Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Invatamantul simultan, greu de interzis

Capii invatamantului romanesc au gasit o metoda de eficientizare a procesului educational: incepand cu urmatorul an scolar, clasele simultane ar trebui sa dispara. Decizia, una buna la prima vedere, este insa greu de realizat. Punerea in practica a acesteia ar insemna fie desfiintarea unor unitati de invatamant din mediul rural, acolo unde se intalnesc in numar mare clasele simultane, fie mutarea fortata a elevilor la scoli mai mari, din alte sate sau comune.

Avantajele sistemului

Intr-una dintre cele doua sali de clasa ale Scolii generale din Campeni, Dolj, invata elevii de la clasa I si cei de-a III-a. Separati pe doua randuri de banci, micutii nu par a fi deranjati de faptul ca invata „la comun”. Si peretii clasei sunt impartiti: pe o parte sunt desene cu alfabetul si socoteli simple de aritmetica, in vreme ce in partea opusa sunt conjugate verbe in limbile franceza si engleza.

Ieri-dimineata, la prima ora, clasa I avea desen, iar a III-a, matematica. „Doamna” le spune prichindeilor sa deseneze un peisaj de iarna, in vreme ce elevii dintr-a treia isi framantau mintea cu niste inmultiri. „Doamna, dar cum sa facem un peisaj de iarna, ca afara nu a nins deloc?”, intreaba Marinel, din clasa I. Unul dintre colegii de clasa, Victor, mai mare cu doi ani, ii sare repede in ajutor: „Gandeste-te si tu ca pe dealul acela e zapada, si fa si niste copii care se dau cu sania”.

„Se va crea un haos inimaginabil”

Probleme mai apar la ora la care una dintre clase are muzica, dar invatatorii au facut orarul in asa fel incat orele sa se suprapuna. „Sistemul de invatamant simultan este dificil la prima vedere, dar are si avantaje. Copiii de clasa I invata si de la noi, de la dascali, dar uneori se ajuta si cu colegii din clasele mai mari”, ne-a mai spus invatatoarea Aurelia Icalas.

In acest moment, la scoala din Campeni invata 57 de copii, aici fiind inclusa si gradinita. Unitatea de invatamant a primit aprobare pentru modernizare, asa ca, pe viitor, conditiile vor fi mai bune. „Ca sa nu mai invete in aceeasi clasa, ar trebui ca in scoala sa ramana doar doua grupe, iar celelalte sa mearga cu masina la o scoala mai mare. Or, sa trezesti copiii de clasa I de la 6.00 dimineata, mai ales pe timp de iarna, eu nu cred ca e posibil. Oricum, daca de la anul vom fi obligati sa renuntam la clasele simultane, in invatamant se va crea un haos inimaginabil”, spune cadrul didactic.

Directoarea Vasilica Bujor a auzit de initiativa ministerului, dar, ca si ceilalti colegi, o vede greu realizabila. „Ar trebui sa se construiasca scoli, pentru ca naveta elevilor nu este deloc o solutie buna. Daca ii pui la masina dimineata, cu siguranta nu le mai poti cere sa fie atenti in timpul zilei la ore. Or sa pice de oboseala. Avem clase simultane, dar lectiile se fac fara nicio problema.”

Copiii nu par a fi deranjati de faptul ca invata in clase „amestecate”. Ileana din clasa I este buna prietena cu Maria dintr-a III-a, cu care isi face uneori temele: „Ea e mai mare si ma ajuta cu literele si cu aritmetica. Mie imi place tare mult sa desenez si ii mai fac si ei desenele, chiar daca este mai mare ca mine”.

Pentru inceput, doar la gimnaziu

Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Dolj sunt increzatori in sansele de reusita ale metodei de separare. „Din noul an scolar se va aplica acest sistem la clasele V-VIII, iar pe viitor urmarim si clasele de generala. Eu nu cred ca or sa fie probleme. Sistemul a fost deja aplicat si cred ca va avea succes”, e de parere Alexandru Gadar, inspector general adjunct.(3 Februarie 2007
Petre Cojocaru, Evenimentul zilei)

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: adrianagiju | 03.02.2007 22:12 | 2642 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (6)

0 0

04.02.2007 11:13 cmiinescu

Sistemul simultan funcţionează de atâta amar de vreme şi, puse cap la cap, funcţionează cu aceleaşi rezultate ca şi cel obişnuit. În plus, copiii stau în satul lor, lucru cu care oamenii s-au tot obişnuit, încă de pe vremea lui Spiru Haret...

A fost o perioadă destul de lungă în care nimeni nu mai vorbea despre simultan ca şi când nu ar mai fi existat. Acum, aşteptăm. În fond, oricum nu ne întreabă nimeni cum ar fi bine... Legile, regulamentele şi metodologiile se fac dincolo de termopane, dincolo de mirosurile ascuţite generate de animalele acelea ciudate care ne dau lăptic şi brânză topită.... şi, după cum apar ele, chiar că le-au conceput oameni care, ori sunt profesori de municipiu ori nu au predat niciodată. Merită discutat pe tema simultanului!!!! Şi să ne audă şi ei!

0 0

04.02.2007 12:38 paulajosan

Sunt profesoara de limba romana la o scoala unde exista clase simultane. Anul trecut se preda simultan la V cu VII si VI cu VIII, iar romana si matematica se facea cu o singura clasa indiferent de numarul de copii. Anul acesta se preda simultan la clasele V si VII, chiar si romana si matematica. Eu cu colega de matematica am separat orele de la cele doua clase pentru binele copiilor si facem 4 ore in plus fara a fi platite.

Am aflat de decizia ministrului de a desfiinta clasele simultane, am fost la inspectorat sa intrebam daca scoala noastra se va comasa si nimeni nu stie sa ne dea raspuns. De la inspectorat ni s-a spus ca se va comasa cu scoala din comuna in momentul in care vor primi un microbuz de 24 de locuri. Am intrebat sa stim si noi ce sa facem pentru ca comasandu-se, noi, titularele, trebuie sa ne depunem dosar de restrangere de activitate. Cei de la inspectorat au zis ca scoala se va putea comasa incapand cu 1 septembrie 2007, iar noua titularilor ne vor da ciurucurile ramase de la titularizare si suplinire.

Va putati inchipui in ce situatie s-a ajuns. Cum se joaca cu zeci de copii, dar si cu noi cadrele didactice. E de neconceput ce se intampla in invatamantul romanesc, dar parca nimeni nu vrea sa vada, sa ia masuri.

0 0

04.02.2007 19:01 cornell_serban

Am cunoscut toata "gama" invatamantului simultan- la doua si la patru clase, la inceputurile carierei mele didactice.

Este drept ca o comunitate rurala care nu are biserica si scoala este doar o adunatura de case pe care nu le tin laolalta decat relatiile interumane.

De asemenea, stiu ca munca unui dascal de "simultan" care are pasiune pentru meseria lui este una enorma, pe care nu o poate compensa un 15-20% la salariul si asa destul de mic. Nu mai punem la socoteala naveta prin arsita, ploaie, drumuri desfundate, pentru care trebuie sa ai incaltaminte si haine de schimb la scoala...

Se pune problema, totusi de eficienta. Daca pui suflet in ce faci(sa presupunem ca avem un text liric sau narativ la una din clase unde mai utilizam si material intuitiv-concret) putem oare sa-i oprim pe elevii celeilalte clase sa nu ne priveasca sau sa ne asculte si sa-si vada de fisa pe care le-am dat-o?

E o problema cu care m-am confruntat si care, cred eu , este necesar sa fie luata in discutie.

0 0

04.02.2007 20:47 crisrodrotaru

lucrez intr-o scoala in care vin la clasele V-VIII elevi de la scolile cu predare simultana. Cunostintele elevilor de la aceste scoli sunt cu mult inferioare celorlalti elevi ai scolii. Pentru un invatamant de calitate desfintarea acestor scoli reprezinta un pas inainte

0 0

05.02.2007 15:31 ioanlup

Prea repede dam sentinte fara drept de apel! Ar trebui facute cercetari, teste cu privire la nivelul potential al copiilor, si luate masuri definitive numai acolo unde exista diferente semnificative intre nivelul potential si cel real. Psihologii si cei de la evaluare ar trebui sa se mobilizeze in acest sens. A-l smulge pe copil din sanul colectivitatii si a-l pune sa faca o naveta, care implică pe langa cheltuieli si timp, oboseala, pericole de tot felul, probleme de adaptare in noile colectivitati s.a., nu e ceva de facut fara o analiza temeinica pentru fiecare caz in parte! Avem un text asa de frumos in manualele de clasa a V-a. Sadoveanu a invatat intr-o scoala...

0 0

28.02.2007 17:26 emeluca

Lucrez la I-IV simultan. Anul trecut un copil mi-a luat cel mai mare punctaj la broba de baraj Kangourou( fara meditatii!!). Cand pleaca in clasa a V-a sunt, unde sunt elevi din trei scoli primare, sunt printre primii la invatatura. E multa munca, dar e frumos.Suntem ca o familie. Dar acest lucru nu conteaza pentru mai marii nostri...Oricum ei parca sunt picati de pe alta planeta...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 10 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

51 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN