Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Iulie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Metode interactive de grup folosite în învăţământul preşcolar, Prof. Popescu Rodica, Grădiniţa P.N. Nr. 27 Târgu-Jiu, Gorj

Metodele interactive de grup sunt modalităţi moderne de stimulare a învăţării experenţiale, de exersare a capacităţilor de analiză, de dezvoltare a creativităţii copiilor. Specific acestor metode este faptul că ele promovează interacţiunea dintre preşcolari, schimbul de idei, de cunoştinţe, asigurând un demers interactiv al actului de predare-învăţare-evaluare. Prin folosirea acestor metode, preşcolarii depun un efort intelectual, de exersare a proceselor psihice, de abordare a altor demersuri interdisciplinare prin studiul mediului concret şi prin corelaţiile elaborate interactiv, în care îşi asumă responsabilităţi, formulează şi verifică soluţii.

Neconvenţionalul în orele de limba română, Înv. Cristina Maria Morar Şc. Gen. Lunca Câlnicului, Lunca Câlnicului, jud. Braşov

Multă vreme creativitatea a fost considerată apanajul exclusiv al unei minorităţi restrânse, ceea ce este adevărat dacă ne gândim la nivelul creativităţii inovatoare şi la cel al creativităţii emergente. Orice om normal poate realiza o îmbunătăţire în munca sa, o mică „inovaţie sau invenţie”. În multe ţări numărul inventatorilor cu brevet este de ordinul „zecilor şi chiar al sutelor de mii” (Cosmovici A., Iacob L., 1999, p. 154). Pentru a se ajunge la o astfel de performanţă e nevoie de o preocupare specială, de condiţii favorabile dezvoltării creativităţii. Aspiraţia spre dezvoltarea spiritului creativ a dus la conceperea unor metode care, pe de o parte, să combată blocajele, iar pe de altă parte, să favorizeze asociaţia cât mai liberă a ideilor. În acest scop, unele metode se bazează pe o stare de relaxare, pe îndepărtarea criteriilor raţionale şi a spiritului critic.

Dependenţa de calculator: cauza războiului între generaţii, Prof. Bistreanu Daniela Maria, Colegiul Tehnic de Aeronautică “Henri Coandă”, Bucureşti

Indiferent de specialitatea noastră ca profesori, ne confruntăm deseori cu apatia, oboseala şi lipsa de implicare a elevilor la acţiunile didactice. Sunt nenumăraţi factorii pe care dăm vina, sunt fără număr cauzele pe care le găsesc părinţii şi pline de imaginaţie scuzele copiilor. De ce dintr-o dată totul a devenit prea stufos, materia mult mai complicată, orele prea monotone şi totul pare fără rost în minţile micilor sau mai marilor noştri elevi? Vina o purtăm toţi: părinţii mult prea ocupaţi, societatea mult prea anormală pentru a oferi recompense celor care învaţă, profesori umiliţi şi demotivaţi, un sistem de învăţământ prea nehotărât pentru a şti exact ce vrea. Si cauzele pot continua.

Comentarii (1)

0 0

10.10.2011 18:39 gutuada

Felicitari autorilor articolului Neconventionalul in orele de limba romana. Creativitatea este cheia succesului scolar. Eu intotdeauna am fost pentru deblocaje, pentru libertate in predarea materiei. Teoria omoara originalitatea.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN