Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

„Eu mă ocup de proiecte, M.F. de bani”

„Eu mă ocup de proiecte, M.F. de bani”, spune ministrul Hărdău.

- Până în 15 aprilie, ar trebui să finalizaţi proiectul Legii salarizării bugetarilor. În ce stadiu vă aflaţi în acest moment?
- Acordul cu sindicatele prevede ca salarizarea cadrelor didactice să se înscrie într-un proiect mai mare al Legii salarizării bugetarilor. Am contactat reprezentanţii Ministerului Muncii, încă de la începutul lunii februarie, pentru a rezolva această problemă, dar nu avem un răspuns în acest moment. Din această cauză, de săptămâna viitoare, ne propunem să reluăm întâlnirile de lucru dintre sindicate şi tehnicienii ministerului, ca să stabilim nivelurile de salarizare, plecând de la o bază virtuală, care ne va poziţiona faţă de celelalte categorii de bugetari. Deci nu stăm, încercăm să facem ceva pentru a respecta termenii acordului, dar nu depinde numai de noi.

- De ce nu reuşiţi să vă întâlniţi cu ceilalţi parteneri din Guvern pentru a pune bazele proiectului Legii salarizării?
- Ei nu au semnat protocolul. La nivel naţional, sunt sisteme bugetare care au legi speciale, cum e Justiţia şi Armata, ce nu vor intra în acelaşi pachet legislativ. Aşa că, deocamdată, noi încercăm să ne facem ordine în propria ogradă, stabilindu-ne o bază de calcul – un punct, care va avea o anumită valoare, ce ne va permite să ne poziţionăm faţă de celelalte categorii bugetare.

- Care va fi valoare de referinţă pentru învăţământ?
- Să vă dau un exemplu: o sută de lei ar putea reprezenta un punct şi acesta ar fi valoarea de referinţă de la care se va ierarhiza salarizarea diverselor încadrări didactice. Un învăţător ar putea avea două puncte, pe când o altă categorie de bugetar – contabil, administrator – ar putea avea 0,80 de puncte. Până la 15 aprilie, vom finaliza ierarhizarea salariilor în interiorul sistemului de învăţământ.

- La sfârşitul lunii mai, conform Acordului cu sindicatele, se va realiza evaluarea acestuia. Care este stadiul elaborării şi demarării proiectelor pentru cheltuirea celor 1,1 miliarde de euro, aprobaţi de Guvern ca suplimentare a bugetului Educaţiei pe 2006?
- În ianuarie am obţinut aprobarea Memorandumului, care mi-a dat voie să realizez programele ministerului pentru cheltuirea acestor fonduri. Până acum, un singur proiect este finanţat, cel în valoare de 4 milioane de euro, pentru dotarea cu material didactic a şcolilor din mediul urban.

- Nu este prea puţin un singur proiect finanţat până la jumătatea lui martie?
- Nu cred. Cred că ne aflăm în timp, întrucât în acest moment avem tabloul obiectivelor la nivel naţional pentru infrastructură, din care am selectat obiectivele pe care le vom finanţa. Joi, în şedinţa de Guvern, vom depune proiectul privind finanţarea (23 de milioane de euro) construirii a 13 cămine studenţeşti, din care 9 cămine noi urmează să se construiască până în toamnă. Dacă se aprobă finanţarea şi începem lucrările în aprilie, în toamnă, acestea se vor finaliza.

- De ce spuneţi „dacă se va finanţa”?
- Pentru că nu am banii şi atunci nu pot avea nici o certitudine. Cred însă că este posibil ca, până în toamnă, să se poată realiza aceste investiţii, deoarece licitaţiile pentru acestea au fost deja organizate şi nu vom mai pierde timpul cu toate aceste operaţiuni. Important este să primim banii. Tot prin Hotărâre de Guvern, ne propunem construirea a 5 biblioteci universitare şi a 201 unităţi şcolare din mediul rural şi urban, lucrări începute încă din anii ’90 şi nefinalizate, pentru a căror finalizare am avea nevoie de 40 de milioane de euro. Pe masa de lucru a Guvernului se mai află un proiect al nostru de 15 milioane de euro, pentru achiziţionarea de microbuze şcolare. Am inventariat necesităţile sistemului şi ştim de câte microbuze de 8, 10, 12, 20 locuri avem nevoie. Caietul de sarcini pentru organizarea licitaţiei va fi finalizat într-o săptămână. Până la sfârşitul lui martie, mi-am propus să am tabloul complet cu toate investiţiile.

- Cum spuneam, domnule ministru, nu vi se pare că totul este în fază de proiect şi nimic finalizat?
- Nu cred că sunteţi corectă. Noi am aflat în decembrie că vom primi nişte bani şi, după cum vă spuneam, în trei luni, până la sfârşitul lui martie, MEC va avea tabloul complet al tuturor proiectelor de finanţat. Dacă nu ştiţi, proiectele cu Banca Mondială, spre exemplu, au necesitat, ca timp, intervale de la o jumătate de an până la un an şi jumătate, până la derularea proiectului. Aşa că noi, cred că ne-am mişcat cu destulă rapiditate.

- Care este situaţia proiectului privind informatizarea învăţământului?
- Continuăm derularea programului SEI 4 şi, până la sfârşitul acestei luni, încă 1620 de şcoli din mediul rural vor primi laboratoarelor SEI. Din cei 1,1 miliarde euro, ni s-a aprobat prin Memorandum informatizarea şcolilor şi a universităţilor. Probabil că vom mai face o licitaţie pentru programele de informatizare şi vom finaliza etapa SEI 4. Tot până la sfârşitul lunii martie, vom finaliza caietul de sarcini pentru licitaţiile din cadrul programelor campusuri universitare şi şcoli de arte şi meserii. În aprilie vom organiza această licitaţie, pe banii noştri, ai ministerului.

- De ce caietele de sarcini şi licitaţiile sunt organizate din banii ministerului, când premierul, la vizita din 7 februarie a.c., de la MEC, promitea că nu veţi duce lipsă de fonduri?
- Până în acest moment nu avem aprobaţi decât cei 4 milioane de euro. Ce depinde de minister va fi realizat, restul …

- Ce nu depinde de MEC?
- Finanţarea.

- De ce nu depinde de dumneavoastră?
- Am spus cât am avut de spus.

- Domnule ministru, aveţi banii sau nu-i aveţi?
- Acum nu. Noi o să depunem proiectele, o să ne facem temele la termen şi, mai departe, nu pot să spun ce vor face alţii.

- Ce ştiţi totuşi despre aceşti bani? Se vor face împrumuturi de la Banca Mondială, se vor găsi alte surse de finanţare, gen băncile româneşti?
- Nu vreau să mai spuneţi cum aţi mai spus că mă învârt în jurul pomului. Repet. Eu mă ocup de proiecte şi Ministerul de Finanţe de bani. Nu mă ocup eu cu treburile altora. Fiecare trebuie să-şi facă datoria.

- În aceste condiţii, credeţi că se va urni ceva, până la sfârşitul acestui an?
- În mod sigur, da! Mă bazez pe intuiţie. Nu se poate să nu realizăm ceva. Când vrei să realizezi ceva, trebuie să reuşeşti.
(Melania MANDAS VERGU, Gandul, 16.03.06)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 15.03.2006 22:24 | 1135 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (2)

0 0

16.03.2006 14:52 simona

Ce semnifica M.F? Cred ca stie toata lumea.La fel si ce a spus el

0 0

17.03.2006 12:34 andion

1. D-l ministru HĂRDĂU să se întoarcă la vechiul loc de muncă până nu-i desfac contractul de muncă.

2. M.F.= MINISTRUL FANTOMĂ

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN