Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Colocviile didactice de limba şi literatura română

Miercuri, 7 iunie 2006, la Biblioteca Judeţean㠄Petre Dulfu" a avut loc deschiderea lucrărilor, prezentarea participanţilor şi intervenţii în plen cu prof. dr. Mioriţa Got - inspector general MEdC, prof. Monica Onogescu, ANPRO - Cluj prof. univ. dr. Gheorghe Pop, Universitatea de Nord, Baia Mare (Elogiu Cărţii bune), prof. univ. dr. Gheorghe Glodeanu, Universitatea de Nord, Baia Mare (I. Petru Culianu şi vocaţia fantasticului), prof. univ. dr. Cornel Munteanu, Universitatea de Nord, Baia Mare (Eminescu în perspectiva receptării didactice), prof. univ. dr. Nicolae Felecan - prorector, Universitatea de Nord, Baia Mare (Elemente de noutate şi DOOM 2 şi în Gramatica Limbii Române, Ediţia 2006), prof. univ. dr. Victor Iancu, Universitatea de Nord, Baia Mare (Probleme controversate ale ortografiei româneşti), prof. univ. dr. Georgeta Corniţă, decan, Facultatea de Litere, Universitatea de Nord, Baia Mare (Comunicare şi semnificare. Lingvistica nonverbalului), prof. univ. dr. Valeriu Oros, Universitatea de Nord, Baia Mare (Aspecte psihologice ale perceperii textului literar), prof. univ. dr. Gheorghe Mihai Bârle, prodecan, Facultatea de Litere, Universitatea de Nord.
Alte intervenţii au avut prof. Mirela Mureşan - Colegiul Naţional „Moise Nicoară", Arad; prof. Monica Halaszi - Colegiul Naţional „L. Rebreanu", Bistriţa; prof. Mariana Rânghilescu - Colegiul Naţional „M. Eminescu", Botoşani; prof. Mariana Pintilie - Grupul Şcolar „Al. Cel Bun", Gura Humorului; prof. Nicolae Stanciu - Colegiul Naţional „Barbu Ştirbei", Călăraşi; Augustin Cozmuţa, redactor-şef, „Graiul Maramureşului"; prof. Săluc Horvath, preşedinte al Asociaţiei Scriitorilor din Judeţul Maramureş prof. drd. Dorel Todea, coordonator al Postului de Radio din mun. Sighetu Marmaţiei
Activitatea pe cele trei secţiuni a fost extrem de bogată şi interesantă.
La secţiunea I: Lectura şi receptarea literaturii. Perspective didactice (Coordonatori: prof.dr. Mioriţa Got, prof.univ.dr. Gheorghe Glodeanu, prof. univ.dr.George Achim) s-a dezbătut tema: „Acţiuni iniţiate la nivel judeţean şi naţional în vederea sporirii interesului pentru lectură”, iar intervenţii, argumentări, dezbateri au fost susţinute de prof.univ.dr.George Achim, Universitatea de Nord, Baia Mare - Modalităţi lirice contemporane, prof Ramona Adriana Ardelean - Şcoala Nr. 9, Baia Mare şi prof. drd. Gabriela Medan – Şcoala „A. Iancu", Baia Mare - Lectura elevilor de la proiect la finalitate, prof.George Andrasciuc, prof.Mihaela Otorovschi - Colegiul National "Dragoş Vodă", Sighetu Marmatiei şi prof.Daniela Andrasciuc, Grupul Şcolar de Industrie Mică şi Servicii – Forţa modelatoare a literaturii. Elevii în căutare de modele. Personajele.... în căutarea personalităţii elevului, prof. Bogdan Petrovai - Grupul Şcolar „Al. Filipaşcu", Petrova: Modernitatea tradiţiei în poezia
lui Ion Iuga, prof.dr.Daniela-Sitar Tăut - Colegiul Naţional „M. Eminescu", Baia Mare - Marin Sorescu – Homo faber, homo ludens. Decodificări textuale şi contextuale; Mateiu Caragiale sau poetica diarismului - Jurnalul unui seducător, prof. drd. Terezia Filip - ISJ Maramureş: Lectura ca terapie la posibile maladii ale spiritului modern, prof.Monica Dana Cândea - Colegiul National „M. Eminescu", Baia Mare - Tradiţionalism şi intertextualitate în povestirile „Iubire magică " şi „ Sakuntala " de V. Voiculescu, prof. Crinela Borcut, Grupul Şcolar Cavnic - Aventura căutării Graalului. Arhetipologie şi psihologie în literatura medievală, prof Emilia Coralia Pop, Şcoala cu Cls. I - VIII „O.Goga", Baia Mare: Personaje şi ipostaze mitologice - surse de atracţie pentru studiul literaturii la clasele gimnaziale, prof. Florica Racolţa - Liceul Teoretic "E. Racoviţă", Baia Mare - "Citirea " unui text postmodern - un model în trei trepte: pre-lectura, re-lectura şi interpretarea, prof. Nicolae Roşca - Grupul Şcolar de Industrie Uşoară, Baia Mare: Metafora izvorului la Lucian Blaga. Ipostaze şi semnificaţii, prof. Mihaela Scântei Cătană - Şcoala Nr.2, Borşa - Literatura, un joc prin joc.
La secţiunea a II-a: Experienţe didactice şi management educaţional (Coordonatori: prof. Monica Onogescu, ANPRO, Cluj-Napoca; prof. univ. dr.Valeriu Oros, Universitatea de Nord, Baia Mare; prof. univ.dr. Cornel Munteanu, Universitatea de Nord, Baia Mare) s-a dezbătut tema „Metode şi tehnici de lucru eficiente pentru promovarea cunoaşterii prin lectură în rândul elevilor” iar intervenţii, argumentări, dezbateri au fost susţinute de prof.drd.Raluca Lozbă - Colegiul Naţ.„DragoşVodă", Sighetu Marmatiei şi prof.dr. Odarca Bout -Lic.„Regele Ferdinand", Sighetu Marmatiei: Ionel Teodoreanu în căutarea universului pierdut al copilăriei. Receptarea şcolară şi extraşcolară, prof. drd.Nicoleta Han şi prof.Lidia Botezatu, Grupul Şcolar „Gh. Lazăr", Baia Mare: Metode activ - participative şi persuasive în abordarea textului literar la elevii din liceele tehnice profdrd.Delia Pop - ISJ Maramureş: Etape şi dimensiuni ale demersului creator prof. Mariana Puiu - Colegiul Tehnic "A. Saligny", Baia Mare: Managementul calităţii în activitatea didactică. Un exemplu de bună practică
prof. Maria Suciu - Şcoala cu Cls. I - VIII Nr. 18, Baia Mare: „Scene din viaţa de altădată " sau lectura elevilor ca formă de cunoaştere şi înţelegere a existenţei, prof.Camelia Chiş: Şcoala cu Cls. I-VIII „N. Iorga", Baia Mare: Proiecte educaţionale, proiecte de parteneriat - o formă de resuscitare a interesului pentru lectură şi cultură:
1. Octavian Goga şi Nicolae Iorga - valori spirituale comune - proiect în parteneriat
(Şcoala,,Nicolae Iorga" şi Şcoala „Octavian Goga");
2. Ion Creangă - ipostazele copilăriei, Şcoala „Nicolae Iorga", în colaborare cu Biblioteca
Judeţean㠄Petre Dulfu";
3. Wolfgang Amadeus Mozart - talent şi miracol - proiect interdisciplinar, catedra de limba română şi catedra de muzică ale Şcolii „Nicolae Iorga", în colaborare cu Biblioteca Judeţean㠄Petre Dulfu".
prof. Rita Grăban - Colegiul Economic „N. Titulescu", Baia Mare: Exerciţiul de creaţie poetică - rol formativ şi informativ în educaţia de specialitate, prof. Viuţa Dorea - Şcoala cu Cls. I-VIII, Lucăceşti: Culegerea şi sistematizarea unor elemente de cultură populară locală - un opţional cu rol formativ în educaţia elevilor, prof. Mihaela Pop - Şcoala cu Cls. I-VIII, Suciu de Sus: Culegerea, cunoaşterea şi înţelegerea folclorului - o formă de educaţie şi deformare a gustului pentru literatură şi cultură prof. Violin Bretan - Şcoala cu Cls. I-VIII ŤO.Gogať, Baia Mare: Poezia lui O. Goga - modalităţi de abordare didactică, prof.drd.Gabriela Medan - Şcoala „A.Iancu", Baia Mare: Pregătirea psihologică a elevului pentru abordarea şi interpretarea textului de tip jurnal.
La secţiunea a III-a: Limbă şi comunicare (Coordonatori: prof. univ. dr. Nicolae Felecan - prorector Universitatea de Nord; prof. univ. dr. Victor Iancu - Universitatea de Nord; prof. Vasile Leschian - Colegiul Naţional „M. Eminescu") s-a dezbătut tema „Acţiuni de familiarizare cu normele din ediţia a II-a DOOM la nivelul cadrelor didactice, al elevilor şi al studenţilor, iar intervenţii, argumentări, dezbateri au fost susţinute de prof. Ioan Ianoş Hapca - Şcoala cu Cls. I - VIII, Vişeu de Jos: Elemente de noutate în DOOM2, prof. Mariana Gligan - Şcoala cu Cls. I-VIII, Berchez: Comunicarea nonverbală la nivelul relaţiei profesor - elev
înv. Măria Radu, Şcoala cu Cls. I-VIII, Săcălăşeni: O istorie a jocurilor de copii, prof. Ancuţa Coza - Şcoala „I. Slavici",Tăuţii de Sus: Lectura, mijloc şi formă de cunoaştere, prof. Aurora Puşcaş - Grupul Şcolar „Ioan Florian Ulmeanu", Ulmeni: Lectura – implicaţii formative în plan psihologic şi intelectual, prof. dr. Vasile Radu - Şcoala cu Cls. I-VIII, Săcălăşeni: Toponimia maramureşeană - o formă de cunoaştere. Istoric şi clasificări, prof. dr. Ion Petrovai - Şcoala cu Cls. I-VIII, Crasna Vişeului: Ţara Maramureşului - o istorie a literaturii ei. Proiect în derulare, prof. Maria Mureşan - Şcoala „I Slavici", Tăuţii de Sus: Structuri etnice, economice şi culturale în Maramureşul istoric interbelic, prof. Luminiţa Lazin, Colegiul Tehnic „Anghel Saligny", Baia Mare: Simbolismul - un proiect de activitate didactică prof. Vasile Leschian - Colegiul Naţional „M. Eminescu", Baia Mare: Un poet maramureşean - Ion Şugariu. Dimensiuni ale personalităţii, prof. Todoran Valentina - Casa Corpului Didactic Maramureş : Lectura între „ Valul Marconi şi Galaxia Gutenberg"
După masa de prânz, activitate pe ateliere şi secţiuni cu tema: Ce este de făcut pentru încurajarea lecturii ca formă esenţială de cunoaştere? Forme, modalităţi şi proiecte
(Coordonatori: prof. Monica Onogescu, ANPRO; prof. Monica Halaszi, Colegiul Naţional "L.Rebreanu", Bistriţa; prof. Mirela Mureşan, Colegiul "Moise Nicoară", Arad.) Stabilirea obiectivelor pentru un program naţional de lectură - grupa I; Elaborarea unui proiect de strategie pentru revitalizarea lecturii în rândul elevilor şi studenţilor grupa a II-a; Proiectarea unui plan de acţiune la nivel de judeţ la nivel naţional - grupa a III-a.
După o scurtă activitate în plen - Prezentarea materialelor realizate pe ateliere. Dezbateri,
Argumentări
Apoi are loc plecare la Şişeşti iar în ziua a II-a, 8 iunie 2006 - Sesiune de formare cu lucru pe 5 grupe (Coordonatori: prof.Monica Onogescu, ANPRO; prof.univ.dr.Valeriu Oros, Universitatea de Nord, Baia Mare; prof.drd.Gabriela Medan, Şcoala „Avram Iancu", Baia Mare)
Problematică: Elaborarea a 5 proiecte:
- două proiecte pe problema familiarizării elevilor cu normele din DOOM 2;
- trei proiecte pe proceduri şi forme de stimulare a lecturii ca formă esenţială de
cunoaştere (proiecte la nivel de şcoală, de clasă şi la nivel judeţean).
După raportări în plen, dezbateri, argumentări, confirmări are loc vizitarea Bibliotecii „Petre Dulfu", apoi lucru pe ateliere: Proiectarea elementelor pentru un proiect unic de stimulare a lecturii elevilor şi o vizită la Muzeul Judeţean Maramureş.
În ziua a III-a, 9 iunie 2006 au loc raportări în plen: materiale elaborate în ziua a II-a, apoi o sesiune de formare: Metode şi tehnici informatice în studierea limbii şi literaturii
române. Utilizarea calculatoarelor la orele de curs. Proiectarea unei secvenţe dintr-o unitate de
învăţare în sistem AEL
La concluzii pentru evaluarea activităţii au participat coordonator proiect: inspector general MEdC, prof.dr.MIORIŢA GOT, Preşedinte ANPRO: prof. MONICA ONOGESCU, Inspector şcolar general: prof. SANDU POCOL, Inspector şcolar general adjunct: prof. MARIANA POP,
Director Casa Corpului Didactic Maramureş: prof. GELU TODORUT, Inspectori de specialitate: prof. drd. TEREZIA FILIP; prof. drd. DELIA POP.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: hapca | 09.06.2006 22:25 | 3418 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

5 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN