea ce se invata inaite de 1989. Doar ca acum, toate acestea, se vor face in 5 zile/saptamana.
Sarbatori cu liniste si pace!
04.05.2013 21:46 marian_dorin
-invatamantul trebuie sa fie in pas cu evolutia societatii
-copiii actuali ( elevii nostri ) sunt mult mai bine dezvoltati si mai bine pregatiti DACA si profesorii/invatatorii ii trateaza astfel, si nu ca pe niste neinitiati si fara maturitatea specifica varstei lor
-schimbarile sunt benefice, iar rezultatele educatiei se vad in timp
-dragi colegi invatatori, schimbati-va STILUL si ABORDAREA didactica...caci cu noi INCEPE schimbarea in sistem, noi suntem pilonii cei mai importanti
05.05.2013 12:09 mihaflueras
Oricum cei care au avut pregătitoare anul acesta au sărit ”calul” facând ceea ce se face la clasa I, fară teme pentru acasă eventual, așa că ... la clasa I merită să încerce mai mult. Păcat de elevii care au învățat întâi să ”zboare” ...
06.05.2013 16:20 adnanad
Stimate coleg,atunci scola sa urmeze un curriculum diferentiat,pentru ca nu toti copii sunt atat de mult de dezvoltati.Cate sate nu sunt in Romanaia unde gandirea copilului este destul de inceata?Da e bine de la usor la dificil,dar nu atat de brusc.
13.05.2013 16:36 alinutzak
Dumnezeule mare, pazeste-ne! Oare ce le mai trece prin cap celor de sus? In loc sa mai aeriseasca programa, tocmai pentru ca ciclul primar cuprinde acum 5 clase, se incarca tot mai mult!! Lovesc in noi si in copii, care o sa o ia razna de atatea teme si materii grele de studiat!!!!! Copiii trebuie atrasi, sa vina cu placere la scoala, trebuie impulsionati prin activitati placute si adecvate varstei, caci si asa interesul si respectul pentru scoala e din ce mai scazut!! Asa ii motiveaza??????????? Pe mine m-a terminat anul acesta cu clasa pregatitoare! Ei fac schimbari tot pe spatele nostru, din pacate una buna/una rea!!
07.08.2013 17:50 geanyn
sunt cam aceleasi cerinte ca inainte, numai ca in aceasta programa sunt mai bine concretizate, programa e complexa :) mai bine structuratata... In functie de competentele date in programa, cadrului didactic ii va fi mai usor sa faca si teste si cerinte..
07.08.2013 17:58 geanyn
nu inteleg de ce lumea se sperie? poate ca sunt mai multe pagini :))
In primul rand in ziua de azi se vrea din ce in ce mai putin nu pentru ca nu sunt copiii competenti, ci pentru mai multa lejeritate.. Elevii au capacitatea de a intelege si daca au un sprijin acasa si la scoala vor fi si mai mult cu bunul simt.. dar o dam in altele :)
09.08.2013 07:42 norocelf
Nu cred ca pricepi!!!!!!!!Anul acesta s-a lucrat dupa o programa destul de aerista la clasa pregatitoare, care nu mai corespunde cu ce se va face din 2013, adica adunari cu si fara trecere peste ordin pana la 30. Problema este ca dupa multa joaca la pregatitoare, noi sarim direct la adunarea si scaderea cu trecerea peste ordin pana la 100, adica zburam un pic direct in clasa a II-a........E o mare tampenie. Nu cred ca e vorba de lejeritate....multi copilasi fac adunarile pe degete la clasa I.
14.08.2013 14:11 geanyn
da, scuzele mele, nu am citit toata programa, doar o frunzarisem :) este brusca trecerea, asa este..! si in clasa a II a vor fi inmultirile si impartirile.. eu doar voiam mai multa seriozitate, in sensul ca observ ca parintii nu mai au cerinte de la copiii lor, gen..pentru ce sa stie asta, dar asta? Inainte oamenii invatau mai multe, aveau capacitate, nu ca n-ar exista acum, cerintele erau din ce in ce mai putine la elevi, iar acum observ ca cerintele de alta data revin.. asa este, vom fi cobaii, dar un sistem ca sa stim daca functioneaza va trebui sa fie pus in functiune pe o perioada destul de lunga, altfel nu putem face diferente intre generatii.. sunt cerinte mari si va fi greu si pentru faptul ca sistemul va fi unul integrat.. poate adunarea cu trecerea peste ordin nu va fi obligatorie, sa fie cu * :)
09.09.2013 16:25 petronela001
Ingrozitor,atat pot spune.Vai de copii,vai de noi...
25.02.2014 00:04 melinte_madalina
Buna seara tuturor in primul rand!
As vrea sa incep prin a va spune ca sunt parintele unui copil de clasa I. Desi eram informata cu privire la introducerea adunarilor si scaderilor cu trecere peste ordin in materia de clasa I nu am vrut sa comentez inainte de a vedea si proba efectele acestei decizii, eu nefiind in domeniu si neavand studiile superioare ale celor de la conducere care decid soarta copiilor cu micile lor revolutii in cadrul sistemului de invatamant. Observ ca toate comentariile au fost publicate inainte ca acest capitol sa fie parcurs la clasa si chiar daca le-am citit cu interes, am refuzat sa comentez inainte de a da o sansa acestei initiative. Sunt un om realist iar convingerea mea este ca pentru a progresa e nevoie de imbogatirea cunostintelor in permanenta, insa o astfel de decizie trebuie sustinuta si de ceea ce s-a facut in precedenta. Acest lucru insa nu s-a intamplat, in sensul ca grupra pregatitoare a fost introdusa ca o modalitate de invatare prin joc si joaca, care in cazul meu a avut rezultate neasteptat de bune, iar clasa I se prezinta ca un balaur fioros. Adica incercam o abordare occidentala un an, avem rezultate bune, dupa care in loc sa continuam in aceasta maniera, ne intoarcem din nou la vechile obiceiuri destabilizand orice efort al copiilor, parintilor si profesorilor si creand doar confuzie. Reforma nu se face pe bucatele, nu se face doar pentru un an ca mai apoi sa te intorci din nou in trecut. Copiii nici nu au avut timp sa asimileze si sa-si insuseasca toate procedeele de compunere, descompunere care stau la baza acestui capitol nou ca s-au si trezit cu niste siruri ametitoare de numere care nu mai au nici o logica pentru ei. Va spun cu toata sinceritatea ca timp de o saptamana am depus eforturi sustinute pentru a incerca sa ii explic copilului regulile acestui nou capitol si incercam mereu sa ma raportez la lucrurile invatate anterior, facand mereu analogii cu lucruri deja prezentate. Am inteles mai apoi ca desi toate acele procedee erau prezente in caiete si carti, copilul nu avusese destul timp la dispozitie pentru a sedimenta acele informatii, pentru a face diferenta clara intre ele. Daca la clasa pregatitoare totul se invata prin joc, prin experimentare, prin analogii si procese de gandire prin interactiune, copiii erau antrenati sa faca deduceri si asocieri logice, acum li se cere sa devina niste robotei care sa invete mecanic (pentru ca pana la urma doar asa am reusit sa il determin pe copilul meu sa faca acele calcule). Pot spune ca am observat ca si materialele didactice auxiliare promoveaza doar vanarea rezultatului corect, fara sa puna accent pe procedeul prin care s-a ajuns la rezultatul acela (asta e probabil si efectul introducerii testelor grila la examene in ultimii ani). Degeaba incercam sa ii explic copilului ca nu ma intereseaza rezultatul, ci ma intereseaza sa imi spuna cum a ajuns la rezultat. Era normal ca el sa nu ma inteleaga. Atata timp cat promovam obtinerea de rezultate cat mai bune, cat mai multe si cat mai repede indiferent de mijloace, ei vor face pana la urma ceea ce li se cere: vor da rezultatele si atat, mecanic, fara sa faca analogii, asocieri, deduceri. probail ca urmatoarea reforma ar trebui sa se concentreze pe o prioritate sporita fata de modalitatile de a ajunge la rezultate si mai putin pe furnizarea imediata de rezultate.
Va multumesc!
25.02.2014 21:56 calota_bogdan
Nu stiu daca este mult si greu ce cotine programa.Eu am o problema cu privire la faptul ca nu reusesc la ore sa aprofundeze toate aceste cunostinte.Este un numar vast de exercitii pe care le abordam acasa,nu la scoala.Se vede in caietul de clasa cat de putin lucreaza la scoala.In ziua de azi merg la scoala sa-i verifice pe copii, pentru ca de invatat ,trebuie sa o faca cu parintii!!!
27.02.2014 08:58 melinte_madalina
Eu inteleg ideea ca si parintii trebuie sa lucreze acasa cu copiii si sustin acest lucru, pot spune ca mi se pare absolut firesc sa fie asa. Problema este, cum bine s-a punctat, ponderea de exercitii de aprofundare care se fac in clasa comparativ cu ponderea celor pe care trebuie sa le faca acasa. Intr-adevar, e foarte putin ceea ce lucreaza in clasa comparativ cu volumul pe care trebuie sa il indeplineasca acasa. Eu am copilul la program de after-school si pot spune ca o mica parte din ceea ce ar trebui sa faca acasa il face deja acolo, insa chiar si asa ceea ce ramane pentru acasa este destul de mult. Repet din nou ca sunt de acord ca trebuie lucrat si acasa cu copiii, insa intelegerea mecanismelor de calcul ar trebui sa fie facuta in clasa, acasa sa faca exercitii pe ceea ce au inteles deja. Insa de multe ori inainte de a incepe o tema trebuie sa stam sa predam din nou ceea ce au facut in clasa pentru ca cei mici sa inteleaga si abia apoi sa lucram.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.