Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Nou: Proiectul de lege privind statutul personalului didactic





Proiectul legii privind statutul personalului didactic va fi supus dezbaterii publice pe o perioada de minimum 30 de zile.



Sindicatele din invatamint spun insa ca nu au fost anuntate in mod oficial sau chemate la discutii. “Cei de la Minister nu au anuntat sindicatele si au publicat proiectul cu o intirziere care arata cit de nepregatiti sunt”, a declarat, marti, pentru NewsIn, presedintele Federatiei Educatiei Nationale, Catalin Croitoru.



MEdC a supus dezbaterii pubilce la finalul anului trecut proiectul de lege al invatamintului superior, iar in data de 13 februarie proiectul de lege al invatamintului preuniversitar, ambele fiind contestate de sindicatele din invatamint.



La publicarea proiectului legii invatamintului preuniversitar, ministrul educatiei Mihail Hardau anuntase ca statutul personalului didactic urma sa fie facut public “in maxim zece zile”.



Sursa: Cotidianul.ro si NewsIN

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 06.03.2007 14:26 | 20837 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce este fotbalul?

Metode alternative de educatie

Comentarii (39)

0 0

06.03.2007 18:12 ani

Norma invatatorilor / institutorilor - 20 ore saptamanal! Inteleg de-abia acum ca proiectul nu va suporta modificari! De cateva zile tot incerc sa inteleg de ce incadrarea s-a facut pe 20 de ore si nu pe post ca pana acum...

0 0

06.03.2007 19:33 dama

Sunt de acord cu următoarele:

- 25% gradaţie de merit pentru 16% din cadrele didactice din aceeaşi specialitate din judeţ;

- 25% spor de doctorat;

- 5 - 10% pentru şefii de catedră sau şeful cimisiei diriginţilor;

- 15% salar de merit pentru 15% din cadrele din unitatea şcolară;

- degrevarea totală de ore a directorilor primi;

- 10 - 25% spor pentru practica pedagogică.

0 0

06.03.2007 19:37 fritsch_renate

Foarte bine, ma bucur de cadoul de primavara! Abia am auzit azi vestea ca mi se reduce norma cu 2 ore, ca am peste 25 ani vechime si gradul did. I - si, zic, azi am primit vestea asta la pranz, dar seara acest Proiect imi ia ce a castigat sindicatul. Deci, ce-am avut si ce-am pierdut!... Cei care au muncit la acest proiect au stiut ca nu toti suntem talentati la cules capsune si ca vom ramane destui in tara in care sa tot traga ei la tinta!

0 0

06.03.2007 21:02 nasugheorghe

Proiectul nu spune nimic despre cadrele didactice care se ocupa cu comisia de calitate;din acest punct de vedere apare o discriminare,membrii acestei comisii nefiind platiti !!

0 0

06.03.2007 22:02 marinela

De ce nu se da un spor la salariu de 5-7% pentru cei care au master? Totusi au o calificare superioara?

0 0

06.03.2007 22:12 stelamari2005

As vrea sa vad si eu cam de unde ar lua invatatorii-institutorii cele 20 de ore. N-ar fi trebuit ca acest STATUT sa se puna de acord cu planurile de invatamant?Elevii ar trebui sa aiba zilnic 4-5 ore de scoala(chiar si cei de clasa I ).E posibil?-20 de ore ale invatatorului+ 1 ora de religie....La clasa a IVa ar trebui sa fie 20 de ore ale invatatorului+ 1 ora de religie+2 ore de limba straina.

0 0

07.03.2007 14:18 emeluca

Probabli vor schimba iar planurile de invatamant, manualele etc asa cum se zvonea. Alte documente, alta editura mai portocalie, alte manuale... macar manualele mai prost facute decat sunt acum nu cred ca vor reusi sa mai faca.

0 0

07.03.2007 19:45 rozaliamihu

cel mai prost proiect de lege vazut .

nu s-au consultat practicienii,oamenii de la catedra si nici nu s-a verificat numarul de elevi pentru formarea normei didactice .halal juristi in M.E.C.

0 0

08.03.2007 16:35 rosioru

ii lipsesc multeee...

-sunt profesori cu doua licente= nu se spune nimic

-idem de cei cu studii post universitare de 2 semstre

-nu am inteles niciodata diferenta dintre directorul educatv si consilierul educativ

-cum e cu profesorul la clasele I-IV?

-dar cu invatatorul cu norma de 20 ore??

-iar apar cele 6 calatorii gratuite pe CFR...pe care mi le-am platit de fiecare data!!

-apoi directorul este numit conform legii? care lege?

0 0

08.03.2007 18:09 adycrisx

de ce oare norma unui profesor este de 18 ore - ce depaseste sunt platite ore suplimentare - iar a unui invatator de cel putin 20?

0 0

10.03.2007 10:07 calangiumarin

Nu sunt de acord cu 20 ore in inv.primar . Majoritatea învăţătorilor au fost păcăliţi de unii lideri de sindicat, le-au luat semnături,pentru a susţine diminuarea cu două ore a normei didactice. Cei care aţi semnat vedeţi acum ce aţi făcut şi este doar începutul. Aţi câştigat în instanţă?...

0 0

10.03.2007 14:00 rodicavis

Probabil domnul ministru nu se poate coborî la vărsta şcolară mică.Dar ar trebui să experimenteze măria-sa să ţină copilul de clasa I şi chiar a II-a 5 ore pe zi la şcoală. Să vadă randament!

0 0

10.03.2007 14:03 rodicavis

Adevărul este că putem vorbi de data aceasta de discriminare.

0 0

10.03.2007 16:49 nico

Propun ca din toata tara sa se stramga semnaturi de la cat mai multi invatatori si sa se trimita un memoriu onor domnului ministru in legatura cu norma. Propunerile trimise spre inspectorate nu stiu in ce masura ajung la dumnealui. Credeti ca ne-ar lua cineva in seama? Sau ramanem ca si pana acum... invatamantului? Sa incepem si noi sa ne prefacem ca muncim...Oare vom putea?

0 0

10.03.2007 19:02 ela52

Interesant de aflat : cum va realiza invatatorul cele 20 de ore saptamanal ? Se modifca planurile cadru pentru clasele I si a II-a ? Ori au uitat initiatorii proiectului de orele de religie si de faptul ca parintii doresc limba straina ca optional la clasa I/a II-a? Pentru ca 20-2=18 si nu 20 !

0 0

11.03.2007 12:53 dana_nina

de ce nu a consultat sindicatul inainte ?

opinia noastra nu conteaza!

0 0

11.03.2007 18:08 lucretia_moldovan

Ce va sperie asa de mult norma de 20 ore pe saptamana?Aveti sectie maghiara in scoala?Aveti idee cate ore lucreaza ele pe saptamana?SI.....nu se plang niciodata!!!!Nu rezista copiii?Dar cele care ii tin la scoala pentru bani pana la patru dupa amiaza????????

0 0

12.03.2007 08:52 cataivanlina

O situatie des intalnita care nu mi se pare corecta.Am terminat liceul pedagogic dupa care am facut colegiul de institutori.La un calcul simplu rezulta opt ani de specializare in meseria pe care mi-am ales-o.Cunosc multe persoane care au terminat o facultate cu profil tehnic, dupa care au facut o scoala post liceeala pt invatatori.Persoanele despre care vorbesc au functia de institutor I, iar cei ca mine , cu o pregatire temeinica in domeniu, suntem institutori II. Ce parere aveti? sunt de acord sa primeasca functia de institutor I toate persoanele care au o pregatire superioara de specialitate, nu orice alt profil care nu are nici o legatura cu invatamantul.

0 0

22.03.2007 20:55 dorinav

Mă întreb cine a rămas corigent la matematică.Vă spun şi de ce mă întreb acest lucru.Unii dintre iniţiatorii acestui proiect probabil nu au habar de planurile de învăţământ care au un nr. maxim de ore pentru elevi. A pune un învăţător în situaţia de a avea 20 de ore pe săptămână duce la obligaţia unui elev de clasa I sa aibă cel puţin 21 ore pe săptămână. "Distinşii" iniţiatori probabil că au lucrat la clasă în urmă cu multe, muuuuulte luni, încât au rămas pe dinafară cu actuala situaţie din învăţământ.Părinţii se plâng că elevii sunt supraîncărcaţi, că obosesc toată dimineaţa la şcoală. Dacă acest statut va intra în vigoare înseamnă că vom fi din nou discriminaţi faţă de colegii profesori care au catedra de 18 ore.Fără supărare, stimaţi colegi, dar mă îndoiesc cu desăvârşire că vreunul dintre dumneavoastră are la fel de multă treabă cât are un învăţător. Am lucrat în cei 25 de ani de învăţământ şi ca profesor suplinitor de matematică şi de biologie. Pot să vă spun cu mâna pe inimă că au fost doi ani şcolari în care am reuşit să-mi termin treburile pentru şcoală, la şcoală, în rest le termin mai mult acasă.

Pentru doamna care le compătimea pe colegele de la secţia maghiară aş dori să-i comunic că în şcoala în care lucrez colegele maghiare îşi aleg numărul minim de ore pentru a uşura munca elevilor, iar diferenţa între colega mea de la paralelă şi mine este de o oră la normă. Deci fiecare ştie să discearnă dacă doreşte.

0 0

23.05.2007 22:26 deliailica

E dramatic sa se modifice forma si nu fondul...Parintii nu mai au timp sa isi supravegheze copiii, dirigintii "taie" puntile de legatura cu elevii, crestem generatii de elevi satui de scoala, inainte de a vedea ce inseamna asta...PROGRAMELE super-incarcate, la toate materiile, constituie una din cauze. Profesorii care incurajeaza invatarea ca papagalul, sau mai rau,care ii invata GRESIT pe elevi! Cine preda ca la carte, dar nu e lipsit de caracter si pupincurist, NU E BUN...Copiii talentati, dar nu AUTISTI, care invata de 10 la toate materiile si cu care mergi la Olimpiade, n-au sanse sa obtina premii...pentru ca se cere enorm de la ei, iar ei simt ca nu mai pot...Fac un sport de performanta (judo, karate, scrima, inot, baschet), invata o limba straina suplimentar,fac si pregatire la scoala pentru Olimpiada...Dar NU sunt AUTISTI, sa roada cartea aia, ca sa iasa olimpici, domne! Ce sa mai zic de cei de a 8-a, care din ianuarie si pana in iunie trebuie sa munceasca 600 ORE SUPLIMENTAR pentru TESTAREA LU' PESTE! Crestem copii DEPRESIVI direct din gimnaziu, care se blocheaza uneori de-atata invatat!!! pentru ca sunt depasiti de situatie! Ma ingrozesc cand vad la ce trebuie in curand sa ma astept, cu copilul meu! cred ca il voi trimite in America sa invete! Acolo nu se dau 300 de variante la 14 ani!!! Scolile nu pot avea program cu inca 2 clase, fizic vorbind...Optionalele noastre sunt la limbi straine (3) si se fac pe grupe mici...abia am gasit spatiu pentru toti si-asa...

0 0

03.10.2007 16:26 vidi

Alt GUVERN, cu alt STATUT!

0 0

03.10.2007 19:28 marietaj

Pe invatatori ii uita toata lumea.La drepturi. Ca la indatoriri suntem primii.Suntem foarte prost reprezentati la nivelul sindicatelor si nimeni nu are habar de drepturile noastre.Are cineva o solutie? Poate un sindicat la nivelul tarii?

0 0

09.12.2007 14:58 hutanu

1. Postul de director sa fie indeplinit de catre cadre didactice titulare,cu grad didactic I sau de catre cei care au absolvit un masterat in mangement educational,sau alte cursuri postuniversitare(nu cele tinute de catre CCD).

2.Absolventii de masterat sa primeasca un spor la salariu de cel putin 10%.

3.Functia de director de scoli sa fie lasate la latitudinea consiliului local ,a comunitatii locale.

4. Directorul sa poata indeplini si functia de diriginte.

profesorii cu gradul 1 si o vechime de cel putin 25 ani sa primeasca un spor la salariu de 15%,pe linga cel prevazut in momentul de fata.

5.Sa se considere vechime in invatamant si perioada studiilor universitare.Nu putem sa ne egalam cu invatatorii sau educatoarele care au acumulat vechime,in timp ce profesorii au studiat.

6. Sa nu poata participa la concursul pentru directori,inspectori,etc. cadre didactice care au facut politie politica sa au indeplinit functii de partid comunist.Fiecarui cadru didactic sa i se elibereze certificat de fost sau nu colaborator de securist(in special cei care au facut armata la securitate si au continuat cu turnatoria.



0 0

12.12.2007 16:10 hutanu

profesorii care predau discipline de invatamant la care se sustin teze unice sa sunt alese la bac sa fie remunerati cu cel putin 5% pentru fiecare clasa iar pentru liceu cu 5% pentru un numar de 25 elevi care au ales acea disciplna.

0 0

17.12.2007 21:34 cut

Bine ca facem scoala peste scoala,dar nu ne baga nimeni in seama!!!Nu as face departajarea salariala in functie de grade,deoarece la fel muncesti la clasa si cu gr.I si cu gr.II,chiar mai mult,ca debutant,ci dupa studii,caci oricum,masterul,de exemplu nu se"plateste".Pe cand o veste buna?

0 0

31.12.2007 00:09 ardelean_cristina10

As prefera sa nu mai existe salarii de merit si gradatii,pentru obtinerea carora se ajunge la conflicte intre cadre didactice.Oare nu alergam prea mult dupa hartii in loc sa ne preocupam de lucruri mai profunde, pe care sa le aprecieze parintii elevilor?

0 0

04.01.2008 13:38 vedea

Proiectul de lege privind Statutul personalului didactic - O observatie privind normarea functiei didactice





Art. 49 (alin.1) : Personalul didactic de PREDARE avand o vechime de predare efectiva ,cu

contract individual de munca,de peste 25 de ani si gr. did. I, beneficiaza de reducerea nor

mei did. la 16 ore ….





Art.14 (alin 1) : Personalul didactic care participa la CERCETAREA STIINTIFICA are dreptul la un concediu fara plata ce nu poate depasi 5 ani intr-un interval de 10 ani…….

(alin.2) : Perioada de concediu fara plata este considerata vechime in munca …..





Art. 15 (alin1) : Personalul didactic de predare si de CERCETARE beneficiaza de un concediu de 62 de zile lucratoare ……





Observatia : Pentru a incuraja activitatea de cercetare a personalului didactic asa cum

prevede art 14(alin 1 si 2) precum si art. 15 (alin. 1), trebuie ca si art 49(alin 1) sa fie modificat in sensul ca, atat personalul DIDACTIC cu o vechime de predare efectiva cat si

cel cu o vechime in CERCETAREA STIINTIFICA, de cel putin 25 de ani beneficiaza de reduce-

rea normei did. …..

Motivatia : Daca un profesor pleaca de la catedra pentru ca gaseste o activitate de cercetare interesanta,pe care eventual o si rezolva, de ex. in 1 – 5 ani, apoi se intoarce la catedra cu o experienta mult mai bogata, inseamna ca la norma didactica acei ani nu sunt

luati in calcul, fapt ce poate descuraja implicarea sa intr-un anumit proiect .





Popescu Mihai

Ploiesti , 2008

0 0

05.01.2008 16:08 naniamariana

Din cite inteleg clasa a IX-a va deveni obligatorie (de fapt este si acum scriptic)dar nenea ... care nu are decat ajutorul social ca venit, nu va trimite la oras odrasla caci nu are bani.Vor fi oare sali pentru infiintarea clasei a IX-a in toate comunele?In caz ca nu ar fi bine ca acei bani de liceu sa fie virati direct in contul liceului si sa nu mai fie nevoiti parintii sa plateasca internatul si apoi sa primeasca banii.Spun asta pentru ca stiu cazuri de elevi capabili"ratati" pentru ca parintii nu au putut sa faca rost de banii pentru camin si ei ramanand cu 8 clase au plecat la lucru cu ziua.

0 0

09.01.2008 20:13 niko_teacher

eu am facut master degeaba?? nu intereseaza pe nimeni ca s-au mai chinuit unii sa aprofundeze. la salariu 0%.ganditi-va si la cei care au mai facut niste studii!!!!!!!!!!!



0 0

09.01.2008 20:18 niko_teacher

hutanu cata dreptete ai dar??? cine ne asculta??

0 0

15.01.2008 19:40 mela

nu-ti dau dreptate hutanu. sau poate ar trebui ca domnii profesori sa primeasca elevii in clasa a v - a analfabeti! de ce sa se faca diferenta asa mare? cum adica educatoarele, invatatorii, institutorii stau si dorm? ce s-ar intampla daca acestia nu ar exista

ca unii dintre domnii profesori nu stiu sa se coboare la nivelul copilului prescolar sau elevului din primar. cunosc cazuri cand s-a mers cu presupusul ca invatatoarea a facut sau ca de ce nu faceti? si care e problema ca nu e in programa? ati putea face.

0 0

15.01.2008 19:42 mela

nu-ti dau dreptate hutanu. sau poate ar trebui ca domnii profesori sa primeasca elevii in clasa a v - a analfabeti! de ce sa se faca diferenta asa mare? cum adica educatoarele, invatatorii, institutorii stau si dorm? ce s-ar intampla daca acestia nu ar exista

ca unii dintre domnii profesori nu stiu sa se coboare la nivelul copilului prescolar sau elevului din primar. cunosc cazuri cand s-a mers cu presupusul ca invatatoarea a facut sau ca de ce nu faceti? si care e problema ca nu e in programa? ati putea face.

0 0

18.01.2008 14:53 iacobeni

sunt multe de spus

0 0

18.01.2008 21:48 ninamoraru

ce gluma "nepolitizarea sistemului de invatamant"-felul in care au schimbat directorii in jud. Constanta este de ras referitor la cuvantul din ghilimele.

poate "depolitizarea invatamantului".

0 0

19.01.2008 22:41 adiclau

Stiti ca in curand si educatoarele si invatatoarele vor fi absolvente de studii de lunga durata cu licenta si drept de a face masterat? Nu se mai poate preda la gradi si inv primar numai cu liceu sau cu colegiu de institutor. Ma intreb numai cum vor fi platite aceste cadre cu dubla specializare, cu studii superioare de lunga durata? La fel ca profesorii? Ca scolile s-au infiintat, anul acesta termina cu ajutorul lui Dumnezeu prima generatie si in statutul cadrelor didactice nu se spune nimc cu privire la felul in care vor fi incadrati si platiti.

0 0

19.01.2008 23:05 orasan_irina

Ar fi normal ca, personalul didactic care detine gradatie de merit si intra in concediu de maternitate, sa li se atribuie restul gradatiei dupa revenirea la catedra, doar au obtinut-o in urma desfasurarii unei munci anterioare .

0 0

23.01.2008 15:19 norisor

RUSINE!!



Rusine sa le fie celor ce au uitat de cei care le-au pus creionul in maini si care i-au invatat , la fel de bine , si limba romana si matemetica si istorie si geografie si stiinte ale naturii si stiinta comportamentului si le-au format si deprinderi artistice si abilitati sportive si ... si ...!!!

SI CE SA MAI FACA??? Cum gandesc oare cei care propun asa ceva?? Se compara pregatirea pentru ore la atatea materii cu una singura? Si propun 20 de ore=norma didactica!!!

0 0

27.01.2008 17:58 angela_ghrsm

Nu se specifică ce călătorii se decontează: cele făcute numai în concediu sau tot timpul anului? se lasă la latitudinea secretarei, decontează ce vrea ea !

Încă ceva : Se zice contract pt şcoala de după amiază ! contract cu cine ? şi eu vreau să lucrez cu copiii şi să fiu plătită în plus.

Nu se zice nimic de logopezii de la cabinetele interscolare ! iar ne lasă de izbeliste ! logopezilor, dormiţi ? cereţi-vă drepturile! trebuie să se acorde în continuare indemnizaţia de învăţământ special de 15% inclusă în salariul de bază, că doar noi muncim cu cei mai dificili elevi ai şcolilor, le mai explicăm o dată lecţiile, şi încă o dată, şi încă o dată, până înţeleg, de ne doare capul !

0 0

24.03.2010 11:31 sorinica

In atentia educatoarelor! Daca sunteti de acord, sa facem un memoriu d-lui Funeriu pentru a sustine mentinerea grupei pregatitoare la gradinita.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

183 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN