Articolele Cancelariei Naţionale
Într-o lume supusă unei singure legi, cea a schimbării – învăţământul românesc nu poate face excepţie şi iată ca unul dintre cele mai controversate subiecte de dezbatere în domeniu a devenit noua lege a educaţiei propusă de Guvernul României prin amalgamul de schimbări pe care le propune.
Motivaţia în învăţare, Prof. Lemnaru Liliana, Ş.A.M. Prisăcani, Iaşi
Auzim adesea la elevii noştri remarci de tipul: „teorie”, „este greu”, „nu mă atrage deloc”, „nu-mi va folosi niciodată” sau „am învăţat ceva practic”, „nu ştiu cum, dar m-a atras, am participat cu atenţie”, „un profesor ... altfel”. Ceea ce face diferenţa între aceste comunicări ale elevilor este motivaţia.
Această temă constituie o problemă de actualitate de larg interes, atât pentru psihologi, cât şi pentru pedagogi, sociologi, asistenţi sociali, medici şi chiar teologi.
În zilele noastre, mulţi părinţi îşi părăsesc copiii de la cele mai fragede vârste până la maturitate, încredinţându-le bunicilor rolul de părinţi, indiferent de vârsta sau starea de sănătate a acestora.
În procesul instructiv-educativ cadrul didactic trebuie să coordoneze resursele din mediul de învăţare pentru a facilita munca elevilor. Aceste resurse diferite constau în resursele umane (elevi, alte cadre didactice şi specialişti), resurse de timp şi resurse materiale (materiale didactice şi echipamente).
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.