Elevii umiliţi de profesori, viitori adolescenţi agresivi
Ioana are cinci ani şi este elevă la o grădiniţă de stat din Bucureşti. Pentru că nu a fost atentă în timpul lecţiei, educatoarea s-a enervat, i-a rupt fetiţei desenul şi a gratulat-o cu apelativul "toantă". Speriată, copila s-a plâns părinţilor acasă, iar aceştia au cerut, alarmaţi, explicaţii educatoarei. În loc să recunoască, femeia i-a reproşat pe un ton răstit micuţei că este mincinoasă. Părinţii nu au avut cum dovedi că educatoarea este în culpă, dar de atunci fetiţa refuză sistematic să mai intre în sala de clasă.
Alexandru S. este elev la una dintre şcolile generale din sectorul trei al Capitalei. Pentru că vorbeşte prea mult la ore, învăţătoarea l-a aşezat de câteva ori la colţ, cu mâinile ridicate, timp de o oră. Eduard, elev la o altă şcoală din Bucureşti, care se află în aceeaşi incintă cu unul dintre inspectoratele de sector, povesteşte că una dintre învăţătoarele şcolii îi plimbă pe copiii care nu-şi fac temele, cu tăbliţe umilitoare atârnate de gât.
Peste 20% din elevi declară că profesorii îi insultă în clasă
În urma unui control psihologic iniţiat, anul trecut, de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, peste 15% din dascăli au fost depistaţi ca având probleme psihice. "Din păcate, nici Legea învăţământului, nici cea a statutului cadrelor didactice nu ne permit să obligăm profesorul cu probleme să meargă la un consult psihiatric mai amănunţit. Modificarea acestor legi nu va putea fi făcută mai devreme de trei ani, după părerea mea. Până atunci nu vom putea lua nicio măsură împotriva acestor profesori", ne-a spus inspectorul şcolar general al ISMB, Cristian Alexandrescu. Un studiu efectuat în 2006 de INS în colaborare cu UNICEF arată că, în proporţie de 70%, profesorii şi directorii de şcoală nu admit existenţa unor comportamente neadecvate ale lor faţă de elevi. Sau admit că astfel de cazuri sunt foarte rare.
Peste 22% din elevi au declarat că în şcoala lor se întâmplă frecvent ca unii profesori să îi ironizeze pe elevi, să îi insulte sau să îi umilească prin utilizarea unor expresii necorespunzătoare, iar 19% din ei au fost victimele unor asemenea comportamente, dar nu în mod frecvent. Potrivit aceleiaşi surse, cele mai frecvente comportamente neadecvate ale profesorilor la clasă sunt atitudinile dispreţuitoare în peste 40% din cazuri, evaluarea neobiectivă nonverbală, în peste 30% din cazuri. Ignorarea la clasă a fost indicată de 25% din repondenţi, iar aproape 20% au declarat că profesorii îi exclud de multe ori de la ore. "Un copil care este umilit sistematic de profesorul lui, căruia i se dau porecle sau este luat în râs de cei care ar trebui să-i servească drept model în viaţă, capătă în cel mai bun caz o fobie faţă de şcoală", ne-a spus psihiatrul pediatric Laura Mateescu, asistent universitar la UMF "Carol Davila" din Bucureşti. Copilul începe să aibă tulburări de comportament. Nu mai valorizează şcoala, începe să chiulească şi să devină agresiv, a explicat Laura Mateescu.Ea a adăugat că: "Nu devine nimeni peste noapte bătăuş, odată cu intrarea la liceu. Acolo încep să se vadă efectele unui tratament agresiv aplicat copiilor".
Orice străduinţă trebuie încurajată
"Când are de-a face cu un copil mai neastâmpărat, dascălul trebuie să găsească tehnici motivaţionale noi, prin care să stingă comportamentele inadecvate", a adăugat Mateescu. Astfel de tehnici sunt lauda şi răsplata, chiar şi pentru sarcinile îndeplinite parţial. "Orice mică dovadă că elevul încearcă să îndeplinească sarcinile date de cadrul didactic trebuie încurajată", este de părere psihiatrul pediatric.
Ce se întâmplă în Europa
Potrivit unui raport al guvernului Federaţiei Ruse, 16% din elevi suportă violenţe fizice şi 22% violenţe morale din partea învăţătorilor. Studiile realizate de Universitatea din Bordeaux demonstrează că, din 35.000 de elevi chestionaţi în Franţa, 10% au declarat că sunt umiliţi, fetele mai des decât băieţii. La fel au răspuns şi 45% din elevii din Slovenia.
"Libertatea"
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: crina_butarescu | 06.02.2007 00:24 | 3554 vizualizări
Comentarii (22)
06.02.2007 13:16 alina_craiova
Ma bucura foarte mult faptul ca exista din ce in ce mai multi oameni care se ocupa de drepturile elevilor dar mai ales de nemultumirile lor si ale parintilor acestora, dar ma intristeaza faptul ca sunt din ce in ce mai putini aceia care ii respecta si mai ales au incredere in profesori.
Pana de curand violenta fizica a profesorilor fata de elevi ocupa primele pagini ale ziarelor, acum insa agresiunea psihica este cea care face victime in randul elevilor si ii transforma in potentiali agresori la maturitate.
Probabil ca o sa considerati subiectivism ceea ce va voi intreba in continuare: elevii si parintii au vreo indatorire fata de scoala si implicit fata de profesori sau se prezinta acolo pentru a-si pierde timpul si a se distra pe seama "profilor", ignorand adevaratul motiv pentru care se desfasoara aceasta activitate si anume a invata?
Elevii au devenit extrem de sensibili la orice vorba, iar parintii extraordinar de afectati de traumele morale ale copiilor lor, ca despre cele fizice nici nu mai e vorba de multa vreme.
Eu personal m-am saturat de aceste articole din ziare care ii victimizeaza pe elevi si as invita pe domnii psihologi sa faca testari anuale si elevilor si mai ales parintilor acestora pentru ca sunt foarte necesare.
Cum ati califica o educatoare in prag de pensie terorizata de un copil de 5 ani care arunca cu scaune in capul celorlalti sau chiar in al ei?
Sau un elev de generala care se grabeste sa-si ajute diriginta sa se aseze pe scaun curatandu-i acesteia scaunul cu piciorul?
Sau un elev de liceu care vine baut un clasa si incepe sa-si injure colegii si sa arunce cu mere prin clasa?
Acestea sunt doar cateva exemple din mii de altele la fel de grave pe care le suporta dascalii in Romania si care nu vor fi niciodata sanctionate pentru ca nu au cum.
Ce ar fi sa incepem sa ne gandim ca ar trebiu sa sprijinim educatia si nu sa scoatem in evidenta stiri de genul:Ce nedreptati au mai facut dascalii romani?
Scoala romaneasca s-a transformat intr-un circ ieftin in care este speculata fiecare scapare a unui dascal si trimisa pe prima pagina a ziarelor.Ar trebui sa ne gandim daca ne foloseste la ceva acest sistem de invatamant, iar daca nu, atunci sa desfiintam scolile deoarece oricum profesorii sunt niste incapabili si oricine se pricepe sa faca o educatie mai adecvata tinerilor decat reusesc acestia s-o faca.
06.02.2007 13:59 mmihaela66
Felicitari Alina ...Ai pus sare pe rana societatii românesti.
Dar ai uitat sa punctezi violenta din mass media.
06.02.2007 14:52 corina_jga
Multumim, Alina. Sper din tot sufletul ca ceea ce ai spus tu mai sus sa se auda si mai departe de acest site. Parintii si intreaga societate, in mare ei majoritate, vad in scoala un fel de baby-sitting ieftin iar profesorii sunt tapul ispasitor ideal pentru toate relele pe care la traiesc elevii. Iar cand se intampla ca ceva sa i se intample unui elev, de vina este, in ordine, profesorul, dirigintele, institutia in care studiaza tanarul, societatea. Nimeni nu se uita la parinti, la modul in care acestia se ocupa de educatia copilului, de maniera in care familia controleaza, atat cat poate, anturajul copilului.
Toata media ajunge la familie numai atunci cand e de compatimit copilul iar toate celelalte analize raman piese de dosar fie la politie, fie la organismele/agentiile abilitate sa se ocupe de cazuri de aceasta natura.
Sunt foarte multe programe prin care se pot aloca fonduri pentru gasirea de modalitati pentru a comunica cu familia, dar, de cele mai multe ori, ele esueaza lamentabil: fie nu sunt eligibile, fie nu exista public pentru ele: parintii care trebuie realmente sa ajunga la acele activitati nu vin pur si simplu, sub pretextul ca nu e treaba lor, ca ei stiu mai bine ce e de facut cu proprii copii. A monitorizat cineva modul in care activitati cu parintii s-au efectuat sau cum s-au facut diseminarile? De foarte putine ori. La urma urmei, cine controleaza, cauta hartii doveditoare, nu?
Mare victorie atunci cand parintii accepta si se prezinta la o banala evaluare sau discutie cu psihologul scolii, dar aceasta e doar o picatura in ocean.
06.02.2007 16:06 t-i-n-a
Felicitati Alina si sper sa citeasca cele scise mai sus cat mai multe persoane.
06.02.2007 17:29 danis2176
Alina, felicitari sincere, dar trebuie sa fiu pesimist... Cine crezi ca o sa citeasaca aceste randuri? Tot noi, cei de la catedra, care ne lovim de aceleasi probleme, mereu si mereu. Nu va citi niciodata cine trebuie, un "cineva" care ar putea sa mai ia si niste masuri sau sa mai scrie cate o farama de articol binevoitor fata de noi, "cadavrele" didactice...
Pe de alta parte, vin tot felul de psihologi, al caror contact cu tinerii elevi nu ni se demonstreaza in nici un fel, ci doar ca sunt experti - banuiesc ca datorita diplomelor si cartilor citite - si isi dau cu parerea despre vrute si nevrute, incercand sa ne faca pe noi micii psihologi, care in 50 de minute de ora reusim sa rezolvam tot, ca niste mici Napoleon-i ce suntem: evaluare, predare, consiliere, munca psihologica si toate astea zi de zi, mereu zambitori si intelegatori, ba mai mult, nu cu unu, nu cu doi, nu cu trei, ci cu o clasa formata din 20-25 de elevi... Iar noi trebuie sa gasim solutiile optime pentru fiecare in parte, ca sa nu ii deranjam si sa ii deviem personalitatea unica si caracterul candid...
Am - sa zicem - norocul ca predau la tara, acolo unde copiii sunt mai cuminti, mai respectuosi, dar pe de alta parte, suntem lasati tot timpul pe ultimul loc... Am cerut de ani de zile sa avem un psiholog in scoala... Ei na, credeti ca ii pasa cuiva? Nu, doar ni se cere tot timpul sa facem hartii ca sa ne acoperim, ca de, prin hartie, nici glontul nu trece, nu?
Mie mi se pare ca sistemul e in colaps nu din cauza dascalilor, ci din cauza celor care nu le ofera liniste suficienta pentru a-si face meseria: guvernul si mass-media.
06.02.2007 18:33 alina_craiova
Multumesc pentru aprecieri dar din pacate asta e tot ce putem face: sa constatam si sa speram ca va veni vreodata cineva care sa ia masurile necesare pentru a indrepta situatia si mai ales pentru a ne reabilita in ochii opiniei publice.Stim doar ca speranta moare ultima.
Cred ca daca n-am spera asta n-am mai ramane in sistem pentru ca orice om cu respect de sine si dorinta de afirmare nu accepta sa fie batjocorit non-stop din toate directiile mai ales in mass-media si nu merge la serviciu sperand ca nu va intalni pe strada pe cineva care sa-l intrebe unde lucreaza iar lui sa-i fie rusine sa raspunda ca este profesor.
06.02.2007 19:35 ovidiutatantn
O opinie personala: Daca profesorii trebuie consultai psihologic an de an, oare pe elevi, in 15 ani de scolarizare ( cu gradinita cu tot) de ce nu ii controleaza nimeni!? Sa nu ne trezim si noi ca in America : sa vina vreun sonat suparat pe scoala sua colegi cu pusca de vanatoare a tatalui lui si sa se distreze prin curtea scolii! De ce nu se realizeaza un progarm national de prevenire a comportamantelor reprobabile ale elevilor!!? Ar fi util sa descoperim si sa tratan dilii din frageda pruncie...
06.02.2007 19:59 happiness
Desi sunt cadru didactic(sau tocmai de asta....),incerc sa pastrez totusi un echilibru in ceea ce vreau sa transmit,si ma refer aici la faptul ca atat elevii cat si profesorii isi au partea lor de vina,si ambele tabere ar trebui sa aiba mai des contacte cu un psiholog.Asta pentru ca exista,de ce sa nu recunoastem,profesori care jignesc,umilesc,agreseaza chiar copiii,si care nu isi merita titulatura de dascali,dar in acelasi timp ,intr-adevar,sunt atatia elevi care pur si simplu au terorizat ei profesorii,intr-un fel sau altul.Nu stiu daca ar trebui sa asteptam de la altcineva rezolvarea,cred ca fiecare ar fi bine sa isi vada de treaba si sa incerce tot ce se poate pentru o comunicare cat mai buna profesor-elev.Cei care acuza doar profesorii sa mearga intr-o scoala de cartier sa inteleaga ce trebuie sa patimeasca acolo un cadru didactic,iar familia ar trebui sa inceteze sa mai considere scoala unicul responsabil de educatia copilului.
06.02.2007 20:03 despina6
Ma intreb de ce oare numai anumiti elevi creeaza permanent probleme de disciplina iar altii se comporta de iti este mai mare dragul de ei???? Oare nu au aceiasi dascali? Ceea ce difera este doar anturajul, familia si mostenirea genetica Eu cred ca exista din pacate, elevi care nu prea au ce cauta la scoli normale, deoarece prin comportamentul lor agresiv si nonconformist ii deranjeaza permanent pe toti ceilalti colegi ai lor, care vor intr-adevar sa invete carte si implicit ii deranjeaza si pe profesori, perturband procesul instructiv-educativ. Calitatea actului educational depinde, printre altele si de conditiile in care se desfasoara. Este important ca elevul sa stie ca vine la scoala sa invete, nu sa se distreze sau sa se comporte necuviincios in timpul orelor.
Pentru acesti copii sensibili, care se simt agresati pe nedrept in orice moment, ar trebui facute niste scoli speciale, unde sa predea profesori care sa aiba mai putine cunostinte de specialitate si mai multe cunostinte in domeniul psihopedagogiei. Eu consider ca acestia sunt copii cu necesitati educative speciale, care nu pot face fata cerintelor unei scoli normale. Ei au nevoie de o consiliere permanenta, au nevoie ca psihologul sa le fie mereu in preajma. Atata timp cat ei nu se pot concentra la ore, merg din rau in mai rau si in plus ii deranjeaza si pe ceilalti. Oare este normal ca majoritatea elevilor clasei sa sufere din cauza a unu sau doi elevi problema? Este clar ca, asa cum exista adulti cu tulburari de comportament, la fel de bine exista si elevi cu probleme. Acestia ar trebui sa fie consiliati gratuit si obligatoriu, iar scoala sa le ceara dovada ca merg sistematic la aceste ore de consiliere, facute de specialisti, nu de noi, dirigintii. Si daca in urma acestor sedinte de consiliere nu se rezolva nimic, sa fie trimisi la scoli speciale, unde sa fie educati ca la carte de oameni care sunt specializati in asa ceva. Pentru ca, de ce sa nu recunoastem, avem si astfel de elevi, al caror comportament deranjeaza in permanenta pe cei din jur.
Ne mai miram de profesorii care isi pierd rabdarea la un moment dat si sunt nevoiti sa ridice tonul??? Numai cei care privesc din exterior si fac tot felul de analize de pe margine nu pot intelege. Profesorii au datoria morala fata de restul elevilor clasei sa mentina linistea la ore. Poti sa nu spui nimic si sa te faci ca nu observi cand un elev vorbeste tare in ora ??? Poti sa fii indifferent cand un elev se plange ca este agresat de colegul din spate??? Nu toti copii sunt la fel. Unora le spui o singura data ceva si au inteles. Altora trebuie sa le repeti de multe ori acelasi lucru pentru a intelege.
Dar ce ne facem cu cei carora le repeti de zeci de ori si degeaba??? . Aici cred ca deja sunt probleme pe care doar specialistii le pot rezolva. Dar din pacate specialistii nostri se complac in a face analize de pe margine. Sunt foarte putini cei care se implica direct si carora le pasa cu adevarat de ceea ce se intampla.
Ar trebui sa culeaga date din scoli si licee, de la profesori si de la elevi, astfel incat acesti elevi cu probleme sa fie depistati si inclusi intr-un program special de consiliere, dar care sa fie obligatoriu, nu benevol, atata timp cat parintii lor au pretentia ca ei sa urmeze o scoala normala.
De multe ori problemele sunt complexe si greu de rezolvat, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incercam sa schimbam ceva in bine.
Si daca se vrea calitate in invatamant, ar trebui sa se ia masuri drastice impotriva celor care nu vor sa inteleaga ca la ore se impune multa atentie si disciplina. In munca la clasa, de aici ar trebui sa se porneasca. Daca majoritatea profesorilor se plang de comportamentul unui elev, inseamna ca elevul este de vina. Din pacate masurile care se iau impotriva acestora sunt prea blande si se dovedesc a fi departe de a rezolva problemele existente.
Este foarte deranjant si chiar total neindicat sa se dea vina in permanenta pe profesori. Mai vrem elevi educati si bine pregatiti pentru viata??? N-o sa-i avem niciodata atata timp cat nu stim cum sa o facem ..Atata timp cat scoala este denigrata si profesorii permanent criticati, atata timp cat massmedia promoveaza violenta, nonvaloarea si pornografia, scoala isi va pierde treptat din valoare si din autoritate iar tinerii vor fi din ce in ce mai bulversati, mai debusolati si mai greu adaptabili din punct de vedere social. Evident, nu este bine ce se intampla, si nu pot sa nu ma intreb daca psihopedagogii si psihologii iau in calcul aceste lucruri si sunt constienti de impactul negativ pe care il au asupra elevilor nostri.
06.02.2007 20:48 narci2net
Foarte bine a punctat si Despina . Acelasi sfat de " a valoriza orice straduinta " mi l-au dat si doua doamne de la Protectia Copilului referitor la unul dintre " copiii problema " cu care ma confrunt . Replicandu-i ca nu am ce sa valorizez la un copil de clasa a IV-a care dupa 6 saptamani de scoala nu are caiete , nu scrie nimic in clasa pentru ca nu vrea ,nu vine spalat la scoala , jigneste si agreseaza constant colegii fara motiv (de teme nici nu mai aveam pretentia) mi-a raspuns ca nu crede asa ceva . De ce ma pot intelege bine cu 30 de elevi si cu acesta nu ? Raspunsul venit din partea bunicii care il are in plasament a fost " aveti ceva cu el " (acelasi ca in cazul tuturor parintilor care nu vor sa vada realiatea ) . Indiferent cate tehnici sau metode ai aplica sau incerca , daca educatia si sprijinul venit din partea familiei nu exista sau sunt impotriva scolii si a cadrului didactic , este o lupta cu morile de vant pe seama sanatatii noastre fizice si psihice .
06.02.2007 21:03 corina_jga
Cum sa stie cei de la Protectia Copilului cum este de fapt copilul la scoala? Ii inteleg optimismul doamnelor cu care te-ai confruntat, narci2net. Dar eu una mi-am cam facut o idee despre modul in care pot ei sa lucreze in momentul in care profesorilor diriginti si invatatorilor li s-a impus sa completeze un formular in care se cerea mentionarea elevilor din familii monparentale (din varii motive) si cazurile elevilor problema. Ce drept am eu, cadru didactic sa comunic faptul ca un copil (cu sau fara probleme la scoala) are parintii divortati? Noua ni s-a parut un abuz sa completam acea fisa cu date foarte personale fara sa cerem acordul parintilor.
Inteleg sa luam legatura cu aceasta institutie atunci cand e neaparata nevoie, nu pompieristic. Nu asta e menirea noastra.
06.02.2007 21:29 otto
Mi-a spus cineva mai demult, ca toti psihologii sunt ...... . Pe zi ce trece imi dau seama ca majoritatea din acesti psihologi, s-au facut psihologi ca altceva nu stiu sa faca, si ar trebui sa participe inclusiv dansele/dansii la aceste examene "pisologice", sau macar daca au ase aere sa intre la ore si sa reuseasca sa-si faca treaba fara a jigni pe nimeni.. Iar despre ziaristi? De doi lei! Sar si ei dupa orice ciolanel aruncat de catre cate un partid mai pervers.. De ce oare scoala romaneasca era una mult mai serioasa in timpul lui Nicu', iar acum datorita unor panarame, care habar nu au de munca depusa de profesori, ii minimalieaza si fac din acestea un real dispret a societatii? De ce nu se da exemplul Angliei unde si acum este permisa agresiunea fizica a celor in cauza de catre profesori? Traiasca SUA, traiasca prostimea!
06.02.2007 21:30 bobi
Este grav, dar nici sistemul nu ne ajuta. De ce nu se infiinteaza mai multe cabinete de asistenta psihopedagogica??? Psihologul poate ajuta mult intr-o scoala. Pai nu sunt bani, nu se mai scot posturi la concurs ca nu are statul de unde sa mai plateasca. Asta e! Vom fi rasul Europei...un psiholog la 20000 de oameni si nici asa.
07.02.2007 12:28 danalolo
aveti fiecare dreptate, in felul dvs, dar va rog sa cititi si parerea unei eleve de cls a 9-a a unui colegiu, de renume, as zice eu, din craiova
in cls mea, s-a intrat cu medii doar pest 9.50, de aceea inclin sa cred ca la acest nivel nu se mai poate pune problema de copii problema, care nu-si fac temele, nu invata, care au nevoie de indrumare, etc... cu toate astea se gasesc profesori care sa ne ia peste picior, sa ne jigneasca, sa ne ironizeze... pot sa spun ca numai conducerea scolii este de vina in aceasta privinta, repartizand profesorii mai exigenti, de matematica sau chimie de exemplu, claselor pe profil uman, in timp ce la clasele matematica-informatica sunt profesori indulgenti care predau si atat, nu-si dau silinta sa licreze cu copiii in plus, si le dau note foarte mari, in timp ce la clasa de stiinte socio-umane au ramas chiar si corigenti la matematica... noi, axandu-ne pe profilul uman, am renuntat la matematica, chimie, fizica, biologie, in favoarea limbii si literaturii romane, engleze etc... profesorii de materii reale asteapta mult prea mult de la colegii mei (de la clasa de stiinte socio-umane)...
acum, revin cu un alt exemplu, la clasa mea... un anumit profesor,de o anumita materie are o placere deosebita sa ne recomande romanele "nesimtitii", "prostii" etc, facand aluzie la noi, in schimb, de la dansul am strans cam 30 de "perle" in aproximativ 4 ore de curs...
nu cred ca elevii sunt de vina in totalitate... fiecare padure cu uscaturile ei, dar asta se aplica si la profesori, nu toti sunt usa de biserica... intr-adevar, unii sunt oameni deosebiti, cu drag de meserie si care merita tot respectul, dar altii lasa mult de dorit...
07.02.2007 14:16 siminagrigoruta
Draga Danalolo, am citit cu mare interes comentariul tau (ca si pe ale celorlalti, majoritatea cadre didactice)si ai oarecare dreptate: exista oameni si oameni, nu trebuie sa ii punem pe toti pe acelasi calapod. Pentru un copil care a intrat cu medie atat de mare faci totusi greseli cam mari de ortografie si punctuatie.
Ca si cadru didactic insa nu pot accepta curentul acesta care se vehiculeaza din ce in ce mai mult ca pentru toate problemele elevilor doar scoala (recte profesorul) este vinovatul principal. Daca un elev nu stie sa se comporte civilizat scoala e vinovata. Daca a cazut pe strada un copac peste vreun tanar, evident, scoala e vinovata si trebuie sa ia masuri. Efectiv m-am saturat sa aud peste tot in cazul in care vreun copil e necivilizat celebra replica: ,,Asa te invata la scoala?". Nu de mult am citit despre o eleva care si-a dat in judecata profesoara de matematica pentru ca i-a provocat o trauma psihica prin faptul ca a indraznit sa o scoata la tabla pentru a o asculta. Culmea este ca judecatoarea i-a dat castig de cauza elevei. Asa ca ce sa ne mai mire reactiile elevilor nostri ! Nu ne mai mira nimic in Romania de azi, mai ales ca insusi ministrul invatamantului i-a sfatuit pe elevi si parinti ,,sa-si exercite dreptul de a bate cu pumnul in masa in fata profesorilor" Cu asta cred ca am spus totul.
07.02.2007 15:19 danalolo
Imi cer scuze pentru greseli, m-am grabit.
Nici eu nu sunt de acord cu aceasta "moda" de a invinovati cadrele didactice pentru tot ce nu pot anumiti elevi sa faca. Pe mine ma deranjeaza doar ca, un ochi neexperimentat, ne-ar baga pe toti in aceeasi oala, si automat si-ar face o parere proasta despre sistemul de invatamant, in general, din R(r?)omania. Doar ca multi dintre tinerii din generatia "Messenger", cum este supranumita aceasta categorie de tineri nascuti dupa revolutie, intelege gresit libertatea acordata, in cantitate prea mare, as zice eu, de parinti, in speranta ca odraslele lor nu vor suferi (nu cred ca este cuvantul potrivit, dar in momentul de fata nu imi vine nimic mai potrivit in minte, poate "stradui" ar fi mai bun) cum au facut-o ei pentru un loc de munca mai bun, pentru sanse mai mari, pentru o recunoastere pe plan mai inalt.
Pe langa faptul ca acesti parinti isi cresc copiii intr-un mod prea libertin (aproape dezinteresat), ma ingrijoreaza ca ei nu-si dau seama de consecintele acestei gandiri "post-comuniste" si, cu regret, constat ca o sa ajungem sa traim pe viu celebra "Vizita..." a lui I. L. Caragiale.
07.02.2007 16:32 corina_jga
Ma bucura ca ma i sunt elevi curiosi sa arunce un ochi si in tabara cealalta si ca vor sa se implice. mi-ar palcea sa stiu ca exista elevi care sa se implice si in sensul impiedicarii ca evenimente de natura violenta sa nu se intample. Dar de cele mai multe ori, elevii nu se ridica impotriva celor care au un comportament vinovat, rad cand un coleg sau un profesor sunt in situatii mai mult decat jenante. Nu am auzit de vreun elev care sa spuna ceva sau macar sa se ridice si sa plece.
E un mare adevar sunt si profesori care sar calul... unii chiar sunt provocati de elevi sa se manifeste asa. Vina pentru astfel de situatii e la mijloc si nu este fara solutie.
Dar daca nu se face nimic repede, daca familia si media nu inteleg sa faca ceva realmente viabil, atunci scoala o sa devina un loc in care nu o sa mai fim in siguranta pentru cele cateva ore cat stam acolo. Iar daca elevii vor respect, sa respecte si ei, la randul lor. Refuz sa cred ca un cadru didactic jigneste fara sa fie provocat, direct sau indirect. Pasivitatea elevilor buni poate sa doara la fel de mult ca si implicarea colegilor lor.
07.02.2007 18:40 lucky6emi
Lasand la o parte comentariile legate de articol va amintesc ca o ceata de inculti este mai usor de condus decat cativa oameni cu scoala!Asta urmaresc cei care ne ponegresc prin tot locul.Sa nu mai avem nici pic de autoritate ,sa fim tratati ca cei mai josnici oameni si astfel sa nu putem face educatie.Este parerea mea si banuiesc ca sunt multi care imi dau dreptate.E mult mai simplu sa dai vina pe scoala cand tu ca parinte ai dat chix in cei sapte ani de acasa.Este parerea mea ca parinte si ca dascal.
07.02.2007 22:20 live
Prefer să nu scriu despre ceea ce mi se întâmplă mie, la clasă! Numai gândindu-mă la ceea ce trebuie să suport şi la faptul că, desigur, cadrul didactic este cel care nu face ce trebuie, care nu găseşte metodele potrivite etc...îmi vine să urlu! Unii părinţi consideră că noi avem numai datorii, resposabilităţi, dacă s-ar putea...pe toate, iar familiei nu-i mai rămâne mai nimic(cel puţin la capitolul "educaţie").
Nu voi spune câte metode am încercat, de câte ori mi-am înfipt unghiile în carne şi am respirat adââââânc, pentru a nu face vreun gest necugetat.
Nu mai spun nimic, pentru că...nu vreau să îmi crească tensiunea.
08.02.2007 21:36 aaanutzaaa
eu personal sunt considarata un elev model media mea depasind in fiecare an 9.70... desi am aceasta medie si sunt un elev bun deseori cand trebuie sa ies la tabla, de exempu la matematica, profesoara tipa iar eu nu ma mai pot concentra sa rezolv problema respectiva... ce pot sa fac eu ... un simplu elev impotriva agrsivitatii verbale din randul cadrelor didactice?
08.02.2007 22:47 despina6
Daca acum esti o eleva model, cine stie?? Poate vei deveni si tu maine, poimaine profesoara .... Si de ce nu?? Poate chiar de matematica. Atunci vei avea ocazia sa te comporti cu proprii elevi asa cum tie ti-ar placea acum sa se comporte profesorii cu tine.
Ar fi minunat sa devii o profesoara iubita si apreciata de elevii tai. Ce zici, crezi ca e greu????
Poate ca merita sa incerci....
08.02.2007 22:54 despina6
Scuze pt gresala......propriii elevi ( nu proprii). Sper ca se admit si mici greseli facute din neatentie .....:)
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.