Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

’Invatam sa circulam-Primii pasi in viata pe drumul spre Europa

Avizat,
Insp. educativ ISJ ______
A



. INFORMAłII DESPRE APLICANT
Numele institutiei/unitătii de învătământ aplicante: Scoala cu clasele I-IV Sasa-Danesti
Adresa completă: Comuna Danesti, Sat Ungureni, Judetul Gorj
Nr. de telefon/fax / 0743020319
Adresă postă electronică

PERSOANĂ DE CONTACT
Nume, Prenume: Vladu Ana Nicoleta
Functia: invatatoare
Adresa completă :
Adresă postă electronica
FORMAłII DESPRE PROIECT
1. Titlul proiectului: ‘’Invatam sa circulam-Primii pasi in viata pe drumul spre Europa’’
2. Categoria în care se încadrează proiectul:
(bifati categoria în care se încadrează proiectul dumneavoastră)
A. cultural- artistic
B. tehnico-stiintific
C. sportiv-turistic
D. cetatenie democratica
E. altele (precizati): Educatie pentru societate-Educatie rutiera
C. REZUMATUL PROIECTULUI/DESCRIERE
A Prezentati următoarele elemente ale proiectului dumneavoastră:
1.Numar de elevi implicati : 9 elevi
2.Activitati (cross-curriculare, intracurriculare si extrascolare-pentru unitati scolare si extrascolare –pentru palate si cluburi ale copiilor)propuse, în ordinea în care se vor desfăsura
a) ‘’Alfabetul circulatiei’’
b) ‘’Si noi stim sa circulam !’’
c) ‘’ Politistul este prietenul copiilor ‘’
d) ‘’Ce stim despre...?’’ Mijloacele de transport in comun si folosirea lor
e) ‘’Respectarea regulilor de circulatie- duce la respectul pentru viata’’

3.Numar de parteneri:
Politia Comunei Danesti
Sc. Vladora Impex SRL
D. PREZENTAREA PROIECTULUI
B Prezentati: analiza de nevoi, obiectivul general ale proiectului si precizati tinta strategică a PROIECTULUI din care derivă obiectivul general al proiectului

1. Argument justificare, context (analiză de nevoi)

Bunul cel mai de pret al omului este viata. Tu copile, esti dator sa fii atent si prudent pentru a te bucura din plin de ea! De aceea nu-ti este ingaduit nici o clipa de neatentie! Activitatea se desfasoara pornind de la ideea ca numai contactul direct cu oamenii, cu situatiile reale cu ‘’lumea vie’’ pot constitui achizitii de valoare.
Invatarea si respectarea regulilor de circulatie si securitate rutiera constituie un lucru necesar si util si este bine sa fie realizat cat mai de timpuriu.

2. Obiectivul general /scopul
Invatarea si respectarea regulilor de circulatie si securitate rutiera.
Formarea si consolidarea deprinderilor de comportare civilizata pe drumurile publice

3. Scrieti obiectivele specifice ale proiectului
a) Insusirea si utilizarea elementelor de limbaj specific circulatiei rutiere;
b) Dezvoltarea capacitatii de receptare a mesajelor exprimate de indicatoarele rutiere;
c) Dezvoltarea si manifestarea unei atitudini de prevenire a accidentelor prin respectarea normelor si regulilor de circulatie
d) Dezvoltarea laturii comportamentale si spiritului de echipa, intrajutorarii si colaborarii, in functie de un sistem de reguli acceptate.

4. Descrieti grupul tintă căruia i se adresează proiectul
- elevii claselor II-IV Scoala Sasa-Danesti
-parinti, invitati
-reprezentantii politiei si comunitatii locale
-reprezentanti ai presei locale

5. Durata proiectului
-1 an scolar- 2008-2009

6. Descrieti activitătile utilizând pentru fiecare activitate fisa de mai jos

Activitatea nr. 1
Titlul activitătii: ‘’Alfabetul circulatiei’’
Tipul activitătii: activitate de invatare
Data/perioada de desfăsurare: noiembrie 2008
Locul desfăsurării: sala de clasa
Numărul de participanti pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 9 elevi,
Responsabil: Vladu Nicoleta
Beneficiari: elevii claselor a II a si a IV a
Metode/mijloace de realizare:
-exercitii – joc de prezentare a indicatoarelor rutiere
-prezentarea unor imagini si analiza lor
-activitati practice – desen , lucru manual
Modalităti de evaluare:
-realizarea coltului documentar al circulatiei
-completarea unor texte lacunare, ghicitori, poezii
-realizarea unui portofoliu cu tema ‘’ Mesajul indicatoarelor’’
Descrieti pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Vom studia imagini cu indicatoarele rutiere si analizam diverse situatii. Se va realiza un portofoliu : unii elevi cauta si scriu poezii, ghicitori, altii decupeaza imagini, altii deseneaza indicatoare, altii confectioneaza din hartie colorata diverse indicatoare. Portofoliu, impreuna cu alte materiale va fi expus in coltul documentar al circulatiei. Evaluarea activitatii va fi facuta prin completarea unor texte lacunare.

Activitatea nr.: 2
Titlul activitătii: ‘’ Si noi stim sa circulam!’’
Tipul activitătii: activitate de invatare
Data/perioada de desfăsurare: ianuarie 2009
Locul desfăsurării: sala de clasa
Numărul de participanti pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 9 elevi, 9 parinti, colegii din cadrul comisiei metodice
Responsabil: Vladu Nicoleta
Beneficiari: elevii claselor a II a si a IV a , elevii scolilor din Comuna Danesti
Metode/mijloace de realizare:
-comentarea unor texte
-prezentarea unor articole din presa
-imagini, benzi desenate care contin fapte reale, evenimente
-activitati practice-liber alese de confectionare a indicatoarelor rutiere, mijloace de transport
-ghicitori, poezii povesti si intamplari
- realizarea unor scurte povestiri si dialoguri intre pietoni
-joc de rol ( agent de circulatie, sofer, biciclist, pieton ) cu echipament adecvat
Modalităti de evaluare:
-chestionare, teste tip grila
Descrieti pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Vor fi prezentate imagini desenate care contin fapte reale, articole din presa, texte cu diverse situatii care vor fi comentate. Va avea loc apoi un montaj literar-artistic : poezii despre circulatie, catrene, strofe in dialog, povestirea unei intamplari, ghicitori despre indicatoarele de circulatie.
Se va desfasura jocul de rol ‘’De-a accidentul ‘’( agentul de circulatie, soferul si pietonul). Se vor cita proverbe-morala si se va canta cantecul ‘’ Catelusul neatent’’. Elevii, ajutati de parinti, vor confectiona indicatoare si mijloace de transport..
In incheiere, elevii vor raspunde la intrebarile dintr-un test tip grila iar parintii din chestionar.

Activitatea nr.: 3
Titlul activitătii: ‘’ Politistul este prietenul copiilor ‘’
Tipul activitătii: activitati practice pe strada
Data/perioada de desfăsurare: februarie 2009
Locul desfăsurării: drumurile Comunei Danesti
Numărul de participanti pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 9 elevi, seful de post al Politiei, un reprezentant al Primariei
Responsabil: Vladu Nicoleta
Beneficiari: elevii, parintii, comunitatea locala
Metode/mijloace de realizare:
-joc didactic: ‘’Asa, Da ! Asa, nu !’’
-activitate practica-aplicativa in strada
-exerciţii practice de comportare pe drumurile publice
-deplasarea in sat cu respectarea codului rutier
-intalnirea cu un agent de circulatie
-10 sfaturi bune !
Modalităti de evaluare:
-realizarea unor scurte povestiri si dialoguri intre pietoni
-realizarea unui afis cu cele 10 sfaturi bune
Descrieti pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Dupa ce seful de post al Politiei Danesti este prezentat elevilor si prezinta cateva reguli de circulatie exemplificand prin cazuri pozitive si negative inregistrate la Politie, vom porni pe drumurile Comunei Danesti, vizitand astfel Politia si Primaria Comunei Danesti.
In timpul excursiei se va juca jocul didactic ‘’ Asa Da ! Asa Nu!’’ Vom avea posibilitatea sa circulam o portiune din drum si cu microbuzul scolii . La sfarsitul activitatii elevii vor intocmi afise cu cele ‘’10 sfaturi bune ! ‘’ , spuse de politist de-a lungul desfasurarii activitatii .

Activitatea nr.: 4
Titlul activitătii: ‘’ Ce stim despre...?’’ Mijloacele de transport in comun si folosirea lor
Tipul activitătii: activitate de consolidare, mijloace de transport
Data/perioada de desfăsurare: aprilie 2009
Locul desfăsurării: sala de clasa si curtea scolii
Numărul de participanti pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 9 elevi, 9 parinti, un sofer.
Responsabil: Vladu Nicoleta
Beneficiari: elevii, parintii
Metode/mijloace de realizare:
--completare de rebusuri
--parcurgerea unor trasee marcate cu semne de circulatie pe pista aplicativa a scolii
-concurs ‘’De-a circulatia’’
-montaj literar-muzical
-vizionarea de film, diafilm
Modalităti de evaluare:
-completarea de chestionare
-teste pe teme de circulatie pentru trei categorii de copii participanti la trafic: pietoni, biciclisti, pasageri ai mijloacelor de transport in comun
Descrieti pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Se va prezenta un scurt referat despre regulile de comportament in mijloacele de transport, despre caracteristicile, importanta si pericolele folosirii mijloacelor de transport. Va avea loc un montaj literar-muzical sustinut de elevii implicati in proiect apoi se va completa rebusuri pe echipe in care vor fi inclusi si parintii.
Se vor viziona filme si o prezentare in Pawer Point.
In curtea scolii, pe pista aplicativa, un sofer profesionist va explica si parcurge cu elevii trasee imitand diverse situatii. Tot aici va avea loc concursul ‘’De-a circulatia’’.

Activitatea nr.: 5
Titlul activitătii: ‘’Respectarea regulilor de circulatie- duce la respectul pentru viata’’
Tipul activitătii: evaluare
Data/perioada de desfăsurare: mai 2009
Locul desfăsurării: holul scolii
Numărul de participanti pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 9 elevi implicati in proiect, 15 elevi ai claselor I- III, cadrele didactice, reporterul televiziunii ‘’Tele 3’’
Responsabil: Vladu Nicoleta
Beneficiari: elevii, parintii
Metode/mijloace de realizare:
-observarea, analiza, concursul, vizualizare film, fotografii
Modalităti de evaluare:
- concurs,
- expozitie cu lucrari ale copiilor
Descrieti pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:
Se vor expune lucrarile copiilor realizate pe parcursul anului , vor fi explicate de acestia colegilor lor de la clasele I-III a , se vor urmarii fotografiile si filmuletele cu activitatile facute in timpul anului , apoi va avea loc un concurs pe echipe. Castigatorii concursului vor primi diplome si premii.
Activitatea, lucrarile copiilor, impresiile acestora vor fi televizate intr-o emisiune pentru copii realizata de postul local ‘’Tele 3’’

7. Descrieti rezultatele asteptate ca urmare a implementarii proiectului
Cunoasterea regulilor de circulatie, formarea unor deprinderi practice concrete de comportare pe drumurile publice, dezvoltarea la elevi a unor trasaturi de caracter: respectul reciproc, spiritul de intrajutorare

8.. Prezentati modalitatea de monitorizare si de evaluare a rezultatelor proiectului
Inregistrare video, foto. Prezentarea pe scurt a fiecarei activitati in ziarul local. Filmarea ultimei activitati si prezentarea acesteia la postul local de televiziune. Incheierea de procese verbale pentru fiecare din activitati, atasand la ele si chestionarele, testele sau fisele de evaluare.

9. Prezentati modalitatea de evaluare si indicatorii de evaluare ai proiectului
-chestionare , teste
-portofoliu cu tema ‘’Poetini civilizati’’
-fragmente literare adecvate, poezi
-album cu imagini ‘’Mesajul indicatoarelor’’
-expozitie de desene tematice
-concurs de educatie rutiera

10. Arătati care sunt beneficiarii directi si indirecti ai proiectului
-elevi
-parinti
-scoala
-Politia Comunei
-comunitatea locala

11. Descrieti impactul estimat al implementării proiectului asupra grupului tintă (elevi, cadre didactice, autorităti locale, comunitatea locală etc), asupra scolii si asupra partenerilor
-elevii vor fi mult mai atenti la comportamentul lor pe drumurile publice, prevenind accidentele, supraveghind si colegii sau fratii lor mai mici
-parintii vor fi un exemplu pozitiv pentru copii in toate deplasarile pe care le fac, vor supraveghea jocurile lor pentru evitarea oricarui pericol, vor intelege ca educatia pentru circulatie contribuie la ‘’Disciplina strazii’’
-politia locala se va implica mai mult in supravegherea si controlul copiilor din localitate, comunicand cu acestia,
-Comunitatea locala va amenaja spatii de joaca pentru copii dar si de plimbari cu bicicleta

12. Arătati cum veti asigura continuitatea /sustenabilitatea proiectului
Continuitatea se va face prin:
-referate sustinute in cadrul sedintelor cu parintii
-introducerea in anul scolar 2009-2010 a unui optional de Educatie rutiera cu titlul: ‘’Invatam sa circulam’’
-vizite in orasul Tg-Jiu ‘’ Cum circulam in oras?’’
-prezentarea unui spectacol la Scoala Generala Danesti

13. Mentionati activitătile de promovare/mediatizare si de diseminare pe care intentionati să le realizati în timpul implementării proiectului si după încheierea acestuia
- voi face cunoscut implementarea proiectului la ISJG prin depunerea formularului de aplicatie
- afişarea programelor în locuri accesibile scolarilor sau altor persoane interesate
-voi trimite scrisori de invitatie parintilor, reprezentantilor politiei si comunitatii locale
-voi expune creatiile elevilor in holul scolii
-voi participa cu castigatorii concursului din cadrul proiectului la alte concursuri similare de la nivelul nivelului judetean
-in cadrul comisiei metodice voi prezenta colegilor activitatile realizate

14. Specificati care sunt partenerii implicati în proiect si arătati în ce constă parteneriatul cu comunitatea locală, cu altă scoală si/sau cu o firmă/companie locală sau organizatie, dacă este cazul
Pentru implementarea proiectului ne bucuram de sistinerea Politiei Locale. Seful de politie ne va prezenta reguli de circulatie , exemple pozitive si negative din activitatea acestuia. Ne vor insoti in vizita noastra pe drumurile din localitate. Va dirija circulatia in timpul activitatii noastre practico-aplicative in strada.
Firma SC. Vladora Impex SRL ne va sponsoriza cu suma necesara desfasurarii tuturor activitatilor ( deplasari, echipamente, material didactic)

Dpe drumurile din localitartE. DEVI09
C. Deviz estimat de cheltuieli

1. Finantări anterioare pe acelasi proiect (anul 2008) Nu este cazul
2. Descrierea cheltuielilor: material didactic, echipamente, CD, fotografii, transport in comun, tus color,
3. Fonduri proprii: 500 RON sponzorizata de SC Vladora Impex SRL
4.Finantare solicitată MECT 2009 : RON
5. Total sumă RON
F. INFORMAłII DESPRE UNITATEA DE ÎNVĂłĂMÂNT
E.1. Descrierea unitătii de învătământ
Tipul unitătii de învătământ (scoala, liceu, palat, club) Scoala Primara
Numărul cadrelor didactice Total : 2 Femei: 2 Bărbati:
Numărul elevilor înmatriculati Total : 24 Fete: 13 Băieti:11
E.2. Cadre didactice si elevi care participă la proiect
Numărul cadrelor didactice participante la proiect
Total : 1 Femei: 1 Bărbati:-
Numărul elevilor participanti la proiect
Total : 9 Fete: 6 Băieti: 3
Numărul claselor/ cercurilor participante la proiect si tipul/profilul acestora : 2 clase -primare
E.3. Participări anterioare la alte programe/proiecte
DA X NU

F. INFORMAłII DESPRE POTENłIALI PARTENERI
F. Informatii despre potentiali parteneri
1. Institutia parteneră, dacă o altă unitate de învătământ este implicată în proiect
Adresa completă
Nr. de telefon/fax
Adresă postă electronică /Pagină Internet
Numele si functia persoanei de contact:

2. Numele firmei/companiei, organizatiei sau institutie (se completează numai dacă o
firmă/companie locală, organizatie sau institutie este parteneră în proiect)
Politia Comunei Danesti
Domeniul de activitate: public
Adresa completă: Comuna Danesti, Sat Danesti, Jud. Gorj
Nr. de telefon/fax
Adresă postă electronică/Pagină de Internet
Numele si functia persoanei de contact Popescu Ion
3. Numele firmei/companiei, organizatiei sau institutie (se completează numai dacă o
firmă/companie locală, organizatie sau institutie este parteneră în proiect)
Sc. Vladora Impex Srl
Domeniul de activitate: privat
Adresa completă: Loc Tg-Jiu, Str. Agriculturii, Bl. 7, Jud.Gorj
Nr. de telefon/fax: 0353401311
Adresă postă electronică/Pagină de Internet
Numele si functia persoanei de contact: Vladu Adina




ATENłIE!
Completati pentru toti partenerii din proiect si anexati în copie Declaratia/Declaratiile de
Parteneriat (dacă este cazul).





















Postul de Poliţie Danesti Scoala Primara Sasa
Tel: Tel: 0743020319














Încheiat între :
- Poliţia comunei Danesti, reprezentată de dl. ;
- Scoala Generala Nr. 1 Danesti, reprezentată prin dl.. Dobritescu Ion, în calitate de director;
- D-na institutor Vladu Ana Nicoleta, în calitate de iniţiator proiect.

Art. 1 OBIECTUL PROTOCOLULUI
Prezentul protocol are drept obiect colaborarea părţilor în vederea desfăşurării proiectului privind prevenirea accidentelor de circulaţie rutieră.

Art. 2 DURATA PARTENERIATULUI
Parteneriatul se va desfăşura în perioada noiembrie 2008 – iunie 2009, cu posibilitate de prelungire cu acordul părţilor implicate.


Art. 3 OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
- Obligaţiile Poliţiei Comunei Danesti : acordă sprijin Scolii Primare Sasa în organizarea şi derularea activităţilor propuse, pune la dispoziţie personal şi bază materială necesară desfăşurării proiectului, se implică în acţiunile de educare a micilor pietoni.
- Obligaţiile directorului scolii : avizează derularea proiectului, răspunde de derularea proiectului, stabileşte contacte cu specialiştii, cu colaboratorii, asigură participarea lor la acţiuni, mobilizează participanţii.
- Obligaţiile iniţiatorului de proiect : răspunde de derularea proiectului, ia legătura cu colaboratorii, întocmeşte calendarul activităţilor, organizează acţiunile, pregăteşte materialele necesare, stabileşte strategii de lucru.

Art. 4 OBLIGAŢII COMUNE
- pentru derularea în bune condiţii a proiectului, părţile vor stabili împreună strategiile de lucru;
- părţile participă împreună la procurarea resurselor;
- părţile se vor preocupa împreună de diseminarea informaţiilor;
- părţile vor stabili împreună orarul activităţilor fără a afecta programul fiecărui partener.


Art. 5 CLAUZE SPECIALE
- părţile pot modifica de comun acord clauzele prezentului Protocol şi pot adăuga anexe;
- părţile îşi garantează reciproc identitatea;
- partenerii îşi vor promova reciproc imaginea.




Prezentul protocol a fost încheiat astăzi, ......................, în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, cu putere de original.




Sef Post de Politie , Director, Initiator,
Dobritescu Ion Vladu Nicoleta


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ana_nicolla | 05.11.2008 20:42 | 12305 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

19.10.2013 14:51 verovrab

Felicitari! Acum am dat de el. ESTE ASA CUM AR TREBUI SA FIE TOATE PROIECTELE.NOTA 10!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

670 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN