Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ministerul Educaţiei - incapabil să organizeze masteratul

La întâlnirea de săptămâna trecută a Consiliului Naţional al Rectorilor, rectorii au transmis îngrijorarea lor, cât priveşte masteratul, atât ministrului Hărdău, cât şi secretarului de stat Dumitru Miron, ambii prezenţi la Timişoara. "Noi am spus că hotărârea ar fi trebuit să se aplice din 2007-2008, nu din toamnă, că nu e vreme. E nevoie de reacreditarea programelor de masterat deja existente, de elaborarea unor regulamente şi strategii pentru ca universităţile noastre să devină şi IOSUM-uri - instituţii organizatoare de studii masterale. E aproape imposibil să facem toate acestea până la 1 octombrie 2006. E bine să se ia decizii pentru învăţământul românesc, dar graba strică treaba", spune Marioara Mihuţ, rector al Universităţii "Aurel Vlaicu" din Arad. Că nu se intenţionează aplicarea hotărârii privind masteratul începând cu anul universitar 2006-2007, am aflat chiar de la directorul general al Direcţiei de Învăţământ Superior din Ministerul Educaţiei, Dan Constantinescu: "Ne mai gândim încă la momentul cel mai potrivit pentru aplicarea acestei hotărâri. Rectorii ne-au atras şi ei atenţia la Timişoara, am mai primit şi noi semnale în acest sens... Ne-am grăbit puţin cu adoptarea hotărârii, dar au existat motive foarte clare. Exista deja de anul trecut hotărârea privind doctoratul, din perioada ministrului Miclea, iar noi am venit acum cu cea privind masteratul să completăm un gol care exista, să completăm legislaţia în domeniu. În plus, această hotărâre e gândită în spiritul procesului Bologna. şi, în mod logic, ea ar trebui să-i aibă în centrul ei pe cei care vor termina ciclul I al studiilor universitare şi care vor intra, ulterior, în ciclul II. Or, aceştia vor finaliza ciclul de licenţă abia în 2008. şi tot conform procesului Bologna, cam 50% din cei care termină ciclul I ar trebui să intre în programul de masterat. Dar cifra noastră de şcolarizare din acest moment nu prevede 50% pentru studiile masterale, ci doar vreo 25%. Aşa că am hotărât să nu ne grăbim şi să nu forţăm universităţile să aplice hotărârea de la 1 octombrie 2006".

"Adevarul"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 25.04.2006 13:24 | 697 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

26.04.2006 10:57 mihaimdl

Din pacate in invatamant la toate nivelele se pastreaza un stil care pe vremuri se numea "hei-rupist" (scuze celor mai rigurosi cu limba romana). De la inceputul tranzitiei perpetue invatamantul a fost considerat ca o "felie" economica obisnuita careia i se aplica aceleasi reguli de reforma (un fel de piata didactica). Nu s-a luat nicioadata in considerare ca in invatamant rezultatele unor modificari se vad in cativa ani (intre 8 si 16 in functie de tipul de scoli urmate). La noi au fost incepute reformele la toate nivelele, uneori chiar de la un an la altul fara sa se astepte si sa se analizeze efectele. La fel se intampla si acuma cu studiile de master. Este evident ca ar trebui sa se aplice generatiei care a inceput ciclul I de studii conform "ultimei reforme" (in ton cu hotararile de la Bologna). Din pacate modifcarea sistemului de studii doctorale a fost devansat, pentru ca normal ar fi fost sa termine o generatie ciclul obisnuit de studii, apoi o parte sa urmeze studiile de master (intrebare: cei care NU vor urma master-ul ce pregatire vor avea?!) si mai tarziu studiile doctorale. Asa ar fi fost normal si logic, dar... Pe de alta parte, facultatilor nu li s-a cerut inca modificarea planurilor de invatamant pentru studiile de master pentru a le pune in acord cu studiile normale si cele doctorale.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN