Situaţia învăţământului preuniversitar particular din România
Începând cu anul 2006, în România a demarat procesul de acreditare a unităţilor de învăţământ preuniversitar particular, realizat de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Patruzeci de unităţi de învăţământ au depus dosare în vederea acreditării, iar şcolile acreditate se vor bucura de toate drepturile conferite de lege. De asemenea, alte treizeci de unităţi de învăţământ au depus dosare în vederea autorizării de funcţionare provizorie.
Pentru a preîntâmpina eventualele situaţii neplăcute, atragem atenţia beneficiarilor educaţiei, părinţi şi elevi că, la înscrierea într-o grădiniţă sau şcoală particulară, trebuie să solicite un document care atestă înfiinţarea legală a acesteia, respectiv autorizaţia de încredere sau autorizaţia de funcţionare provizorie. Grădiniţele şi şcolile particulare autorizate au obligaţia de a afişa la loc vizibil autorizaţia de încredere sau autorizaţia de funcţionare provizorie.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: cdiasimi | 02.06.2006 09:04 | 2024 vizualizări
Comentarii (1)
02.06.2006 21:18 velea
mi se pare cel putin ciudat faptul ca o scoala particulara functioneaza provizoriu , in timp ce toate scolile de stat functioneaza constant , sau pe termen nelimitat , in conditiile in care , cel putin , in scolile particulare intra profesorii cei mai buni , functioneaza pe principiul nu esti competitiv , dispari din piata ! , iar scolile de stat sunt pline de profesori care , daca vin la ore , sau fac 25 de minute din 50 , sau lucreaza cu o parte mica de elevi , sau nu lucreaza cu nimeni , sau habar n-au de ce sunt acolo , sau pica toata clasa in speranta ca vin la meditatie sau ... sau ... sau ... samd
imi pare rau ca trebuie sa spun toate chestiile aste dar sun profesor de 2 ani intr-o scola cu un anumit prestigiu si nu-mi place ce vad . in alta ordine de idei , exista scoli particulare - de stat - adica functioneaza sub patronajul diferitelor institutii de stat , vezi CCI , cel putin Olt , in care profesorii , pur si simplu fac meditatii , iar elevii sunt grozav de slab pregatiti , dar au parinti cu bani , iar situatia este mai urata decat in unitatile de stat .
exista , in concluzie , diferente , plusuri , minusuri , si intr-un sistem si altul .
ideea e urmatoarea : daca trebuie sa aleg , si am si posibilitatea , intre o institutie de stat si una particulara as alege una particulara .
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.