8 lucruri pe care trebuie să le știți despre manualele Intuitext
O EXPERIENȚĂ DE ÎNVĂȚARE 100% INTEGRATĂ
Învățătorii și elevii vor putea trece cu ușurință de la versiunea tipărită la cea digitală și invers: cele două echipe au lucrat permanent împreună atât în privința conținutului, cât și a graficii. În plus, cine pune cuprinsul manualului de Comunicare în limbă română față în față cu cel de la Matematică și explorarea mediului va vedea o sincronizare perfectă între numele capitolelor, tematică și elemente vizuale. Atunci când elevii vor învăța la Matematică și explorarea mediului despre plante, de exemplu, la Comunicare în limba română vor învăța o poezie despre trandafir, vor citi o povestire despre nuc și vor răspunde la întrebări precum “De ce s-a îngălbenit corcodușul?”. La fel, când la Comunicare în limba română elevii învață despre natură, studiind poezia “Stupul lor” de Tudor Arghezi, la Matematică și explorarea mediului vor învăța despre diversele medii de viață, de la pădure la deltă sau mare.
În plus, fiecare an de studiu a fost privit ca o experiență unitară - asemeni unui serial cu o temă unică, în care personajele și întâmplările se leagă între ele în mod natural, așa cum se leagă și episoadele într-un serial.
SPRIJIN PERMANENT PENTRU DASCĂLI
Dincolo de manualele propriu-zise, cu cele două versiuni - tipărită și digitală - INTUITEXT a gândit un pachet întreg de instrumente care să vină în ajutorul învățătorilor. Acestea sunt:
● GHIDUL ÎNVĂȚĂTORULUI. Pentru fiecare manual în parte INTUITEXT a creat câte un ghid pe care îl vedem drept un instrument de lucru cu ajutorul căruia învățătorii își proiectează, organizează și derulează activitatea. Am creat, de asemenea, pachete speciale, în care Ghidul învățătorului este oferit cadou pentru cei care comandă atât manualul cât și caietul auxiliar.
● TUTORIALE VIDEO. Am pregătit, pentru fiecare manual, câte un tutorial video în care Alexandra, consultantul INTUITEXT, explică pas cu pas cum pot fi utilizate manualele digitale. Puteți viziona video-urile aici
● ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI PENTRU AUTORI. Toți cei care lucrează cu manualele INTUITEXT vor primi din partea autorilor pe didactic.ro - “cancelaria națională” a României, cum i se spune - suport și consultanță gratuită. Echipa care a realizat manualul digital - și nu numai - va răspunde la întrebările și observațiile dascălilor și părinților și-i va îndruma, acolo unde vor avea nevoie de ajutor. De asemenea, avem o adresă de e-mail și două numere de telefon alocate:
○ e-mail: suport@intuitext.ro, vanzari@intuitext.ro
○ (+40)021.300.02.20 și (+40)021.300.03.73
● PLANIFICĂRI CALENDARISTICE. Întocmite chiar de autorii manualelor, planificările calendaristice pot fi descărcate gratuit de pe didactic.ro.
PATRU “CĂLĂUZE” DE VÂRSTA COPIILOR
În ajutorul dascălilor vin, prin manualele INTUITEXT, personajele-copii care îi vor însoți pe elevi pe tot parcursul primilor doi ani de școală, deopotrivă în versiunea tipărită cât și în cea digitală a manualelor de Comunicare în limba română (clasa a II-a) respectiv Matematică și explorarea mediului (pentru clasa I și clasa a II-a). În aventura Matematicii și a explorării mediului călăuze sunt Ada și Matei, doi copii în vârstă de opt ani al căror rol este acela de ghid pentru explicarea de noțiuni teoretice, exerciții, jocuri, recapitulări, evaluări. Cât despre Comunicarea în limbă română, aici prieteni și călăuze vor fi Maia și Aris. Numele celor patru personaje - al căror rol e acela de a-i încuraja pe elevi, a le explica prin înregistrări audio noțiuni noi și a introduce elemente de joc - au fost alese chiar de copiii pe care INTUITEXT i-a consultat pe parcursul întregului proces de prelucrare a manualelor. Cine răsfoiește manualele va vedea că cele patru personaje - care devin, în versiunile digitale, avataruri - sunt bine conturate, având pasiunile, secretele și dorințele unor copii de vârsta elevilor, ceea ce le face credibile, prietenoase, simpatice chiar (Matei, de exemplu, mărturisește că nu știe să-și lege șireturile, în vreme ce despre Ada prietenii ei cred că e “prea alintată”).
INTERACTIVITATE AUTENTICĂ
Manualele digitale nu sunt doar versiunile electronice ale edițiilor tipărite: acestea pun în valoare în mod sistematic avantajele pe care computerul le oferă pentru a crea o experiență de învățare articulată, în care elevul să învețe ușor, cu plăcere. Avatarurile “vorbesc”, oferind explicații și sugestii, îi încurajează pe copii să exploreze, sugerează soluții și dau elevilor feedback pe loc - fiind atrăgătoare pentru copiii obișnuiți cu experiența interactivă a jocurilor pe computer și foarte utile pentru părinții care vor să-i urmărească și să-i ajute la lecții. De asemenea, manualele INTUITEXT oferă, fiecare, câte trei tipuri de aplicații care arată ca niște jocuri, dar ele servesc, de fapt, învățării. Există animații, înregistrări audio, exerciții în care copiii mută cu mouse-ul obiectele de pe ecran, facilități de tipărire a planșelor rezultate etc.
GRAFICĂ ADAPTATĂ VÂRSTEI
Graficienii din echipa INTUITEXT au ales pentru manualele de Comunicare în limba română, respectiv Matematică și explorarea mediului, un stil grafic familiar elevilor de 7-8 ani, a căror experiență vizuală e dominată de formele nete și culorile vii din cărțile de colorat și desenele animate. În plus, graficienii au păstrat paginile aerisite, fiind conștienți că orice aglomerare de text și elemente vizuale ar îngreuna procesul de învățare.
DIN VIAȚA REALĂ
Grija la detalii a fost, și ea, o prioritate: experții INTUITEXT au analizat toate exemplele din exerciții, experimente și lecții și le-au pus în acord cu viața reală, rezolvând astfel o problemă mai veche de care se lovesc dascălii - aceea că în unele manuale apar situații, denumiri sau obiecte care țin mai degrabă de trecut decât de epoca în care cresc și învață azi elevii. În manualele INTUITEXT copiii vor vedea obiecte familiare: laptop-uri, aspiratoare, aparate de fotografiat, ochelari de soare ori bancnotele românești contemporane, înfățișându-i pe Nicolae Iorga ori George Enescu, pe care le văd în fiecare zi în jurul lor.
DINCOLO DE RECAPITULARE ȘI EVALUARE
Cunoscând nevoile dascălilor, INTUITEXT a alocat firește spațiu, la finalul fiecărui capitol, evaluării și recapitulării, dar a adăugat și segmente speciale pentru activitățile de ameliorare, dezvoltare și consolidare. Intitulate “Ne jucăm, corectăm, învățăm!”, aceste segmente sunt utile învățătorilor, credem noi, pentru lucrul diferențiat cu elevii, în funcție de nivelul acestora.
CINE A FĂCUT MANUALELE INTUITEXT?
Manualele INTUITEXT sunt rezultatul împletirii a două tipuri de experiență, ambele vitale pentru un astfel de proiect complex. Au lucrat împreună, pentru manualele de Comunicare în limba română respectiv Matematică și explorarea mediului, pe de o parte o echipă de dascăli experimentați, cu experiență consistentă în redactarea de manuale, iar de cealaltă o echipă de experți în e-Learning și educație care au făcut pionierat în România, încă din anii ‘90, în învățarea digitală. Autorii manualelor INTUITEXT sunt Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel. Mai multe despre vasta experiență a autorilor puteti citi aici. De cealaltă parte, experții în e-Learning și educație au lucrat în numeroase proiecte digitale, atât în România cât și în străinătate: în anul 2003, echipa INTUITEXT a luat premiul IST PRIZE, iar în 2007 World Summit Award. În total, pentru transformatea ideilor în realitatea palpabilă a manualelor INTUITEXT au contribuit, într-un fel sau altul, 77 de oameni.
Consultați manualele Intuitext pentru clasele I și a II-a
Care sunt etapele prin care cadrele didactice își aleg manualele de clasa I și a II-a
Video - Ghid de utilizare a manualelor digitale Intuitext clasa a II-a
Video - Ghid de utilizare a manualelor digitale Intuitext clasa I
Manuale Intuitext | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 17.10.2014 11:38 | 5865 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.