Laboratoarele multimedia din şcoli sunt utile, dar nu pot fi folosite
INTUITEXT şi Didactic.ro au realizat o nouă cercetare în domeniul educaţiei pentru a analiza cum folosesc dascălii laboratoarele cu lecţii multimedia şi care este impactul asupra procesului educaţional.
La cercetare au participat 5400 de cadre didactice din toată ţara. 61% dintre dascălii care au răspuns la studiu susţin că au în şcoală cel puţin un laborator cu lecţii multimedia, însă, aproximativ 40% dintre aceştia nu l-au folosit deloc în primul semestru al anului şcolar 2008-2009. Doar 24% dintre cadrele didactice spun că în semestrul trecut au ţinut peste cinci lecţii în laboratoarele multimedia, în timp ce 19,87% cel mult trei.
Dascălii care nu le-au folosit declară că principalele cauze sunt problemele tehnice ale calculatoarelor şi programele instalate. Cadrele didactice semnalează însă şi alte dificultăţi. 26% dintre participanţii la studiul INTUITEXT susţin că în şcoală au un singur laborator care este tot timpul ocupat, iar pentru 11% dintre dascăli faptul că au nevoie de cursuri specializate pentru a folosi laboratorul este un real impediment. Programa şcolară prea încărcată şi lipsa timpului sunt o problemă pentru 11% dintre dascălii care au răspuns la studiu.
Rezultatele studiului pot fi vizualizate aici.