Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii vor primi mai multi bani


Modificarea adusa Statutului personalului didactic a fost aprobata, la initiativa deputatului PD Ioan Oltean, cu 72 de voturi "pentru", 2 voturi "contra" si 2 abtineri.
Potrivit proiectului, gradatia de merit poate fi obtinuta, prin concurs, de personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, cu performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor
sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala, cu o vechime de peste trei ani. Gradatia, reprezentand 25% din salariul de baza, se poate acorda pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului scolar si va fi inclusa in baza de calcul pentru sporuri, indemnizatii si alte drepturi.
Pe langa modificarile privind cuantumul si modul de includere a gradatiei de merit, senatorii au schimbat si regulile referitoare la decontarea cheltuielilor de transport. Vizati sunt profesorii din unitatile de invatamant de stat care nu dispun de locuinta si carora nu li se poate oferi una corespunzatoare in localitatea unde isi au postul. Daca exista mijloace de transport in comun intre localitatea de resedinta si sediul unitatii de invatamant, se vor deconta biletele de calatorie sau abonamentul. In cazul in care nu exista mijloace de transport in comun, se va deconta contravaloarea a 7,5 litri de benzina Premium la suta de kilometri parcursi.
Modificarile aprobate de Parlament intra in vigoare dupa promulgarea legii.
Sursa: Romania Libera

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: grigore_geta | 30.03.2007 23:24 | 5512 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (31)

0 0

31.03.2007 00:19 cut

Promulgarea legii inseamna,implicit,"trecerea"proiectului Statutului personalului didactic,sau modificarea in speta nu depinde de aprobarea proiectului mentionat?Multumesc.

0 0

31.03.2007 11:57 domnicavranceanu

oare daca acum am gradatie de merit, de cand intra in vigoare mi se va face calculul cu 25 de procente sau ramanem cu cel vechi??!

0 0

31.03.2007 11:58 domnicavranceanu

oare daca acum am gradatie de merit, de cand intra in vigoare mi se va face calculul cu 25 de procente sau ramanem cu cel vechi??!

0 0

31.03.2007 13:38 profchim

legea nu este retroactiva...

0 0

31.03.2007 14:17 lilianamusat

concursul pentru acordarea gradatiei de merit, va fi un concurs de dosare?

0 0

31.03.2007 15:57 luta

decontati biletele de transport pentru profesori. la liceul unde predau 20% dintre profesori ,,fac naveta,, 35 de km. in fiecare zi. din leafa care se stie ca e mica devine si ami mica///

0 0

31.03.2007 16:17 yulyana

da,concursul pt gradatia de merit este un concurs de dosare. Mai bine zis, nu un concurs, deoarece daca aveti punctele necesare obtinerii acesteia este ok.Toti cei care au peste 51 puncte sunt ok. Se cuantifica activitatea pe ultimii patru ani la catedra.

0 0

31.03.2007 18:02 crina_butarescu

Sa inteleg ca se poate deconta si naveta oras-oras?

0 0

31.03.2007 18:10 grigore_geta - Autor

Nu este OK daca ai peste 51 de puncte, ci daca te incadrezi, cu punctajul tau, in cei 16% pe 4 ani , din totalul personalului didactic la nivel de judet. Tocmai asta este concursul de dosare. La unele discipline se poate obtine gradatie cu 30 de puncte, iar la altele nici cu 80. Depinde de numarul celor inscrisi si de punctajul obtinut de acestia.

0 0

31.03.2007 18:49 uleanu

Titlul deranjeaza. Eu unul care n-am gradatie de merit si nu o pot obtine din diverse motive , nu voi primi bani mai multi . Cine citeste titlul si nu articolul isi formeaza falsa impresie ca profesorii vor primi bani mai multi . Sa fie aceasta o comanda sociala , o diversiune ( care se practica )sau lipsa de profesionalism a autorului ?

0 0

31.03.2007 21:22 alirodi

Intr-adevar, titlul este o manipulare.In alta ordine de idei, la noi in judet gradatiile s-au dat fara sa se tina seama de specialitati, toti pe aceeasi lista, iar ultimul punctaj a fost 65. Sunt rubrici punctate f. mult, in care , practic, nu ai cum sa te incadrezi, iar rezultatele obtinute cu copiii nu depind numai de noi, dupa cum bine stim...

0 0

01.04.2007 10:03 stefanescu_luminita

Sunt educatoare,am luat gradatie anul acesta cu 208 puncte,locul 20 pe capitala si am avut la dosar activitati desfasurate cu copiii dar si participari la simpozioane,sesiuni de comunicari,cusuri de formare,parteneriate cu scoala,articole publicate,activitati desfasurate la nivel de sector,consursuri nationale la care copiii au avut rezultate deosebite;depinde foarte mult de implicarea cadrului didactic.Dorim mai multi bani?Da,si niciodata nu vom fi multumiti cu ce primim pentru ca e mai usor sa te uiti in curtea vecinului...

0 0

01.04.2007 10:30 soffia_bianca

foarte bine

0 0

01.04.2007 10:50 alirodi

208 puncte? Care a fost punctajul maxim? Probabil aveti altfel de grila. La noi punctajul maxim a fost 100 puncte.(ex.la simpozioane nu puteai lua mai mult de 2 puncte, indiferent la cate ai fi participat, deci nu aveai cum sa depasesti cele 100 puncte)Oricum, felicitari din toata inima!

0 0

01.04.2007 11:36 dana_t

Grilele sunt diferite. Si eu am (re)obtinut gradatia anul acesta, cu un punctaj de 323 puncte, fiind pe locul 4 in jud. Arges, invatatori/institutori (dupa ce mi-au taiat vreo 53 puncte, intrucat nu au considerat valabile diplome de la Winners, Pro educatia, Eurojunior, etc... Insa, asa cum spunea o colega, este mai usor sa te uiti in curtea vecinului, nestiind cata munca si sacrificare a familiei este in spatele acestor puncte.

0 0

01.04.2007 13:05 rodicavis

Grilele se fac in functie de grupul de interese.Sunt punctate activitati de care n-au stiut cei interesati;se stabilesc activitati care se vor puncta pentru a fi favorizate anumite persoane. Mai bine s-ar mari salariile si s-ar termina si cu masacarada asta cu gradatiile de merit. Incepem sa neglijam ceea ce este mai important,si anume activitatea la clasa

0 0

01.04.2007 14:53 adrina

cred ca cea mai buna solutie este majorarea salariilor, fara gradatii de merit care nu depind numai de cadrul didactic. Ca sa participi la simpozioane trebuie bani, ca sa ai activitati deosebite trebuie bani...si intai ii cheltui si apoi daca obtin gradatia de merit mi-ii amortizez. E corect? Dar daca nu obtin gradatia de merit?

0 0

01.04.2007 15:05 mirelar

Si eu am luat gradatie de merit la invatatori(65 puncte), dar maximum de puncte era 100. Grilele nu sunt unice pe tra, doar metodologia si criteriile sunt?

0 0

01.04.2007 18:04 stefanescu_luminita

Multumesc pentru felicitari.Punctajul maxim la educatoare a fost 288.In fiecare an primim criteriile si grilele de aplicare din partea Inspectoratelor Scolare care sunt puse la dispozitia tuturor cadrelor didactice din unitate.Nu exista grupuri de interese,doar o comunicare defectuoasa intre directori si cadre didactice vizavi de activitatile ce pot fi desfasurate in afara activitatii la clasa si chiar si asa,daca activitatile sunt comunicate nu sunt luate in seama.Persoanele care vor mai mult decat tiparul de la clasa se implica si reusesc sa depaseasca obstacole ce pot fi trecute de fiecare dintre noi.Depinde de cat vrei sa te implici si cat de mult vrei sa obtii.Scaunul cald din clasa nu iti aduce chiar atat de multe satisfactii.Felicitari din toata inima si mult respect din partea mea celor care vor mai mult!

0 0

01.04.2007 21:15 grigore_geta - Autor

Si eu cred ca banii ar fi mult mai eficient impartiti si mai mult in folosul formarii tuturor ( nu numai al celor care vor mai mult), daca ar intra in obligatia noastra formarea, participarea la simpozioane ( prin conditionarea unui punctaj anual pentru fiecare calificativ) , iar banii ar fi dati pentru activitatile suplimentare tuturor celor care le fac si care ii merita ( plata cu ora). Spun asta nu pentru ca nu am gradatie, ba chiar am de 7 ani, deci ma implic, dar cred ca muncesc mult mai mult decat pentru o gradatie si asta din pasiune. Sunt intradevar si colegi care nu vor sa faca altceva decat sa "tina scaunul cald " la clasa, dar asta pentru ca au alte surse, iar la scoala vin sa se odihneasca. Asa ca, pentru ei, ar fi cazul sa se faca o obligatie din foirmarea continua, care nu este suficient urmarita ( sunt colegi care nu au mai participat la o formare de peste 20 de ani si asteapta linistiti pensionarea, dand cu tifla celor care au gradatii de merit)

0 0

02.04.2007 17:45 nicoletas

Nu stiu cum se fac grilele in alte parti,dar la noi in judet-Hunedoara-au picat colegi cu 700-800 de puncte, iar la unele specialitati s-a luat gradatie cu punctaje sub 100. Se pare ca cea mai mare concurenta este la invatatori.

0 0

02.04.2007 20:14 dama

Cred că este corect ca toţi cei care au gradaţie de merit să le primească majorat la 25%, începând de la data aprobării. Cu ce a muncit altul mai mult ca mine de ia 25% iar eu 20%. Vreau un răspuns dintr-o lege exact.

0 0

03.04.2007 15:54 bayron

cred ca mai bine se pune accent pe munca cu elevii nu pe cate adeverinte si diplome avem la dosar sau cat de multe cursuri s-au facut stiti dv. cum. Este un sport in inavatamant sa se alerge dupa puncte, sincer imi este scarba de unele cadre care nu fac nimic cu copii dar au dosarul plin de acte.

0 0

03.04.2007 16:15 stefanescu_luminita

Vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri!

0 0

03.04.2007 20:33 eugeniastanciu972

subiectivismul acestor gradatii functioneaza si acum.daca nu ai cu cine sa lucrezi degeaba esti un cadru didactic serios si bine pregatit iar olimpiadele ...sunt ca si pana acum destul de ...interesante prin jocurile de culise.va spun din experienta de mama si cadru didactic,avand in vedere ca le-a trebuit o luna de zile la matematica clasa a cincea in Bucuresti ca sa stabileasca cine trebuie sa mearga mai departe pe tara...a se citi printre randuri stimati colegi

0 0

03.04.2007 20:40 elina

Bine ca ne invidiem noi intre noi!!!!

Eu as vrea ca tot asa sa li se mareasca salariile si altor bugetari, care dorm in timpul serviciului, daramite sa mai concureze intre ei (nu mai zic si sa faca asta pe banii lor...)!

Concurenta numai in invatamant?

0 0

03.04.2007 21:50 lala_lacra

Sigur,salarii pe masura ca sa nu mai apara invidie.Gradatia e goana dupa diplome, stim destul de bine cum se obtin, sa participi la simpozioane, normal iti trebuie bani, sa faci ceva deosebit..bani si iar bani.In jud Neamt, d-na inspector general a impus 70 de puncte minim.Oare de ce? Nu exista interese? Si totul merge pe ochi frumosi, pe cunostinte, pe renuntarea la banii (diferentele) ce trebuie primiti din 2001.PACAT, ne compromitem.Paste fericit si numai impliniri!

0 0

04.04.2007 10:13 eseran

gradatia de merit!concurs!vorbe si interpretari ale metodologiei dupa cum vor cei de la inspectorat cu acordul tacit al celor de la minister.Cum este posibil ca aproape toti directorii sa participe la acest concurs pe fise de evaluare ale profesorilor? este drept ca sunt si ei profesori, dar activitatile pe care le trec in fisa de evaluare(pentru profesor)sunt preluate din fisa postului ca directori si nu este corect.Un exemplu:cum poate un profesor sa incheie un acord de parteneriat cand acesta se realizeaza intre institutii?cum poate un director sa faca activitati de educatie incluziva atunci cand nu este diriginte?

0 0

04.04.2007 20:05 madagascar

208 puncte? când maxim cred ca sunt 100 la orice fisa de autoevaluare...dar si la noi s-a intamplat acelasi lucru!Punctajul maxim 100, iar pe tabelul cu nominalizarile, sunt 128 puncte acordate. Interesant, avand in vedere ca cei"superprofesionisti" nu au avut nici un fel de justificare a activitatilor. Ce sa mai comentam ?! Daca esti prieten cu conducerea ai toate sansele sa fii " cel mai bun", o spun din proprie experienta.Vedem atatea "porcarii" si totusi nu avem curajul sa infruntam situatia. Eu am incercat si va spun sincer...am incurcat-o rau de tot.Inspectoratul sa te ajute ? Incearca sa uiti!Totul este la "mana" directorului. Asa ca...taci amice ca e mai bine! Sarbatori fericite doresc tuturor colegilor mei adevarati !

0 0

06.04.2007 11:00 catarina

atit pentru gradatia /salariul de merit cit si pentru restringere de activitate trebuie sa acumulezi puncte.care provin din participarea la cursuri ,simpozioane,programe comenius,olimpiade sau alte activitati de acest gen.

1.m -am inscris la 2 cursuri in cadrul ccd care ar fi trebuit sa se tina in semestrul intii si un curs in semestrul al doilea.credeti ca au mai avut loc?nici gind.

2.si participarea la programele comenius depinde de "prietenia "directorului care iti aproba sau nu plecarea.si chiar daca aproba iti trebuie 500 -700 ron pentru o deplasare.asta pentru maxim 3 puncte

3.participare la simpozion pentru 2 puncte?bani pentru bilet de tren,cazare,masa,activitati in cadrul simpozionului?alti 500 ron.

4.sa scrii si sa "scoti" carti?sarcina placuta daca ai ceva de spus si daca nu ar trebui sa scoti din buzunar cam aceeasi suma.

5.participari la olimpiade?suna frumos.dar ce faci atunci cind ai in clasa copiii....fara comentarii.

spunea cineva aici de profesori care au dosare pline de adeverinte si au cam uitat ca principala datorie este cea de la clasa.perfect adevarat.

si atunci....incotro ne indreptam?

spre dosare cit mai groase si osanale cintate celor din conducerea scolii sau inspectoratului.

0 0

01.05.2007 18:00 251953

Si eu am gradatie.Erau mai putine interese acum 4ani.Am ramas surprinsa de acordarea gradatiilor anul acesta .sSe pare ca sunt interese "Politice". Si cred deoarece imi cunosc colegele si mai ales activitatea lor.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN