Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

METODE DE INVATARE

Specialistii recomanda ca profesorii sa nu se mai considere ei cei mai importanti din scoala si sa-si tina orele comunicind cu elevii.

Daca pina acum invatarea era centrata pe scoala si pe reproducere, din ce in ce mai multi profesori adopta o noua metoda de invatare. Ca si inainte de ’89, cadrul didactic se considera omul cel mai important din scoala. Educabilul, adica elevul, il urmeaza intru totul pe profesor, care nu accepta sa-i fie deranjata ora de intrebari stupide venite de la cei din banci. „Din pacate, educabilul primeste educatia avind un rol pasiv, de Ťreceptorť“, spune Serban Iosifescu, presedintele Agentiei Romane pentru Asigurarea Calitatii in Invatamintul Preuniversitar. El a realizat exercitiul de politica educationala cu tema „Calitatea in educatie si semnificatiile sale la nivelul scolii“, impreuna cu Lavinia Birlogeanu, profesor la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii din Bucuresti.

Profesorul Nou

Serban Iosifescu spune ca si elevii au partea lor de vina. „Ei sint centrati pe evitarea pedepselor si in acelasi timp sint si focalizati pe ideea Ťce cistigiť din educatie. Nu invat pentru ca vreau, ci pentru ca asa trebuie.“ Metoda moderna de invatare se orienteaza pe elev, iar cadrul didactic doar faciliteaza si orienteaza invatarea, nemaijucind un rol important. „Copilul are un rol activ in clasa si este motivat cu o recompensa”, explica Serban Iosifescu, seful ARACIP. Mai mult, elevii au din ce in ce mai multe surse de invatare.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cristinmnc | 14.11.2006 21:46 | 16986 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (13)

0 0

15.11.2006 20:32 ela52

Elevii sunt cei mai importanti ! Un adevarat cadru didactic nu uita aceasta decat daca sufera de narcisism .

0 0

17.11.2006 15:56 2370

Am inceput sa-mi tin orele aplicand invatarea centrata pe elev. Atat eu cat si elevii mei consideram ca aceste ore au fost un succes. Toate foarte bune si frumoase, dar in conditiile in care , la o clasa a XI-a an de completare, a trebuit sa le pun intrebari timp de 15 minute pentru a-si reaminti formula de calcul a unui drepunghi, ma intreb si va intreb in cati ani pot parcurge programa aferenta acestui an de studiu? In momentul de fata alegem cantitatea sau calitatea? Cu programele actuale si cu dotarea lamentabila a laboratoarelor, sunt din ce in ce mai convinsa ca aceasta metoda de predare este aproape imposibil de aplicat. Am uitat sa va spun ca sunt profesor de fizica si formula respectiva imi era necesara pentru a-i "convinge" care este interpretarea geometrica a lucrului mecanic. Si vorbim aici de elevi care nu au promovat Testele Nationale.

0 0

17.11.2006 21:51 adimatu

Din pacate inca nu s-a inteles ca elevul este partener in procesul de educatie. Elevul are teme kilometrice de rezolvat din culegeri cat mai sofisticate posibil, are de invatat la toate disciplinele dupa ce trebuie sa stea nemiscat cel putin 6 ore zilnic.

Daca ar avea curiozitatea si ar cauta in manuale vechi, din perioada interbelica, profesorii ar descoperi lucruri interesante si idei de utilizat la clasa. Matematica, fizica si chimia sunt materii la care elevul rezolva probleme si de multe ori nu inteleg care este legatura acestor discipline cu viata. Mereu se spune Programa este de vina. Daca am incerca s-o abordam mai apropiat de nivelul elevilor oare ce s-ar intampla? Daca le-am spune elevilor care sunt obiectivele lectiei oare nu ar participa afectiv si ei la realizarea acestora?

0 0

18.11.2006 12:33 loreley

La noi a ramas ideea de "eu fac cel mai mult, deci eu sunt cel mai bun". Mai zilele trecute o bunica m-a sunat disperata pentru ca nepotica ei, eleva in clasa a VII-a, nu stie sa-si faca tema. Am mers sa vad despre ce e vorba, si nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc in caietul fetei diftongi ascendenti, triftongi centrali si alte chestii de genul asta. (Vorebsc despre limba romana.)Mi-a spus fata ca doamna le-a zis ca pot lua caiete de la foarte multe scoli si nu vor gasi ceea ce au ei. Cred si eu... E prea mult pentru niste copii care oricum nu mai au timp sa-si traiasca copilaria. Parerea mea...:)

0 0

18.11.2006 13:54 147

pai ma scuzati eu sunt o eleva in cls a VII dar la mine la ora de ex knd profa de fizica vine ea crede ca se afla in anu '89.nu colaboreaza cu noi deloc ,ne da formulele si pe baza la formule noi tre sa rezolvam unele probl ,eu nu ic ca si elvii au parte din vina pt ca nu invata dar cu ce suntem de vina ca nu ni se explica la clasa?parerea mea:)

0 0

18.11.2006 21:12 medi

dar nu vi s-a intamplat sa vina parintele si sa va "certe" ca nu va tineti ora? Eu am patit intr-o scoala la sat dupa cateva ore centrate pe elevi, iar elevii mergeau acasa si spuneau ca "azi numai am povestit" sau "azi nu am scris nimic, ci numai noi am vorbit".

0 0

19.11.2006 22:21 marilena_voiculescu

asa este ela, elevii sunt cei mai importanti!dar va fi o perioada de pionierat in invatarea centrata pe elev...eu incerc, si la unele clase chiar reusesc, de cativa ani metoda. e greu pt. ca ar trebui folosita din gradinita pt. a deveni obisnuinta si mai e si inertia pe care si profesori, si elevi, si parinti n-o pot invinge(sau nu vor, nu pot ....)

0 0

20.11.2006 19:42 ioncicu

Vorbim vorbe. Despre ce invatare centrata pe elev poate fi vorba cind se publica pe internet subiectele de examen cu 4 luni inainte?

pentra a face un invatamint centrat pe elev, dupa parerea mea sunt necesare:

1 O programa mai flexibila

2 Eliminarea actualei forme de testare

3 Notele sa reflecte intr-o mai mare masura saltul individual al fiecarui elev

Dar pina atunci mai avem de eliminat din sistem pe cei cu ochelari de cai. Si atentie, printre ei sunt si multi tineri.

0 0

21.11.2006 18:22 sofy71

Fetita mea este eleva in clasa a VIII-a, o asteapta examenul de capacitate.Anul acesta ne-a facut,,surpriza" unor note foarte mici,desi in anii trecuti a avut media generala peste 9,50. Este foarte obosita,invata zilnic dar rezultatele nu se vad. Profesorii sunt f. rigizi,isi doresc elevi de olimpiada, cer toti la fel de mult.La inceput eram si eu destul de stresata,invatam si impreuna,ajunsesem sa stiu toate lectiile de la biologie in cls. a V-a si a VI-a,pana cand, usor ,usor , si-a luat zborul si ma mai intreaba doar acolo unde nu intelege ceva.Notele erau la fel ...7 si 10 sau 8 si 9.D-na profesoara are stilul ,,de a vana" elevii...te-am prins, te-am ars sau daca nu era impacata mai punea intrebari din lectiile din urma...caci, totusi...o s-o prinda.Fara meditatie nu ne-am fi descurcat deloc caci cu ce se face in clasa...si tot parca nu mai e deajuns.Oare cat o sa mai trebuiasca pana se va schimba stilul de lucru...prea tarziu pt. copilul meu.Tremura si acum cand vine ora de biologie,(nu de teama unor pedepse fizice, ca nu se intampla asa ceva)ci de teama ,,vanatorii".Sp[er din tot sufletul sa trecem cu bine de anul acesta.

0 0

21.11.2006 18:22 sofy71

Fetita mea este eleva in clasa a VIII-a, o asteapta examenul de capacitate.Anul acesta ne-a facut,,surpriza" unor note foarte mici,desi in anii trecuti a avut media generala peste 9,50. Este foarte obosita,invata zilnic dar rezultatele nu se vad. Profesorii sunt f. rigizi,isi doresc elevi de olimpiada, cer toti la fel de mult.La inceput eram si eu destul de stresata,invatam si impreuna,ajunsesem sa stiu toate lectiile de la biologie in cls. a V-a si a VI-a,pana cand, usor ,usor , si-a luat zborul si ma mai intreaba doar acolo unde nu intelege ceva.Notele erau la fel ...7 si 10 sau 8 si 9.D-na profesoara are stilul ,,de a vana" elevii...te-am prins, te-am ars sau daca nu era impacata mai punea intrebari din lectiile din urma...caci, totusi...o s-o prinda.Fara meditatie nu ne-am fi descurcat deloc caci cu ce se face in clasa...si tot parca nu mai e deajuns.Oare cat o sa mai trebuiasca pana se va schimba stilul de lucru...prea tarziu pt. copilul meu.Tremura si acum cand vine ora de biologie,(nu de teama unor pedepse fizice, ca nu se intampla asa ceva)ci de teama ,,vanatorii".Sp[er din tot sufletul sa trecem cu bine de anul acesta.

0 0

21.11.2006 20:08 ialyna

La Scoala Gimn. "George Uscatescu" Tg-Carbunesti, Gorj, ieri, 20 noiembrie s-a desfasurat cercul pedagogic al invatatorilor. O colega a mea a sustinut lectie deschisa la clasa a III-a - limba romana. Metodele folosite de doamna institutor au fost centrate numai pe elev si pe munca acestuia: metoda RAI, metoda diamantului, metoda cadranelor, turul galeriei, si multe alte metode interesante. Lectia s-a desfasutat pe grupe, toti elevii au fost activizati, au fost tot timpul orei distinsi, reusind sa faca abstractie de cele 35 de cadre didactice aflate la asistenta. Cadrele didactice au fost placut surprinse de lectia la care au asistat, de metodele aplicate de cadrul didactic asistat. Felicitari doamnei Ilona Tita si elevilor dumneaei! Sper ca doamnele si domnii invatatori asistenti sa inceapa sa aplice la lectii aceleasi metode.

0 0

23.11.2006 23:10 alina_30091978

Problema e si daca ai cu cine sa aplici aceste metode.La tara in satele f. mici cu predare simultana, cu majoritatea elevilor provenind din familii dezorganizate si dezinteresate, e foarte greu sa aplici o parte din aceste metode grozave de altfel.

0 0

10.01.2007 17:08 corina_jga

In teorie, metodele centrate pe elev suna bine si tare frumos. La cercurile pedagogice sunt de un efect deosebit de cele mai multe ori. Dar hai sa fim un pic realisti:

- Cat timp pretios se pierde folosindu-le?

- S-a gandit cineva ca exista discipline la care sunt infiorator de greu de aplicat? daca da, cine poate cuantifica sau recomanda frecventa cu care un cadru didactic le aplica (folosirea lor a devenit o moda si este criteriu de evaluarea a muncii unui cadru didactic. Inspectorat cetire.).

- Ce valoare formativa reala au unele dintre aceste metode? Elevii, de cele mai multe ori au sentimentul ca timpul se scurge in favoarea lor: e nevoie de un timp de "incalzire", altul de lucru efectiv (greu de controlat, in conditiile in care se lucreaza cu grupe, de exemplu), evaluarea si ea nu este foarte eficienta (nici foarte obiectiva nu ar fi ea). In 45 de minute (fara cele 5 care se duc la inceputul orei) e greu sa atungi toate obiectivele pe care le impune programa incarcata si neadecvata cu numarul de ore alocat disciplinelor.

- Ce resurse trebuie pregatite pentru a avea eficienta? Asta cand nu primim nici un sfant pentru strictul necesar.

O intrebare pentru ialyna: Clasa la care s-a sustinut acea ora (de a carei reusita nu ma indoiesc) cati elevi avea? cate activitati s-au desfasurat? cate obiective s-au avut in vedere? Si, nu in ultimul rand: cat timp a durat activitatea? (imi permit sa intreb acest lucru pentru ca lectiile de la cercurile metodice de cele mai multe ori se depaseste binisor timpul alocat din dorinta de a arata cat mai mult. Nu pomenesc despre pregatirea prealabila a elevilor, practica de care nu reusim sa ne dezbaram, din pacate.) Cine a facut evaluarea eficientei orei?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

672 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN