Ecaterina Andronescu vrea să reducă numărul de ore predate în şcoli
Elevii ar putea să stea mai puţin la şcoală şi să parcurgă lecţii mai aerisite, începând cu anul viitor. Anunţul a fost făcut de către ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, care a spus, ieri, la finalul unei întâlniri cu liderii sindicali, că elevii au în prezent un orar prea încărcat: „Am lucrat pe planurile de învăţământ, pe curriculum, pentru că din păcate aproape în toate specializările numărul de ore este între 33 şi 38 pe săptămână, ceea ce este absolut îngrozitor de mult.
Trebuie să reducem puţin numărul de ore pe săptămână ca să creştem randamentul elevilor şi calitatea învăţământului. Se va reduce şi din materie. Există un proiect care încearcă să regândescă curriculum-ul dintr-unul cu accent pe acumularea de informaţie cum este acum, într-un curriculum care pune accentul pe formarea de competenţe. Este o procedură puţin mai dificilă şi sperăm să o terminăm până la sfârşitul anului şcolar".
Sursa: ,,Gândul"
Interes general |
Toate disciplinele |
Ştiri
Propus de: fratiladorina | 27.02.2009 22:05 | 1796 vizualizări
Comentarii (18)
28.02.2009 08:07 sandutopy
Oare pe vremea d-nei ministru nu se facea carte inclusiv sambata pana la 14? Si ce serii de elevi erau !Foarte buni.
Dar probabil sistemul european care ni se impune doreste sa nu avem elevi performanti. Nu ma mira nici o actiune a oricarui ministru al invatamantului .De 20 de ani nu am vazut o idee stralucita
28.02.2009 11:25 parker
Despre ce performanta vorbiti?
Din cauza manualelor prea incarcate de informatii, majoritatea elevilor sunt semianalfabeti, fara cultura generala.
Cu cat informatiile vor fi mai putine, sansele de retinere pe termen lung vor fi mai mari.
28.02.2009 14:20 felixmunteanu
Pentru dl sandutopy:
E adevarat ce spuneti, si eu am fost scolarita pe vremea ...dar nu uitati ca nu exista atata informatie ca in prezent. Aveam scoala, un singur canal tv din ce in ce mai neinteresant, cateva reviste si biblioteca. Vrand, nevrand suntem furati si noi si copiii de "beneficiile" stiintei si tehnicii. Acumulam multa informatie din media, si nu doar de proasta calitate. In conditiile acestea de ce mai trebuie sa-i indopam pe copii cu o multime de cunostinte doar pentru ca stim noi ca au nevoie de ele. Ii vad pe copiii de clasa a V-a cum tocesc la unele materii(fara sa inteleaga prea mult) in vreme ce "prind" mult mai mult dintr-o demonstratie cu un soft educational sau dintr-o emisiune de pe Discovery. Toceala aduce un 10 pe termen scurt, dar mediocritate pe termen lung. Din punctul meu de vedere, si ca parinte, salut ideea descongestionarii REALE a materiei, masura pe care o astept cam de multisor. Daca s-ar rezolva cat de cat si criza trecerii de la ciclul primar la cel gimnazial, prin reglarea programelor scolare, am putea avea un invatamant bun.
28.02.2009 15:32 matpet
Iata diferenta dintre generatii si in profesia de dascal.Numai cine nu e parinte, nu intelege inutilitatea obligatiei de a invata informatii "de lemn",fara aplicatii practice.Vrem sa intram in Europa,ne dorim de cativa ani,dar...nu s-a intamplat nimic in invatamantul romanesc.
28.02.2009 18:32 rasmina
Sa aducem in discutie si legea care impune promovarea in clasa a II a a copiilor care abia reusesc sa invete cateva litere pe parcursul primului an de scoala. Motive?? Sunt destule , dar ma intreb cum isi imagineaza cineva ca acestor copii li se face un bine promovandu-i in acest fel si sustinand ca se pot recupera in clasa a II a cand ai o programa de respectat si niste copii carora trebuie sa le predai si nu sa-i frustrezi de timpul in care trebuie sa pui in practica programe de recuperare pentru cei care in mod normal ar fi trebuit sa reia clasa I unde ar fi fost mult mai avantajati si unde sansele lor de recuperare ar fi fost realiste. Asa ca sunt multe clase afectate de promovarea impusa si ne mai miram ca mergem cu ei taras pana cel putin la clasa a VIII-a.
28.02.2009 18:42 mhojda
Da suntem pusi in situatia de a preda lucruri inutile numai pentru ca sunt in manual! Se spune ca manualul este doar un suport si ca nu suntem obligati sa-l parcurgem, dar atunci cum vom fi apreciati de parinti care daca ar vedea ca n-am parcurs tot manualul ar spune ca suntem incompetenti! Si noi dascalii ne dorim sa predam lucruri utile in totalitate. Acum sa nu ma intelegeti gresit nu toate lucrurile pe care le predam sunt inutile! Stim noi dascalii care!
28.02.2009 19:46 arauana
Sper ca d-na ministru sa faca ce spune. Eu nu mai cred in minuni. A mai fost ministrul Educatiei si n-a facut mare lucru. Acum se pune problema ce fac dascalii daca se reduce nr. de ore. Mai au oare unde sa munceasca unii dintre ei?
01.03.2009 09:43 dragoiu
Suntem tare curioşi să vedem care sunt promisiunile de care se vor ţine de cuvânt cei care sunt astăzi în ministerul nostru. Până acum nimic din ce au promis nu au respectat.Toţi aveţi dreptate. Sunt multe contradicţii în învăţământul românesc:între dorinţa de performanţă şi obligativitatea promovării în clasa a II-a ,între programele ciclului primar şi cea de clasa a V-a,între dorinţa de reducere a numărului de ore pe săptămână pentru elevi şi dorinţa justificată a unor profesori care au doar o oră pe sătămână la unele materii foarte importante şi multe altele.....Până nu se vor face toate aceste corecturi,nu putem aplica separat o singură măsură .Au mai încercat şi alţii şi de 20 de ani mai tare ne încurcă decât ne descurcă.Apoi au plecat şi ne-au lăsat pe noi să ne spargem capul şi să ne descurcăm cum vom putea.Probabil să aiba motiv să ne critice continuu(tot pe noi,fireşte!)
01.03.2009 10:08 dama
Deja din tot ce s-a promis nu se va realiza nimic. Acum, se cer performante fara motivatia educatorului. Se scot salariile de merit, sporurile pe periculozitate (calculator, altele), se reduc nr. de ore si creste nr. elevilor la clasa, fara premii si sporuri, cei care au depasit 35 de ani nu mai au dreptul legal sa beneficieze de 100 euro pentru materiale necesare perfectionarii, dar se cere calitate. Metodistii trebuie sa mai realizeze un dosar (inca unul) pentru inspectiile realizate, foarte, foarte stufos. Banii pentru hartii, tus, dosar etc. sunt pusi de acestia. Orele suplimentare nu se mai platesc. Deci, ce mai vrea sa faca ilustra noastra ministra?! Sa ne puna pistolul in mana si sa apasam pe tragaci?! De la un gust amar trec la lehamite si apoi.....
01.03.2009 15:06 ionut60
In ritmul actual ar trebui sa renuntam in totalitate la scoala si sa lasam elevii nostrii in grija Internetului si a mijloacelor de informare in masa.Acest lucru este si asa inevitabil. Totusi traditia scoli romanesti ne arata ca rezultatele de exceptie se obtin doar prin munca cinstita si nu prin aceasta sumedenie de vorbe goale promovate in ultimi 20 de ani de catre numerosii ministrii ai invatamantului.Marii nostrii oameni de cultura au aparut ca urmare a pregatirii in cadrul acestui sistem si nu au avut nevoie de atatea instrumente de evaluare si alte milioane de hartii pe care le folosim noi astazi.Singura solutie (in opinia mea)este reintoarcerea la vechile valori de moralitate si credibilitate promovate veacuri de-a randul de catre inaintasii nostrii.
01.03.2009 15:53 tiefgood
-In ritmul actual ar trebui sa renuntam in totalitate la scoala si sa lasam elevii nostrii in grija Internetului si a mijloacelor de informare in masa.Acest lucru este si asa inevitabil. Totusi traditia scoli romanesti ne arata ca rezultatele de exceptie se obtin doar prin munca cinstita si nu prin aceasta sumedenie de vorbe goale promovate in ultimi 20 de ani de catre numerosii ministrii ai invatamantului.Marii nostrii oameni de cultura au aparut ca urmare a pregatirii in cadrul acestui sistem si nu au avut nevoie de atatea instrumente de evaluare si alte milioane de hartii pe care le folosim noi astazi.Singura solutie (in opinia mea)este reintoarcerea la vechile valori de moralitate si credibilitate promovate veacuri de-a randul de catre inaintasii nostrii.
01.03.2009 17:15 felixmunteanu
Nu stiu care sunt pentru dumneavoastra vechile valori de moralitate, dar pentru mine sunt cele ucise la canal si in temnitele comuniste sau obligate sa ia calea exilului. Sper ca la acestea v-ati referit. A le cere conducatorilor nostri (nu nostrii) sa se intoarca la aceste valori, e ca si cum le-am cere iubitorilor de manele sa asculte Chopin.
01.03.2009 18:30 vioscout
Toti ministri sunt animati, la inceput, de fapte bune pentru a crea impresie (pozitiva) pentru "slugi"...
Invatamantul, care pune accentul pe competenta si nu pe inutilitati care conduc la produse majoritare de tipul "analfabeti cu bacalaureat", este la moda in toate tarile care si-au dat seama ca investitia in educatie este cea mai rentabila. Repet, in tarile conduse de politicieni responsabili pentru viitorul tarilor lor, s-a intamplat acest lucru. In Romania, demagogia asa-zisei clase politice, se conduce dupa sabloane diversioniste iar, santajul, este unica doctrina, atat pentru dascali cat si pentru unele sindicate, care chiar doresc reforma sistemului. Dupa ministri-ingineri care s-au ocupat doar de "inginerii" financiare, nimic nu ne mai mira in ziua de astazi. Aduceti-va aminte de minciuna (ordinara) cu alocarea procentului (6%)din PIB educatiei! Executia bugetara pe anul 2008 a fost de aproape 3,76%. Unde este diferenta? In ultimul mandat, a d-nei Andronescu(vechiul guvern PDSR sau PSD, tot acelasi lucru, anul 2004) executia bugetara a fost sub 3,27% dintr-un 5% alocat. Se minte cu aceeasi dezinvoltura securisto-comunista, iar neo-capitalismul (de cumetrie, sau carton ,sau...)se cladeste continuu, prin demagogie ieftina si santaj pentru bugetarul credul. O mare masa de manevra, ieftina, care nu-i in stare sa-si aleaga niste valori cu adevarat reprezentative. Pacat!
01.03.2009 19:16 boghi
Ar fi o idee excelentă.Elevii aşteaptă demult acest lucru.În momentul de faţă totul se bazează pe memorie.Nu ştiu în ce măsură va fi adevărat.Nu cred că ar afecta nr. locurilor de muncă pentru că în prezent şi norma profesorilor este încărcată.
01.03.2009 20:20 mioara_lt
Subscriu la comentariile făcute (vioscout)...Suntem supuşi la un stress permanent, numit "reformă" şi care nu se mai termină..., atât profesori, elevi,cât şi părinţi, dar cu demagogie, promisiuni neonorate şi bani puţini, rezultatele nu pot fi decât ceea ce se vede, promovarea nonvalorilor...
01.03.2009 22:08 corn3l1u
incopetenta a ajuns la limitle proximitatii, iar acum von cobora panta: reducerea orelor stiintelor exacte si transformarea lor in adevarate laboratoare de cercetare vor stimula interesul elevilor pentru acest domenii, in timp ce limba romana si cultura civica trebuie sa devina fundamentale pentru promovarea valorilor sociale si a deprinderilor de a intelege lumea din jurul noastru nu prin toceala ci prn experienta cotidiana proxima. promovez la orele mele schimbul de idei si comunicare iar directoarea m-a ameninta ca ma da pe mana inspectoratului ca am invatat un copil analfabet sa citesca folosind pachetele de tigari: ce sa fac daca el era interesat doar de fumat, am pornit de la intereselor lui penru a-mi indeplini scopul meu pedagogic!
02.03.2009 09:18 mandrila_elena
Scaderea numarului de ore nu duce la disparitia unor posturi din catedre?
05.03.2009 19:36 constantin_obreja
Citat (a se citi in soapta): "Există un proiect care încearcă să regândescă curriculum-ul dintr-unul cu accent pe acumularea de informaţie cum este acum, într-un curriculum care pune accentul pe formarea de competenţe."
1. Probabil, dna E.A si-a dat seama, in sfarsit, ca A ACUMULAT INFORMATII dar ESTE DEFICITARA LA COMETENTE! Pentru asta o felicit! S-ai dea Domnul gandul cel bun care-i va salva macar cantitatea de informatie pe care o detine! Despre RECICLAREA MINISTRILOR SI FORMAREA LOR CONTINUA pe domenii de activitate schimbatoare ca zilele Babelor, nu se face vorbire! Gasim ministri care au parcurs aproape 1/2 din portofoliile posibile! Buni la toate! Asa competenta, mai rar!
2. Imi mai trece prin minte ca poate dna E.A. chiar crede ce spune si, in plus, sa o cred! DE ce vin elevii nostri la scoala? Mai mult, exista clase cu program prelungit si elevii din ciclul primar stau la scoala cat sta un muncitor in fabrica, adica 8 ore! Fara patutul obligatoriu de la ora 14, cu aceleasi hainute etc. De vina nu sunt cei care organizeaza aceste clase (este o munca infernala si copii invata multe lucruri utile), de vina e SISTEMUL: parintele isi trimite copilul la scoala CA NU ARE CINE SA_L SUPRAVEGHEZE ACASA! Prefera sa plateasca pentru siguranta lui, decat sa nu stie unde este si ce face!
3. Vorbim despre COMPETENTE! Care competente dna ministru? Inca nu ati stabilit clar ce se va intampla intr-un viitor apropiat (examene, TSU, manuale, programe- si observati ca v-am preluat stilul: ordinea e ... cum ne vine!) Inteleg ca in aprilie se vor aproba manualele si in toamna copii vor avea o programa care sa nu mai tina seama de ce a fost! Exista o varianta: fiecare profesor care considera ca are o oarece competenta sa-si creeze propriul manual si sa raspunda de ceea ce face! In acest fel se economisesc niste bani pentru manuale inutile dar se redirijeaza pentru cei care stiu cu cine lucreaza si ce se poate recolta de pe tarlaua lui! Paler spunea ca din familia lui, el ara singurul carenu stia ce va rezulta din toata truda lui: tatal lui, daca semana porumb, stia ca va culege porumb, daca va semana grau va avea si paine etc. Noi, dascalii, semanam ceva dar, din nefericire, nu stim ce vom culege! Sau daca roadele cele mai bune vor ramane la masa noastra si nu daruite ca biruri 'tarilor civilizate' (sintagma foarte des folosita in diverse discutii la TV, sintagma care ne dezonoreaza dar ... este trecuta cu vederea!). La fel ca si invatamnatul!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.