Profesorii nu stiu sa predea, iar elevii nu ''invata'' sa gandeasca
''SNEE ar trebui sa coboare stacheta''
Din experienta avuta ca profesor si corector, in anii anteriori, la proba de Limba si literatura romana, Cimpeanu spune ca ''dintr-un fragment, multi elevi nu sunt in stare nici macar sa identifice figurile de stil care sugereaza anumite simturi sau nu precizeaza ce simturi sugereaza respectivele figuri de stil''. Totodata, dupa cum spune profesorul Cimpeanu, la caracterizarea unui personaj principal, elevii trebuie sa-si puna niste intrebari pe baza carora sa realizeze comentariul: ''Cine este personajul principal? Ce trasaturi fizice si morale are? Cum sunt reliefate insusirile personajului principal? Care sunt relatiile lui cu celelalte personaje din opera?''. Potrivit acestuia, promovabilitatea de 50,07 la suta la simularea probei de Limba si literatura romana ar trebui sa dea de gandit si Serviciului National de Evaluare si Examinare (SNEE): ''La proba din vara ar trebui sa coboare stacheta''.
Pe de alta parte, Marian Banu, profesor de Istorie si inspector Imagine la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, spune ca ''in vara, la proba Istoria romanilor, SNEE trebuie sa elaboreze mai clar cerintele astfel incat sa fie intelese de catre elevii cu varste de 14 ani. Tinerii cu greu fac diferenta intre proces si fapta istorica. Trebuie accentuat procesul istoric si eliminata fapta istorica".
"Curierul national"
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: crina_butarescu | 14.03.2006 00:39 | 1361 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.