Referat Instrumente de evaluare a performanţelor şcolare
Evaluare
10.01.2022 15:19
Nivel de dificultate: uşor
Teoria evaluării eficienţei învăţământului constă într – un sistem de concepţii şi tehnici referitoare la măsurarea şi aprecierea rezultatelor obţinute în activitatea de învăţare şi cu deosebire in rezultatele şcolare .
Interesul deosebit pentru această problemă este pe deplin justificat prin faptul că învăţământul angajează direct sau indirect o parte însemnată a populaţiei, fiind unii dintre factorii fundamentali ai progresului social . Determinată de dorinţa legitimă de a spori eficienţa învăţământului, evaluarea apare ca proces de apreciere a calităţii sistemului educaţional şi are rolul de a stabili dacă acesta îşi îndeplineşte funcţiile pe care le are, adică dacă obiectivele sistemului sunt realizate . Cunoaşterea cât mai exactă a rezultatelor constituie premisa oricăror măsuri destinate să îmbunătăţească desfăşurarea activităţii în sine . De aceea orice strategie care îşi propune ameliorarea sau schimbarea unui sistem şcolar are ca punct de plecare şi se întemeiază pe aprecierea rezultatelor obţinute pe baza unor evaluări continue
10.01.2022 18:45
andolis49
Mulțumesc pentru aprecieri! Mult succes!
Pagina 1 din 1