Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

POVESTEA CLASEI ÎNTR-O CARTE DIGITALĂ

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: Constanta_Preda | 25.08.2021 14:31 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 917 vizualizări

Cartea digitală „Povestea noastră”, realizată cu ajutorul aplicației Story Jumper, este un proiect de suflet-retrospectivă emoționantă a claselor primare.

Școala online a scos și mai clar în evidență vulnerabilitățile sistemului de învățământ românesc dar, în același timp, a oferit oportunități de reconsiderare a activității didactice, de îmbunătățire a competențelor profesorilor care au înțeles că tehnologia îi poate ajuta să ducă la un alt nivel munca la clasă, colaborarea cu elevii, activitățile extrașcolare, comunicarea cu părinții și cu colegii din întreaga lume.
În acest context, plin de provocări dar și de ocazii de a învăța și a experimenta, am desfășurat cu elevii mei numeroase activități interesante pentru realizarea cărora am folosit aplicațiile digitale. Astfel, la sfârșitul clasei a patra, pentru a celebra cei cinci ani ai ciclului primar, am realizat online o activitate festivă care s-a intitulat sugestiv „Povestea noastră”. Într-o atmosferă emoționantă, alături de familiile elevilor, am făcut o retrospectivă a etapelor parcurse împreună, un bilanț al realizărilor și al rezultatelor, al activităților frumoase, al experiențelor educaționale care au construit niște elevi care corespund foarte bine profilului absolventului de clasa a patra.
Dar, pentru că am avut o clasă numeroasă, de 36 de elevi, a trebuit să găsesc o cale prin care să dau posibilitatea tuturor copiilor să își afirme personalitatea, un instrument care să ne ofere ocazia de a lucra colaborativ, astfel încât fiecare elev să se regăsească în această activitate, să permită exprimarea liberă și interacțiunea cu colegii și învățătorul..
Drept pentru care, am ales să marcăm în mod deosebit finalul claselor primare realizând împreună cu elevii mei o carte digitală cu ajutorul aplicației Story Jumper, intitulată sugestiv „Povestea noastră”. Copiilor le-a plăcut foarte mult ideea unei cărți digitale pe care să o creeze așa cum le place și pe care să o poată răsfoi oricând.
Pentru ca fiecare elev să folosească în mod corect acest instrument digital, am început cu realizarea unui tutorial prin aplicația Loom. Astfel, am contribuit la îmbunătățirea competențelor digitale, deoarece copiii au înțeles foarte repede cum să utilizeze aplicația Story Jumper și au ales să o folosească la clasă pentru realizarea sarcinilor de tip proiect la istorie, geografie, științe ale naturii, lucrând atât individual cât și în echipe.
Am construit cartea digitală a clasei noastre pas cu pas, pe secțiuni bine determinate, dedicând un spațiu de exprimare fiecărui elev care a avut posibilitatea de a insera poze, de a-și exprima gândurile și sentimentele, de a colabora cu colegii pentru a realiza un proiect care să sintetizeze emoția unui moment deosebit și să realizeze un produs care să constituie un album digital al clasei care va păstra vii, peste ani și ani, frumoase amintiri.
Copiii au colaborat, s-au ajutat reciproc să își îndeplinească sarcinile iar eu i-am sprijinit să realizeze albumul într-o structură unitară, atât din punct de vedere al conținutului cât și din punct de vedere grafic. Am lucrat ca o echipă, ne-am analizat critic produsul realizat și l-am îmbunătățit pas cu pas, astfel încât fiecare să se regăsească și să se exprime, să își înțeleagă mai bine colegii și să trăiască din plin sentimentul de apartenență la un grup foarte important: colectivul clasei.
Când am decis împreună că suntem mulțumiți de calitatea produsului realizat, l-am prezentat părinților online, într-un cadru festiv, împărtășind, astfel, emoția cu familiile care ne-au fost alături și ne-au facilitat experiențele educaționale. Pentru a mulțumi tuturor cadrelor didactice, am popularizat cartea digitală „Povestea noastră” și tutorialul de utilizare a aplicației Story Jumper pe grupul Consiliului profesoral și în cadrul Comisiei pentru curriculum, primind calde felicitări de la colegii mei, care au salutat ideea acestui proiect din care s-au inspirat pentru propriile activități.
În concluzie, iată cum un instrument digital accesibil poate facilita realizarea unui proiect colaborativ interesant, eliminând în totalitate importante costuri materiale, putând fi accesat cu un simplu click la https://www.storyjumper.com/book/read/109572646.

Comentarii (2)

0 0

30.08.2021 09:11 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

0 0

07.09.2021 21:20 emil

Linkul dvs. da erori!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

674 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN