O activitate didactică bazată pe interdiciplinaritate şi munca
în echipă, un mijloc eficient de dezvoltare personală este
excursia.
Excursia școlară - Mijloc eficient de dezvoltare personală
Învăţământ primar | Toate disciplinele
Propus de: emiliafelciuc | 14.10.2024 00:58 | 88 vizualizări
Excursia școlară - Mijloc eficient de dezvoltare personală
COORDONATOR:
Prof. FELCIUC EMILIA VICTORIA
Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny”,
Simeria
Parteneri:
• Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny”,
Simeria
• Școala Gimnazială „Dominic Stanca„ Orăștie
• Părinții elevilor
Titlul proiectului: Excursia școlară - Mijloc eficient de
dezvoltare personală
Tipul excursiei: cu obiective mixte
Perioada: 27 decembrie 2023- ianuarie 2024
Itinerariul: Simeria- Cluj- Napoca (Grădina Botanică, Parcul
Etnografic Național Romulus Vuia, Muzeul Farmaciei din Casa Hintz)
și retur
Argument:
Interdisciplinaritatea este promovată de învăţământul actual
prin utilizarea informaţiilor din cadrul mai multor discipline,
facilitând înţelegerea acestora şi perceperea lor ca un întreg.
Munca în echipă antrenează toţi elevii: pe cei curajoşi,
stăpâni pe cunoştinţele şi deprinderile lor, dar şi pe cei
timizi, nesiguri, stârnindu-le interesul şi ajutându-i să
depăşească anumite bariere existente între ei şi restul clasei.
O activitate didactică bazată pe interdiciplinaritate şi munca
în echipă, un mijloc eficient de dezvoltare personală este
excursia. Conţinutul didactic al excursiilor este mult mai flexibil
şi mai variat decât al lecţiilor desfăşurate în sala de
clasă, elevii participând cu multă bucurie şi optimism la aceste
acţiuni, lărgindu-şi în acest fel orizontul de cunoştinţe prin
contactul direct cu realitatea. Prin mijloacele atrăgătoare pe
care le are la dispoziţie, excursia inviorează activitatea
şcolară, stimuleaza curiozitatea de a descoperi noi fenomene,
formeaza o atitudine ecologică pozitivă, prilejuieşte trăiri
adânci ale unor sentimente patriotice.
Astfel, cu ajutorul excursiilor şcolare se dezvoltă spiritul de
prietenie, de colectiv, de disciplină, iniţiativă, precum şi
deprinderi, proceduri gospodăreşti de la vârstă mică, toate
acestea fiindu-le folositoare în viaţă.
L.D.Hainault: „Se acordă mai multă importanţă omului care
merge decât drumului pe care îl urmează.”
Obiectivele excursiei:
a) cognitive:
- să observe principalele obiective ;
- să valorifice intra şi interdiciplinar conţinutul
informaţional dobândit.
b) afectiv-atitudinale:
- să manifeste interes pentru obiectivele vizitate;
c) psiho-motorii:
- să contribuie la dezvoltarea simţului de orientare;
- să-şi dezvolte capacitatea de educaţie ecologică.
Rezultate scontate:
1. pe termen scurt:
- formarea unui comportament conştient şi activ faţă de
protecţia mediului înconjurător;
- dezvoltarea capacităţilor de comportament, de integrare în
grupul turiştilor, de cooperare între indivizi;
- cultivarea sentimentului de mândrie patriotică prin declanşarea
de emoţii, aprecieri asupra frumuseţilor fizice, economice,
religioase ale teritoriului patriei şi împletirea cu elemente de
istorie a trecutului şi prezentului poporului român.
2. pe termen lung:
- formarea deprinderilor de observare, de sesizare a aspectelor
ecologice, de poluare a mediului şi cultivare a unei educaţii
ecologice;
- formarea deprinderii de comportare civilizată, corectă, de
integrare în structura unui grup turistic, de cooperare şi
respect.
Durata deplasării: 9 decembrie 2024
Beneficiari:
- elevii claselor a III a de la cele două școli
RESURSE:
a. umane: beneficiari direcţi şi indirecţi:
elevi
profesori
părinţi
b. materiale: aparat foto, diferite tipuri de materiale, din natură
ș reciclabile, costume, autocar etc.
c. temporare: noiembrie- decembrie 2023
4. financiare: finanțare extrabugetară realizată de părinții
copiilor din clasa a X-a B
METODE: observația, explicatia, exercitiul, învățare prin
descoperire, conversația, studiul de caz, brainstormingul,
activitatea practică etc.
MODALITĂȚI DE REALIZARE: observarea, activități practice,
vizite, plimbări,
FORME DE REALIZARE: activități frontale, activități în
colaborare cu alți factori educaționali.
EVALUARE:
- stabilirea elementelor care au asigurat succesul proiectului;
- realizarea unui album ,,oglinda” cuprinzând aspecte, momente
din cadrul desfășurării proiectului educațional, surprinse cu
ajutorul aparatului de fotografiat;
Evaluarea proiectului relevă competențele și cunostințele
elevilor la sfârșitul proiectului, valorificarea pozitivă a
feed-backului oferit de evaluare, în sensul aprecierii propriilor
activități.
Monitorizarea şi evaluarea proiectului:
Cadrele didactice vor realiza un portofoliu care să cuprindă
fişe de evaluare pentru fiecare activitate.
Se va urmări:
desfăşurarea activităţilor cuprinse în proiect;
modul în care sunt îndeplinite responsabilităţile şi în
care reacţionează participanţii la proiect;
modul în care sunt folosite resursele umane;
impactul implementării proiectului asupra grupului ţintă
(anticiparea schimbărilor produse ca urmare a derulării
proiectului);
probleme care apar în implementarea proiectului;
Materiale/ instrumente de evaluare:
chestionare
jurnal de reflecţii
rapoarte de lucru
fotografii
ACTIVITĂŢI
TERMEN
Întocmirea proiectului 27-30 noiembrie 2023
Întâlnire cu părinţii şi stabilirea traseului 4 decembrie 2023
Excursia propriuzisă 9 decembrie 2023
Evaluare:
- portofoliu;
- fotografii
- filme Decembrie 2023-ianuarie 2024
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.