Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Septembrie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Pedepse sau recompense în şcoală? Prof. Mihaela Contescu, Col. Teh. „Lazăr Edeleanu” şi Gr. Şc. Ind. „1Mai” Ploieşti

Aşa cum se susţine în psihologie recompensele şi pedepsele au un rol semnificativ în motivaţia indivizilor. Dacă ar fi să alegem între ele, balanţa ar înclina în favoarea utilizării recompenselor în detrimentul pedepselor. Totuşi, s-a demonstrat, că, decât o atitudine indiferentă e mai bine să utilizăm chiar şi o motivaţie negativă dacă nu putem apela la una pozitivă.
În literatura de specialitate se vorbeşte de rolul recompenselor interne şi externe în formarea şi întărirea motivaţiei elevilor. Aceste tipuri de recompense pot juca un rol deosebit şi în managementul şi controlul clasei, după cum susţine Emil Stan. Printre recompensele ce pot fi atribuite elevilor putem enumera: nota, diplome, lauda, excursii gratuite, cărţi, premii în bani sau obiecte, dar şi satisfacţia atingerii standardelor impuse de profesor, sentimentul de împlinire personală, satisfacerea curiozităţii.

Învăţarea prin colaborare versus competiţie, Înv. Carmen-Cristina Diaconu, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 2 Vatra Dornei – jud. Suceava

Metoda de învăţământ este o modalitate comună de acţiune a cadrului didactic şi a elevilor în vederea realizării obiectivelor pedagogice, un mod de a proceda care tinde să plaseze elevul într-o situaţie de învăţare mai mult sau mai puţin dirijată, un element de bază al strategiilor didactice, în strânsă relaţie cu mijloacele de învăţământ şi cu modalităţile de grupare a elevilor; ea face parte din condiţiile externe ale învăţării, care determină eficienţa acesteia.
În ultimii ani se conturează o categorie distinctă de metode, bazate pe învăţarea prin colaborare.

Predarea scris-cititului în clasa a II-a în alternativa educaţională Waldorf, Inst. Adrian Condrea - Liceul Waldorf Iaşi

Lucrez în Şcoala Waldorf de 17 ani şi am avut ocazia, pe parcursul a patru cicluri complete I-IV şi după terminarea acestora, să verific în practică şi în timp efectele benefice asupra copilului ale abordării procesului instructiv-educativ în spiritul pedagogiei Waldorf. De asemenea, fiind implicat în activităţi de management a şcolilor Waldorf din România – sunt director al Federaţiei Waldorf din România precum şi membru al Comisiei Naţionale pentru Alternative Educaţionale, comisie înfiinţată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Tineretului şi Sportului - am avut posibilitatea să observ rezultatele colegilor din ţară şi din străinătate, rezultate obţinute prin aplicarea la clasă a principiilor acestei alternative educaţionale.

Spaţiul virtual eTwinning – un nou orizont educaţional, Prof. Gabriela Ionescu, Colegiul Tehnic Nr.2, Tîrgu-Jiu, Gorj

Am descoperit de ceva vreme un cadru al comunicării internaţionale cu scop didactic despre care auzisem doar sporadic, fără a realiza foarte bine la ce se referă. Acest cadru este platforma electronică eTwinning, un spaţiu care oferă profesorilor şi elevilor un nou orizont, materializat într-un mediu virtual sigur, de nivel internaţional, în care putem să căutăm împreună idei eficiente procesului instructiv-educativ şi în care să învăţăm şi să ne dezvoltăm colaborând cu alte şcoli europene.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN