PLANIFICARE COMPLETA - STIINTE - CLASA A IV A
Mulțumesc!
23.07.2020 17:23
Nivel de dificultate: mediu
PLANIFICAREA CALENDARISTICĂ
În contextul noului curriculum, planificarea calendaristică este un document administrativ care
asociază elemente ale programei cu alocarea de timp considerată optimă de către profesor pe
parcursul unui an şcolar.
În elaborarea planificărilor calendaristice recomandăm parcurgerea următoarelor etape:
1. Realizarea asocierilor dintre competenţele specifice şi conţinuturi.
2. Împărţirea în unităţi de învăţare.
3. Stabilirea succesiunii de parcurgere a unităţilor de învăţare.
4. Alocarea timpului considerat necesar pentru fiecare unitate de învăţare, în concordanţă cu
competenţele specifice şi conţinuturile vizate.
Planificările pot fi întocmite pornind de la următoarea rubricaţie:
In acest tabel:
- Unităţile de învăţare se indică prin titluri (teme) stabilite de către profesor.
- In rubrica Competenţe specifice se trec simbolurile competenţelor specifice din programa
şcolară.
- Conținuturile selectate sunt cele extrase din lista de conținuturi ale programei.
- Numărul de ore alocate se stabilește de către profesor in funcţie de experienţa acestuia şi de
nivelul de achiziţii ale elevilor clasei.
Întregul cuprins al planificării are valoare orientativă, eventualele modificări determinate de
aplicarea efectivă la clasă putând fi consemnate în rubrica Observaţii.
O planificare anuală corect întocmită trebuie să acopere integral programa şcolară la nivel de
competenţe specifice şi conţinuturi.
15 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Pagina 1 din 1