Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Comicul în O scrisoare pierdută

5 stele

Sursele comicului - modalitate de caracterizare a personajului în textul dramatic

10.06.2021 09:30

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Am remarcat faptul că ați evidențiat modalitățile de caracterizare a personajului în textul dramatic, insistând asupra specificului comediei. Astfel, sursele comicului întregesc "comedia umană".

VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

„Amurg de toamnă”, G. Bacovia - suport vizual

5 stele

Elemente simboliste în poezia “Amurg violet”, de George Bacovia

10.06.2021 09:23

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Am remarcat faptul că ați evidențiat toate elementele de compoziție ale textului poetic, inclusiv specificul limbajului/rolul expresiv al nivelurilor textului.

VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Eminescu - Floare albastră (mind map)

5 stele

"Floare albastră", de Mihai Eminescu - o poezie-nucleu a romantismului eminescian

10.06.2021 09:03

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Am remarcat faptul că ați sintetizat toate elementele de compoziție ale textului poetic, inclusiv amestecul speciilor literare. Elevii mei au fost încântați.

VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Ion Creangă dimensiunea basmului

5 stele

Caracterul de bildungsroman al basmului

10.06.2021 08:44

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Am remarcat faptul că ați subliniat caracterul de bildungsroman ce presupune parcurgerea unui traseu al devenirii spirituale, concretizat în trecerea probelor, și modificarea statutului socialal protagonistului.

VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Proiect lecție „Enigma Otiliei”

5 stele

Elemente de realism balzacian în romanul "Enigma Otiliei", de George Călinescu

10.06.2021 08:37

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Mi-a plăcut faptul că ați subliniat clar elementele de realism balzacian, realizând și o paralelă între textele celor doi autori. Elevii mei au fost încântați să identifice asemănările.

VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (1)

10.06.2021 19:07 LianaLuminita

Vă mulțumesc pentru recenzie! Mă bucur că materialul a fost util!

Roman exotic - ”Maitreyi” de Mircea Eliade

5 stele

Componente de structură, de compoziție și de limbaj specifice romanului experienței

10.06.2021 08:28

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Mi-a plăcut faptul că ați subliniat și sursele autobiografice, dar și estetica autenticității și,implicit, utulizarea tehnicii narative moderne, "punerea în abis”, ca în „Falsificatorii de bani”, de Andre Gide. De asemenea, citatele selectate conturează tehnica narativă, impunând o tipologie nouă în viața românească.

Vedeţi mai mult
VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Proiect -Ion, Liviu Rebreanu

5 stele

Relația om-pământ în romanul "Ion", de Liviu Rebreanu

10.06.2021 08:15

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Fiind un personaj urmărit în evoluție, calitățile inițiale alimentează paradoxal dezumanizarea lui Ion, iar materialul oferit sublinia explicit acest aspect. De asemenea, ați punctat și faptul că destinul protagonistului reflectă eșecul în planul valorilor umane, iar moartea îi este dictată de un destin implacabil.

Vedeţi mai mult
VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

„Ion”, L. Rebreanu - suită de activități

5 stele

Construcția discursului narativ în romanul "Ion", de Liviu Rebreanu

10.06.2021 08:02

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Mi-a plăcut faptul că ați evidențiat atât nivelul macrotextual (părți, capitole, planuri narative, modalități de legare a secvențelor narative), cât și nivelul microtextual (funcția epică de interpretare realizată prin tehnica contrapunctului). De asemenea, ați punctat și faptul că, dincolo de destinele individuale, romanul prezintă aspecte monografice ale satului românesc tradițional.

Vedeţi mai mult
VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Moromeţii

5 stele

Secvențe narative de mare profunzime în romanul "Moromețíi", de Marin Preda

10.06.2021 06:52

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Mi-a plăcut faptul că ați atins, prin secvențele alese, atât dimensiunea tragică a personajului confruntat cu istoria (motivul literar al timpului viclean), cât și relația dintre individ și istorie, ca o nuanțare a temei sociale. De asemenea, scenele selectate înregistrează transformările vieții rurale, ale mentalităților și ale instituțiilor, impunând o tipologie nouă în viața românească.

Vedeţi mai mult
VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (1)

10.06.2021 10:00 Lorena-Teodora

Mulțumesc! :)

Romanul postbelic

5 stele

Continuitatea cu modernismul și cu formele romanului interbelic

10.06.2021 06:40

Nivel de dificultate: mediu

Bună ziua! Mă bucur că am găsit materialul postat de dumneavoastră pe această platformă și vă felicit pentru profesionalismul de care l-am regăsit în realizarea lui. Mi-a plăcut faptul că ați atins, prin secvențele alese, atât dimensiunea tragică a personajului confruntat cu istoria (motivul literar al timpului viclean), cât și capacitatea acestuia de a identifica în aventura existențială, aventura conștiinței (Victor Petrini).

Vedeţi mai mult
VatamaniucLuminita
10 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (1)

12.06.2021 18:08 tmp_170073038226

Vă mulțumesc mult pentru aprecieri!

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei

Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro