Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii nu stiu sa predea, iar elevii nu ''invata'' sa gandeasca

''Stam prost cu fabrica de profesori, cu metodica si psiho-pedagogia'', ne-a declarat Teodor Cimpeanu, profesor de Limba si literatura romana din Capitala, care recent a participat la corectarea lucrarilor de la simulare. ''Majoritatea profesorilor vin la clasa si dicteaza, dupa care le spun elevilor sa invete. Tinerii invata aproape cuvant cu cuvant compunerile, comentariile si de aceea, in momentul in care li se cere, spre exemplu, sa caracterizeze un personaj nu stiu concret ce sa scrie'', a adaugat Cimpeanu. In opinia sa, ''copilul trebuie invatat, in primul rand, sa gandeasca. Din pacate, Logica se preda abia in clasa a IX-a''. Pe de alta parte, ''la catedra vor veni profesori din ce in ce mai slab pregatiti, avand in vedere ca scoala de metodica si psiho-pedagogie lasa de dorit''. Teodor Cimpeanu le atrage atentia elevilor ca in momentul in care li se cere sa comenteze un fragment din imn, oda sau pastel trebuie sa aiba, in primul rand, in vedere cateva intrebari: ''Ce idei si sentimente sunt acolo? Ce figuri de stil se folosesc si cum sunt ele folosite?''.

''SNEE ar trebui sa coboare stacheta''

Din experienta avuta ca profesor si corector, in anii anteriori, la proba de Limba si literatura romana, Cimpeanu spune ca ''dintr-un fragment, multi elevi nu sunt in stare nici macar sa identifice figurile de stil care sugereaza anumite simturi sau nu precizeaza ce simturi sugereaza respectivele figuri de stil''. Totodata, dupa cum spune profesorul Cimpeanu, la caracterizarea unui personaj principal, elevii trebuie sa-si puna niste intrebari pe baza carora sa realizeze comentariul: ''Cine este personajul principal? Ce trasaturi fizice si morale are? Cum sunt reliefate insusirile personajului principal? Care sunt relatiile lui cu celelalte personaje din opera?''. Potrivit acestuia, promovabilitatea de 50,07 la suta la simularea probei de Limba si literatura romana ar trebui sa dea de gandit si Serviciului National de Evaluare si Examinare (SNEE): ''La proba din vara ar trebui sa coboare stacheta''.
Pe de alta parte, Marian Banu, profesor de Istorie si inspector Imagine la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, spune ca ''in vara, la proba Istoria romanilor, SNEE trebuie sa elaboreze mai clar cerintele astfel incat sa fie intelese de catre elevii cu varste de 14 ani. Tinerii cu greu fac diferenta intre proces si fapta istorica. Trebuie accentuat procesul istoric si eliminata fapta istorica".

"Curierul national"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 14.03.2006 00:39 | 1347 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN