În perioada 08.08-19.08.2016 am participat la cursul „Technology–Enhanced Learning”, în Malta, prin proiectul Erasmus+ ”Alternative educaționale prin utilizarea TIC”
Importanţa programului de formare europeană Erasmus+ Diseminare curs ” Technology–Enhanced Learning”
Învăţământ liceal | Informatică
Propus de: aina73b | 31.07.2017 11:51 | Revista cadrelor didactice nr. 41/2017 | 1197 vizualizări
ACTIVITATEA DE DISEMINARE
Importanţa programului de formare europeană Erasmus+
Diseminare curs ” Technology–Enhanced Learning”
(în cadrul proiectului Alternative educaționale prin utilizarea TIC)
Număr de referinţă proiect: 2015-1-RO01-KA104-01438
Erasmus+ este program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020. Scopul acestui program este acela de a stimula dezvoltarea personală și perspectivele de inserție profesională.
Programul pleacă de la premisa că investițiile în educație și formare sunt esențiale pentru valorificarea potențialului oamenilor, indiferent de vârsta lor sau de mediul din care provin. Erasmus+ are rolul de a contribui la creșterea calității și relevanței calificărilor și competențelor.
Erasmus+ se adresează studenților, profesorilor, ucenicilor, voluntarilor, animatorilor pentru tineret și persoanelor care lucrează în domeniul sportului de masă.
Programul oferă finanțare pentru parteneriate între instituții de învățământ, organizații de tineret, întreprinderi, autorități locale și regionale și ONG-uri, precum și pentru reforme în statele membre, menite să modernizeze educația și formarea profesională și să promoveze inovarea, spiritul antreprenorial și capacitatea de inserție profesională. De asemenea, este acordat un sprijin mai mare platformelor IT cum ar fi e-twinning, pentru a conecta școlile și alți furnizori de educație prin intermediul internetului.
În perioada 08.08-19.08.2016 am participat la cursul „Technology–Enhanced Learning”, în Malta, împreună cu alți 3 colegi din cadrul Asociației Alternative Educaționale, prin proiectul Erasmus+ ”Alternative educaționale prin utilizarea TIC”, număr de referinţă proiect: 2015-1-RO01-KA104-01438.
Institutia organizatoare a cursului a fost Executive Training Institute Malta.
Printre obiectivele cursului aș enumera formarea deprinderilor de creare și utilizare a unui website, share materiale online, crearea unor panouri informative virtuale, înregistrare și distribuire podcasts, crearea de exerciții interactive, conectarea la diverse site-uri prin intermediul feed-uri RSS, crearea de slide-uri animate, descarcare și editare materiale video, creare si management blog.
Volumul de cunoștințe teoretice și mai ales practice a fost foarte mare. Activitatea de curs, deși foarte densă
Utilizarea noțiunilor învățate în cadrul acestui curs îmi vor permite să creez cu uşurinţă materiale didactice care să faciliteze adulților învățarea prin instrumente interactive. S-a lucrat individual, dar au avut loc și dezbateri, discuţii, seminarii şi prelegeri.
Aplicații studiate:
• Stocare de informații in Google Drive - http://drive.google.com
• Stocare de informații in Dropbox - http://www.dropbox.com
• Tableta Lino http://en.linoit.com/
• Creare de teste interactive Hot Potatoes - https://hotpot.uvic.ca/
• Crearea unui avatar Voki - http://www.voki.com
• Recorder ecran http://www.flashbackrecorder.com/express
• crearea unor prezentări animate cu Windows Live Essentials https://support.microsoft.com/en-us/help/13785/essentials-2012-release-notes
• Podcasting: crearea de materiale auditive realizate prin înregistrarea de pe internet sau cu ajutorul microfonului http://www.audacityteam.org/
• Puzzlemaker (instrument de generare a puzzle-urilor, creare și imprimare, căutări personalizate de cuvinte, criss-cross -http://puzzlemaker.discoveryeducation.com (http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/WordSearchSetupForm.asp?campaign=flyout_teachers_puzzle_wordcross)
• Creare chatroom - https://todaysmeet.com/ , https://chatwing.com/
• Creare blog - https://www.blogger.com
• Crearea unei “hărți” cu Mindomo https://www.mindomo.com
• Creare Webquests - http://questgarden.com/ , http://zunal.com/
• Creare Wikis - http://www.pbworks.com/
• Creare Dashbord - https://www.netvibes.com
• Creare RSS - https://feed.mikle.com
• Crearea de exerciții ”labirint” - www.halfbakedsoftware.com/quandary.php
• Creare benzi desenate - http://www.toondoo.com/
• Crearea unui ”nor” de cuvinte - https://worditout.com
• Bibliotecă de cărți gratuite https://storybird.com
• Creare site - https://www.wix.com
Competențele pe care le-am dobândit la acest curs:
• dezvoltarea competențelor TIC prin organizarea unor activități de învățare interactive
• proiectarea propriilor site-uri, wiki-uri, bloguri, webquest-uri, utilizarea tabloului interactiv
• adaptarea utilizării instrumentelor la situațiile și contexte diverse de predare și învățare
• dezvoltarea competențelor lingvistice
Ca valoare adăugată a acestei experienţe Erasmus, as mentiona:
• Dezvoltare personală (încredere în sine, îndrăzneală, curaj, spirit etic etc);
• Dezvoltare profesională (sporirea oportunităţilor de continuare a studiilor sau de angajare pe piaţa muncii);
• Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice;
• Dezvoltare interculturală (prieteni, relaţii, cunoştinţe noi);
• Implicare în activităţi de voluntariat la întoarcere;
• Adaptarea la noi structuri organizaţionale şi de management.
Cursul s-a finalizat prin acordarea diplomelor de participare.
Vă recomand să accesați și să participaţi la proiecte Erasmus+ deoarece impactul stagiilor de formare este unul pe termen lung iar efectele sunt benefice pe plan profesional. Astfel se pot realiza adevărate punți de legătură între diversele sisteme educaționale din Europa. Am reușit să ne însușim cunoștințe valoroase despre sistemele educaționale din Turcia, Italia și Grecia și cel din România, înțelegând atât asemănările cât și deosebirile dintre acestea. Este important să învățăm despre alte țări, despre valorile culturale ale acestora pentru a învăța în acest fel să le respectăm și să ne simțim că facem parte din marea ”familie europeană”.
Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.
Gherasim Corina
martie 2017
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.