Projet didactique et Fiche de travail-La consommation de l’eau
Proiectul didactic se inscrie in panoplia demersurilor elaborate si diligente.
03.08.2020 18:23
Nivel de dificultate: mediu
Punerea in opera a predarii-invatarii este realizata cu tact, prin implicarea in situatie a elevilor si prin experimentare obiectivata prin intermediul limbii franceze, urmarindu-se atat transmiterea de cunostinte cat si valorificarea competentelor vizate. Intrebarile sunt foarte bine alese, tintind parghiile de forta ale textului. Ex. 3 de pe Fisa de lucru, de tip A/ F, tine cont in formulare de eventualitatea barierei de tezaur, fiind accesibilizat prin cuvinte alese adecvat.
Era de preferat sa fie formulat si un obiectiv final (un scop).
Era de preferat ca in formularea obiectivelor sa se regaseasca si verbul activ-ex.: O1: elevul sa poata/ sa reuseasca/ sa fie capabil/ sa deprinda obiceiul de a “analiza un articol de presa”.
Era de preferat ca tipul de lectie sa specifice la care tip de achizitie de cunostinte se face referire: lectie de achizitie lexicala/ de lucru pe text/ de consolidare/ mixta cu structura mobila (de verificare, achizitie, formare de abilitati si abitudini).
Era de preferat ca reinvestirea cunostintelor in scopul asigurarii transferului sa porneasca de la recitirea orala de catre elevi a textului, atat pentru reglarea aspectelor articulatorii incidente cat si pentru decorticarea unitatilor lexicale necunoscute, fie ca translatie, fie sub aspect semantic.
Cerinta nr. 5 de pe Fisa de lucru (redactarea unei expuneri de 10-15 randuri) era de preferat sa fie aplicata ca tema, pentru eficientizarea resursei de timp alocat.
Corolar
Prezentarea stiintifica a ansamblului acestui proiect didactic il recomanda pentru capabilitatea de a comunica eficient rezultativ elevilor valori si atitudini responsabile fata de mediul inconjurator imediat si cel global, prin intermediul limbii franceze.
5 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Pagina 1 din 1