Excursia ca activitate interdisciplinară
Scoala Gimnaziala Vela, Vela, Dolj
Clasa a 4-a, Clasa a 6-a, Clasa a 8-a
Tip de activitate: culturale, tehnico-ştiinţifice, de educaţie pentru cetăţenie democratică, de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, de educaţie ecologică şi protecţie a mediului, de educaţie rutieră
Descrierea activității
Omul, din totdeauna, a simţit nevoia de a călători, de a se deplasa de la un loc la altul, de a-şi schimba locul de domiciliu, aceasta pe de o parte pentru a-şi lărgi orizontul cunoaşterii, iar pe de alta de a se odihni şi reconforta. Turismului şcolar îi este proprie şi specifică latura sa formativă, la care se adaugă în mod obligatoriu şi scopul instructiv-educativ recreativ şi de odihnă. O excursie în orizontul local dobândeşte de la sine valenţele unei odihne active, tot aşa cum o excursie turistică, pe un itinerar mai îndepărtat, nu poate fi lipsită pe lângă scopul principal al recreării şi de fondul instructiv-educativ. În excursie elevii dobândesc cunoştinţe noi, studiază fenomenele şi obiectele în toată complexitatea lor, interdisciplinar, îşi precizează şi îşi fixează mai bine cunoştinţele. În excursii se formează priceperi şi deprinderi de a observa fenomenele naturii şi ale vieţii social-economice, culturale şi în felul acesta în mod direct, cunoştinţele capătă un caracter realist, dezvăluind legăturile lor cauzale şi interdisciplinare. Excursia organizată şi pregătită temeinic creează o atmosferă deosebit de favorabilă instruirii educaţiei, formării complete a personalităţii elevului. Printr-o bună planificare şi desfăşurare, excursia poate oferi ocazii de completare şi aprofundare a noţiunilor de cultură generală, de formare a caracterelor oneste şi ferme, a sentimentelor şi convingerilor. Perspectiva interdisciplinară îi ajută pe elevi în formarea unei imagini unitare asupra realităţii, le dezvoltă o gândire integratoare. Lecţiile-excursii contribuie la lărgirea orizontului geographic realizează legătura dintre teorie şi practică, stimulează interesul pentru cunoaşterea frumuseţilor patriei, preţuirea şi ataşamentul faţă de ele şi contribuie la crearea unui suport informativ-educativ pe plan ecologic. Partea estetică este completată de obiectivele cu caracter artistic, de spiritualitate locală, iar obiectivele istorice ajută la formarea şi completarea noţiunilor întâlnite la orele de istorie, la îmbogăţirea cunoştinţelor despre strămoşii noştri, la formarea şi dezvoltarea sentimentelor patriotice. Judeţul Gorj este renumit pentru peisajul său magnific, un ţinut cunoscut pentru istoria sa, pentru cultura sa. Având un potenţial natural special, cu privelişti montane frumoase, lunci cu flori, păduri seculare, lacuri glaciare, poteci înguste, chei, peşteri, râuri limpezi, valoroase comori istorice şi artistice, judeţul Gorj este unul dintre cele mai atractive zone turistice din România. Oraş al monumentelor lui Brâncuşi, Municipiul Târgu-Jiu este reşedinţa administrativă a judeţului. Principala atracţie a oraşului, este fără îndoială complexul sculptural realizat de marele Brâncuşi între 1937-1938: Masa Tăcerii, poarta Sărutului şi Coloana Infinitului. Cele trei capodopere situate în aer liber sunt dedicate eroilor primului Război Mondial. Tismana oferă de asemenea câteva atracţii turistice. Întemeiată în acest loc ascuns pe la sfârşitul sec. XIV-lea de călugărul Nicodim, biserica Tismana s-a ruinat la sfârşitul sec. al XV-lea şi pe locul ei Radu cel Mare ridică unul din monumentele de seamă ale arhitecturii munteneşti de la începutul sec. al. XVl-lea. în 1821, Tudor Vladimirescu a ordonat de la mănăstirea Tismana strângerea pandurilor. Atribuindu-i-se un rol important de rezistenţă, mănăstirea cade totuşi în mâinile turcilor, datorită lipsei de muniţii şi trădării unor conducători. În incinta mănăstirii se află şi cea mai veche piesă de argintărie cunoscută în Tara Romanească - Cădelniţa de la Tismana, datată la sfârşitul sec. XIV şi „Tetravanghelul lui Nicodim", cel mai vechi manuscris, datat 1405-1406.
Propus de: scoalavela | 22.04.2012 23:16
0 comentarii
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.