"O carte pentru şcoala mea"
Premiul I
Colegiul Naţional Mihai Eminescu Suceava
Grupul Şcolar Mihai Băcescu Fălticeni
Şcoala Vatra Moldoviţei
Premiul II
Şcoala Miron Costin Suceava
Şcoala nr. 4 Vatra Dornei
Şcoala Bosanci
Premiul III
Grupul Şcolar Laţcu Voda Siret
Grupul Şcolar Tomşa Voda Solca
Şcoala nr.1 Marginea
Şcoala Bogdan Voda Cîmpulung Moldovenesc
Şcoala nr.4 Rădăuţi
Prezentarea proiectului
Ť Referitor la cărţi... se întâmplă ca şi cu focul de pe vetrele noastre;
iei acest foc de la vecin, îl aprinzi la tine,
îl dai altora şi astfel e al tuturor. ť
Voltaire
Titlul : Ť O carte pentru şcoala mea ť
Obiective generale :
Pătrunderea unui număr de cărţi (alte publicaţii) în bibliotecile şcolare care să reprezinte cel puţin o carte/ elev în fiecare unitate şcolară, prin achiziţii, donaţii, schimburi de carte, activităţi de voluntariat;
Încurajarea şi stimularea interesului copiilor pentru lectură în lumea miraculoasă a cărţilor, oferindu-le şansa de a avea ei inşişi o carte;
Sensibilizarea întregii comunităţi în favoarea lecturii.
Motivaţia
Bibliotecile şcolare sunt centre resursă în procesul de instruire, formare şi educare în cadrul învăţământului preuniversitar prin exercitarea funcţiilor sale de informare şi documentare. Fondul de carte şcolară este redus în multe şcoli, din cauze variate (uzură fizică şi morală,gestionare improprie şi defectuoasă, neimplicarea reală a fiecăruia dintre noi la îmbogăţirea acestuia).
Perioada de desfăşurare :
o Etapa de pilotare : 16 aprilie 2005-15 iunie 2005
o Etapa judeţeană : 30 octombrie 2005- 30 aprilie 2006
Domenii de activitate :
1. Sensibilizare şi motivare pentru lectură
2. Îmbogăţirea fondului de carte
3. Recondiţionarea fondului existent
4. Ziua Mondială a Cărţii- 23 aprilie 2005
Conţinut :
1. Motivare pentru lectură : Subproiectul Ť Stropi de plumb ť
Sesiuni de referate, reuniuni, dezbateri, prezentări referitoare la Istoria cărţii, Istoria bibliotecilor (chiar cea proprie), Istoria tiparului, Istoria hârtiei, etc.
Evocarea unor personalităţi
Întâlniri cu scriitori, jurnalişti
Concurs de eseuri pe diferite teme
Lansări ale revistelor şcolare proprii sau ale altor şcoli, lansări de carte
Concursuri -prezentări de carte (cele citite de elevi şi de profesori)
Prezentări ale unor colecţii de carte rară
Activităţi în parteneriat cu alte biblioteci
Realizarea de afişe, pliante pe diferite tematici
Rolul sălii de lectură, Clubul cititorilor, etc
Vizite la bibliotecile diferitelor instituţii, tipografii, edituri, redacţia unui ziar, etc.
Concursuri (ex. Argumente pentru cartea preferata, Porţi spre cunoaştere)
2. Îmbogăţirea fondului de carte
Valorificarea deşeurilor de hârtie pentru achiziţia de carte (competiţie între clase)
Activităţi pentru strângerea de fonduri (spectacole, concursuri) pentru carte
Implicarea în activităţi a foştilor absolvenţi ai şcolii (personalităţi care au fost elevii şcolii)
Donaţii de carte prin campanii organizate de către şcoală
Fiecare elev, părinte, profesor poate contribui cu cel puţin o carte la dotarea bibliotecii din şcoala sa
Activităţi pentru realizarea unor biblioteci virtuale
Schimburi de carte între biblioteci
Parteneriate cu edituri, redacţii ale ziarelor, etc.
3. Recondiţionarea fondului existent
Desemnarea claselor care se vor ocupa de reconditionarea cărţilor
Organizarea de activităţi pentru lipirea, protejarea cărţilor, realcătuirea copertelor cărţilor în funcţie de imaginaţia fiecărui copil
Întocmirea de portofolii pe autori, domenii, tematici, articole din ziare, adrese web, etc
Înlocuirea cărţilor deteriorate cu exemplare noi
Reducerea procentului de carte distrusă, deteriorată, pierdută, etc
Reamenajarea spaţiului destinat bibliotecii
Evidenţe computeriazate ale cititorilor, cărţilor citite, autorilor, etc
4. 23 aprilie- Ziua Mondială a Cărţii
Manifestări, acţiuni concrete, care să îndemne la lectură în funcţie de originalitatea fiecarei şcoli participante, promovarea dreptului şi libertăţii la lectură (lectura pentru toţi).
Diseminare :
Afişe, pliante
Mass-media
Internet
Grup de discuţii carte_pentru_scoala_mea@yahoogroups.com
Rezultate aşteptate:
Motivare pentru lectură
Îmbogăţirea fondului de carte
Recondiţionarea şi păstrarea fondului existent
Monitorizare
la nivelul ISJ- inspectorii cu programe educative
la nivelul şcolii- consilierul educativ, coordonatorul proiectului, un elev desemnat
Evaluare
Numărul de proiecte realizate de către unităţile şcolare din judeţ
Date statistice cu privire la îmbogăţirea fondului de carte din bibliotecile şcolare ca urmare a derulării proiectului
Chestionare
Dezbateri, exemple de bună practică
Evaluarea finală- 1 octombrie 2005
Premierea proiectelor
Coordonator/persoana de contact :
Inspector şcolar programe educative
Prof. Tatiana Vîntur
ISJ Suceava
tatianavintur@yahoo.com
0722729988
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ta | 25.04.2005 18:52 | 2933 vizualizări
Comentarii (1)
27.10.2005 19:44 revista_amaryllis
m-ar fi interesat proiectele scolilor care au fost premiate la concursul "O cARTE PENTRU SCOALA MEA." . sunt undeva, la vreo adresa?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.