Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect Ministrul înlocuieşte tezele unice cu întrebări de cultură generală

Elevii de şcoală generală pot spune adio tezelor cu subiect unic, care vor fi înlocuite, în anul şcolar 2009-2010, cu testări mult mai simple ce vor verifica cunoştinţele de bază din toate materiile parcurse. Astfel, în loc să comenteze diverse opere literare şi să rezolve exerciţii la matematică, şcolarii vor răspunde, în scris, la întrebări de genul: „Este diabetul o boală incurabilă? Argumentaţi o idee, în baza opiniilor, despre diverse boli!” şi vor avea drept sarcină să ofere răspunsuri la situaţii practice cu care se vor confrunta pe parcursul vieţii. Exemplele pe care vi le-am oferit fac parte din testele PISA, ce se aplică periodic, pe eşantioane reprezentative, în statele europene, model după care Ministerul Educaţiei (MECI) va concepe noul gen de examinare. Testările, ce vor urmări verificarea capacităţii de a observa şi de a înţelege informaţiile pe care elevii le acumulează în sălile de clasă, se vor aplica în fiecare an iar rezultatele obţinute de şcolari vor conta la admiterea la liceu. „Ne-am gândit ca admiterea la liceu să se realizeze tot computerizat, nu pe bază de examen scris. Media de admitere să se calculeze astfel: numai pentru elevii care au dat în clasa a VII-a tezele cu subiect unic, aceste note să intre în proporţie de 25% în calculul mediei de admitere alături de 50% media celor 4 ani de gimnaziu şi de cei 25% media notelor de la testele gen PISA. Această metodă de calculare a mediei de admitere se va aplica doar elevilor care au dat tezele cu subiect unic în clasa a VII-a. Elevii care acum abia trec în clasa a VII-a (deci au terminat a VI-a) ar urma să nu mai susţină tezele unice, ci să dea, în clasa a VIII-a, doar testele gen PISA în semestrul II, undeva în aprilie-mai“, a declarat pentru Gândul secretarul de stat Doina Pană. MECI respinge ideea lui Mircea Miclea cum că liceul ar trebui să fie de 3 ani Nici bacalaureatul nu se va mai da anul viitor la fel ca în această vară, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, având propriile planuri pentru „examenul maturităţii”. Astfel, MECI intenţionează să împartă bac-ul în două perioade de examinare: cea a evaluării orale, ce va avea loc pe parcursul celui de-al doilea semestru al clasei a XII-a, şi cea a evaluării scrise, programate ca şi până acum după absolvire. Practic, prin noile reglementări ce vor fi introduse înainte ca noul pachet de legi ale învăţământului să intre în vigoare, Ecaterina Andronescu încearcă să vină cu propria reformă a sistemului după ce preşedinţia i-a furnizat un proiect gata făcut, conceput de către fostul ministru al Educaţiei, Mircea Miclea. Secretarul de stat ne-a confirmat că ministerul lucrează la pachetul legislativ al doamnei Andronescu care doreşte neapărat să aibă propriul proiect de lege şi nu să şi-l însuşească pe cel al comisiei Miclea. Conform ideilor ce jalonează structura acestui nou pachet legislativ, învăţământul obligatoriu ar urma să fie de 11 ani (se acceptă de către doamna Andronescu ideea clasei pregătitoare obligatorii de la 6 ani) în structura 1+4+4+4. Asta ar însemna că structura învăţământul preuniversitar va arăta astfel: clasă pregătitoare+şcoală primară (4 ani) +gimnaziu (4 ani) şi liceu (4 ani). În timp ce Mircea Miclea doreşte ca studiile liceale să cuprindă trei ani de studiu, Ecaterina Andronescu nu renunţă la ideea liceului de patru ani, pentru că, spune doamna Pană, liceele tehnologice trebuie să ofere absolvenţilor competenţe de calificare profesională de nivel II european, ceea ce nu se poate obţine în doar 3 ani de studii. Toate modificările legislative ar urma să intre în vigoare la 1 septembrie 2009. Cel puţin, aceasta este dorinţa MECI, nefiind exclus ca, în cazul în care parlamentul nu va vota la timp pachetul legislativ, modificările să fie adoptate prin ordonanţă de urgenţă. Ce fel de bac vrea ministrul: trei probe de examinare, în funcţie de filieră şi profil Ecaterina Andronescu nu consideră că această nouă modificare a evaluării în vederea admiterii la liceu va bulversa sistemul de învăţământ declarând, marţi seara, că intenţionează să extindă noul model de testare a elevilor şi la nivelul claselor a V-a şi a VI-a: „Tezele cu subiect unic n-au adus creşetrea performanţei aşa cum s-a gândit în acel moment. Elevii au săltat două puncte şi s-au stricat ierarhiile. Schimbarea de filosofie nu poate fi decât un beneficiu. Sunt convinsă că testele vor fi gândite în aşa fel încât elevii să aibă timp să se obişnuiască cu acest mod de testare. Cât priveşte bacalaureatul, şefa învăţământului a precizat că doreşte un examen bazat pe trei probe, dintre care doar una să fie comună pentru toţi elevii: „Propunerea noastră este să-l separăm în două părţi. Mă refer la evaluarea competenţelor lingvistice pe care s-o facem în timpul anului şcolar. Evaluarea competenţelor de comunicare orală la limba română, de asemenea cred că o putem face în timpul anului şcolar. Şi evaluarea competenţelor profesionale. Toate acestea pot avea în spate un atestat iar examenul propriu-zis să aibă un număr mai mic de discipline. Şi anume limba română care să fie obligatorie pentru toate liceele indiferent de filieră şi profil, matematica pentru liceele cu profil din domeniul ştiinţelor exacte şi al liceelor tehnologice. Istoria României pentru liceele din zona socio-umană şi la alegere pentru domeniul liceelor tehnologice fizica biologia chimia informatica, iar pentru cele din zona socio-umană: geografia, filosofia, logica, economia şi psihologia. Sursa: cotidianul ,,Gândul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: fratiladorina | 01.07.2009 09:58 | 3779 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (24)

0 0

01.07.2009 15:59 felixmunteanu

Obligativitatea grupei mari pregatitoare e o măsură bună, dar copiii să fie cuprinşi în grădiniţe nu în şcoli, deoarece nu există baza materială adecvată vârstei lor şi bieţii copii ar intra prea repede în "junglă".

0 0

01.07.2009 20:08 luminik

Ar fi de preferat sa se opreasca aceasta nebunie. Fiecare ministru vine si schimba ceva. Copiii, parintii si cadrele au ametit de atatea legi.Oameni buni ,dati stabilitate sistemului.Lasati-ne sa respiram .Va bateti joc in primul rand de copii cu atatea schimbari .

0 0

02.07.2009 06:30 optimista

Are personalitate doamna ministru,daca inca nu s-a observat pana acum. Cica sa dea copiii teste Pisa. Sa dea, de ce nu?Dar, pentru a avea rezultate bune, ar trebui sa dea aceste teste la inceputul invatamantului primar si nu la sfarsit, pentru ca ,la 7 ani, inca n-am reusit sa-l indobitocim complet cu comentarii xeroxate si cu atatea notiuni inutile de memorat. Nepotul meu studiaza, in America, arhitectura la 8 ani(la o scoala buna de stat), stie o multime de lucruri despre stiluri arhitecturale si cladiri, face case de carton si se relaxeaza cu istoria artei pentru copii. Noi vindem manuale alternative si auxiliare, iar in scoala folosim ca singur material didactic...creta!

0 0

02.07.2009 09:09 cerina

Stimata doamna ministru,

Va rog sa va amintiti cauza majora care a transformat intr-o nebunie ideea buna a evaluarii pe baza de subiecte tip grila la bacalaureatul din 2003 si nu ne obligati sa traim un nou cosmar.

Testele Pisa reprezinta o forma de evaluare intr-un sistem care pregateste elevii pentru o astfel de evaluare, sunt in acord cu programele scolare, cu metodele de predare si de evaluare practicate in acel sistem.

Incepeti de data aceasta cu inceputul:schimbati programele, metodele,lasati-ne timp pentru practicare si apoi introduceti o astfel de evaluare!

Tezele unice nu au creat probleme prin gradul de dificultate al subiectelor.Cauzele care "au săltat două puncte şi au stricat ierarhiile" sunt :

-copiatul generat de sustinerea tezelor in scoala

-perturbarea procesului de invatamant(program scolar suspendat in timpul sustinerii tezelor, imposibilitatea rezolvarii problemei suplinirii profesorilor evaluatori )

-stresul celor 10 teze unice considerate examene deoarece rezultatele reprezinta criteriu de admitere.

Oricat de bune ar fi testele Pisa, daca vor fi sustinute in scoala, in timpul anului scolar si vor constitui criteriu de admitere, toti factori implicati, elevi, profesori si parinti vor face tot ce este necesar ca notele sa salte din ce in ce mai sus.

In cazul in care nota ramane criteriul de admitere, nu ar fi mai bine sa fie utilizate pur si simplu mediile de absolvire adunate cu mediile unor discipline considerate prioritare in evaluare de fiecare liceu in parte sau sa se lase libertate liceelor de a stabili ce fel de evaluare se potriveste ofertei lor scolare?

0 0

02.07.2009 16:56 ilincaleanca1

Eu sunt parinte si ma intreb cand se va termina aceasta vesnica SCHIMBARE in "bine"din invatamant.Fiecare ministru copiaza cate ceva dintr-un sistem de invatamant strain si-i foloseste pe copiii nostri drept cobai.Nu se mai poate!Pentru o astfel de evaluare trebuie o pregatire de minim 3 ani.Eu cred ca nu aveti nici minte si nici suflet.Fiecare ministru trebuie sa-si satisfaca propriul orgoliu si sa faca o schimbare de dragul schimbarii. Ministerul invatamantului ar trebui sa se numeasca "Ministerul invatamantului si al inovarii fara de sfarsit?!?!"Si noi si copiii nostri avem o vasta cultura, cea cu care ne invadeaza mass-media: cultura bataii pt ciolan,cultura manelei, cultura crimei si a violului,etc....etc.SA VA FIE RUSINE!

0 0

03.07.2009 21:09 mihaelabucuresteanu

Prima data cand am citit subiectele Olimpiadei internationale de Stiinte pentru juniori am suferit un soc. Am realizat ca intre ceea ce facem noi la scoala si ce se cere pe plan mondial, exista o prapastie imensa. Si totusi, elevii romani participanti au obtinut multe medalii stralucitoare. Fapt laudabil, dar surprinzator pentru mine. Sigur profesorii au muncit foarte mult cu acesti elevi ca sa ii “ridice”...

Adevarul este ca trebuie neaparat sa ne schimbam si noi. Sa ne adaptam metodele de predare, sa citim foarte mult si sa atragem elevii spre studiu. E greu sa intelegi ca elevul este, totusi, cel mai important... Si ei sunt altfel acum: mult mai liberi, au acces la informatie, foarte inteligenti si ne judeca...

Testele PISA seamana cu subiectele de la Olimpiada internationala. Sunt foarte grele pentru ca nu suntem, deocamdata, nici noi, profesorii, nici elevii pregatiti. Ca sa reusim ne trebuie vointa, munca si multa deschidere...

0 0

04.07.2009 11:27 dorioana

Eu consider ca aceasta hotarare este o noua agresiune asupra elevilor, parintilor si profesorilor.Adevaratele schimbari in scoala romaneasca au fost cele cateva termopane si jaluzele.Elevii, parintii si profesorii au ramas cu brambureala.Scuzati! Profesorii au mai ramas cu ceva ce trebuie sa suplineasca totul: tabla si creta.

0 0

04.07.2009 12:24 monika

Mie nu mi se pare o idee rea .La scoala la care eu preadau anul acesta au fost o parte din elevi alesi sa participe la testarea Pisa ;mie mi s-au parut foarte interesante temele alese ,teme pentru rezolvarea carora elevul trebuie sa aiba nu doar cunostinte ci sa gandeasca, sa coreleze notiuni insa asa cum spunea cineva inaintea mea acest lucru va fi posibil dupa o regandire a programelor scolare.

0 0

04.07.2009 14:57 mhojda

Intrebarea mea este de unde vor copia raspunsurile sau cine le va rezolva subiectele de la testele PISA, tot noi supraveghetorii? Fiti seriosi eu m-am saturat de atatea prostii!

0 0

05.07.2009 10:29 715300

Orice-ar aparea tot n-o sa placa turor!

Cred ca solutia e sa invete copiii. Profesorii sa-i atraga catre aceasta PREOCUPARE ! Fiecare sa-si faca datoria!Chiar si parintii ar trebui sa stie ca daca si elevii invata e bine! Sa nu mai incerce cu mijloace neortodoxe sa-i salte si-apoi tot ei se plang de sistem, evident, dupa ce ai lor au trecut.

0 0

05.07.2009 13:56 livia13

Ca toata lumea am si eu o parere!

Am observat de la "revolutie" o dorinta de schimbare fara a sti de ce si, mai ales,cu ce sa schimbam orice.

In invatamant s-a inceput mereu cu sfarsitul, adica cu EVALUAREA ELEVILOR.

GRESIT!!! Mai intai se pregatesc cadrele didactice simultan cu preluarea unor programe scolare deja verificate in alte tari europene, apoi se evalueaza profesorii pregatiti pentru a face reforma.Dupa aceea se lasa timp 4 ani pentru implementarea schimbarilor si abia atunci se face evaluarea primei generatii de elevi inclusi in noul sistem de invatamant.

O TRAGEDIE a invatamantului romanesc este LIPSA DE MORALITATE din partea celor trei factori decisivi:parinti-elevi-profesori.

NE FURAM UNII PE ALTII FARA A CASTIGA NIMIC PENTRU VIITOR!

Daca elevii nostri invata temeinic ceva,acel lucru este cum sa fraiereasca

pe altul pentru a se rdica pe sine pe un soclu de nisip.

Am ramas in meseria asta pentru cei 15-20% dintre copii, cei dornici sa invete si sa faca acest lucru in mod onest.

0 0

05.07.2009 17:03 liliana_

O alta initiativa de schimbare a schimbarii! Interesant va fi la toamna cand in teritoriu se interpreteaza aiurea.Mi-as dori ca fiecare elev sa aiba dreptul in Romania de a alege obiectul/obiectele la care sa dea admitere.Bineinteles, cu o conditie:de a invata.

0 0

05.07.2009 19:05 sandutopy

Nu cred ca aceata schimbare va fi benefica .Toate schimbarile vin de la minister care e rupt de realitate . Elevii nu invata pentru ca nu intra intr-un sistem concurential .

De ce oare evitam sa ne intoarcem la examenul de admitere ? Ce era gresit ? Nu stiu ce dorim de la invatamant . Observam ca este cel mai mobil domeniu de activitate prin schimbarea continua a telurilor .Foarte multe adevaruri din partea DOAMNEI Cerina. Oare cei care dau testele Pisa in vest ar face fata la invatamantul romanesc ?Ei sunt pregatiti pentru altceva . Nu stiu cine e competent sa judece actualul sistem . Cu ce e mai bun cel din vest ?vezi http://www.olimpiade.ro/stiri.php?stire=132

sau http://2002.informatia.ro/index.php?name=News&file=article&sid=1177&theme=Printer Ma indoiesc si prin prisma discutiilor cu fosti elevi aflati in Spania , Germania Suedia ,Italia. Avem inca multi profesori de valoare dar din pacate au un bun simt innascut si nu au devenit membri de partid , si deci nu pot accede in posturi de decizie pentu o adevarata REFORMA

0 0

05.07.2009 23:42 petrelucia

mihaelabucuresteanu spune"Prima data cand am citit subiectele Olimpiadei internationale de Stiinte pentru juniori am suferit un soc. Am realizat ca intre ceea ce facem noi la scoala si ce se cere pe plan mondial, exista o prapastie imensa........Adevarul este ca trebuie neaparat sa ne schimbam si noi. Sa ne adaptam metodele de predare, sa citim foarte mult si sa atragem elevii spre studiu. E greu sa intelegi ca elevul este, totusi, cel mai important..... Testele PISA seamana cu subiectele de la Olimpiada internationala. Sunt foarte grele pentru ca nu suntem, deocamdata, nici noi, profesorii, nici elevii pregatiti. Ca sa reusim ne trebuie vointa, munca si multa deschidere..." cerina spune"Testele Pisa reprezinta o forma de evaluare intr-un sistem care pregateste elevii pentru o astfel de evaluare, sunt in acord cu programele scolare, cu metodele de predare si de evaluare practicate in acel sistem. Incepeti de data aceasta cu inceputul:schimbati programele, metodele,lasati-ne timp pentru practicare si apoi introduceti o astfel de evaluare!" Eu, ca parinte, ma intreb cu groaza ce vor face copiii de clasa a VIIIa in anul scolar viitor? De ce nu sunt intrebati oamenii de la catedra daca sunt pregatiti copiii si profesorii din Romania pentru o astfel de evaluare? Cand citesc ca invatamantul este centrat pe elev, ma gandesc ca elevul este mingea cu care ministerul centreaza si iar centreaza de cate ori doreste fiecare ministru.Ca parinte sunt foarte ingrijorata.

0 0

06.07.2009 12:37 constantin_obreja

Dupa esecul MECT-lui cu TSU, MECI lanseaza PISA! Nu stiu cat de mult a fost aprofundata aceasta 'idee' inainte de a fi expusa ca solutie de viitor, ma abtin de la alte comentarii dar va invit sa vedeti cum arata un test PISA pentru matematica. Accesati http://www.oecd.org/dataoecd/14/10/38709418.pdf

Ce sa-l mai inveti pe elev? Programa mai are vreo valoare, manualele (deja depasite si rupte), mai sunt bune la ceva? Ne intoarcem in Antichitate cand stim sa masuram, sa calculam si sa facem numai lucruri practice si ... deja stiute? Vreau sa cred ca s-a aflat ca intre timp s-au nascut Newton, Cauchy care vedeau dincolo de rigla gradata sau instrumente de masurat. Dar asta ramane de vazut: poate se va anunta la STIRILE DE LA ORA 5!

Numai bine, (cititi-l cum vreti!)

0 0

06.07.2009 23:48 valentinabutoi

Sunt de acord cu ineficienta metodei tezelor unice, dovedita printre altele de diferentele mari dintre notele la teze si cele de la lucrari si oral.Dar oare cat o sa mai acceptam sa fim cobai intr-o tara care se tot aliniaza pe ortbita Europei cu experimente prea dureroase si in pripa "Ordonate".Facem cursuri peste cursuri din timpul si cu o munca salahorica pentru ca au fost bani pentru respectivele proiecte; cand sa le aplicam constatam ca erau de mult sugrumate de alte cursuri, alti bani dati fara prea mare eficienta in invatamantul romanesc pentru ca nu avem timp ( cu programe supraincarcate si un numar prea mic de ore /saptamana alocate disciplinei respective-printre multe alte motive de ordin material, dotari, TIC, etc)sa le aplicam si nici sustinerea scolii.In fine, sa nu devenim ucenici dar nici mari teoreticieni pe o piata goala, fara productie si deci fara locuri de munca si vreo perspectiva de cercetare.

Sa fie schimbare, dar sa inceapa cu un studiu bine fundamentat, documentat care sa vizeze rezultate valide pentru un orizont de timp de cel putin 8-10 ani.

0 0

08.07.2009 11:05 barbarossa_ro

"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul". Sunt cadru didactic ce ma intreb : de ce pe noi nu ne intreaba nimeni nimic referitor la sistemul de admitere in liceu?? noi cunoastem mai bine realitatile din scoala romaneasca nu asa zisii functionari din birourile ministerului ce stiu numai sa cheltuie banii publici!!sa nu mai spun de toti ministri ce s-au dovedit si se dovedesc in continuare la fel de incapabili ca intreaga clasa politica romaneasca de dupa '89!! Vai copiilor si parintilor!!!

0 0

08.07.2009 16:02 1957

Oare este relevant acest test PISA pt. cerintele unei sectii X la un colegiu/liceu Y. Eu optez pe testarea cunostintelor ce vizeaza specialitatea aleasa de copil.

0 0

09.07.2009 11:03 arauana

Admiterea in licee si fcultati pe baza de examen este de preferat. Nu mai exista competitie intre elevi.Parintii sunt interesati doar de notele copiilor si nu de informatiile detinute de acestia. Se incurajeaza copiatul si mita pentru note mari, de aceea nu se mai stie care este nivelul real de pregatire al elevilor.Testele PISA vor fi o bazaconie ca si tezele cu subiect unic.La liceele (zise bune) au intrat elevi cu medii extrem de mari si foarte slab pregatiti. Profesorii sunt umiliti in ultimul hal si implicit dezinteresati. Unde vom ajunge?

0 0

12.07.2009 13:56 artenililiana

Alta prostie... Care sunt domeniile evaluate? Care sunt disciplinele de ,,concurs"?! Ce inseamna CULTURA GENERALA la clasa a VIII-a?Doamne, fereste-ne de asemenea ,,porniri pedagogice"!

0 0

12.07.2009 14:58 lidia69

Este bine ca schimbarile sa fie realizate mai rar in sistemul de invatamant si dupa un studiu serios.Cand intra elevii in cls. a V-a trebuie sa stie ceea ce ii asteapta.De aceea ptr. viitorii elevi din cls. a VIII-a nu mai realizati schimbari in ceea ce priveste tezele unice .Ei asa au prins sistemul .Poate sunt bune si testele PISA ,dar haideti sa experimentam anul acesta la cls. a VII-a ptr.familiarizare .Apoi tragem concluziile.Ca parinte sunt ingrijorat de numeroasele schimbari.Nu este posibil ca un elev care a trecut in cls.a VIII -a sa nu stie ce va fi.Nu mai demoralizati copii si asa tot mai putini .Sa facem ca la croitor:,,masuram de 10 ori si taiem o data ''.

0 0

12.07.2009 18:20 uleanu

Ceva trebuie facut si cand spun aceasta am in vedere urmatoarele :

I. Învăţământul actual are şi analfabeţi absolvenţi de 8 clase sau liceu



Argument .



1) Măsura luată acum câţiva ani de a elimina repetenţia la clasele I-II a dus la promovarea fără acoperire a unor elevi care nu ştiu să scrie , să citească , e.t.c.

În clasele următoare unii din ei nu au putut să recupereze handicapul pentru că nimeni nu este dispus să se preocupe de aceştia + există alte programe şcolare şi alte cerinţe .



2) Acordarea de calificative la toate clasele din învăţământul primar a creat în mintea părinţilor că elevul este foarte bun când are calificativ de foarte bine deşi cunoştinţele de nota 8 nu sunt aceleaşi cu cele de 9 sau 10 .



3.Deşi există bareme de notare ele nu sunt aplicate unitar ( se mai spune că în catalog există 2 pagini : prima pagină şi pagina a doua de 10 )



4) Odată promovaţi fără acoperire , la gimnaziu aceşti elevi sunt promovaţi iarăşi dacă efectivul clasei este la limită iar ca profesor eşti „obligat” indirect , să-i

promovezi pentru că dispar locuri de muncă , catedre …



5) Măsura luată anul acesta ca toţi elevii să meargă la liceu a pus capăt motivaţiei de a învăţa ( învăţ sau nu tot la liceu ajung ) . Se ştie că în mintea românului există o idee din regimul trecut „ cine are liceul trebuie să ajungă intr-un loc de funcţionar şi nu muncitor” ) şi atunci desfiinţarea şcolilor profesionale este greşită

( chestiunea cu certificate de competenţe la terminarea liceului este apă de ploaie ). Cine mai munceşte în

România ?

Am creat sute de absolvenţi de facultate , avem facultăţi în fiecare oraş şi ne-am trezit cu absolvenţi care au diplomă „ hârtie” , fără acoperire şi absolvenţi fără locuri de muncă sau are facultatea şi este şoferul unui mafiot care nu are şcoală dar a ştiut să fure.

6) Tezele unice pentru noi profesorii au fost o „mană cerească ”, un elev a putut să obţină nota 5 foarte uşor iar acum la final nu a contat ca anumiţi

elevi au luat note sub 5 , pentru că au ajuns tot la liceu iar notele de10 de pe pagina a –2-a a catalogului au fost de mare ajutor . Ce rost au avut aceste teze doar că s-au cheltuit imense sume de bani pentru comisiile din şcoală , zonale , contestaţii e.t .c. ?

Deci eu profesor , eu corector , eu director , eu preşedinte de comisie , eu ţin lucrările peste noapte , eu le transport , eu …..

Dacă aceste sume ar fi fost investite în manuale pe ciclu de învăţământ şi nu pe ani de studii ,cu siguranţă că puteam rezolva altă problemă spinoasă a învăţământului .

După terminarea ultimei teze unice elevii nu mai învaţă , refuză activităţile şcolare.



Propuneri



1) Renunţarea la măsura de a nu lăsa repetenţi în clasa I , repetenţia este chiar în favoarea elevului care nu a reuşit să înveţe să scrie şi să citească . Există riscul ca elevul care este lăsat repetent la gimnaziu să abandoneze şcoala , nu acelaşi lucru se întâmplă la 7 ani .



2) La terminarea clasei I-a să existe comisie formată din director , învăţătorul clasei , responsabilul comisiei metodice a înv , prof. de limba română , care să decidă promovarea în clasa următoare pe baza unui calificativ . Doar în clasa I-a să se poată folosi calificativele actuale şi cel mult in clasa a II-a.



3) La terminarea clasei a - IV-a să se susţină test de evaluare la nivelul şcolii



4) Renunţarea la tezele unice . Tezele să fie corectate de profesorul clasei fără bani în cadrul obligaţiilor profesionale , el să supravegheze elevii . Ar fi o soluţie ca subiectele să fie formulate de inspectorul din minister sau inspectorat pentru evaluare unitară dar trebuie găsită o soluţie de distribuire a cca 10 teste din care o comisie a şcolii să extragă o variantă atunci când este fixată teza, fără să se deranjeze procesul de învăţământ în acele zile . Cele 10 teste să fie elaborate cu itemi şi bareme din programa şcolară .Banii economisiţi să fie alocaţi pentru manualele şcolare care sunt uzate ( unele sunt folosite şi de 10 generaţii !!!! iar altele nu mai sunt utile ca urmare a modificărilor negândite a programelor şcolare - matematica)



5 ) La absolvirea clasei a VIII-a elevul să fie obligat să dea examen de admitere cu profesorii liceului în cadrul obligaţiilor de serviciu ( 15iunie-10 sept ) sau test în funcţie de profilul liceului la anumite discipline şi nu numai la română şi matematică . Ridicăm calitatea învăţământului , obligăm pe toţi profesorii să depună eforturi la clasă şi îi facem responsabili . Ar fi indicat limba română – obligatoriu iar pentru anumite profiluri şi celelalte discipline examene sau teste ( toate disciplinele din planul de învăţământ al gimnaziului să-şi găsească corespondent la profilul unui liceu altfel nu se justifică existenţa orelor în planul de învăţământ ).







Exemplu : profil mate +info = română + matematică + informatică Profil st. Sociale = română + istorie ,civică + lb straina

Profil sportiv = română + anatomie + ed fizica Profil silvicultura = română + matematică + botanică seminar teologic= română + religie + lb . straină

………………………….



Media de admitere va fi calculata ca medie dintre media claselor V-VIII , media notelor de la probele de examen după o formulă stabilită de regulamentul ministerului .



Ce facem cu cei care nu reuşesc să ocupe un loc ?

· In cadrul liceului unde a concurat elevul dacă mai sunt locuri libere ,elevul dă un test la profilul unde nu s-au completat locurile şi numai la disciplina (disciplinele) profilului .

· Dacă nu doreşte participă la alt examen unde au rămas locuri libere – în perioada stabilită de conducerea liceului . Un liceu poate repeta probele pană îşi ocupă locurile . Este problema liceului să-şi asigure clasele de elevi ( Dacă un liceu nu are toate locurile ocupate înseamnă că acolo fie nu este disciplină , fie nu se face carte , fie profilul nu corespunde dorinţei părinţilor , elevilor sau nu răspunde comenzii sociale )

· Nu toţi elevii trebuie să fie absolvenţi de liceu . Ce rost are cheltuirea banilor publici pentru cei care nu vor să înveţe ? In România în loc să reducem cheltuielile bugetare le mărim .



· Elevii care nu reuşesc ,vor participa la ocuparea locurilor la SAM pe baza mediei din gimnaziu +un test de educaţie tehnologică cu urmărirea aptitudinilor spre meserie şi un test medical .



· Tara are nevoie de muncitori bine instruiţi şi nu doar de funcţionari. Practica din licee este deficitară , care este directorul să recunoască aşa ceva ? In zilele de practică elevii chiulesc , sunt în cafe –baruri , pe străzi , la jocuri mecanice e.t.c şi de aici violenţa şi infracţiunile .

Este necesar sa schimbam continutul programelor dupa o dezbatere reala , sa nu luam decizii pripite , sa facem schimbari care nu sunt in folosul invatamantului .

0 0

15.07.2009 11:48 nahoi_anca

totul e un brainstorming al ministrilor invatamantului....ce le trece prin cap noaptea, aia fac ziua cu repetabilitate, iar ciclul ideilor se termina odata la patru ani, dupa care,in loc sa se stabileasca, se reiau in alta versiune, sub alta conducere..Doar pana la urma generatiile vin si pleaca, nu? Au pe cine sa faca experimente psihologice.

0 0

15.07.2009 21:47 professorbujor

Invatamantul trebuie adaptat la cerintele pietei: pt. baieti sa se faca scoli de cum se poate fura folosind noile tehnologii IT ,iar pt. fete ,scoli de modeling prin absolvirea carora vor gasi ceva columbofili.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 10 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

48 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN