Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Deşi legea a ieşit, chinuit, după 10 luni

Legea calităţii a fost, în sfârşit, adoptată de Parlament. După mai bine de zece luni, în domeniul organizării instituţiilor chemate să vegheze la îndeplinirea standardelor de calitate domneşte însă haosul. La intrarea în vigoare a prevederilor ordonanţei de urgenţă (al cărei text a fost modificat substanţial de către Senatul României) privind organizarea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), dar şi a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) – adică exact în 20 octombrie 2005 – s-au abrogat actele normative ce reglementau problema acreditării şi autorizării provizorii şi, implicit, şi-au încetat activitatea şi structurile vechi: CNEEA şi CNAIP. În acelaşi timp, se considerau acreditate toate instituţiile şi unităţile de învăţământ public care aveau această calitate, urmând să intre în procedura de evaluare periodică din 5 în 5 ani. În general, în ultimele şedinţe, atât CNEEA-ul, cât şi CNAIP-ul au finalizat analiza tuturor dosarelor depuse pentru acreditare sau autorizare, şi aceasta s-a întâmplat pentru CNEEA în noiembrie 2005, iar pentru CNAIP, în decembrie 2005. De atunci, nimeni n-a mai ştiut ce se întâmplă.
Noile structuri – ARACIS şi ARACIP – nu numai că nu au dispus de un sediu, dar n-au avut nici măcar liniştea să lucreze la standardele şi criteriile de evaluare, întrucât prevederile ordonanţei – deşi aveau putere de lege – erau modificate ba de Camera Deputaţilor, ba de Senat.

Aşa se face că, la ora actuală, nici un dosar privind autorizarea sau acreditarea nu a intrat în dezbatere şi analiză. În plus, funcţionarii celor două organisme (CNEEA şi CNAIP) sunt total debusolaţi, în privinţa locurilor de muncă.

Ordonanţa prevedea că acest aparat tehnic va fi preluat de noile structuri. În acest moment, însă, cele 25 de persoane (din care 18 experţi ai CNEEA-ului) nu ştiu nici măcar dacă-şi vor mai primi salariile, întrucât ARACIS-ul – coordonat provizoriu de prof.univ. Mihai Korka, cât timp a funcţionat, nu s-a ocupat decât de elaborarea unui proiect de regulament intern şi a criteriilor de evaluare.

Zilele trecute, conducerea provizorie a ARACIP-ului a finalizat o serie de documente pe care le-a elaborat în perioada de interimat şi care, între 12 aprilie – 12 mai 2006, pot fi consultate pe www.edu.ro, fiind astfel supuse dezbaterii publice. Standardele naţionale pentru autorizare şi pentru acreditare, metodologia de evaluare instituţională, metodologia privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în registrul ARACIP, dar şi Codul de etică profesională al experţilor în evaluare şi acreditare pot fi consultate şi se pot face propuneri şi observaţii.

Deşi Legea calităţii nu are prevederi expres în acest sens, ARACIP-ul a considerat util să scoată pe piaţă rodul activităţii sale – interimare – de mai bine de 6 luni. ARACIS-ul, chiar dacă nu a făcut publice încă toate documentele ce-i vor reglementa activitatea, le-a elaborat, de asemenea.

Ceea ce nu se întâmplă însă este activitatea propriu-zisă.

Dl. ministru Hărdău n-a semnat încă nici un ordin privind noua compoziţie a conducerilor celor două agenţii – fie ele, din nou, interimare – şi nici nu sunt semne că acest lucru s-ar putea întâmpla până la sfârşitul acestei luni.

Cum senatorii au schimbat regula jocului în cazul desemnării persoanelor din conducerea ARACIS (5 sunt numiţi de Senatul României, 5 membri sunt numiţi de CNR şi 5 de către Guvern, la propunerea MEC), sunt slabe şanse ca mai devreme de 1 iunie să existe o conducere la ARACIS. Cea mai directă şi neplăcută consecinţă a acestei degringolade va fi aceea că pentru noile specializări – atât de licenţă, cât şi de masterat şi doctorat –, legal, nu se va putea organiza concurs de admitere, în această vară, dar nici în toamnă, fiindcă nu sunt autorizate.


"Gandul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 17.04.2006 22:26 | 1294 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN