Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ECOLOGIE

LECTIE DE ŞTIINŢE, GEOGRAFIE SAU ECOLOGIE

Învăţământ gimnazial - Biologie Clasa a 5-a; Clasa a 6-a; Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;

Capitol/lecţie: ECOLOGIE

veronicag | 08.01.2017 20:16

1871 vizualizări
26 rezolvări

0 comentarii

 

Generaţi link pentru elevi     Printaţi     1     Raportaţi

Completând corect acest rebus veţi descoperi pe verticala A-B numele concursului de cultură generală pe teme ecologice al şcolii noastre.

Măriţi rebus

Afișați rezolvarea
       A              
     1                
    2                 
    3                 
   4                  
     5                
  6                   
      7               
      8               
9                     
      10               
11                     
     12                
      13               
14                     
   15                  
      16               
     17                
18                     
   19                  
   20                  
    21                 
      22               
    23                 
   24                  
       B              
1. Lichid inodor, insipid și incolor, de cele mai multe ori, sau ușor albăstrui sau chiar verzui în straturi groase, absolut indispensabilă vieții.
2. Partea superioară, afânată, a pământului, care se află într-o continuă evoluție sub influența factorilor pedogenetici, reprezentând stratul superficial al Pământului în care se dezvoltă plantele.
3. Corp ceresc central al sistemului nostru planetar, incandescent și luminos, în jurul căruia gravitează și se învârtesc Pământul și celelalte planete ale sistemului.
4. Strat gazos de culoare albăstruie, a cărui moleculă se compune din trei atomi de oxigen, ce protejează Pământul de razele ultraviolete ale Soarelui.
5. Amestec de gaze care alcătuiesc straturile inferioare ale atmosferei și care este absolut necesar vietăților.
6. Organisme vegetale.
7. Vietăţi, dobitoace.
8. Proces de alterare a mediilor de viaţă biotice şi abiotice şi a bunurilor create de om, cauzat mai ales de deşeurile provenite din activităţile umane, de origine menajeră, agricolă, industrială etc, cât şi datorită unor fenomene naturale.
9. Înlăturarea completă a pădurilor pe o anumită suprafaţă.
10. Protecţia ......................... reprezintă o serie de măsuri care au ca scop reducerea sau eliminarea poluării mediului înconjurător și a surselor de poluare.
11. Introducerea unor reziduuri, deșeuri etc într-un proces tehnologic pentru a obține reutilizarea și valorificarea lor sau în scopuri ecologice.
12. Fenomenul de creștere continuă a temperaturilor medii înregistrate ale atmosferei în imediata apropiere a solului, precum și a apei oceanelor, constatată în ultimele două secole, dar mai ales în ultimele decenii. (două cuvinte)
13. Numele planetei Pământ în latină.
14. Containerul galben colectează (pungi, peturi) ........................... .
15. Containerul galben colectează plastic şi ................................ .
16. Containerul verde colectează ................................. .
17. Containerul albastru colectează ............................ .
18. Fragment mai mare sau mai mic al biosferei, alcătuit dintr-o componentă vie, reprezentată de plante şi animale (biocenoză) şi una nevie ( biotip), formând un ansamblu integrat, în permanentă interacţiune.
19. Reprezintă totalitatea zăcămintelor de minerale și de minereuri, a terenurilor cultivabile, a pădurilor și apelor de care dispune o anumită țară. (două cuvinte)
20. Ansamblul legăturilor care se stabilesc între diferite animale în procesul căutării şi obţinerii hranei. (două cuvinte)
21. Operaţie de îndepărtare, din apele naturale sau reziduale, a materiilor organice şi anorganice.
22. Cei trei R: reciclare, refolosire, .................................... .
23. Proces de descompunere a unor elemente, substanţe, obiecte sau corpuri organice din natură sub acţiunea organismelor vii şi în special a microorganismelor din grupul bacteriilor şi ciupercilor microscopice.
24. Resurse epuizabile şi inepuizabile de .......................................... .

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN