7 lucruri de bun simt despre evaluarea scolara
Va recomand articolul Iulianei Gatej din Cotidianul. Are legatura cu materialul scris de mine despre cum intelege MEdCT sa strice cateva generatii de elevi cu experimente prost gandite facute pe spinarea elevilor. Cateva notiuni de bun simt are ar trebui sa intregeasca tabloul trist al politicilor de evaluare si examinare ale Ministerului Educatiei:
1. In momentul in care alegi sa publici testele nationale sau cele de la Bac inainte de examen, urmand ca dupa aceea sa extragi unul, e clar ca toata predarea si invatarea se orienteaza astfel dupa respectivele teste.
2. Ceea ce intelegem prin curriculum (cel care ar trebui sa orinteze predarea si invatarea) este redus la niste teste de evaluare.
3. Daca testele sunt prost concepute (asa cum se apare si in articolul din Cotidianul), rezulta ca toata predarea si invatarea devin ineficiente.
4. Testele ar trebui sa evalueze achizitiile educationale, nu sa le orienteze.
5. Testarea poate deveni suport pt. invatare, dar ai nevoie de o testare impecabil proiectata. In general se aplica pentru probe care evalueza competentee aplicabile in mod practic.
6. Paradoxal, intre-un fel, MEdCT a simplificat curriculumul, acuzat mereu ca este prea incarcat, reducandu-l la niste teste.A facut-o intre-un mod neoficial si lamentabil.
7. In articolul Iulianei apare propozitia Vreme de patru luni, elevii au invatat pe subiecte gresite.. Vedeti, deja apare ca normalitate, faptul ca elevii au invatat subiectele, nu doar materia.
In ceea ce priveste comentariile dvs. sunt in foarte mare masura de acord. Eu nu m-am mai aplecat pe inerentele disfunctionalitati. Ma ingrozeste enorma greseala de politica educationala facuta de Ministerul Educatiei.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ciucu | 25.06.2007 13:05 | 5134 vizualizări
Comentarii (13)
25.06.2007 23:28 grigore_geta
Dureros de adevarat!
26.06.2007 07:58 lililistanciu
Corecta concluzie finala:politica educationala gresita a Ministerului. Ne miram de teste si subiecte gresite ,cand sunt manuale pline cu erori stiintifice.
26.06.2007 08:21 aurelia12
Cand se va lucra cu atentia cuvenita ? Pe cand mai multa responsabilitate?
26.06.2007 11:45 rosioru
Mereu au fost greseli si de fiecare data au fost sesizate...si...se schimba ceva?
26.06.2007 12:43 liliana_bc
An de an aceleasi discutii si nimic schimbat.Doar copiii nostri au de suferit din cauza greselilor adultilor.Sa se desfiinteze acest stresant examen.
26.06.2007 21:50 allex
pai cu un ministru handicapat ca hirdau...ce sa ceri sistemului.stii ce nu inteleg eu? unde sunt profesorii care sa critice si sa ceara demitrea unor astfel de imbecili?
29.06.2007 09:22 floarebernad
este păcat că în continuarie suferă copiii noştri; şi mai este o problemă , după mine f. gravă aceea că profesionalismul şi vocaţia(unde mai este) nu au importanţă, ori sunt de multe ori puse sub semnul banalului, ceea ce contează este să fii prin orice mijloace în "gaşca" de la guvernare
29.06.2007 15:27 vasilev
Pestele de la cap (citeste "ministru") se impute. Pai de la Marga incoace a mai avut invatamantul un ministru in adevaratul sens al cuvantului? Stati ca vine in toamna Adomnitei cu experimentele lui. O sa vedeti ca e loc si de mai rau...
01.07.2007 23:55 marianb
conform spusei "ce e mult strica", s-ar putea spune ca si prea mult bun simt din partea noastra , a profesorilor, strica. ar trebui sa spunem mai raspicat opiniile(indreptatite - sunteti de acord?) si sa ne asiguram de feed-back.
15.11.2007 13:51 vasile1959
Articolul este de actualitate si se prezinta niste realitati ale invatamantului preuniversitar romanesc.
15.11.2007 13:54 vasile1959
Trist dar adevarat.Asteptam oameni capabili in fruntea ministerului si care sa nu ia decizii pripite.
08.12.2007 20:47 valnas
Credeti ca se vor face si lucruri bune?
Sunt atatea greseli si,in loc sa le indreptam,cei pusi sa faca asta copiaza alte tari si programele lor
09.12.2007 22:42 doinacta
Asemeni unor elevi de-ai nostri, nici sa copieze nu sunt in stare !
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.