Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Despre „Clasa inversată”

Învăţământ gimnazial | Limbi moderne

Propus de: livia13 | 05.11.2017 21:23 | Revista cadrelor didactice nr. 43/2017 | 2505 vizualizări

O opinie despre o metodă modernă centrată pe elev și care folosește tehnologia modernă.

Despre „Clasa inversată”
Am citit mai multe articole, pe internet, pe această temă și mi se pare interesantă noua abordare a învățării.
Acest concept devine din ce în ce mai popular: tot mai mulți profesori din întreaga lume schimbă modul în care "se raportează" la un model mai practic și mai uman. Acest model se bazează pe o idee foarte simplă: timpul petrecut în clasă este mai util dacă îl folosim pentru a interacționa și pentru a lucra împreună, decât să lăsăm o singură persoană să vorbească ( de multe ori nefiind ascultat cu atenție de prea mulți elevi).
Principiul este următorul: elevii primesc cursuri sub formă de resurse online în loc de teme (de obicei videoclipuri) pe care le pot viziona acasă, iar ceea ce a fost făcut anterior acasă (ca temă) este acum făcut în clasă, de aici ideea de clasă "inversată". Sunt multe alternative posibile, dar obiectivul este trecerea de la un model centrat pe profesor la un model centrat pe elev pentru a le putea satisface nevoile de cunoaștere individuale.
Este o modalitate de abordare a predării, de a regândi ce se face în clasă pentru a îmbunătăți experiența de învățare. Este un instrument în serviciul profesorului care se poate adapta conform necesităților elevilor dar și obiectivelor sale.
Cursurile la dispoziția elevilor pot avea diverse surse, inclusiv profesorul însuși dacă dorește să-și creeze propriul conținut. Chiar elevii pot creea propriile videoclipuri. În mod evident, tot ce funcționează bine poate fi folosit.
Avantajele acestui model sunt multe, dar principalul lucru este libertatea pe care el o oferă. El eliberează elevii, care nu mai sunt forțați să stea în tăcere multe ore, acum pot "trăi" în clasă și pot interacționa cu profesorul și cu alți colegi. Acest model este, de asemenea, eliberator pentru profesor, care nu mai este obligat să repete mereu și la infinit aceleași lecții. Îi rămâne timp pentru a discuta direct „unu-la-unu” sau în grupuri mici cu elevii săi și este mereu disponibil, ceea ce îi permite să-i descopere mai bine și să-i înțeleagă mai bine. Munca lui este, de asemenea, mult mai plină de satisfacții, deoarece elevii îl consideră acum ca pe o persoană care este întotdeauna gata să-i ajute, mai degrabă decât ca o figură autoritară.
Dacă un elev este nelămurit, nu înțelege ceva poate, fără frică, să ceară ajutorul, nu mai este nevoit să renunțe la a rezolva problema.
Acest lucru se va desfășura acum în clasă unde ajutorul reciproc și colaborarea au prioritate față de competiție.
Pe de altă parte, când un elev își urmărește lecțiile în videoclipuri, el poate să se întrerupă în orice moment și să revizuiască un pasaj ori de câte ori vrea să fie sigur că a înțeles. De asemenea, poate să folosească ocazia de a scrie întrebări pe care le va pune profesorului în clasă.
Dimpotrivă, în modelul clasic, puțini elevi îndrăznesc să întrerupă o oră și să spună că nu au înțeles ceva din explicațiile primite.
Din toate aceste motive și multe altele, conceptul de clasă inversată merită atenție. Modelul vechi de predare-învățare a fost justificat fiindcă nu aveam altă cale de transmitere a cunoștințelor, dar acum pentru că tehnologiile permit acest lucru, nu mai este necesar. Este timpul să renunțăm și să regândim educația. Tehnologiile au devenit omniprezente, deci hai să fim pragmatici să nu le interzicem în clasă și să folosim potențialul lor redând elevilor noștri dorința de a învăța.
Nu este vorba de schimbarea fizică a rolului profesorului cu cel al elevilor.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 1 evenimente

«OCTOMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

118 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN