Eliminarea fraudelor: reguli stricte, bine gândite
Învăţământul preuniversitar ar trebui să ofere elevilor, consiliaţi în mod corespunzător, posibilitatea de a-şi alege materiile studiate într-o mai mare măsură. Programele şcolare ale diferitelor materii trebuie descongestionate în mod real, iar examinarea curentă trebuie făcută într-un mod cât mai profesionist şi standardizat, de-a lungul întregului ciclu de şcolarizare. Pe baza rezultatelor astfel obţinute ar putea să se facă selecţia elevilor pentru admiterea în liceu sau în facultate. Bac-ul ar trebui să nu mai fie o miză pentru admiterea în facultate, de când facultăţile admit pe baza mediei de bac au apărut presiunile de creştere a mediilor obţinute de copii din partea părinţilor, cumpărarea de subiecte, examinatori şi supraveghetori. Sunt realităţi cunoscute în sistemul de învăţământ, dar care nu trebuie generalizate şi care nu trebuie să ducă la blamarea întregului corp profesoral. Regulile jocului au dus la obţinerea acestor rezultate. Alte reguli, mai bine gândite, stricte, verificabile, stabile pe termen lung ar elimina posibilităţile de fraudă a examenelor şi la formarea unor generaţii de tineri realişti, conştienţi de propria valoare, apţi să ia viaţa în piept fără a recurge la cumpărare de examene sau alte forme de fraudă.
"Gandul"
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: crina_butarescu | 12.07.2006 21:42 | 486 vizualizări
Comentarii (2)
13.07.2006 13:50 cdiasimi
In sfarsit, cineva care pune altfel problema. Si cata deptate are!
13.07.2006 17:23 iza-cris
acum doi ani subiectele de la examenul de titularizare au costat...3000 de euro.
Cum va imaginati ca o candidata(la un post de invatatoare)care,inaintea acestui concurs din 2003 a luat doar note de 3 si 4,a luat dintr-o data ZECE?
Se lauda peste tot,fara nici o opreliste,ca a dat banii castigati de sotul ei intr-un voiaj...
Iar altii,care invata...
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.